کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

جذب مشتری جدید با آموزش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام – استوری

جذب مشتری جدید با آموزش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام – استوری

این روزها اینستاگرام دیگر یک پلتفرم ساده برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با دوستان و آشنایان نیست، بلکه به ابزاری قوی و تاثیر گذار برای کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. در حال حاضر ۲۵ میلیون برند مختلف در سرتاسر دنیا در اینستاگرام پروفایل ساخته اند و تصاویر کالا و خدمات خود، تخفیف ها و رویدادها و همچنین نظرات مشتریان در مورد برند خود را با کاربران تقسیم می کنند. این رویه برای این برندها نتیجه بخش بوده است، چرا که ۶۰ درصد افراد تصمیمات مربوط به انجام خرید را وقتی در اینستاگرام مشغول گشت و گذار هستند می گیرند. با آموزش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام همراه باشید.

برای ترغیب کاربران به انجام خرید از طریق اکانت اینستاگرام، خیلی از برندها از قابلیت های بازاریابی آنلاین اینستاگرام بهره می گیرند. برای مثال ۷۱ درصد برند های آمریکایی از استوری های اینستاگرام و تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای شناساندن محصولات و خدمات خود به کاربران بهره می گیرند. کاربران نیز نشان داده اند؛ عاشق این مدل تبلیغات هستند چون راحت ترین و آشناترین راه برای ارتباط با برندها را ارتباط از طریق همین استوری های تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می دانند.

آموزش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

برندها، به این دلیل از این نوع تبلیغات استفاده می کنند که تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به شکل استوری، خیلی شبیه به بقیه استوری ها به نظر می رسند و ترافیک زیادی را به صفحه ی فرودشان می کشاند. بگذارید ببینیم تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به شکل استوری به چه صورت عمل می کنند و چطور می شود کسب و کار خود را از طریق استفاده از آنها توسعه دهیم.

در طول چند سال گذشته، اینستاگرام خیلی رشد کرده و یکی از دلایل آن هم میزان علاقه کاربران به محتوای تصویری بوده است. بیش از یک میلیارد اکانت فعال در اینستاگرام وجود دارد و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از استوری های اینستاگرام دیدن می کنند. آمار خوشحال کننده ای است وقتی که بفهمید ۷۵ درصد این کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و خدمات برندهای مختلف از این پلتفرم استفاده می کنند.

به تازگی، اینستاگرام کار را برای بازاریابان اینترنتی راحت تر کرده است. برای مثال کاربران می توانند محصولات را مستقیما از طریق اینستاگرام خریداری کنند. با این قابلیت کاربران می توانند از اتخاذ تصمیم تا انجام خرید، فقط چند دقیقه وقت صرف کنید. به این ترتیب برندهای زیادی برای جلب توجه کاربرانشان از ویژگی تبلیغات اینستاگرام در استوری استفاده می کنند و شما باید با آنها رقابت کنید. حالا فقط دسترسی به کاربران برای شما کافی نیست بلکه جلب توجه و ترغیب آنها به انجام خرید هم وارد لیست اهدافتان خواهند شد. باید خودتان را در استوری های اینستاگرام نسبت به رقبا متمایز کنید. بگذارید قدم به قدم پیش برویم.

اکانت کسب و کار اینستاگرام بسازید

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، نوع اکانت خود را به کسب و کار Business تغییر دهید. مزیت این کار، دسترسی به قابلیت های جدید و شگفت انگیز بیشتر است که شامل:

  • آمار دقیق، موضوعات داغ ( trendsا ) و ترافیک پست های خود را بررسی کنید.
  • اطلاعات کسب و کار خود مانند، آدرس و شماره تلفن شرکت را در پروفایل اکانت اینستاگرام بیاورید.

از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای افزایش فروش استفاده کنید.

با طراحی و تولید استوری های جذاب و درگیرکننده، کمپین های تبلیغاتی پربازدهی راه اندازی کنید و لایک ها و کامنت های خود را به فروش تبدیل کنید. تبلیغات Instagram به شکل استوری به صورت تمام صفحه و عمودی نمایش دارند. لازم نیست تا کاربران تصاویر را بزرگ تر کنند تا ببینند چه خبر است.

آموزش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

ساختن این نوع تبلیغات از طریق فیس بوک انجام می شود. ابتدا باید هدف کمپین خود را مشخص کنید:

اگر هدف شما جذب مشتریان جدید است گزینه ی Conversion را انتخاب کنید چرا که این تبلیغات برای ترغیب کاربران به انجام خرید از شما راه اندازی شده اند.

  • به مجموعه تبلیغاتی خود یک نام مشخص بدهید: بهتر است هر کمپین هدف مشخصی داشته باشد، به این ترتیب بررسی گزارش های مربوط به هر کمپین راحت تر خواهد بود.
  • نرخ تبدیل مد نظر خود را تعریف کنید: می تواند گزینه ی اضافه کردن محصول به سبد خرید یا انجام خرید توسط شما به عنوان ( تبدیل )‌ تعریف شود.
  • پیشنهادات ویژه به کاربران خود ارائه دهید: متناسب با نیاز مشتری،  پیشنهادات ویژه ی ترغیب کننده ای ارائه دهید.
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید: مخاطبان هدفی که اخیرا با برند شما ارتباط برقرار کرده اند و احتمال خرید آنها از کسب وکارتان بالاست، شناسایی کنید.
  • بودجه و زمان بندی تبلیغات خود را تعریف کنید: بهتر است از بودجه پایین شروع کنید، تبیلیغات اسپانسر اینستاگرام خود را برای مدت دو هفته انجام دهید و نتایج را بررسی کنید.

تنها تفاوتی که تبلیغات فیس بوکی با تبلیغات اسپانسر اینستاگرام  در این آموزش دارند، تعیین جایگاه نمایش تبلیغ در آنهاست. به این ترتیب که می توانید بر روی گزینه ی Placement کلیک کرده و استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.

به این ترتیب تبلیغ شما تنها در اینستاگرام و برای مخاطبانی که انتخاب کرده اید نمایش داده خواهند شد.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به شکل استوری، خیلی شبیه به استوری هایی که همیشه پست می کنید به نظر می رسند. به منظور ترغیب مشتریان به درنگ کردن بر روی استوری های شما و دیدن پیشنهادات و تخفیف ها و در نتیجه کلیک بر روی لینک وب سایتتان، این کارها را انجام دهید:

  • از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید. رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ برای این کار مناسب است.
  • ویدیوهای سرگرم کننده تولید کنید. ۶۰ درصد استوری های صدادار دیده شده اند. بنابراین یک ویدیو جذاب در پس زمینه داشته باشید. یادتان باشد که ویدیوهای شما نهایتاً باید ۱۵ ثانیه باشند، پس از این مدت کم برای معرفی پیشنهاد ویژه و تخفیف خود استفاده کنید و مطمئن باشید که مشتری آن را راحت درک کند.
  • از یک تصویر یا چند تصویر چرخشی برای معرفی انواع محصولات خود استفاده کنید.
  • از گزینه ی همین حالا خرید کنید Shop Now و اطلاعات بیشتر به دست بیاورید Learn More برای کشاندن کاربران به صفحه فرود خود استفاده کنید. برای جلب توجه مخاطب به فراخوان عمل CTA خود از متن یا استیکر ها و نشان های استوری اینستاگرام بهره بگیرید.

می توانید برای دستیابی به بهترین ترکیب و نتیجه در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به صورت استوری، تست های A/B را روی تبلیغات خود اعمال کنید.

با استفاده از استوری های اینستاگرام برندینگ انجام دهید.

برندینگ می تواند شامل استفاده از رنگ های برند، فونت های مخصوص استایل کاری شما و تمپلیت ها و قالب ها که معمولا در استوری اینستاگرام خود از آن استفاده می کنید، شود.

فقط از یک استایل تصویری واحد در استوری های خود استفاده نکنید

از ترکیب تصاویر و ویدیوها برای بالابردن بازدهی کمپین های تبلیغات اسپانسر اینستاگرام خود استفاده کنید. در تصویر زیر میبینید که چطور با ترکیب گیف، ویدیو و تصاویر می توان مخاطب ایده آل را نشانه گرفت و مشتریان جدید به کسب و کار اضافه کرد.

مدت زمان تبلیغات خود را تعیین کنید

معرفی محصول جدید نسبت به اعلام تخفیف های فصلی ممکن است به اسلایدهای بیشتری احتیاج داشته باشند. وقتی برای معرفی هر دوی اینها از ویدیو استفاده میکنید، مدت زمان ویدیو یکی است و باید از محتوای بیشتری برای انتقال ساده تر و واضح تر پیام استفاده کنید.

استوری زیر شامل ۱۲ تصویر متفاوت است که با استفاده از کلمات کوتاه و متمایز در سایز بزرگ می خواهد:

یکی از نیازهای مشتری را نشانه گیری کنید

محصولات خود را تحت عنوان راه حلی برای نیازها و مسائل مشتری معرفی کند

کاربران را به سمت وب سایت خود و انجام خرید هدایت کنید

می توانید روند معرفی چند محصول را در یک تبلیغ در پیش بگیری تا دایره مخاطبان هدف خود را گسترده تر کنید و به این ترتیب احتمال کلیک مشتری بر روی فراخوان عمل و انجام خرید بالاتر می رود.

از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای افزایش بازدهی کسب وکار خود استفاده کنید

بیش از ۵۰ درصد از کسب وکارها که اکانت اینستاگرام دارند، برای افزایش آگاهی در مورد محصولات و خدمات خود و جذب ترافیک به سمت وب سایت از استوری اینستاگرام استفاده میکنند. پس ارزشش را دارد که به  گزینه استوری تبلیغات اسپانسر اینستاگرام و اعمال آن در استراتژی بازاریابی خود فکر کنید و به این ترتیب مخاطبان مد نظر خود را هدف گیری کنید.

تنوع یادتان نرود. ترکیب های مختلف را در استوری های خود به کار بگیرید و از آزمون و خطا نترسید. نکته کلیدی استفاده از داده های اکانت اینستاگرام برای رصد کردن رفتار مشتریان و انتشار استوری و پست اینستاگرام بر آن اساس است.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید