کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

جدیدترین روش‌ها و ابزارها برای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز

جدیدترین روش‌ها و ابزارها برای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز

پیش از این خواندیم که کلیک فیک گوگل ادز چیست و چه تاثیری بر تبلیغات ما دارد. همچنین راه‌های تشخیص کلیک‌های فیک گوگل ادز را آموزش داده ایم. اما با این وجود اگر گرفتار کلیک فیک گوگل ادز شده اید، نگران نباشید، در این مقاله جدیدترین روش ها و ابزارهای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

معرفی ۸ روش برتر برای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز

به‌طورکلی کلاهبرداری کلیکی زمانی اتفاق می‌افتد که افراد یا برنامه‌های کامپیوتری (مانند ربات‌ها) عمداً روی تبلیغات آنلاین کلیک می‌کنند تا به کمپین‌های تبلیغاتی‌تان آسیب برسانند یا شما تبلیغ‌کنندگان را وادار به پرداخت هزینه بیشتر کنند.

از کلیک‌های تقلبی که بودجه تبلیغات شما را کم می‌کند خسته شده‌اید؟ در این بخش ۸ روش قدرتمند برای مقابله با کلیک فیک در تبلیغات گوگل برایتان آورده‌ایم:

۱. مسدودسازی IP مشکوک

باید بدانید امکان مسدودکردن IP افراد در گوگل ادز وجود دارد. برای این کار:

  1. آدرس‌های IP که به طور مشکوک روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، شناسایی کنید.
  2. حال به تنظیمات گوگل ادز خود بروید و گزینه «IP Exclusions» را پیدا کنید.
  3. آدرس‌های IP مشکوکی را که یافته‌اید، وارد کنید؛ حالا دیگر نمی‌توانند تبلیغات شما را ببینند!

به یاد داشته باشید، این راه برای مسدودسازی تقلب‌کنندگان خوب است، اما یک سپر جادویی نیست. راه‌های دیگری برای مبارزه با کلیک فیک نیز وجود دارد.

۲. زمان‌بندی برای شناسایی کلیک‌ تقلبی

تصور کنید شخصی روی تبلیغ شما کلیک، از سایتتان بازدید، اما بدون خرید چیزی در مدت زمانی کوتاه آنجا را ترک می‌کند. توجه به بازه زمانی که کاربر تبلیغ شما را می‌بیند تا اقدامی که انجام می‌دهد، برای محافظت از تبلیغ گوگل ادز شما مهم است. اگر آدرس‌های IP مشکوک با سرعت خروج بالا دیدید، آن‌ها را مسدود کنید.

۳. ردیابی گوگل آنالیتیکس

تصور کنید فروشگاهی دارید با یک پیشخوان شیک که ورود و خروج  افراد را ردیابی می‌کند، گوگل آنالیتیکس درواقع پیشخوان سایت شماست و افراد مشکوک که به‌سرعت به سایت‌تان وارد یا از آن خارج می‌شوند، را تشخیص می‌دهد. بسیاری از صاحبان سایت برای جلوگیری از فعالیت‌های جعلی به این پلتفرم متکی هستند.

۴. بازاریابی مجدد یا ریمارگتینگ

تصور کنید در یک فروشگاه آنلاین فروش کفش در حال تماشای مدل‌های مختلف هستید. اگر بعداً در یک سایت دیگر تبلیغات همان کفش‌ها را ببینید، اتفاقی به نام بازاریابی مجدد روی داده است! ازآنجایی‌که شما به آن کفش‌ها علاقه‌مند بوده‌اید، این روش بسیار کاربردی است، اما اگر کسی این تبلیغات را به همه نشان دهد (حتی افرادی که به آن علاقه‌ای ندارند) چه می‌شود؟! احتمال کلیک فیک افزایش میابد!

اگر تبلیغاتتان را فقط به افرادی که قبلاً سایت شما را دید‌اند، نشان دهید، دیگر هیچ تبلیغی برای افرادی که علاقه‌ای به آن ندارند، نیست؛ بنابراین احتمال کلیک فیک کم می‌شود. بازاریابی مجدد تضمین می‌کند که کاربران، تبلیغات را تنها در صورتی بینند که در فعالیت‌های آنلاین قبلی خود به آن‌ها علاقه نشان داده باشند.

۵. حذف کلیک‌های فیک

گاهی اوقات، یک تنظیم جزئی در هدف شما می‌تواند به فیلترسازی کلیک‌های نامعتبر کمک کند. اگر به نظر می‌رسد کلیک‌ها به زبانی است که مشتریان واقعی شما از آن استفاده نمی‌کنند، آن زبان را حذف کنید؛ یا اگر فکر می‌کنید کلیک‌های فیک از مناطق خاصی (مانند کشورهایی با نیروی کار ارزان) می‌آیند، می‌توانید آن مکان‌ها را از دیدن تبلیغات خود محروم کنید.

۶. هدف‌گذاری کلمات کلیدی خاص

تصور کنید در یک اقیانوس بزرگ (اینترنت) در حال ماهیگیری برای ماهی‌هایی خاص (مشتریان علاقه‌مند) هستید. انداختن یک تور بزرگ (کلمات کلیدی گسترده) ممکن است ماهی‌های زیادی را صید کند، اما ماهی‌های ناخواسته (کلیک تقلب) را نیز می‌گیرد! راه‌حل این مشکل چیست؟!

به‌جای استفاده از طیف وسیعی از کلمات کلیدی، فقط روی کلمات کلیدی خاصِ صنعت خود تمرکز کنید؛ این کار باعث جذب مخاطب مناسب می‌شود. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مشتریان واقعی شما جستجو می‌کنند، نه فقط کلیدواژه‌های تصادفی! جذب مشتری واقعی، به معنای نرخ تبدیل بالاتر است.

۷. کنترل رفتار کاربر

برای یافتن تبلیغات و کلمات کلیدی با بیشترین میزان تبدیل، به طور منظم کمپین‌های PPC خود را بررسی کنید. تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربران در موتورهای جستجوی مختلف به شما در یافتن نقطه قوت سایت و دلیل جذب آن‌ها کمک می‌کند.

۸. مشخص کردن بودجه

یک بودجه بازاریابی آنلاین روزانه برای تبلیغات PPC خود تعیین کنید. این موضوع نه‌تنها در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، بلکه در کنترل هزینه‌ها نیز به شما کمک می‌کند.  

ابزارهای جلوگیری از کلیک فیک

ابزارهای جلوگیری از کلیک فیک، برای کاهش هدر رفت بودجه تبلیغاتی در تبلیغات با کلیک پرداختی (PPC) و جلوگیری از افزایش نرخ کلیک فیک و کم کردن کیفیت ترافیک وب سایت، استفاده می‌شوند.

در واقع، این ابزارها با تحلیل رفتار کاربران و ترافیک وب سایت، کلیک های فیک را تشخیص می‌دهند و به صورت خودکار به ازای هر IP و کاربر، برای مدت زمان معینی (مانند یک روز)، اجازه دسترسی به تبلیغات شما را می‌گیرند .برخی از این ابزار عبارتند از:

Click Cease

Click cease یک ابزار تحلیلی است که با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، ترافیک شما را مانیتور می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که کلیک هایی که مشکوک به فیک بودند را شناسایی کرده است.

ClickGuard

این ابزار با استفاده از فیلتر موقعیت مکانی، به طور خودکار ip های مشکوک را شناسایی و مسدود می‌کند.

PPC Shield

یک ابزار بسیار ساده است که به شما کمک می‌کند تا به راحتی کلیک‌هایی که مشکوک به فیک بودند را شناسایی کنید و ربات ها را فیلتر می‌کند.

برای خرید هر یک از این ابزار ها، کافیست پس از ورود به پنل کاربری افراک، از بخش خرید ابزار، ابزار جلوگیری از کلیک فیک را خریداری کنید.

راهنمای حذف تبلیغات فیک گوگل

برای حذف تبلیغات فیک گوگل، می توانید از برنامه های کمکی مانند Zemana AntiMalware، MalwareBytes Anti-Malware یا Hitman Pro استفاده کنید تا به صورت خودکار این نرم افزارهای مخرب را از سیستم شما پاک کنند. اما اگر استفاده از روش های دستی را ترجیح می دهید، می توانید از راهنمای گام به گامی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم استفاده کنید.

حذف تبلیغات فیک در صفحه جستجوی گوگل 

برای راحتی شما عزیزان، روند انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار داده ایم، تا هر فردی قادر به استفاده از آن باشد.

حذف برنامه های مشکوک با استفاده از کنترل پنل مایکروسافت ویندوز

ما پیشنهاد می کنیم که فرآیند تمیز کردن کامپیوتر را با چک لیست برنامه های نصب شده و حذف همه برنامه های ناشناخته یا مشکوک آغاز کنید. این گام بسیار مهم است چرا که برخی مواقع برنامه هایی به صورت رایگان همراه با برنامه های دیگر روی سیستمتان نصب شده و منجر به ایجاد تبلیغات فیک در گوگل می شوند. بنابراین حذف این گونه برنامه ها می تواند شرایط تبلیغات در مرورگر شما را تغییر دهد!

برای استفاده از این روش می توانید از ابزار کنترل پنل در ویندوز استفاده کنید! برای مراجعه به این قسمت تنها کاری که باید انجام دهید، جستجوی عبارت Control panel در قسمت سرچ ویندوز است. بعد از آن گزینه Uninstall a program یا حذف برنامه را انتخاب کنید. بعد از آن، برنامه هایی که روی سیستم شما نصب شده است در این لیست نمایش داده می شوند، آنهایی که نمی خواهید و ناخواسته نصب شده اند را حذف کنید.

حذف تبلیغات فیک گوگل چگونه انجام می شود؟

حذف تبلیغات فیک گوگل از طریق کروم

ساده ترین راهی که برای حذف تبیلغات گوگل از طریق کروم وجود دارد، ریست کردن تنظیمات کروم است. با انجام این کار کلیه تب ها و برنامه های اضافی که روی مرورگر کروم شما تاثیر گذاشته اند را حذف خواهید کرد. برای اجرای این روش، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و از طریق علامه ۳ نقطه ای که در سمت راست، بالای صفحه وجود دارد، وارد منوی کروم شوید.

گزینه ابزار بیشتر یا More Tools را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Extensions کلیک کنید. سپس به دقت به پلاگین هایی که روی مرورگر شما نصب شده اند نگاه کنید و آنهایی که تحت عنوان “Google Chrome extensions installed by enterprise policy” نصب شده اند را حذف کنید.

بعد از آن، بار دیگر وارد منوی گوگل، این بار قسمت تنظیمات یا Settings شوید. (روش دیگر برای وارد شدن به قسمت تنظیمات، وارد کردن عبارت chrome://settings در نوار ابزار مرورگر است. ) صفحه باز شده را تا انتها پایین آمده و گزینه Advanced را انتخاب کنید. سپس دوباره صفحه را پایین بیاورید، تا جایی که گزینه Reset برای شما نمایش داده شود. سپس از این منو، گزینه Reset settings to their original defaults یا بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید. بعد از آن پیامی برای شما ظاهر می شود، که برای اطمینان از انجام این کار، از شما تاییدیه می خواهد. پس اگر موافق هستید، گزینه Reset را انتخاب کنید.

توجه : با انجام این کار کلیه تنظیمات کروم به حالت اولیه بر می گردد. پس ممکن است که تب های شما پاک شوند اگر با آدرس گوگل شما سینک نشده باشند!

سخن نهایی درباره ازبین‌بردن کلیک‌های فیک گوگل ادز

در این مقاله، روش های جلوگیری از کلیک های فیک گوگل ادز را بررسی کردیم. با به‌کارگیری این ترفندها، می‌توانید با خیال راحت از هدررفتن سرمایه‌ کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل ادز جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که با کمی دقت و بررسی، الگوهای مشکوک را می‌شناسید و میتوانید از آنها جلوگیری کنید.

جدیدترین روش‌ها و ابزارها برای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز
پیش از این خواندیم که کلیک فیک گوگل ادز چیست و چه تاثیری بر تبلیغات ما دارد. همچنین...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید