کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

صفحه فرود یا لندنیگ پیج شامل چه بخش هایی است؟

صفحه فرود یا لندنیگ پیج شامل چه بخش هایی است؟

اگر شما تا کنون به دنبال روش های مختلف برای تبلیغات آنلاین بوده اید، قطعا در میان هزاران روشی که وجود دارد، اسم صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page را شنیده اید. با این وجود بسیاری از افرادی که از سایت برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می کنند، شناخت درستی در این زمینه نداشته و احتمالا از مزایای آن بی بهره مانده اند. گروه افراک که در زمینه تبلیغ در گوگل و سایر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب فعال است، در این مقاله تلاش می کند تا تعریف واضحی از این مفهوم و مهمترین نکاتی که برای طراحی آن باید در نظر داشته باشید، در اختیار شما قرار دهد.

صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page چیست؟

اگر بخواهیم تعریف واضح و روشنی از این مفهوم ارائه دهیم، باید بگوییم:

” صفحه فرود یا لندنیگ پیج Landing Page به صفحه ای در سایت گفته می شود که برای برآورده شدن هدفی خاص طراحی شده است.”

این هدف خاص می تواند افزایش میزان فروش، افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان ثبت نام در خبرنامه سایت و … باشد.

مطلب مرتبط: افزایش بازدید گوگل

در صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page چه کارهایی می توان انجام داد؟

  • خرید کالا
  • ثبت نام در سایت
  • تماس با مسئولین سایت
  • ارتباط از طریق چت
  • ثبت نام در خبرنامه سایت
  • ثبت نام برای یک رویداد
شاید سوالی که برای شما مطرح شود، این باشد که با استفاده از این کارها به چه هدفی می خواهیم برسیم؟

این موضوع را فراموش نکنید که هدف اصلی از استفاده صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page این است که شما نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بالا ببرید. بنابراین با در نظر داشتن این نکته می توانید به هدف نهایی خود یعنی افزایش فروش سایت برسید.

صفحه فرود یا لندنیگ پیج Landing Page شامل چه بخش هایی است؟

در طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page از چه المان هایی باید استفاده کرد؟

حال که با مفهوم اصلی این صفحات وب آشنا شدید، زمان آن رسیده است که بدانید از چه المان هایی برای طراحی هرچه بهتر این صفحات استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای طراحی یک صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page شاید نیاز به استفاده از تمامی مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، نباشد.

مطلب مرتبط: ۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز

انتخاب محتوای بالای صفحه :

اهمیت این بخش از صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page به اندازه اهمیت تیتر محتوا در روزنامه است. اولین چیزی که کاربر از صفحه فرود شما مشاهده می کند، محتوایی است که در این قسمت حدودا 600 پیکسلی قرار داده شده است. از آنجایی که این اولین چیزی است که کاربران شما در صفحه شما مشاهده می کنند، در نظر گرفتن کلمه کلیدی جذاب در این بخش که توجه فرد را جلب کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین می توان برای طراحی بهتر این بخش، آن را به قسمت های کوچکتری تقسیم نماییم :

عنوان اصلی در صفحه فرود یا لندینگ پیج  :

انتخاب یک عنوان خوب برای صفحه فرود، مانند یک فانوس برای کاربران شما است. با دیدن این بخش است که کاربر احساس می کند برای یافتن پاسخ نیاز خود در جای درستی قرار دارد. بنابراین علاوه بر این که این عنوان باید مرور کلی از محتوای صفحه باشد، باید موجب ایجاد علاقه مندی در کاربر نیز بشود.

این که چه عنوانی برای این صفحه مناسب است، به نوع کسب و کارتان و آنچه که می خواهید به کاربر پیشنهاد دهید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید افراد را تشویق به ثبت نام در دوره های آموزشی پرواز کنید، می توانید از عبارت “پرواز را امروز آغاز کن!” استفاده کنید. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای عنوان صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page انجام دهید، بهتر است که به دنبال پاسخ درست برای سوالات زیر باشید :

  • کاربر هدف شما چه کسی است؟
  • برای چه در صفحه فرود شما قرار دارد؟
  • مشکل کاربر شما چیست و چگونه می توان به آن پاسخ داد؟

تعریف و پشتیبانی از عنوان :

اگر قرار دادن مفهوم همه آنچه که می خواهید انجام دهید در تیتر اصلی برای شما دشوار است، بهتر است که زیر بخش های مختلف استفاده کنید. پس بهتر است که برای ارائه جزئیات بیشتر از این بخش ها برای پشتیبانی از ایده مد نظرتان استفاده نمایید. اما فراموش نکنید که عنوان اصلی به اندازه ای باید قوی باشد که کاربر را به خواندن سایر زیر بخش ها تشویق نماید.  توجه داشته باشید که استفاده از این بخش در طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page اجبار نیست، اما اگر به درستی استفاده شود می تواند تاثیر مثبتی در موثر بودن عملکرد لندینگ پیج جهت قانع کردن کاربران داشته باشد.

جلب نظر کاربر در صفحه فرود یا لندینگ پیج :

با استفاده از عنوان و زیر عنوان ها شما تنها توانسته اید در چند کلمه آنچه را که می توانید انجام دهید، به او معرفی کنید. اما اگر می خواهید این احساس را در آنها ایجاد کنید که برای یافتن پاسخ سوالشان در جای درستی قرار دارند، باید از ایده تیر نهایی استفاده کنید. برای ایجاد این حس در کاربر، یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از تصاویر مرتبط در صفحه فرود است. بسیاری از کمپانی ها به دلیل این انتخاب اشتباه، حس غلط بودن را در کاربر ایجاد می کنند و همین مسئله موجب کاهش اطمینان کاربر به درست بودن کار آنها شود.

صفحه فرود یا لندنیگ پیج Landing Page شامل چه بخش هایی است؟

ارائه خلاصه ای از آنچه انجام می دهید :

در نهایت زمانی که توانایی خود را برای حل مشکل کاربر نشان دادید برای این که او را باز هم تشویق به استفاده از خدمات خود کنید، در پایان می توانید از جملات انگیزشی، جهت استفاده از خدمتتان استفاده کنید. به عنوان مثال “خوشحال می شویم اگر به ما اعتماد کرده و انجام پروژه خود را به ما بسپارید!”

استفاده از گزینه های فراخوانی یا Call to Action :

گزینه های فراخوانی یا Call to Action به کاری گفته می شود که کاربر می خواهد با استفاده از حضور در صفحه فرود سایت شما انجام دهد. بنابراین برای این که بتوانید از این ویژگی به درستی استفاده کنید، باید به خوبی بدانید که هدف کاربر از حضور در سایت شما چیست. پس گزینه ای را در اختیار کاربر قرار دهید که شما را به هدف نهایی می رساند. بنابراین استفاده از گزینه هایی مانند دانلود، ثبت نام، وارد شدن و … خیلی سخت منظور اصلی شما را به کاربر انتقال می دهد. چرا که به درستی نمی داند برای چه باید در سایت شما ثبت نام کند.

نمونه های مناسب جهت استفاده به عنوان Call to Action عبارت هستند از : “دریافت مشاوره رایگان از ما” ، همین الان با ما تماس بگیرید” ، “همین امروز دست به کار شوید” و …

بنابراین بهتر است از گزینه هایی استفاده کنید که با استفاده از آن کاربر احساس کند در ازای زمانی که برای شما می گذارد، پاداشی نیز دریافت خواهد کرد.

فراموش نکنید از رنگ متفاوت برای بزرگنمایی گزینه Call to Action استفاده کنید.

مزایای استفاده از خدماتتان را نشان دهید

اگر کاربری در حال اسکرول صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page شما است، به این معناست که شما طراحی خود تا به اینجا درست انجام داده اید چرا که می توانید این فیدبک را از کاربر دریافت کنید که به دنبال استفاده از خدمات شما است. اما مسئله اصلی که در این قسمت وجود دارد این است که بسیاری از صاحبان کسب و کار نمی دانند چگونه باید برتری و مزیت خود را نسبت به سایر رقبا به کاربران نشان دهند.

توجه داشته باشید که وقتی کسی در گوگل موضوعی را سرچ می کند، به دنبال چیزی است که کار را برای او ساده تر کند. بنابراین بسته به نوع خدمتی که به کاربران خود ارائه می دهید، مزیت استفاده از این خدمت را به آنها یادآوری کنید.

برای ادعای برتریتان اثباتی ارائه دهید

این که از خودتان تعریف کنید یک مسئله است، این که بتوانید توانایی های خود را اثبات کنید مسئله ای دیگر. بسیاری از کاربران چون از طریق فضای مجازی با شما آشنا شده اند، طبیعی است که نتوانند به همه آنچه که شما ادعا می کنید، اعتماد کنند.

بنابراین اگر می خواهید خیال آنها را بابت کیفیت خدماتی که ارائه می دهید راحت کنید، بهتر است که از مشتریان وفادار خود کمک بگیرید. از جمله مواردی که برای انجام این کار می توانید از آنها استفاده کنید عبارت هستند از :

  • استفاده از مشتریان معروف خود – اگر شما از این نوع مشتریان دارید، بهتر است که از آنها بخواهید در مورد شما صحبت کرده و دلیل انتخاب شما را بیان کنند.
  • ارائه جزئیات دقیق – برای این که بتوانید اعتماد کاربر را به خود جلب کنید، می توانید به او نشان دهید که در صورت بروز مشکل کجا می تواند شما را پیدا کند. ارائه اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس و … می تواند نمونه ای از این اطلاعات باشد.
  • ارائه نمونه کار – بهتر است از آنچه که تا کنون انجام داده اید، نمونه ای در اختیار کاربران قرار دهید تا به روشنی متوجه کیفیت انجام کار شما شوند. قرار دادن فیلم و عکس می توانند بهترین گزینه ها برای این قسمت باشند.

مخاطبان گرامی اگر هنگام استفاده از هر یک از المان های طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج Landing Page سوالی داشتید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت از مشاوره های رایگان ما استفاده نمایید.

صفحه فرود یا لندنیگ پیج شامل چه بخش هایی است؟
اگر شما تا کنون به دنبال روش های مختلف برای تبلیغات آنلاین بوده اید، قطعا در میان هزاران...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید