کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

هنگامی که نوبت به تصمیم‌گیری در مورداستفاده یا عدم استفاده از تبلیغات کلیکی می‌رسد، سؤالی که بسیاری از افراد برایشان ایجاد می‌شود این است که کدام یک از موتورهای جستجو نتیجه بهتری خواهند داشت؟ تبلیغات گوگل با استفاده از ابزاری نظیر گوگل ادوردز می‌تواند بسیار اثربخش باشد. اما تبلیغات در بینگ چگونه است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

بینگ ادز چیست؟

تبلیغات در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ از گذشته تاکنون طرفداران خاص خودش را داشته است. با توجه به اینکه در چند سال اخیر افراد برای پیدا کردن محصول و خدمت مورد نیازشان به اولین جایی که سر می‌زنند، اینترنت است، تبلیغات گوگل و بینگ می‌تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و درآمد شما داشته باشد. بینگ و گوگل عمدتاً به عنوان دو رقیب کاری شناخته می‌شوند. در حالی که ما معتقد هستیم اگر از هر دو با هم استفاده کنید، می‌توانید بازده تبلیغات آنلاینتان را چندین برابر کنید.

سؤالی که برای بسیاری از تبلیغ‌کنندگان آنلاین برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌شود، این است که :

  • کاربران از کدام موتور جستجو بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • کدام یک هزینه تبلیغاتی کمتری دارد؟
  • قابلیت‌های هدف‌گیری مخاطبان در کدام یک بهتر است؟
  • نرخ تبدیل و بازده در کدام یک بیشتر است؟

با وجود اینکه بسیاری از افراد هنگام مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ این دو را رقیب یک می‌دانند، بسیاری دیگر معتقدند استفاده از هردو اثربخشی بیشتری دارد. بدون شک گوگل در بازار جستجو در رتبه اول قرار دارد اما این مسئله به این معنا نیست که از تبلیغات بینگ باید غافل ماند.

بینگ ادز چیست؟

مزایای تبلیغات کلیکی بینگ

تبلیغات در بینگ چیزی فراتر از دسترسی به جامعه افراد مختلف است. مهم‌ترین مزیت استفاده از این پلتفرم پایین بودن میزان رقابت و درنتیجه افزایش ROI است. اما سایر مزایای تبلیغات کلیکی بینگ عبارت هستند از :

  • امکان برقراری ارتباط بین تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ: بعد از اینکه در Bing Ads یک حساب کاربری ایجاد کردید، می‌توانید کمپین‌های موجود در حساب گوگل AdWords را به طور مستقیم به Bing Ads انتقال دهید. بنابراین با چند کلیک ساده می‌توانید از تمام آنچه که در گذشته انجام داده‌اید، بهره ببرید.
  • هدف‌گیری بهتر مخاطبین: با وجود اینکه گوگل امکان تعیین موقعیت جغرافیایی، زمان‌بندی، زبان و … را در اختیار تبلیغ‌کننده قرار می‌دهد، اما گروه‌بندی مخاطبین همچنان هم محدودیت‌های خودش را دارد ولی بینگ مخاطبان را گروه بندی میکند.
  • هدف‌گیری مخاطبین با تعیین دستگاه‌های الکترونیکی: اگر شما قصد تبلیغ برای کاربران تلفن همراه را داشته باشید، به راحتی می‌توانید تعیین کنید که تبلیغتان برای کاربران دسکتاپ نمایش داده نشود. در حالی که گوگل ادوردز همچین قابلیتی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.
  • اکستنشن های Sitelink: بینگ نیز مانند گوگل ادوردز اکستنشن‌هایی در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد، که با استفاده از آن‌ها شانس دریافت کلیک تبلیغ افزایش پیدا می‌کند. چرا که فضای اختصاص داده شده به تبلیغ بیشتر شده و توجه کاربر به راحتی جلب می‌شود.
  • بالا بودن نرخ تبدیل: بر اساس مطالعات و بررسی‌هایی که انجام شده است، کاربران بینگ تمایل بیشتری نسبت به کلیک کردن روی تبلیغات و رفتن به صفحه فرود را دارند. بنابراین اگر طراحی صفحه فرود شما به درستی انجام شده باشد، احتمال تبدیل کاربر به مشتری نیز افزایش می‌یابد.

تفاوت بین تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

مفهوم تبلیغ در هردوی این پلتفرم‌ها یکی است. در هر دو پلتفرم، هدف استفاده از تبلیغات کلیکی این است که کسب‌وکارهای مختلف ترافیک سایتشان را افزایش داده و در نهایت افزاش درآمد داشته باشند.

اما هردوی آن‌ها دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که یکی را از دیگری منحصر به فرد می‌کند.

تبلیغات گوگل را می‌توان در دو دسته قرار داد. یکی تبلیغات جستجویی و دیگری نمایشی. تبلیغات جستجویی همان تبلیغاتی است که در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود. تبلیغات نمایشی نیز دسته‌ای دیگر از تبلیغات است که از طریق اینترنت در وب‌سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند.

بینگ، که متعلق به مایکروسافت است، دارای سه موتور جستجو  بینگ Bing ، یاهو Yahoo و AOL است. بنابراین زمانی که شما در این پلتفرم تبلیغ می‌کنید، عملاً در  موتور جستجو به صورت هم‌زمان تبلیغات انجام می‌دهید.

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

در این قسمت تبلیغات در این پلتفرم را از جنبه‌های سطحی و اولیه موردبررسی قرار می‌دهیم.

نمایش آدرس URL

هردوی این پلتفرم‌ها آدرس تبلیغ را در زیر عنوان تبلیغ نمایش می‌دهند. با این تفاوت که بینگ از فرمت بولد استفاده می‌کند.

توضیحات متنی

قبلاً گوگل برای قسمت توضیحات دو خط جدا و هرکدام 35 کاراکتر و بینگ یک خط با 71 کاراکتر در نظر داشتند. درحالی‌که الآن گوگل و بینگ 80 کاراکتر را در یک قسمت با فضای بیشتر به تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد می‌دهند.

کلمات کلیدی

هردوی این پلتفرم‌ها برای راحتی روند انتخاب کلمه کلیدی به کاربران ابزاری پیشنهاد می‌دهند. با این تفاوت که میزان ترافیک کلمات کلیدی در ابزار بینگ بسیار پایین‌تر از گوگل است.

هزینه نرخ کلیک یا Click-through rate

به دلیل اینکه هم یاهو و هم MSN اخبار و گزارش‌های مالی ارائه می‌دهند، نرخ کلیک برای تبلیغات مالی و فروشگاهی به نسبت گوگل بیشتر است.

دسترسی به کدام یک از موتورهای جستجو بیشتر است؟

همه ما می‌دانیم که گوگل سهم عظیمی از جستجوهای روزانه را به خود اختصاص داده است. با این وجود بینگ نیز به‌سرعت در حال رشد است و اگر بخواهیم مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ را از این منظر انجام دهیم، بهتر است که نگاهی به آمار زیر داشته باشیم :

  • در حال حاضر Bing دارای 34 درصد از سهم بازار موتور جستجو در جهان است.
  • در ماه چیزی حدود 5.4 میلیارد در شبکه بینگ انجام می‌شود.
  • 136 میلیون کاربر از پلتفرم استفاده می‌کنند.
  • تبلیغات بینگ به 63 میلیون جستجو کننده دسترسی دارد که آن‌ها به گوگل ادوردز دسترسی ندارند!
  • بر اساس آمار موجود حدود سه‌چهارم از کاربران بینگ، بالای 35 سال سن دارند. یک‌سوم آن‌ها دارای درآمد بالای 100 هزار دلار و نیمی از آن‌ها درآمد متوسط بالای 75 هزار دلار دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه ادوردز حجم بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهد، بینگ شناخت بیشتری از کاربرانش دارد!

با توجه به آمار موجود، نمی‌توان هنگام مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ تعیین کرد کدام یک بهتر است. چیزی که به وضوح مشخص است، رقابت شدید و البته سازنده میان این دو پلتفرم است.

بینگ ادز چیست؟

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ از نظر هزینه

تبلیغات بینگ به نسبت تبلیغات گوگل ارزان‌تر است. چرا که میزان رقابت در کلمات کلیدی کمتر بوده و در نتیجه هزینه به ازای هر کلیک کمتر است. به طور متوسط هزینه به ازای هر کلیک در بینگ 7.99 دلار و در گوگل 20.08 دلار است! به عبارت دیگر هزینه تبلیغات بینگ 70 درصد ارزان‌تر از هزینه تبلیغ در گوگل است.

همراهان عزیز با توجه به مطالب بیان شده در حوزه مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ بیان شد، برای کسب بهترین نتیجه می توانید از ترکیب این دو پلتفرم استفاده کنید. چرا که قطعا به حداکثر مخاطبان حدف دسترسی خواهید داشت و در نتیجه نرخ تبدیلتان افزایش خواهد یافت.

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ
هنگامی که نوبت به تصمیم‌گیری در مورداستفاده یا عدم استفاده از تبلیغات کلیکی می‌رسد، سؤالی که بسیاری از...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید