کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نکات طلایی نحوه تبلیغات گوگل در موبایل

نکات طلایی نحوه تبلیغات گوگل در موبایل

اخیراً، مدیران اکانت های گوگل ادوردز، کمپین های مجزایی، مخصوص دستگاه های مختلف راه اندازی می کنند تا بتوانند پیام تبلیغاتی خود را مشخصاً برای دسکتاپ یا موبایل طراحی کنند. این روزها، هدف گیری دستگاه موبایل کار ساده تری است. هنگام راه اندازی یک کمپین تبلیغات گوگل، می توانیم از یک تبلیغ واحد که با همه ی دستگاه ها هماهنگ باشد، استفاده کنیم اما آیا یک تبلیغ واحد،‌ واقعاً برای نمایش در همه ی دستگاه ها مناسب است؟ حال نحوه تبلیغات گوگل در موبایل چگونه است؟

تصور کنید که شخصی در صفحه مرورگر کامپیوتر خود رستوران ایتالیایی را جست و جو می کند، به این ترتیب شاید علاقمند باشد که به منوی رستوران هم دسترسی داشته باشد. پس بهتر است منو هم در تبلیغ آورده شود.

اما در تبلیغات گوگل که قرار است روی موبایل نمایش داشته باشد، موقعیت مکانی رستوران و ساعت های فعالیت آن نکات مهم تری هستند که کاربران به دنبال آن هستند. اینجاست که تفاوت تبلیغات گوگلی در دستگاه های مختلف، خود را نشان می دهد.

چه نکاتی را باید برای تبلیغات گوگل در موبایل رعایت کرد؟

برای شخصی سازی تبلیغ در گوگل خود وقت بگذارید

انجام اینکار خیلی به نفع اکانت گوگل ادوردز شما خواهد بود. نمی دانید چطور می شود اینکار را انجام داد؟

اول از همه باید بدانید تبلیغات گوگل در موبایل چقدر برای شما ارجحیت دارد و پیام منتقل شده در تبلیغات موبایلی قرار است چطور از تبلیغات دسکتاپ متمایز شوند. برای مثال تبلیغ در گوگل مختص موبایل می تواند شامل سفارش موبایلی، موقعیت مکانی فروشگاه، تماس با مرکز خدمات مشتریان و امکان رزرو نوبت از طریق موبایل می باشد.

هم گوگل ادوردز (Google Ads) و هم تبلیغات مایکروسافت امکان استفاده از لینک موبایل را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید کاربران را به سمت صفحاتی که برای موبایل و نمایشگرهای کوچکتر طراحی شده اند، بکشانید.

هدلاین های جذاب طراحی کنید

در تبلیغات گوگلی، ما همیشه به هدلاین های جذاب احتیاج داریم. هدلاین، اولین خط تبلیغ گوگلی شماست و مناسب ترین جا برای ترغیب کاربران و ارائه پیشنهاد ویژه ی متناسب و طراحی شده برای صفحه نمایشگر موبایل است.

قابلیت های اصلی یا مزیت های کلیدی را در توضیح تبلیغات گوگلی خود بیاورید

پیام تبلیغ در گوگل خود را در موبایل تا حد امکان کوتاه انتخاب کنید تا متن تبلیغ در نمایشگر های کوچک، ناقص دیده نشوند.

مزیت دیگری برای کاربران تلفن همراه، استفاده از عبارت هایی است که در آنها به موقعیت مکانی، فاصله و زمان ارائه ی خدمات اشاره شده است. برای مثال ـ نزدیک تر از صد متر به شما یا فروشگاه باز است.

بیشتربدانید: تبلیغات یوتیوب

فراخوان عمل یا CTA

می توانید بر اساس درصد نمایش موبایلی تبلیغات گوگلی خود، از فراخوان های عمل مناسب موبایل مانند زیراستفاده کنید:

  • همین امروز برای گرفتن وقت ملاقات، تماس بگیرید
  • از فروشگاه ما در نزدیکی منزلتان دیدن فرمایید
  • همین حالا به پادکست گوش دهید
  • همین حالا درخواست خود را از طریق موبایل خود ارسال کنید
  • ثبت نام تنها یک کلیک از شما فاصله دارید.
  • اپلیکیشن را همین الان دانلود کنید

افزونه تماس با ما

امکان اضافه کردن این افزونه ها در تبلیغات گوگل ادوردز وجود دارد. از طریق افزونه تماس کاربران می توانند مستقیماً از طریق تبلیغات با شماره ای که در افزونه قرار گرفته تماس بگیرند. اگر می خواهید امکان برقراری تماس یا یا بازدید از وب سایت را برای کاربرانی که تبلیغ در گوگل شما را می بینند فعال کنید، از این افزونه استفاده کنید.

تبلیغ در گوگلراه اندازی کمپین های هدفمند و پربازده گوگل ادوردز، نیاز به تجربه دارد. می توانید برای شروع تبلیغات در گوگل، از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

تبلیغات صرفا تماسی

تبلیغات صرفاً تماسی در گوگل ادوردز‌(گوگل ادز) شامل یک شماره تلفن و متن تبلیغ می شوند که تنها امکان برقراری تماس از طریق آن شماره تلفن برای کاربران وجود دارد. ( مثلاً گزینه ای برای بازدید از وب سایت وجود ندارد)

متن تبلیغ در این نوع از تبلیغات در گوگل باید کوتاه باشد تا در صفحات کوچک موبایل خوب نمایش داده شود.

فراخوان عمل این نوع تبلیغات باید کاربران را به برقراری تماس ترغیب کند.

زمانی از این نوع تبلیغات استفاده کنید که نیازی ندارید، کاربران از وب سایت شما دیدن کنند. این نوع تبلیغات در گوگل برای کسب وکارهایی مناسب است که ارتباط با مشتریان لزوماً با تماس آغاز می شود.

تبلیغات گوگل

لینک سایت

هدف قرار دادن لینک وب سایت، کشاندن کاربران به محتوای جامع تری که در وب سایت قرار دارد است. امکان اضافه کردن لینک، موقعیت مناسبی برای تبلیغات گوگلی در موبایل در نحوه تبلیغات گوگل در موبایل است.

افزونه پروموشن در تبلیغات گوگلی

تبلیغات گوگل

تخفیف های خود را به صورت درصدی و در قسمت پایین تبلیغ در گوگل خود بیاورید. این افزونه ها می توانند با تغییر دستگاه ترجیحی برای نمایش تبلیغ به موبایل می توانید آن را تنظیم کنند.

افزونه های پیام

این افزونه در تبلیغات گوگل، مظلوم ترین افزونه به حساب می آید و کمتر از آن استفاده می شود اما پتانسیل های زیادی برای بازاریابان دارند، به ویژه برای کسب وکارهای کوچک و متوسطی که سیستم پاسخ گویی به مخاطبان را دارند و می توانند به پیام های متنی کاربران و مشتریان احتمالی خود واکنش نشان بدهند.

ثبت موقعیت مکانی

همان طور که در مثال های بالا آورده شد، اگر فروشگاه شما شعبه ی واقعی دارد، بهترین کار این است که، یافتن آن شعبه را باید برای کاربران آسان تر کنید. به هنگام نوشتن پیام تبلیغ در گوگل، باید تصور کنید که کاربران در زمان جست و جو، نزدیک ترین محل به خودشان را مد نظر گرفته اند. اگر صفحه گوگل مای بیزنس دارید تبلیغ صرفاً تماسی شما به صورت خودکار شامل موارد زیر می شود.

  • مسافت
  • نام خیابان و شهر
  • زمان بسته شدن فروشگاه یا شرکت

کلیک بر روی آیکون موقعیت مکانی کاربر را به صفحه گوگل مای بیزنس شما می کشاند که اطلاعات بیشتر و لینک وب سایت شما آنجا قرار دارد.

حالا، دسترسی و تبدیل مخاطبان در دستگاه های موبایل می تواند شما را به نتایج خوبی در کسب وکارتان برساند البته اگر تبلیغات گوگلی متناسب با دستگاه موبایل بسازید.

در این مطلب نحوه تبلیغات گوگل در موبایل را بررسی کردیم. تجربیات خود را از تبلیغات در گوگل با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید