کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک (CTR) وب‌سایت خود را افزایش دهید تا ترافیک بیشتر و احتمالاً فروش بالاتری به دست آورید! اگر با این راهکار ساده و مطمئن موافق هستید، پس آماده یک جنگ بزرگ شوید. خیلی‌ها برای رسیدن به رتبه یک گوگل تلاش می‌کنند و استراتژی آنها برای سئو، افزایش نرخ کلیک است.
ما در این مقاله می‌خواهیم به یکی از عوامل تأثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت در گوگل، یعنی CTR بپردازیم. بعد از مطالعه این مقاله، دنیایی از ایده و راهکار برای افزایش نرخ کلیک در سئو و تبلیغات خواهید داشت. توصیه می‌کنیم این مقاله را تا پایان بخوانید.

نرخ کلیک (CTR) چیست؟

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ وقتی کلمه یا عبارتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنید، گوگل لینک چند وب‌سایت را نشان می‌دهد. نرخ کلیک یا CTR تعداد کلیک‌هایی است که یک وب‌سایت از مجموع تعداد نمایش‌ها دریافت می‌کند.

نرخ کلیک از تقسیم تعداد کلیک‌های دریافتی بر تعداد نمایش‌های سایت به دست می‌آید. به‌طورکلی فرمول نرخ کلیک CTR به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

نرخ کلیک= ۱۰۰ × (مجموع دفعات نمایش / تعداد کلیک‌ها)

CTR در دیجیتال مارکتینگ مخفف Click-Through Rate است. این نرخ بسیار مهم که مارکترها از آن در تحلیل‌ها و گزارش‌های خود استفاده می‌کنند از تقسیم Clicks بر Impressions (تعداد نمایش) به دست می‌آید. با فهمیدن CTR به میزان جذابیت یک لینک یا آگهی نزد کاربران پی می‌برید.

به‌عنوان‌مثال اگر در گوگل «خرید کفش» را سرچ کنید با آگهی‌ها و لینک‌های مرتبطی در صفحه نتایج جستجو روبرو می‌شوید. اگر یکی از لینک‌ها در یک هفته ۱۰ هزار بار نمایش داده شود و ۲۰۰ بار کلیک دریافت کند، نرخ کلیک آن ۲ درصد است.

نرخ کلیک ctr

 نرخ کلیک CTR ارگانیک چیست؟

اکنون که متوجه شدید نرخ کلیک چیست، یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI در سئو، نرخ کلیک ارگانیک است. در CTR ارگانیک برخلاف تبلیغات گوگل ادز، لینک‌ها جایگاهشان را در SERP به طور طبیعی و نه با تبلیغات به دست می‌آورند. هرچقدر نرخ کلیک ارگانیک بیشتر باشد، ترافیک بیشتری از طرف گوگل و موتورهای جستجو روانه سایت می‌شود.

برخلاف انتظار، CTR ارگانیک یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل نیست. شما نمی‌توانید الگوریتم گوگل را فریب دهید و با چند بار سرچ و کلیک وب‌سایت، رتبه آن را در SERP بالا ببرید. بااین‌حال نباید نسبت به نرخ کلیک بی‌تفاوت بمانید.

گوگل از CTR برای اندازه‌گیری سایر جنبه‌های الگوریتم و کیفیت کلی نتایج جستجو استفاده می‌کند. این غول فناوری از این طریق اطلاعاتی درباره میزان جذابیت وب‌سایت شما به دست می‌آورد؛ همچنین می‌فهمد وب‌سایت چقدر با نیاز کاربران مرتبط است.

دانستن نرخ کلیک ارگانیک کمک زیادی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌کند. اگر نرخ کلیک وب‌سایت پایین است، باید در استراتژی‌های سئو SEO تغییراتی ایجاد کنیم.

نرخ کلیک ctr

اهمیت نرخ کلیک (CTR) در سئو و تبلیغات

هدف اصلی کمپین‌های سئو، قرارگرفتن در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی ارزشمند است. اگرچه رتبه یک گوگل برای کسب‌وکارهای آنلاین بسیار اهمیت دارد؛ اما هدف نهایی وقتی محقق می‌شود که کاربران وارد سایت شوند و بر لینک وب‌سایت کلیک کنند. وب‌سایت‌ها برای موفقیت نیاز به افزایش ترافیک و جذب کاربر دارند.

هرچقدر بر تعداد کاربران یک وب‌سایت افزوده شود، احتمال بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل Conversion Rate وجود دارد. به همین دلیل است که وقتی وب‌سایت در رتبه‌های برتر SERP ظاهر می‌شود، نرخ کلیک افزایش می‌یابد و تلاش‌های SEO نتیجه می‌دهد.

CTR برای سئو و تبلیغات اهمیت زیادی دارد. اگر نرخ کلیک بالا باشد، موتورهای جستجو می‌فهمند که محتوا برای آن عبارت جستجو مرتبط و ارزشمند است. به همین دلیل احتمالاً رتبه وب‌سایت در صفحه نتایج جستجو بهبود می‌یابد و در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری جذب سایت می‌شود.

از طرفی نرخ کلیک پایین ممکن است به معنی غیرمرتبط بودن محتوا و کیفیت پایین یک وب‌سایت باشد. در این صورت موتورهای جستجو به لینک وب‌سایت رقبا رتبه بهتری می‌دهند و نرخ بازدید و مشتریان بالقوه وب‌سایت شما در مقایسه با آنها کم می‌شود.

نرخ کلیک در تبلیغات گوگل ادز از جنبه‌های دیگری نیز اهمیت دارد. وقتی آگهی کلیک‌های زیادی دریافت کند، گوگل‌ادز به مفید بودن آگهی برای کاربران پی می‌برد و بر همین اساس در هزینه‌گذاری‌ها صرفه‌جویی می‌کند. بدین ترتیب مشتریان بالقوه بیشتری وارد سایت می‌شوند و نرخ تبدیل Conversion Rate احتمالا افزایش پیدا می‌کند.

نرخ کلیک CTR خوب چقدر است؟

درباره نرخ کلیک خوب نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد. برخی منابع CTR بیش‌تر از ۳٪ را نرخ کلیک خوب دانسته‌اند؛ اما این گفته صحیحی نیست. عوامل مختلفی بر CTR یک صفحه تأثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل نمی‌توان معیار مشخصی برای خوب یا بد بودن نرخ کلیک برای همه صفحات وب تعیین کرد.

با وجود این بهتر است میانگین CTR را باتوجه‌به صنعت خود به دست آوریم و آن را معیار عملکرد قرار دهیم. در یک مطالعه بیش از ۴ میلیون نتیجه جستجوی گوگل بررسی شد. یافته‌ها نشان داد، رتبه یک گوگل به طور میانگین نرخ کلیک ۲۷.۶٪ را دارد، درحالی‌که میانگین CTR برای رتبه دوم، ۱۵.۸٪ است. برای رتبه‌های بعدی، نرخ کلیک‌ها کاهش می‌یابد به‌طوری‌که برای رتبه دهم، میانگین CTR ۲.۴٪ درصد است.

نرخ کلیک ctr

عوامل تأثیرگذار بر نرخ کلیک CTR ارگانیک

عوامل مختلفی بر نرخ کلیک ارگانیک CTR تأثیر می‌گذارد؛ این عوامل عبارت‌اند از:

جایگاه لینک در صفحه نتایج جستجو

اولین و مهم‌ترین عاملی که بر نرخ کلیک ارگانیک تأثیر می‌گذارد، رتبه وب‌سایت در SERP است. هرچه رتبه سایت بالاتر باشد، احتمال کلیک کاربران بیشتر می‌شود. سه رتبه نخست صفحه نتایج جستجو حدود ۶۰ درصد از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کنند.

هدف جستجو

کاربران از جستجو در گوگل اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند؛ مثل دریافت اطلاعات، پاسخ به سؤالات، راهنمایی، خرید، تفریح و… . باتوجه‌به این هدف‌ها، کاربران بر لینک‌های مختلفی کلیک می‌کنند و بدین ترتیب، نرخ کلیک‌ها متفاوت خواهد بود. مثلاً جستجوهایی که با هدف کسب اطلاعات انجام می‌شود، ممکن است نرخ کلیک کمتری نسبت به جستجوهای با هدف خرید داشته باشند.

ویژگی‌های SERP

بعضی از صفحات نتایج جستجو شامل نقشه‌ها، تصاویر، ویدئو، اخبار، پرسش‌های مرتبط، نتایج محلی و… هستند که بر نرخ کلیک تأثیر می‌گذارند. این ویژگی‌ها برای بسیاری از کاربران جذاب است و آنها بر لینک‌های مرتبط با آن کلیک می‌کنند.

ریچ اسنیپت‌ها Rich Snippets

ریچ اسنیپت‌ها به اطلاعات اضافی مانند رتبه‌بندی، نظرات، قیمت، تاریخ، مدت‌زمان و… گفته می‌شود که در کنار لینک وب‌سایت در SERP ظاهر می‌شود. آنها می‌توانند کاربران را ترغیب به کلیک کنند و باعث افزایش نرخ کلیک وب‌سایت شوند. این به‌خاطر آن است که با اطلاعات اضافی اعتماد مخاطبان بیشتر جلب می‌شود و آنها دوست دارند درباره شما بیشتر بدانند.

نرخ کلیک ctr

آگاهی از برند

برندهای شناخته‌شده و وب‌سایت‌هایی که جایگاه خوبی در ذهن کاربران دارند، کلیک بیشتری دریافت می‌کنند و CTR آنها بالاتر است. آنها توانسته‌اند اعتماد مخاطبان را جلب کنند و کیفیت بالاتری از محتوا را ارائه کنند. بنابراین آگاهی از برند یکی از عوامل موثر بر نرخ کلیک ارگانیک است.

جستجوی موبایل در مقابل جستجوی دسکتاپ

دستگاهی که کاربران برای سرچ استفاده می‌کنند نیز بر CTR ارگانیک تأثیر می‌گذارد. هرکدام از دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ نرخ کلیک متفاوتی دارند؛ زیرا کاربران از آنها در شرایط مختلف و با نیازهای گوناگون استفاده می‌کنند. مثلاً مخاطبان برای جستجوهای موبایل به دنبال نتایج سریع، محلی و اقدام پذیر هستند.

عنوان و متا دیسکریپشن

اولین عناصری که کاربران در صفحه نتایج جستجو می‌بینند و بر اساس آن تصمیم به کلیک‌کردن می‌گیرند، عنوان و متا Description است. آنها باید به اندازه کافی جذاب و مرتبط باشند تا کاربر را به کلیک‌کردن وسوسه کنند.

حوزه یا صنعت

نیچ به حوزه علاقه یا تخصص خاص گفته می‌شود. نیچ‌ها و صنایعی که با نیاز کاربران بیشتر مرتبط هستند، CTR بالاتری دارند. همچنین نرخ کلیک در صنایع رقابتی پایین‌تر است؛ چون وب‌سایت‌های بیشتری برای همان کلمات کلیدی رقابت می‌کنند که در نتیجه، متمایزشدن و رسیدن به CTR بیشتر دشوار می‌شود. به یاد داشته باشید، وب‌سایت‌هایی که بر یک نیچ خاص متمرکز هستند، کاربران مرتبط بیشتری جذب می‌کنند.

نرخ کلیک ctr

عوامل تاثیرگذار بر نرخ کلیک CTR تبلیغات

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از تبلیغات کلیکی PPC ببرید، باید با عوامل تاثیرگذار بر نرخ کلیک تبلیغات بیشتر آشنا شوید. عواملی که بر CTR در گوگل ادز و دیگر پلتفرم‌های تبلیغات تاثیر می‌گذارد، عبارت‌اند از:

نوع صنعت

یکی از متغیرهای تأثیرگذار بر CTR نوع صنعتی است که در آن فعالیت می‌کنید. نرخ کلیک وب‌سایت‌ها در صنایع مختلف، متفاوت است. مثلاً در صنعت گردشگری متوسط CTR ‌ در شبکه جستجو ۹.۱۹ درصد است درحالی‌که همین عدد برای صنعت زیبایی ۵.۹۲ درصد در جهان است.

هدف تبلیغات

ممکن است هدف از تبلیغات آگاهی از برند باشد و فروش محصول، ثبت‌نام در سایت و اهداف دیگر در اولویت‌های بعدی قرار گیرد. در این صورت استراتژی تبلیغات Google Ads لزوماً نباید به افزایش کلیک و فروش بیشتر منتهی شود.

شکل و روش تبلیغات

عامل مهم دیگری که بر نرخ کلیک در گوگل ادز تأثیر می‌گذارد، شکل و روش تبلیغات است. تبلیغات گوگول ادز بسته به اینکه در کجای صفحه قرار می‌گیرند و باتوجه‌به اندازه و قالب رسانه‌ای، تعداد کلیک‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. اگر CTR در یک صنعت عدد کمی باشد، ممکن است با تبلیغات خوب رتبه آگهی ارتقا یابد و تعداد کلیک‌ها به نحو چشمگیری زیاد شود.

کانال تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های افزایش نرخ کلیک، تمرکز بر کانال انتشار و تبلیغات است. اگرچه کاربران ایرانی دسترسی آسانی به کانال تبلیغات‌ شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و ایکس (توییتر) ندارند، اما شرکت‌های معتبری نظیر افراک خدمات خوبی در این زمینه ارائه می‌کنند. بد نیست بدانید نرخ کلیک برای تبلیغات شبکه ایکس ۲ درصد و برای لینکدین .06 درصد در جهان است که این نشان از اهمیت انتخاب یک کانال خوب برای تبلیغات دارد.

نرخ کلیک ctr

راه‌های افزایش نرخ کلیک در گوگل

راه‌های زیاد و مختلفی برای افزایش CTR ارگانیک وجود دارد. باید بهترین این راه‌ها را باتوجه‌به نیاز وب‌سایت و کسب‌وکار خود انتخاب کنید و نرخ کلیک را افزایش دهید. تعدادی از این راه‌ها عبارت‌اند از:

استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

کلمات کلیدی طولانی یا دم‌دراز ارتباط قوی‌تری با نیاز اصلی کاربر برقرار می‌کنند. استفاده از این کلمات در تیترها و برچسب‌ها، کاربر را سریع‌تر به هدف خود از جستجو می‌رساند.

وقتی مخاطبان کلمات کلیدی Long Tail را در اطلاعات مربوط به لینک وب‌سایت می‌بینند، بر آن کلیک می‌کنند؛ چون احساس می‌کنند وب‌سایت شما می‌تواند نیازشان را برطرف کند.

توضیحات متا

اگر توضیحات متای وب‌سایت را واضح و مؤثر بنویسید، کاربران میل بیشتری برای کلیک‌کردن پیدا می‌کنند. برای این کار می‌توانید در توضیحات متا به بخشی از سؤالات کاربران پاسخ دهید، از زبان متقاعدکننده، قدرتمند و کلمات پراحساس برای جلب‌توجه استفاده کنید و همچنین؛ توضیحات متا را خاص و مرتبط با مخاطب بنویسید.

استفاده از اسکیما

اسکیما قطعه کدی است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو گذارید. استفاده از اسکیما CTR را افزایش می‌دهد، زیرا نتایج جستجو تعاملی می‌شود و جذابیت بیشتری برای کاربران پیدا می‌کند.

لینک‌های با ویژگی اسکیما در بالای SERP قرار می‌گیرند و کاربران بدون کلیک‌کردن، تنها با یک نگاه، اطلاعات بیشتری درباره محتوای سایت به دست می‌آورند.

استفاده از تصاویر

محتواهای دارای تصاویر کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. آنها در اسنیپت‌ها و سایر بخش‌های اطلاعاتی صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. همچنین در سرچ تصویری، کاربران با کلیک‌کردن بر تصاویر وارد وب‌سایت می‌شوند و از این طریق CTR افزایش می‌یابد.

بهینه‌سازی URL

در صفحه نتایج جستجو، URL وب‌سایت‌ها نیز نمایش داده می‌شود. اگر URLها حاوی کلمات کلیدی باشند و با جستجوی کاربران مرتبط باشند، نرخ کلیک آنها زیاد می‌شود. همچنین کوتاه‌کردن URL باعث خوانده‌شدن راحت‌تر و افزایش جذابیت لینک می‌شود.

نرخ کلیک ctr

بومی‌سازی محتوا

ترافیک اینترنتی دستگاه‌های موبایل در حال پیشی‌گرفتن از دسکتاپ‌ها است. تلفن‌های هوشمند به نقشه‌های گوگل متصل می‌شوند و می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند. ایجاد محتواهای بومی‌سازی شده در حوزه‌های خاص و برای مشاغل خدمات حضوری به افزایش نرخ کلیک کمک می‌کند.

استفاده از قالب محتوایی فهرست

مطالعه محتواهای با قالب فهرست آسان‌تر است و وقت کمتری از ما می‌گیرد. باتوجه‌به این موضوع می‌توانید استراتژی‌های خوبی برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک در نظر بگیرید؛ مثلاً در تیتر محتوا از اعداد استفاده کنید و محتوایی با قالب فهرست بنویسید.

استفاده از A/B تست برای تعیین تیترها

تیترها نقش مهمی در افزایش CTR ایفا می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که از جذاب بودن آنها برای مخاطبان مطمئن شوید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که بعد از انتشار محتوا لینک را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و نرخ کلیک را به دست آورید. بعد از چند روز، تیتر را عوض کنید و دوباره آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این‌گونه می‌فهمید بهترین تیتر برای افزایش CTR کدام است.

بهینه‌سازی سرعت سایت

اگر سرعت سایت مناسب نباشد، افراد خیلی زود آن را رها می‌کنند و وارد وب‌سایت دیگری می‌شوند. این موضوع تأثیر منفی بر نرخ کلیک می‌گذارد؛ تنها یک جهش یک به سه ثانیه‌ای در سرعت سایت، Bounce Rate یا نرخ پرش را تا ۳۲٪ افزایش می‌دهد. برای سنجش سرعت سایت ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد.

صفحات فرود با تبدیل بالا

لندینگ‌پیج‌های باکیفیت نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند و تأثیر مثبتی بر افزایش نرخ کلیک می‌گذارند. برای ساخت صفحات فرود خوب می‌توانید کارهای مختلفی از قبیل استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، استفاده از ویدئوهای خوب، متن‌های تبلیغاتی متقاعدکننده و… انجام دهید.

نرخ کلیک ctr

روش‌های افزایش نرخ کلیک در گوگل ادز

اگرچه افزایش نرخ کلیک با سئو مزیت‌های خاص خودش را دارد، اما با تبلیغات شما می‌توانید سریع‌تر به خواسته خود برسید. بنابراین کسانی که دوست دارند سریع‌تر به مزیت‌های نرخ کلیک بالا در کسب‌وکار برسند، باید با روش‌های افزایش CTR در تبلیغات به ویژه گوگل ادز آشنا شوند. در اینجا به معرفی تعدادی از این روش‌های می‌پردازیم:

۱- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمات کلیدی مناسب به افزایش نرخ کلیک در گوگل ادز کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید سه دسته کلمات را برای تبلیغات Google Ads انتخاب کنید:

  • کلمات کلیدی با هدف فروش که وقتی افراد قصد خرید دارند، آنها را سرچ می‌کنند.
  • کلمات کلیدی برند که نام یک برند یا محصول دارای علامت تجاری خاص را شامل می‌شود.
  • کلمات کلیدی محلی که نرخ کلیک بالایی دارند و معمولاً برای محصولات و خدمات محلی سرچ می‌شوند.

۲- استفاده از کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی، کلماتی هستند که نمی‌خواهیم گوگل تبلیغات را برای آنها نمایش دهد. مثلاً برای یک فروشگاه موبایل نو، کلمات «تعمیر» یا «دست‌دوم» کلیدواژه‌های منفی به حساب می‌آیند.

۳- محدودکردن مخاطبان هدف

وقتی دایره مخاطبان هدف را برای تبلیغات گوگل ادز محدود کنیم، آن‌وقت می‌توانیم تبلیغات سفارشی‌تری با نرخ کلیک زیاد ایجاد کنیم. نوشتن متن‌های تبلیغاتی سفارشی برای دسته محدودی از مخاطبان باعث افزایش CTR‌ می‌شود.

۴- ساده و خواندنی کردن تبلیغات

کاربران وقت و حوصله زیادی برای خواندن آگهی‌ها ندارند. پیام تبلیغات گوگل ادز باید به‌راحتی به مخاطب منتقل شود. برای این کار می‌توانید از چند ترفند استفاده کنید:

  • از تکرار غیرضروری کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات پرهیز کنید.
  • تا جای امکان کلمات را با تعداد کاراکتر کامل استفاده نکنید و کاراکترها را کاهش دهید.
  • از زبان ساده و قابل‌فهم در تبلیغات استفاده کنید.
  • از پیچیده کردن تبلیغات با علائم و نشانه‌های غیرقابل‌فهم خودداری کنید.

۵- داشتن CTA

یکی دیگر از روش‌های افزایش نرخ کلیک در تبلیغات گوگل ادز، استفاده از یک دعوت به اقدام مناسب است. مخاطبان خود را تحت‌فشار گذارید و از آنها بخواهید که همین امروز و در سریع‌ترین زمان محصول و خدمت را بخرند. بهتر است در CTA به مزیت رقابتی خود اشاره کنید.

۶- یک پیشنهاد ویژه

در تیتر آگهی‌ یک پیشنهاد ویژه مثل ارسال رایگان، تخفیف ویژه و… ارائه کنید. استفاده از اعداد یا کلماتی مثل «رایگان» در عنوان آگهی باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.

۷- استفاده از کلمه کلیدی اصلی در URL

اگرچه استفاده از کلمه کلیدی در URL اختیاری است اما حتماً از این امکان گوگل ادز بهره ببرید. انجام این کار اعتبار لندینگ‌پیج را نشان می‌دهد و مخاطب را به این اطمینان می‌رساند که وب‌سایت برای رفع نیاز و مشکلش مناسب است.

۸- استفاده از کلمات کلیدی پویا

با درج کلمات کلیدی پویا (DKI)‌، گوگل به طور خودکار کلمه کلیدی را که باعث ایجاد تبلیغ شده است در متن یا عنوان آگهی می‌آورد. این کار باعث جلب‌توجه کاربر می‌شود و نرخ کلیک در گوگل ادز را افزایش می‌دهد.

۹- استفاده از افزونه‌های گوگل ادز

افزونه‌های گوگل ادز به تبلیغ کمک می‌کنند تا فضای بیشتری را در صفحه نتایج جستجو به دست آورد. این کار جذابیت تبلیغ را برای کلیک‌شدن افزایش می‌دهد. بااین‌حال در کنار افزونه‌ها assets باید به متن تبلیغ و ویژگی‌های دیگر آن نیز توجه کرد تا CTR‌ زیاد شود.

نرخ کلیک ctr

نتیجه؛ نرخ کلیک CTR را افزایش بده و برنده شو!

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد در دیجیتال مارکتینگ نرخ کلیک CTR است. نرخ کلیک بالا نشان از جذابیت محتوا دارد و افزایش ترافیک و احتمالاً نرخ تبدیل و فروش بیشتر را به ارمغان می‌آورد. شما در این مقاله با نرخ کلیک ارگانیک، عوامل مؤثر بر آن و راه‌های افزایش CTR به طور کامل آشنا شدید. نرخ کلیک یک وب‌سایت را علاوه بر روش‌های سئو، با استفاده از تبلیغات گوگل ادز نیز می‌توان بهبود داد. اگر به دنبال جایگاه بالاتر در صفحه نتایج جستجو و رسیدن سریع‌تر به اهداف فروش هستید با همکاران ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ افراک تماس بگیرید.

توجه کنید. همزمان که به بهبود معیارهای مد نظر کسب و کارتان می پردازید گوشه چشمی به  CTR هم داشته باشید. اینکار به موفق شدن تبلیغات در گوگل شما کمک می کند.

سوالات متداول

CTR فقط یک نشانه برای بررسی میزان مرتبط بودن تبلیغات شما با آنچه کاربران جست و جو می کنند، نیست. CTR همچنین رتبه تبلیغ در گوگل شما در موتور جست و جو گوگل هم مربوط می شود. رتبه تبلیغ، جایگاه تبلیغ شما در موتور جست و جو گوگل را نشان می دهد.

امتیاز کیفی، معیاری برای سنجش میزان ارتباط کلمات کلیدی، متن تبلیغ و صفحات فرود تبلیغات در گوگل شماست. هرچقدر که تبلیغ شما با صفحه فرودتان برای کاربر هماهنگ تر و مرتبط تر باشد امکان اینکه امتیاز کیفی تبلیغ شما بالاتر باشد، بیشتر است. امتیاز کیفی توسط موتور جست و جوی گوگل و با در نظر گرفتن CTR پیش بینی شده، ارتباط تبلیغ و کیفیت صفحه فرود شما، محاسبه می شود. CTR بهتر، امتیاز کیفی تبلیغ شما را افزایش می‌دهد.

از آنجاییکه از اول مطلب تا به حال، داریم از اهمیت بالای CTR حرف میزنیم شاید تصور کنید که CTR پایین برای کسب و کار شما یک فاجعه است و باید قید فاکتورهای دیگر مانند نرخ تبدیل را بزنید. حتماً اینطور نیست.

موفقیت در تبلیغات کلیکی ربطی به رتبه تبلیغ و CTR ندارد. می توانید همین حالا عبارت گوشی آیفون رایگان را در تبلیغ خودتان بیاورید و CTR خیلی بالایی بگیرید. اما اگر اهدای گوشی آیفون رایگان به سود کسب وکار شما نباشد، CTR بالا به درد کسب وکارتان نخواهد خورد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید