کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

با برترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها آشنا شوید

با برترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها آشنا شوید

با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه و بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در روز، اینستاگرام مسیری طولانی از زمان تاسیس خود گذرانده است. مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک، چنان پتانسیلی در این شبکه اجتماعی دید که تنها پس از ۱۸ ماه پس از زمان تاسیس آن، اینستاگرام را با قیمتی حدود ۱ میلیارد دلار خرید. علاوه بر رشد پیوسته، اینستاگرام ابزاری بسیار مفید برای کسب‌وکارها است. در این مطلب با برترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها آشنا خواهیم شد. با افراک همراه باشید.

۵ مزیت برتر اینستاگرام برای کسب‌وکارها

۱. بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام، از این پلتفرم برای خرید آنلاین محصولات استفاده کرده‌اند

از مهم‌ترین آمارها برای یک کسب‌وکار، «میزان فروش» است. هیچ شکی در آن نیست! در نهایت، افزایش فروش از اولین اولویت‌های هر پلن بازاریابی است. استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها نیز در این زمینه استثنا نیست.

این مهم است که بدانید هرچیزی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید ارزشش را دارد یا خیر؟ به عبارتی آیا، بازگشت سرمایه‌ای برای شما به همراه دارد؟ بنابراین، اکنون این سوال مطرح می‌شود که اینستاگرام در زمینه فروش و بازگشت سرمایه چه عملکردی دارد؟ اجازه دهید نگاهی به آمارها بیندازیم.

بیش از یک‌سوم کاربران اینستاگرام، از این شبکه اجتماعی برای خرید حداقل یک محصول آنلاین استفاده کرده‌اند. کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی، ۷۰ درصد کمتر تمایل به این کار دارند.

قبلا اشاره کردیم که بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود. بنابراین، حداقل ۳۳۳،۳۳۳،۳۳۳ از کاربران اینستاگرام، تجربه خرید آنلاین حداقل یک محصول در اینستاگرام داشته‌اند.

علاوه بر این موضوع، ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام، پس از دیدن تبلیغات در این شبکه، از فراخوان اقدام‌ها (Call To Actions) استقبال می‌کنند؛ اقداماتی مانند بازدید یک وب‌سایت و غیره. این موضوع نیز از مفیدترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها است.

۲. سیستم تبلیغات اینستاگرام، پیشرفته‌ترین امکانات هدف‌گیری مخاطبان تبلیغات را دارد

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، اینستاگرام توسط موسس فیسبوک، مارک زاکربرگ، خریداری شد؛ از آن زمان، اینستاگرام رشد سریعی در پیش گرفته تا به قابلیت‌های فیسبوک نزدیک شود. نکته حائز اهمیت این است که فیسبوک یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید بر اساس نوع رفتار، سن، مکان و … مخاطب تبلیغات در اینستاگرام خود را هدف‌گذاری کنید و این موضوع از مهم‌ترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها است.

این موضوع بدین معنی است که شما می‌توانید مخاطبان هدف مخصوص خود را از میان ۳۳۳،۳۳۳،۳۳۳ کاربر اینستاگرام که تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند، هدف‌گیری کنید.

علاوه بر این امکانات هدف‌گیری سرد، اینستاگرام امکانات پیشرفته‌ای نیز در زمینه هدف‌گیری مجدد در اختیار شما قرار می‌دهد. (هدف‌گیری سرد، منظور هدف‌گیری مخاطبانی است که تاکنون با کسب‌وکار یا وب‌سایت شما آشنا نشده‌اند.) با این امکانات شما می‌توانید مخاطبانی که حداقل یک بار تبلیغات شما را دیده‌اند را مجددا هدف بگیرید تا در نهایت ترغیب شوند با خدمات شما آشنا شوند یا از وب‌سایتتان بازدید کنند.

مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها: هدف‌گیری مخاطبان

۳. میزان فروش یا سرنخ‌ها (Leads) در تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی است؛ بنابراین شما دید شفافی از میزان بازگشت سرمایه (ROI) خود دارید

بله! این قابلیت بدیهی به نظر می‌رسد؛ اما باورتان نمی‌شود که تعداد قابل توجهی از کسب‌وکارها در پلتفرم‌های تبلیغاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که امکانات ردیابی نتایج و بازگشت سرمایه ندارند!

از آنجایی که اینستاگرام از همان پلتفرم مدیریت تبلیغات فیسبوک استفاده می‌کند، همه امکانات ردیابی نتایج تبلیغات آن پلتفرم را در اختیار دارد.

شما همه چیز را می‌توانید ببینید. از تعداد کلیک‌ها تا سرنخ‌ها و میزان تبدیل (conversion). علاوه بر این موارد، اینستاگرام به شما گزارش می‌دهد این نتایج با چه هزینه‌ای محقق شده‌اند.

این بدین معنی است که شما بر اساس اهدافی که برای کمپین تبلیغاتی خود مشخص می‌کنید، همیشه می‌توانید گزارش دقیقی از نتایج و هزینه این نتایج داشته باشید. این قابلیت از کارآمدترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها است.

نکته حائز اهمیت بعدی این است که چنین قابلیت‌هایی به شما این امکان را می‌دهند که آزمون A/B برای تبلیغات خود انجام دهید و در نهایت تبلیغاتی که برای شما بهترین نتیجه را به همراه دارد بیابید.

با توجه به ارزشمندی زمان و سرمایه شما، پیشنهاد می‌دهیم که از افراد متخصص برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. با این انتخاب شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که همه چیز به درستی و مطابق با اهداف شما برنامه‌ریزی شده است. اگر برای تبلیغات اینستاگرام خود به دنبال یک تیم حرفه‌ای هستید، با افراک در ارتباط باشید:

درخواست مشاوره رایگان

مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها: ردیابی نتایج تبلیغات

۴. اینستاگرام میان پروفایل‌های شخصی و پروفایل‌های کسب‌وکار، تفاوت قائل است

از مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها این است که مانند فیسبوک، اینستاگرام برای اکانت‌های شخصی و اکانت‌های بیزنس، تفاوت قائل می‌شود. اگر شما اکانت‌تان را به نوع بیزنس تغییر دهید، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برایتان فعال می‌شود که به وسیله آنها می‌توانید اکانت خود را پروموت کنید و همچنین آمار فعالیت آن را ببینید.

با این اقدام، کاربران شما نیز متوجه می‌شوند که اکانت‌تان شخصی نیست و مربوط به یک کسب‌وکار است.

۵. مشتریان خود را بیشتر بشناسید

چقدر واقعا مخاطبان و مشتریان خود را می‌شناسید؟ بله، شما احتمالا می‌دانید که بازه سنی آنها چیست. اما آیا این آمار به شما نشان می‌دهد علایق آنها چیست یا به چه موضوعاتی علاقه دارند؟

شناخت مشتریان بر اساس آمارهای عددی، کافی نیست. با استفاده از اینستاگرام شما می‌توانید مشتریان خود را بیشتر بشناسید و با آنچه دوست دارند یا دوست ندارند بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام همچنین ابزاری عالی برای رصد تغییر رفتار مشتریان‌تان است. شما می‌توانید بفهمید آنها به چه نوع محتوایی علاقه‌مند شده‌اند یا سلیقه آنها چه تغییری کرده است. بنابراین شناخت مشتریان از بهترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها است.

کلام آخر

آنچه مرور کردیم ۵ مورد از برترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها هستند. با وجود این که بازاریابی در اینستاگرام به تلاش زیاد و مقداری هزینه نیاز دارد؛ اما مسلما ارزشش را دارد. پس از مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها و فعالیت در این شبکه اجتماعی غافل نشوید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید