کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

Google Optimize چیست ؟ | آشنایی با یکی از ابزار های گوگل

Google Optimize چیست ؟ | آشنایی با یکی از ابزار های گوگل

Google Optimize چیست ؟ بگذارید از ابتدای کار برایتان توضیح بدهیم. شما یک سایت دارید و ترجیح می دهید که لینک های سایت شما در اولین صفحات گوکل بالا بیاید. البته راه هایی مانند گوگل ادز را هم تجربه کرده اید اما نتیجه ای که مد نظرتان بوده را نگرفته اید.جالب است بدانید معیار سنجش یک وب سایت بسیار خوب با تعداد بازدیدهای روزانه اش محاسبه نمی شود. دراصل تعداد افرادی که به وب سایت می آیند و عملی انجام می دهند مهم هستند. این عمل ممکن از پر کردن سبد خرید، عضویت در سایت یا خبر نامه و یا خرید عضویت سایت باشد.

برای محاسبه ی این معیار باید تعداد افرادی که عملی در سایت انجام داده اند را بر تعداد افرادی که سایت را در همان بازه ی زمانی مشخص بازدید کرده اند تقسیم کنید و نتیجه را در ۱۰۰ ضرب کنید تا نرخ تبدیل را به دست بیاورید. اگر می خواهید یک وب سایت کار آمدی داشته باشید در اصل باید این عدد را افزایش بدهید.

در نظر بگیرید در ماه ۱۰۰۰ بازدید کننده در سایت دارید و ۲۵ نفر از آن ها در سایت فعالیتی انجام داده اند، برای مثال در سایت ثبت نام کرده اند. نرخ تبدیل سایت شما به صورت زیر محاسبه می شود:

25/1000 * 100% = 2.5%

این یک معیار بسیار دقیق و استاندارد برای ارزشگذاری سایت ها است. اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و امتیاز وب سایت های بسیار خوب مثل ۵.۳٪ تا ۱۱.۴٪ را داشته باشید باید.  آزمایش کیفیت یا AB testing را انجام دهید.

Google Optimize چیست

Google Optimize چیست ؟ چه ارتباطی با AB تست دارد؟

دیجیتال مارکتر های حرفه ای مانند دکتر ها عمل می کنند. قبل از انجام هر گونه تغییر در روند سایت ابتدا باید همه چیز آزمایش شود، سپس همه ی فرضیه ها را در نظر گرفته و بعد طبق آن کار خود را انجام می دهند. اصل بر این است که چیزی را تخریب نکنیم تا روند صعودی در پیشرفت خود داشته باشیم. برای مثال می گویم:” اگر عکس های گردشی را به عکس های ثابت تبدیل کنیم سایت ارتقا پیدا می کند.” ما باید قبل از اعمال هر گونه تغییری این فرضیه را آزمایش کنیم.

با ایجاد دو نسخه ی سایت با همه ی جزئیاتش شروع می کنیم:

نسخه ی A : یک صفحه فرود با گالری عکس چرخشی

نسخه ی B : یک صفحه فرود با عکس های ثابت

در مرحله بعدی ترافیک ثابتی را به هر دو صفحه می فرستیم. در نهایت صفحه فرودی را انتخاب می کنیم که نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد به این AB تست می گویند.

برای اینکه نتیجه ی آزمایش شما دقیق باشد بهتر است از متخصصین کمک بگیرید همچنین برای این آزمایش به ابزار های نیاز است که در ادامه خواهیم گفت. بزرگ ترین ابزار های AB تست در بازار VWO Convert ، Optimizely ، Hotjar ،Page Sense و Google Optimize هستند.

مقالات مرتبط:

جایگزین الکسا چیست؟

Google Optimize چیست ؟ توضیحی ساده از کاربردی

بهینه سازی نرخ تبدیل یعنی از منابعی که داریم به خوبی استفاده کنیم و آن ها را بر جذب بیشتر مخاطب بهینه کنیم. اگر گوگل که بزرگ ترین موتور جست و جوی و ابزار آنالیتیکس آن نباشد چه ابزاری می تواند به خوبی اطلاعات را در اختیار ما بگذارد؟

Google Optimize یک پلتفرم ساخته شده توسط گوگل است که مستقما به Google Analytics متصل می شود و به راحتی می توان با آن تست AB را انجام داد. همه ی این آزمایشات بر اساس داده هایی که از خود گوگل به دست آمده است انجام می شود. ما می توانید از طریق پلتفرم Google Optimize در گوگل ادز خود صفحه فرود بسازید و صفحات فرود را تغییر بدهید.

بالاترین کاربرد Google Optimize این است که برای شما این امکان را فراهم می کند که به در خور مخاطبان خود هدف گذاری کنید و تجربه کاربری وب سایت خود را افزایش دهید.

مقالات مرتبط:

همه چیز در مورد نرخ تبدیل تبلیغات گوگل یا Conversion Rate

مزایای استفاده از Google Optimize

حال که دانستید Google Optimize چیست بهتر است با مزایای استفاده از آن نیز آشنا شوید:

  • استفاده از این پلتفرم کاملا رایگان است
  • دارای ویرایشگر یا editor برای : Raw HTML, JavaScript, Visual code  است
  • اجرای آسان با اضافه کردن یک کد
  • AB ، AB / n ، چند متغیره ، تقسیم URL ، تست سمت سرور
  • پیش نمایش آزمایش ، برنامه ریزی زمانی و مدیریت
  • ادغام مستقیم Google BigQuery ، Firebase ، Google Ads ، سرعت صفحات موبایل (AMP) و Google Analytics که امکان ارسال و تبادل سریع داده را فراهم می کنند

معایب استفاده از Google Optimize

  • نداشتن برنامه مالی مشخص، شما در کسب  کاری داشته باشید چه کوچک و چه بزرگ می توانید کار با این نرم افزار را به صورت رایگان شروع کنید. اما چه زمانی مجبور به پرداخت پول خواهید بود اصلا مشخص نیست
  • اگر کسب و کار بزرگی داشته باشید برنامه ریزی مالی از طرف تیم فروشی که به آن متصل می شوید مشخص میشود و ممکن است تا ماهیانه بیش از ۱۰۰۰ دلار هم برسد
  • با نسخه ی رایگان تنها می توانید سه آزمایش را به طور هم همزمان انجام دهید
  • با نسخه رایگان تنها می توانید سه هدف تعیین کنید
  • تعداد تست های چند متغیره Google Analytics فقط به 16 عنصر در هر آزمون محدود شده است
  • هیچ دریافت و گزارش داده ایی در زمان حاضر انجام نمی گیرد

بهتر است انجام تست های مهمی مثل این تست را به متخصصین حوزه ی دیجیتال مارکتینگ بسپارید، برای افزایش نرخ تبدیل راه های فراوانی وجود دارد که به کمک این ابزار ها راحت تر خواهد بود. تیم افراک با ۹ سال سابقه فعالیت در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ شما را در امر طراحی صفحه فرود، بهینه سازی سایت و کاهش رتبه الکسا همراهی خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک بهرمند شوید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید