کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آشنایی با انواع تبلیغات در لینکدین

آشنایی با انواع تبلیغات در لینکدین

انواع تبلیغات در لینکدین

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید، حتما می دانید که لینکدین در مقایسه با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، یک شبکه ی اجتماعی تخصصی است که بیش از ۵۰۰ ملیون متخصص به صورت فعال در آن حضور دارند. این تعداد، رقم خیلی بالایی است و جالب تر اینکه می توانید مستقیما با آنها ارتباط برقرار کنید. اما کدامیک از انواع تبلیغات در لینکدین مناسب کسب و کار شماست؟

اگر کسب و کار شما B2B ( تجارت به تجارت) است، برای تبلیغ در لینکدین درنگ نکنید. ۸۰ درصد مشتریان احتمالی کسب و کار های B2B از طریق تبلیغ در لینکدین جذب می شوند. می توان به طور مشخص و دقیق، مخاطب مورد نظر خود را از طریق انواع تبلیغات موجود در لینکدین هدف گیری کنید و با افراد و شرکت هایی که مد نظر شما هستند ارتباط برقرار کنید.

اما پیش از ساختن کمپین تبلیغاتی لینکدین باید چند سوال از خودتان بپرسید:

بودجه ی تبلیغات در لینکدین را دارم؟

لینکدین مانند گوگل ادز قیمت مشخصی برای تبلیغات خود ندارد. اما معمولا هزینه به ازای کلیک CPC بالاتری نسبت به تبلیغ گوگل دارد. به همین خاطر نرخ تبدیل معمولا در لینکدین خیلی بالاتر از سایر پلتفرم هاست. در جدول پایین نرخ تبدیل تبلیغ در گوگل ادز را با تبلیغ در لینکدین مقایسه کرده ایم.

تبلیغات در لینکدین

تبلیغ در گوگل یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی؟

هدفم از تبلیغ در لینکدین چیست؟

پیش از ساختن هر نوع کمپینی، باید هدف مشخصی داشته باشید. ممکن است هدف شما از تبلیغ، افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان احتمالی بیشتر یا اهداف دیگر باشد. هر هدفی که داشته باشید، انتظار شما این است که بتوانید حاصل کار را به خوبی مدیریت کرده و بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان و کسب و کارتان بگذارید.

مخاطبان من در لینکدین چه کسانی هستند؟

نیروهای دیجیتال مارکتینگ، دائما به فکر ارائه ی بهترین خدمات به مخاطبان خود هستند. پیش از ساخت تبلیغ بر روی هدف خود تمرکز می کنند. در لینکدین، می توانید مخاطبان خود را بر اساس مکان، شرکت، صنعت، عنوان شغلی، میزان مهارت، میزان تحصیلات و سایر مولفه های دیگر هدف گیری کنید. اگر میخواهید از نحوه ی هدف گیری و یافتن مخاطبان مناسب در لینکدین بیشتر بدانید این لینک کمکتان می کند.

از جمله خدمات مجموعه‌ی افراک، انجام امور مرتبط با تبلیغات در لینکدین است. چنانچه مایل به سفارش تبلیغ در لینکدین برای مجموعه‌ی خود هستید میتوانید از طریق دکمه‌ی زیر سفارش خود را ثبت کنید.

 کدامیک از انواع  تبلیغ در لینکدین  مناسب کسب و کار من هستند؟

انواع مختلف تبلیغ در لینکدین وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. معروفترین آنها عبارت اند از:

  • محتوای اسپانسری
  • محتوای اسپانسری مستیم
  • پیام اسپانسری Sponsored InMail
  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات پویا
  • فرم های جذب مشتری احتمالی ( که می تواند با محتوای اسپانسری و پیام اسپانسری همراه باشد)

بعد از پاسخ دادن به پرسش های بالا، باید مشخص کنید می خواهید از کدام یک از انواع تبلیغ در لینکدین که متناسب با اهداف شما هستند استفاده کنید.

انواع مختلف تبلیغ در لینکدین و موارد استفاده ازآنها:

محتوای اسپانسری و محتوای اسپانسری مستقیم

با استفاده از این تبلیغ می توانید اخبار شرکت و محتواهای پست های وبلاگ را به اشتراک بگذارید و مشتری های احتمالی خود را به صفحات فرود خود بکشانید و مشتریان بیشتری را هدفگذاری کنید. در این مورد می توانید یکی از مدل های پرداخت هزینه به ازای هر کلیک یا هزینه به ازای هر هزار نمایش را انتخاب کنید.

محتوای اسپانسری: ترویج محتوایی که قبلا در صفحه ی لینکدین شرکت به اشتراک گذاشته اید.

از محتوای اسپانسری مستیم می توانید برای شخصی سازی محتوا و محک زدن محتوای مورد نظرتان بدون آنکه آن محتوا را مستقیما در صفحه ی لینکدین شرکت منتشر کرده باشید، استفاده کنید.

چه زمانی باید از محتوای اسپانسری یا محتوای اسپانسری مستقیم استفاده کنیم؟‌

این نوع تبلیغات به طور طبیعی میزان اشتراک بالاتری دارند چرا که مستقیم در فید خبری لینکدین کاربران نمایش داده می شود. در این نوع تبلیغ می توانید از کلمات بیشتر و تصاویر بزرگ تری استفاده کرده و از این طریق کاربران را به کلیک بر روی صفحه فرود مورد نظرخود ترغیب کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تبلیغ در توییتر

تکنیک های بازاریابی در توییتر

مزایای تبلیغ در توییتر برای کسب و کارها

اگر محتوای ارزشمندی دارید و می خواهید کاربران را به سمت لینک پست وبلاگ خود هدایت کنید این تبلیغ گزینه ی مناسبی است.

پیام اسپانسری Sponsored InMail

یکی دیگر از انواع تبلیغات در لینکدین پیام های ایپانسری است.کاربران، پیام های اسپانسری را در همه ی دستگاه ها می توانند ببینند. این نوع تبلیغ به شما اجازه می دهد که مشتریان احتمالی بیشتری جذب کرده و مخاطبان هدف را با فرستادن پیام های شخصی سازی شده و خصوصی به صندوق ورودی حساب لینکدین آنها، آنها را به سمت برند خود جذب نمایید. پیام های اسپانسری شامل خوش آمد گویی و مقدمه ی شخصی سازی شده، دکمه ی فراخوان عمل، متن اصلی هستند.به علاوه، امکان اضافه کردن لینک به متن پیام وجود دارد. هزینه ی این پیام ها به ازای هر بار ارسال محاسبه می گردد این بدین معناست که برای هر پیام ارسال شده، شما مبلغی پرداخت می کنید. این نوع از تبلیغ در بخش پیام های لینکدین مانند پیام های معمولی دیگر نمایش داده می شود.

تبلیغات در لینکدین
چه زمانی باید از پیام اسپانسری استفاده کنیم؟

این فرمت از آگهی به این دلیل که مستقیما به صندوق پیام های دریافتی لینکدین کاربران هدف شما وارد می شود بسیار شخصی سازی شده هستند. این موضوع می تواند معجزه کند. به خصوص که قابلیت تحویل این نوع پیام ۱۰۰ درصد است. لینکدین این پیام را فقط زمانی که کاربر آنلاین باشد ارسال می کند. بنابراین درست در بالای پیام های دریافتی قرار می گیرد.

پیام های متنی

این نوع تبلیغ مشابه تبلیغ در گوگل ادز و بینگ عمل می کند. به این ترتیب شما می توانید برای هر کمپین، تبلیغات متعددی بسازید و به این ترتیب تشخیص تبلیغی که بهترین عملکرد را دارد برایتان آسان تر می شود. اما باید بگوییم که این نوع از تبلیغات فقط در دسکتاپ نمایش دارند و در نوار سمت راست فید خبری لینکدین نمایش داده می شوند. در این مورد هم می توانید از گزینه ی هزینه به ازای هر کلیک یا به ازای هر هزار نمایش استفاده کنید. پیام های متنی یکی دیگر از انواع تبلیغات در لینکدین است.

تبلیغات در لینکدین
چه زمانی باید از تبلیغات متنی Text Ads لینکدین استفاده کنم؟

اگر به دنبال راه اندازی سریع یک کمپین هستید که ساخت و مدیریت آن آسان باشد، تبلیغات متنی لینکدین فرمت مناسبی است. این نوع از تبلیغات همچنان برای افزایش آگاهی از برند شما نقش موثری ایفا می کنند. به همین خاطر است که این نوع از تبلیغات در مقایسه با سایر تبلیغات در لینکدین CPM پایین تری دارند.

تبلیغات پویا یا Dynamic Ads

با این نوع از تبلیغ می توانید توجه کاربران را با تبلیغات شخصی سازی شده و پویا جلب کنید و کاربران را به پسندیدن صفحه ی اختصاصی شرکتتان یا ارسال درخواست همکاری با شما ترغیب کنید. همچنان می توانید مشتریان احتمالی خود را از طریق امکان دانلود کتاب های الترونیکی و مطالب مفید در همان تبلیغ به سیستم خود جذب کنید. این تبلیغات فقط در نوار سمت راست آن هم فقط در دسکتاپ ها نمایش دارند.

چه زمانی باید از تبلیغات پویا در لینکدین استفاده کنم؟

تبلیغات پویا جزو تبلیغات پر بازدید و تاثیرگذار بر رو ی افزایش ترافیک سایت شرکت و صفحه فرود است به این خاطر که به اطلاعات پروفایل لینکدین افراد دسترسی پیدا می کند. این تبلیغات برای تبلیغ آگهی های استخدام و جذب فالوئر به صفحه ی لینکدین شرکت شما مفید است.

همچنین کاربران نام کامل و ایمیل خود را مستقیما از طریق تبلیغ برایتان ارسال می کنند بدون آنکه ملزم به پر کردن فرمی باشند. بزرگترین مزیت تبلیغات پویا در لینکدین این است که تنها دو تبلیغ در یک صفحه در یک زمان مشخص نمایش داده می شود.

فرم های جذب مشتری احتمالی

۵۸٪ بازاریابان می گویند که جذب مشتری احتمالی مهم ترین هدف بازاریابی است. جذب مشتریان احتمالی با کیفیت تر از طریق تبلیغ خود در لینکدین که شامل فرم های از پیش پر شده از اطلاعات پروفایل لینکدین کاربران است. فرم های جذب مشتری در تبلیغات در محتوای اسپانسری و پیام اسپانسری Sponsored InMail قرار میگیرند. این فرم ها در حال حاضر فقط بر روی موبایل فعال هستند.

آشنایی با انواع تبلیغات در لینکدین
انواع تبلیغات در لینکدین اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید، حتما می دانید که لینکدین در مقایسه...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید