کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی ـ قسمت اول

مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی ـ قسمت اول

اهمیت هدف‌گیری مخاطبین در شبکه های اجتماعی کمتر از اهمیت دستیابی به مشتریان در تبلیغات گوگل نیست. بسیاری از افراد تصور می‌کنند تبلیغات در پلتفرم‌هایی نظیر لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و … به سادگی قابل انجام است. هرچند که معمولاً هزینه استفاده از این روش‌ها به نسبت گوگل کمتر است، اما به معنای کم اهمیتی و راحتی‌شان نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مهمترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

تعیین و تدوین استراتژی بازاریابی آنلاین بسته به نوع کسب‌وکار و مخاطبین هدف متفاوت است. به همین دلیل مهم است که قبل از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی‌تان از اهداف، کاربران، هزینه‌ها و … اطلاعات کاملی داشته باشید. فرقی نمی‌کند که شما به‌تازگی قصد استفاده از شبکه های اجتماعی را دارید و یا می‌خواهید سروسامانی به آن دهید. در مقاله امروز ما بر اساس تجربه‌ای که طی این چند سال در حوزه تبلیغات آنلاین کسب کرده‌ایم، مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

عدم نیاز به استفاده از صفحه فرود

به مخاطبین خود بگویید که چه کاری انجام می‌دهید! برای تبدیل کاربر به مشتری باید تمام توانایی‌های خود را جهت حل مسئله وی در اختیارش قرار دهید. برای انجام کار به یک صفحه فرود با طراحی و المان‌های کاربردی نیاز دارید. اما جالب است بدانید که با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌توانید بدون نیاز به لندینگ پیج نظر مخاطبین را به خود جلب نمایید. به عنوان مثال با استفاده از گزینه تماس در پروفایل کاربری اینستاگرام، امکان برقراری تماس به وی را بدهید. با استفاده از چنین قابلیتی دیگر نیازی به هزینه اضافی جهت طراحی، زمان بارگذاری صفحه و … نیست. چرا که تنها با یک کلیک امکان برقراری تماس با شما وجود دارد.

قابلیت قرار دادن رویدادهای زندگی

هدف‌گیری مخاطبین با استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از آنچه که در رابطه با کسب‌وکار شما در حال وقوع است برای جلب نظر مخاطبین استفاده کنید. بنابراین استفاده از Life Events اساس کمپین بازاریابی است. به عنوان مثال اگر شما یکی از شرکت‌های برگزاری مراسم عروسی هستید، می‌توانید از پدر و مادر شدن یکی از زوج‌هایی که از خدمات شما استفاده کرده‌اند، یک رویداد ساخته و آن را با سایر کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

مهمترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهمیت شیوه نمایش در شبکه های اجتماعی

با استفاده از شبکه های اجتماعی، روند خرید آنلاین متفاوت از گذشته شده است. پیش از این افراد برای خرید از وب‌سایت‌های مختلف دیدن می‌کردند. اما با وجود این تغییرات جدید، نحوه نمایش تبلیغ اهمیت زیادی پیدا کرده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، شما برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی به صفحه فرود نیازی ندارید. می‌توانید از طریق یک عکس، ویدئو و … نیز تبلیغتان را در اختیار مخاطب هدف قرار دهید. اما اگر شما در اینستاگرام یا facebook صفحه تجاری داشته باشید، می‌توانید پست خود را به یک لندینگ پیج لینک کنید. بنابراین مهم است که طراحی پست و صفحه فرود به گونه‌ای انجام شود که نظر کاربر را جلب کرده و هماهنگ با هم باشد. به اندازه کافی گویا و جذاب باشد.

استفاده از هشتگ های مرتبط

شاید بتوان گفت اساس کار شبکه های اجتماعی هشتگ هایی است که می‌توانید برای هر پست استفاده کنید. چرا که با استفاده از همین قابلیت است که کاربر می‌تواند به محتواهای مرتبط با هم دسترسی پیدا کند. بنابراین برای هر پستی که به اشتراک می‌گذارید، یک دسته هشتگ مرتبط با هم انتخاب کنید.

مهمترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

بهینه‌سازی پروفایل شبکه اجتماعی

اگر برای تبلیغات گوگل حساسیت زیادی به خرج می‌دهید، برای پروفایل کاریتان نیز باید حساس باشد. به عبارت دیگر پروفایل کاربری شما باید به گونه‌ای منسجم و هدفمند طراحی شود که کاملاً گویای اهداف تجاری و کاریتان باشد.  بنابراین حتماً هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی‌تان در شبکه های اجتماعی، یکی از دسته‌بندی‌های موجود را به عنوان هدف تبلیغاتیان تعیین نمایید. سپس پست و تبلیغتان را در راستای همان هدف در صفحه‌تان به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

همراهان عزیز در قسمت اول تنها با برخی از مهمترین نکات و تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شدید، در قسمت دوم می‌توانید اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید. چنانچه در زمینه تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی سوالی داشتید می توانید از مشاوره رایگان افراک بهره مند شوید.

مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی ـ قسمت اول
اهمیت هدف‌گیری مخاطبین در شبکه های اجتماعی کمتر از اهمیت دستیابی به مشتریان در تبلیغات گوگل نیست. بسیاری...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید