کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

اهمیت تبلیغات در لینکدین- چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

اهمیت تبلیغات در لینکدین- چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

اگر از ما در رابطه با تبلیغات در لینکدین یکی دو سال پیش سؤال می‌کردید، احتمالاً جوابمان این بود که فعلاً بازخورد خوبی از آن، در ایران نمی‌توانید انتظار داشته باشید. اما اکنون با توجه به تغییراتی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و … ایجاد شده است، می‌توان به غیر از تبلیغات در گوگل و تبلیغات اپلیکیشن، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را نیز امتحان کرد. اما مسلماً سؤالی که اکنون برای شما مطرح می‌شود این است که چرا نظر ما عوض شده و اهمیت تبلیغات در لینکدین چیست!؟

چرا تبلیغات در لینکدین ؟

در سال اخیر، شاهد مشکلات زیاد فیس‌بوک در ارتباط با کاربران بودیم. امنیت پایین این شبکه و لو رفتن اطلاعات کاربران به هیچ وجه خوشانید نبود  که همین مسئله موجب افت شدید میزان محبوبیت این پلتفرم در سراسر جهان بود. اما در این میان، تنها فیس‌بوک عملکرد ضعیفی نداشت. توییتر نیز به دلیل حجم بالای اکانت های فیک و لایک های تقلبی اعتماد کاربران نسبت به خود را از دست داد. به همین دلیل با وجود تمام قابلیت‌هایی که این دو پلتفرم برای بازاریابی و تبلیغ آنلاین داشتند، محبوبیت خود را از دست دادند.

مقالات مرتبط :

آموزش صفر تا صد لینکدین

نحوه تبلیغات در لینکدین

انواع تبلیغات در لینکدین

با این وجود لینکدین تنها شبکه اجتماعی بود که توانست مسیر رو به پیشرفت خود را آهسته اما پیوسته طی کند. با وجود این که تبلیغ در گوگل ادوردز هنوز هم برای کسب‌وکارهای B2C بهترین گزینه است، اما با توجه به آنچه که پیش‌بینی و البته مشاهده شده است، تبلیغات در لینکدین برای کسب‌وکارهای B2B بهترین انتخاب است. چرا که به خوبی می‌تواند مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کند.

اهمیت تبلیغات در لینکدین

در حال حاضر کمپانی‌های مختلف صفحات تجاری خود را در این شبکه ایجاد کرده‌اند. که البته بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم آگاهی کافی در رابطه با قابلیت‌های این پلتفرم، طراحی صفحه را به خوبی انجام نداده‌اند. بنابراین اگر به دنبال متخصصانی می‌گردید که با طراحی صفحه و برنامه‌ریزی بهترین استراتژی جهت موفقیت تبلیغات در لینکدین می‌گردید، می‌توانید با ما مشاوران افراک در ارتباط باشید.

تبلیغ در لینکدین

اما برسیم به مبحث اصلی. لینکدین چه قابلیت‌هایی دارد که موجب کار آیی و اثربخشی آن در میزان فروش و معرفی برند می‌شود؟!

اهمیت تبلیغات در لینکدین

فرمت‌های مختلف برای تبلیغات در لینکدین

لینکدین نیز مشابه با سایر رقبایش، روش‌های مختلفی برای قرار دادن تبلیغ در نظر گرفته است. یکی از آن‌ها تبلیغات اسپانسری است. تبلیغات اسپانسری به تبلیغاتی متنی گفته می‌شود که در قسمت خانه و یا خوراک خبری (news feed) نمایش داده می‌شود. و تبلیغات اسپانسری InMail که به تبلیغاتی گفته می‌شود که به صورت مستقیم به صندوق پستی کاربر ارسال می‌شود.

هدف‌گیری مخاطبان

خوشبختانه لینکدین چون برای ساخت پروفایل کاربری اطلاعات مفیدی از کاربران دریافت می‌کند، شرایط مناسبی برای تبلیغات فراهم می‌کند. لینکدین نیز مانند فیس‌بوک قابلیت هدف‌گیری مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید مخاطبین هدف خود را بر اساس سطح تحصیلات، شغل، مهارت، محل زندگی و … تعیین کنید. این ویژگی شاید یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تبلیغات در لینکدین باشد. چرا که از هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری می‌کند.

اهمیت تبلیغات در لینکدین

قیمت‌گذاری تبلیغات در لینکدین 

در مقاله‌هایی که در رابطه با تبلیغ در گوگل برای شما آماده کردیم، به بررسی روش‌های قیمت‌گذاری هوشمند نیز پرداختیم. در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، مهم‌ترین مسئله تعیین فاکتورهای مختلف به گونه‌ای است که بیشترین بازده را برای شما به همراه داشته باشد. لینکدین نیز مشابه با گوگل، قیمت‌گذاری پیشنهادی خود را بر اساس آنچه که شما مدنظر دارید معرفی می‌کند. بنابراین اگر میزان رقابت شما سخت‌تر و شدیدتر باشد، بودجه تبلیغات نیز بیشتر خواهد بود.

چرا شرایط تبلیغات در لینکدین بهتر شده است؟

بعد از اطلاعاتی که لینکدین از کاربرانش به دست آورد، کاربرانش را در دو دسته مجزا قرار داد. دسته اول افرادی هستند که به دنبال بهبود شرایط کاریشان هستند. دسته دوم نیز فروشندگانی که به دنبال مشتری جدید می‌گردند.

نکته جانبی : بنابراین اگر شما جز هیچ‌یک از این دسته‌ها نیستید، بهتر است که اصلاً سراغ تبلیغات در لینکدین نروید.

در ابتدای فعالیت این شبکه، تنها افراد حرفه‌ای در آن عضو می‌شدند. اما با گذشت زمان و جذب لیندا برای آموزش آنلاین و توسعه آن در سطح جهان، کمپانی‌های مختلف تصمیم به حضور و اشتراک‌گذاری محتوا در آن گرفتند. بنابراین روز به روز به قابلیت‌های این شبکه توسط توسعه‌دهندگان اضافه شد و رشد کسب‌وکارها در آن بیشتر. به همین دلیل است که این روزها شاهد اهمیت تبلیغات در لینکدین برای انواع کسب‌وکارها بوده‌ایم!

اهمیت تبلیغات در لینکدین- چرا از لینکدین استفاده کنیم؟
اگر از ما در رابطه با تبلیغات در لینکدین یکی دو سال پیش سؤال می‌کردید، احتمالاً جوابمان این...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید