کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از زبان Neil Patel

راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از زبان Neil Patel

نیل پاتل هم‌بنیان‌گذار NP Digital و Subscribers است. وال‌استریت ژورنال او را یکی از بهترین اینفلوئنسرهای دنیای وب می‌داند و فوربز او را در لیست ۱۰ بازاریاب برتر دنیا قرار داده است. در موفقیت او شکی نیست. اکنون در این مطلب از زبان نیل پاتل می‌خوانیم که چگونه موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social media marketing) را عملی کرده است. راز او چیست؟ با افراک همراه باشید.

از زبان Neil Patel: راز واقعی من برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

همه درباره استراتژی‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گویند. از اجرای لایو و پست گذاشتن منظم تا انواع بایدها و نبایدهای محتوا در این شبکه‌ها.

بله من حتی به شما می‌گویم که باید به هر کامنت هم پاسخ بدهید تا ارتباط موثری با فالوئرهای خود شکل دهید و برند خود را توسعه دهید. پس انجام اقدامات پایه‌ای در این زمینه ضروری است و من هم آنها را توصیه می‌کنم.

این کار به صرف زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و اگر شما خوش‌شانس باشید، با رعایت این اصول در ۳۰ روز آینده می‌توانید تعداد فالوئرهای خود را ۱۰ درصد بیشتر کنید. حتی شاید برخی از شما به رشد بسیار بیشتری برسید ولی نکته مهم این است که همیشه نمی‌توانید بر این میزان رشد حساب کنید!

پس راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

آیا شانس دخیل است؟

شانس بخشی از موفقیت است اما همه آن نیست! مشکل شانس این است که شما نمی‌توانید از آن درس بگیرید یا برایش برنامه‌ریزی کنید!

به عبارت دیگر راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی شانس نیست. ولی اگر می‌خواهید در این زمینه خوش‌شانس‌تر باشید، شاید یک روش این باشد که از شبکه‌های اجتماعی جدید با پتانسیل بالا استقبال کنید

شبکه‌های اجتماعی جدید را نادیده نگیرید

وقتی شما فعالیت خود در یک شبکه اجتماعی جدید را شروع می‌کنید، بسیار آسان‌تر می‌توانید در آن رشد کنید و محبوب شوید. مثلا در اولین ماه‌هایی که توییتر راه‌اندازی شد من خیلی سریع توانستم به بیش از ۳۰ هزار فالوئر در این شبکه برسم!

در آن روزها من خیلی شناخته‌شده نبودم. ولی این اتفاق به چند دلیل افتاد:

۱. الگوریتم‌ها خیلی سخت‌گیر نیستند

در اوایل فعالیت یک شبکه اجتماعی، الگوریتم‌های آن خیلی سخت‌گیر نیستند و محتوای شما را اکثر افراد می‌بینند. اما وقتی یک شبکه اجتماعی محبوب شد، الگوریتم‌های آن سخت‌گیرتر می‌شوند.

۲. ترفندهای بیشتری می‌توان پیاده کرد

معمولا در این زمان ترفندهای بیشتری می‌توان پیاده کرد. مثلا من در توییتر، هزاران نفر را در یک روز فالو می‌کردم و هرکسی مرا فالوبک نمی‌کرد، آنفالو می‌کردم!

۳. از دیگران جلوتر هستید

شبکه‌های اجتماعی در آغاز فعالیت‌شان نیاز به کاربران بیشتر دارند. این چیزی است که برای موفقیت به آن نیاز دارند. بنابراین شما را کمک می‌کنند که هرچه بیشتر بتوانید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و در نتیجه به استفاده از پلتفرم ادامه دهید.

ولی اجازه دهید یک نکته‌ای را بگویم. با وجود این که استقبال از شبکه‌های اجتماعی جدید به شما کمک می‌کند، اما راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیست.

پس من چه کار کردم؟

اکنون می‌خواهم راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی را به شما بگویم. این راهی است که امروز هنوز هم جواب می‌دهد:

از برندهای محبوب کمک بگیرید!

در زمان آغاز فعالیتم هیچ کس مرا نمی‌شناخت. منظورم این نیست که امروز همه مرا می‌شناسند! قطعا من هنوز برندی در ابعاد برند افرادی چون تونی رابینز ندارم. ولی بهرحال در آن زمان که هیچ‌کس مرا نمی‌شناخت من دست به دامان برندهای محبوب در آن دوره شدم.

به عنوان مثال توانستم نظر برندهایی مانند ماشابل، تک‌کرانچ، هافینگتون‌پست و بسیاری دیگر را جلب کنم. کاری که من انجام دادم این بود که به همه آنها بازاریابی رایگان پیشنهاد دادم در ازای این که برند مرا پروموت کنند و در سایتشان ذکر کنند که بازاریابی آنها را من انجام داده‌ام.

موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از زبان neil patel

به تصویر بالا نگاه نکنید. این تک‌کرانچ است که نام سایت مرا در صفحات خود قرار داده بود.

سخت‌ترین قسمت این فرایند ایمیل زدن به این برندها بود. من ده‌ها بار به آنها ایمیل زدم که متقاعدشان کنم برای آنها به رایگان بازاریابی کنم! و بسیاری از آنها مرا نادیده می‌گرفتند و پیشنهادم را قبول نمی‌کردند.

اما بهرحال در نهایت چندتایی از آنها مرا قبول کردند. از اولین افرادی که پیشنهاد مرا قبول کرد، Pete از برند ماشابل بود. وقتی توانستم ترافیک آنها را به سرعت چند برابر کنم رقابت آنها با برندهایی چون تک‌کرانچ بالا گرفت. جالب اینجاست که من در این حین، حدود ۶ ماه به صورت پیوسته به تک‌کرانچ ایمیل می‌زدم که پیشنهادم را قبول کنند و بلاخره بعد از ۶ ماه آنها مرا پذیرفتند.

این‌گونه شد که سرانجام توانستم با ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها کار کاملا رایگان، ترافیک برند محبوبی چون تک‌کرانچ را ۳۰ درصد افزایش دهم و همین موضوع باعث شد کم‌کم شناخته شوم. آنها درباره من با شرکا و کمپانی‌هایی که می‌شناختند صحبت می‌کردند و در نهایت کار بدون چشم‌داشت مادی من، باعث برندینگ من شد.

این عامل نه تنها به توسعه برند من کمک کرد، بلکه باعث شد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی من نیز رشد چشم‌گیری پیدا کنند. البته این روند به همین سادگی که گفتم نیست! من در چند خط، برای شما داستانی چندساله را تعریف کردم. اما به صورت خلاصه راز موفقیت من در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر پایه همین اصل است.

شما به برندهای محبوب نیاز دارید! پس به دنبال این باشید که به آنها خدمات رایگان پیشنهاد دهید در ازای این که برند شما را پروموت کنند. البته بدیهی است که باید در کار خود خوب باشید. اگر مهارت کافی نداشته باشید، هرچند برندهای محبوب هم شما را پروموت کنند، باز هم به موفقیت چندانی دست نمی‌یابید.

خب جدای از نصیحت‌‌های گرانقدر جناب نیل پاتل، وقت آن رسیده که کمی هم ما تبلیغ خودمان را بکنیم! اگر برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی یا تبلیغات در آنها نیاز به مشاوره یا کمک متخصصان دارید، می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. در این صورت یک مشاوره رایگان را مهمان افراک باشید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید