کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل کدام اند؟

مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل کدام اند؟

پس از گذر سال ها دنیای بازاریابی از حالت سنتی به دیجیتال تغییر یافته است. در این عصر رقابت کسب و کار ها در تبلیغات آنلاین است. اگر کسب و کاری وارد فضای اینترنت نشود کم کم از رده خارج خواهد شد. در این شرایط برای دسترسی به بازار بیشتر، باید وقت و هزینه ی بیشتری گذاشت. تبلیغ در گوگل یک روش تبلیغاتی بسیار قوی است که به شما برای معرفی بهتر محصولات و خدماتتان کمک می کند. نتیجه ی سریع و دیده شدن برندتان بهترین مزیت این پلتفرم است. در ادامه مزایای تبلیغ در گوگل ادز را بیان خواهیم کرد.

برای وبسایت های جدید، مشاهده ترافیک ارگانیک قابل توجه، چندین ماه طول می کشد؛ علت آن رقابت شدید میان وبسایت های مشابه و زمان زیاد برای افزایش رنک وبسایت در گوگل است. یکی از راه های افزایش ترافیک سایت ، تبلیغ در گوگل است.

مزایای تبلیغات در گوگل با استفاده از گوگل ادوردز(گوگل ادز)

 گوگل ادوردز(google adwords) یکی از مشهورترین و کارآمدترین پلتفرم های تبلیغاتی در اینترنت است که توسط گوگل ساخته شده است. تبلیغات در گوگل ادوردز باعث می شود که وبسایت به سرعت در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل(SERP) ظاهر شود. تبلیغات در گوگل مزایای فراوانی برای برند شما دارد که در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد:

۱. افزایش آگاهی برند

میزان آگاهی مخاطبان از برند کسب و کار شما مفهومی است که آگاهی از برند یا برند اورنس نام دارد. با تبلیغ در گوگل، برندها محصولات خود را به کسانی که با آن آشنایی ندارند، معرفی می کنند و در نتیجه باعث افزایش برند اورنس کسب و کار خود می شوند. افزایش آگاهی برند فرصت های خلاقانه زیادی به همراه دارد. شما با استفاده از تصمیمات استراتژیکی که در تبلیغات گوگل می گیرید باعث افزایش اعتبار خود و در نهایت موفقیت در کسب و کارتان می شوید. تبلیغات نمایشی و تبلیغات متنی گوگل در رسیدن به این هدف بسیار کمک کننده است.

تبلیغات بنری گوگل از تبلیغات نمایشی است که در شبکه نمایش گوگل نشان داده می‌شود. با استفاده از تبلیغات بنری گوگل می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید.

افزایش آگاهی برند با برند اورنس

بیشتر بدانید: آگاهی از برند چیست؟

۲. دیده شدن در صفحه اول گوگل

برای افزایش ترافیک وبسایت، دیده شدن در صفحه اول نتایج گوگل، بازدهی بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. از آن‌جایی که این موضوع، مزیت مهمی برای کسب و کارها ایجاد می کند، رقابت برای آن به شدت بالا است. کسب رتبه در گوگل نیازمند تلاش و هزینه زیاد و طی شدن فرایندی نسبتا طولانی است. با استفاده از تبلیغات گوگل رسیدن به این هدف بسیار سرعت می گیرد. در واقع از لحظه ای که تبلیغ شما در گوگل ادز تایید شود؛ شانس این را دارید (در صورت بالا بودن امتیاز کیفی تبلیغ)؛ در صفحه اول گوگل دیده شوید.

خرید اکانت گوگل ادز

شروع کنید

۳. رنک بالاتر نسبت به تبلیغ رقبا

با تبلیغات گوگل این امکان برای شما فراهم می­‌شود که رنک بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. این موضوع یکی از مهم‌­ترین مزایا به شمار می ­آید. برای بالا بردن رنک سایت فقط کافی است؛ از کمپین تبلیغاتی با کیفیتی استفاده کنید و در انتخاب کلمات کلیدی دقت لازم را به خرج دهید. در نظر داشته باشید که امکان استفاده از تبلیغات گوگل برای تمام رقبا نیز وجود دارد و شما باید با برنامه ­ریزی دقیق از رقبا پیشی بگیرید. اگر رقبای شما در تبلیغات گوگل حضور دارند؛ حتماً آن­ها را رصد کنید و از اشتباهات آن­ها درس بگیرید.

۴. افزایش نرخ تبدیل

یک تصور اشتباه میان تبلیغ دهندگان در گوگل وجود دارد؛ که قصد دارند در همه کلید واژه ها بالا باشند و ۱۰۰ درصد بازدید کنندگان که وارد سایت می شوند خرید انجام دهند. این مساله ممکن نیست. همه ی بازدیدکنندگان مشتری شما نیستند؛ ممکن است برخی از آن ها رقبای شما باشند و تنها سایت شما را بررسی کنند یا کسانی باشند که قصد خرید ندارند.

برای افزایش نرخ تبدیل، این مقاله را بخوانید: روش‌های افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC

یکی دیگر از مزایای تبلیغ در گوگل این است که می توان تنظیمات را به گونه ای تغییر داد که تا حد زیادی، به خریداران واقعی نمایش داده شود. تنظیماتی مانند: جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زبان و غیره باعث می شود مخاطبان را به صورت دقیق تری هدف بگیرید؛ بنابراین نرخ تبدیل بیشتری خواهید داشت.

افزایش نرخ تبدیل با google ads

۵. امکان زمان بندی تبلیغات

یکی دیگر از مزایای تبلیغات در گوگل این است که شما می توانید ساعت و تاریخ انتشار تبلیغ خود را مشخص کنید. راهکار مناسب برای هدف گذاری دقیق تر این است که بعد از ۳ یا ۶ ماه اطلاعات بازدیدهای روزانه و هفتگی را با یکدیگر مقایسه کنید. با انجام این کار زمان هایی که بازدید مناسبی نداشته و هزینه های شما را هدر داده می شناسید و با استفاده از این اطلاعات می توانید تبلیغات خود را بهینه کنید. برای مثال مشخص کنید که در چه ساعاتی تبلیغ نشان داده نشود یا بودجه آن روز یا آن ساعت را کاهش دهید. پس از آن کمپین خود را امتحان کنید و ببینید آیا تغییری در روند کلیک ها و نرخ تبدیل انجام شده است یا خیر.

شاید تصور کنید؛ تبلیغات ۲۴ ساعته مناسب تر است اما اینگونه نیست. این مساله کاملا به حوزه ی فعالیت شما، محصولات و خدمات شما مرتبط است.

6- تحت تاثیر قرار دادن رقبا برای فروش

تا به حال چند بار اتفاق افتاده است که بعد از اولین بازدید از یک سایت، شما خرید انجام دهید؟ معمولا خیر، زیرا در دنیای اینترنت دسترسی بسیار آسان است و با چند کلیک بازدید کننده می تواند مراحل خرید خود را طی کند. وی قبل از خرید حتما سایت رقبا را بررسی می کند؛ قیمت ها را مقایسه می کند. با تبلیغ در گوگل شما خود را در معرض دید قرار می دهید. اگر از استراتژی های بسیار حرفه ای برای فروش استفاده کنید؛ احتمال جذب این مشتریان بالقوه بالا می رود.

افزایش فروش با گوگل ادز

بیشتر بدانید: ترفندها و نحوه تبلیغ در گوگل ادز 

7- قابلیت بالا بردن بازدهی از طریق امتحان کردن

در نظر بگیرید؛ ویژگی جدیدی به محصول خود اضافه می کنید که فکر می کنید مشتری را جذب کند. این ویژگی را با ویژگی های موجود در نسخه های تبلیغاتی خود جایگزین کرده و همین مورد را در صفحه هدف خود به‌روزرسانی می کنید. در این حالت شما محصول جدید خود را تست می کنید.

طی یک ماه، عملکرد ادورز از نظر CTR و تبدیل ها بهبود می یابد. شما نتایج را بررسی می کنید و می بینید که روند به سمت مثبت پیش می رود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است شما متوجه نشوید که کدام یک از ویژگی های جدید باعث پیشرفت شده‌اند.

نگران نباشید، پلتفرم ادوردز به شما این امکان را می‌دهد که در یک بازه ی زمانی مشخص در هر کمپین یک تغییر مشخص انجام داده شود. پس از اعمال این تغییرات متوجه خواهید شد که نمونه های قبلی کارآمدتر بودند؛ یا آن هایی که به تازگی انجام داده اید.

افزایش ctr از مزایای تبلیغ در گوگل

بهبود تبلیغات گوگل از طریق سئو

بهبود سئو یک پارامتر با تکنیک های خاص است؛ یعنی الگوریتم گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد تا وبسایت شخصی شما رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد. این تکنیک ها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و استفاده از توضیحات متا می شوند. این روش در حقیقت افزایش رنک سایت به صورت طبیعی در نتایج جست و جوی گوگل است. هرچقدر سئو سایت بهینه تر باشد گوگل ادز به ازای هر کلیک بر تبلیغات، هزینه کمتری می گیرد.

بهبود تبلیغات گوگل با سئو

مزایای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

بازده تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی احتمالاً بیشتر است

بسیاری از مواقع شما خرید کالایی را انجام می‌دهید که از ابتدا قصد خرید آن را نداشته‌اید و تنها تحت تأثیر تبلیغی که مشاهده کرده‌اید، اقدام به خرید کرده‌اید. اگر دقت کرده باشید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام همیشه تبلیغات مختلفی را مشاهده می‌کنید که معمولاً وسوسه‌انگیز بوده و شما را به خرید تشویق می‌کنند.

هدف‌گیری مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر است

هدف‌گیری مخاطبان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی باید مدنظر داشته باشید. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا لینکدین به راحتی می‌توانید تعیین کنید که تبلیغتان در اختیار چه کسانی قرار گیرد. در گوگل نیز امکان تعیین این ویژگی‌ها وجود دارد اما به دلیل کم بودن میزان اطلاعات به نسبت، شبکه‌های اجتماعی چندان دقیق عمل نمی‌کنند.

امکان هدایت افراد از شبکه‌های اجتماعی به سایت وجود دارد

هنگامی که بحث به تبلیغات در گوگل یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد است. زمانی که افراد از طریق تبلیغ در گوگل به سایت شما مراجعه می‌کنند، احتمالاً نگاهی اجمالی به سایت شما خواهند داشت. اما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و لینک‌هایی که در پست‌های تبلیغاتی‌تان قرار می‌دهید، می‌توانید آن‌ها را تشویق به دیدن سایت کنید تا به این ترتیب اعتماد آن‌ها را جلب نمایید.

هزینه تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی کمتر است

زمانی که بسیاری از مشتریان از ما در رابطه با تبلیغات در گوگل یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی سؤال می‌کنند، اولین سؤالی که باید به آن پاسخ دهند این است که چه مقدار بودجه برای انجام این کار در نظر گرفته‌اند. در صورتی که بودجه شما برای شروع تبلیغات آنلاین خیلی زیاد نیست و به دنبال بازده واقعی نیستید، می‌توانید فعالیت خود را با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید.

معایب تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی هر روز در حال تغییر هستند

تقریباً روند رتبه دهی گوگل به تمامی پست‌ها از چه از نوع تبلیغاتی و چه ارگانیک مشخص است. اما شبکه‌های اجتماعی چون در حال پیشرفت و تغییر هستند، تقریباً روند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را کمی مشکل می‌سازد.

 در نهایت باید در پاسخ به نحوه ی تبلیغ در گوگل یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به این مسئله اشاره کرد که همه‌چیز به نوع کار و بودجه شما بستگی دارد. معمولاً به استفاده از هر دوی این روش‌ها در کنار هم نتیجه بهتری خواهد داشت. چرا که به نوعی هم معایب موجود در هر دو روش را پوشش داده‌اید و هم از مزایای هر دو جهت حداکثر سازی ROI بهره مند می‌شوید.

مقالات مرتبط: استفاده از انواع افزونه‌های گوگل ادز برای تبلیغات بهتر!

کلام آخر

تبلیغ در گوگل یک راه سریع و پیشرفته برای رسیدن به به صفحات اول جست و جو است. برای شروع کار با این پلتفرم بهتر است؛ ابتدا بدانید که گوگل ادز چیست؟ و چه امکاناتی را در اختیار شما می گذارد. اگر پیش تر با این پلتفرم کار کرده اید و به تمامی جزئیات آن آشنا هستید تنها با شارژ گوگل ادز خود می توانید تبلیغات را شروع کنید. در ایران به دلیل مشکلات تحریم و عدم دسترسی به حساب های مالی، شارژ حساب را توسط شرکت های واسط مانند ایرانیکارت می توانید انجام دهید. چنان چه، تجربه ی شما در استفاده و شروع کمپین ها کمتر است به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات افراک استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل کدام اند؟
پس از گذر سال ها دنیای بازاریابی از حالت سنتی به دیجیتال تغییر یافته است. در این عصر...
5 از 11 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
    • سلام برای مشاوره های بیشتر با مجموعه تماس بگیرید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام واسه پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ار تمام ارزهای مورد تایید گوگل می توان استفاده کرد. اما با توجه به نوسانات بازار ارز پیشنهاد افراک به شما این است که از لیر ترکیه یا درهم استفاده کنید.

      آیا مفید بود؟