کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام

روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام

زمانی که بسیاری از صاحبان کسب و کار قصد انجام تبلیغ در رسانه‌های مختلف را دارند، اولین سؤالی که برایشان مطرح می‌شود این است که هزینه تبلیغ چقدر است!؟ جواب این سؤال به پلتفرمی بستگی دارد که شما قصد قرار دادن تبلیغ در آن را دارید. مسلماً تبلیغ در گوگل و استفاده از سرویس تبلیغاتش گران‌تر است. با این وجود دقیقاً نمی‌توان گفت که تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بهتر است یا گوگل. بسیاری از افراد معتقدند که اثربخشی تبلیغ در گوگل ادوردز اگر بدون اشتباه انجام شود به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و … بیشتر است. اما باز هم این مسئله به نوع کسب و کار و هدف شما از تبلیغ بستگی دارد. در سری مقالاتی که قبلاً در رابطه با تبلیغ در گوگل قرار داده‌ایم، روش‌های مختلف کاهش هزینه را به شما آموزش دادیم، که می‌توانید از طریق لینک‌های زیر از آن‌ها استفاده کنید. اما بنا بر درخواست مکرری که شما از ما داشته‌اید، در این مقاله روش‌های کاهش هزینه در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام

بیش از اندازه در اینستاگرام تبلیغ نکنید

فراموش نکنید که شما برای افزایش تأثیر تبلیغتان در اینستاگرام باید به نظر مخاطب احترام بگذارید. هیچ‌کس علاقه‌ای به تماشای محتوای تکراری ندارد. بنابراین بهتر است که از تکرار تبلیغات در بازه زمان کوتاه خودداری کنید. فراموش نکنید که شما برای جلب نظر کاربران در اینستاگرام تنها 1 الی 2 ثانیه زمان دارید. بنابراین تلاش کنید از این مدت زمان کوتاه به بهترین شکل استفاده نمایید.

 کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام

استفاده از تبلیغات ویدئویی برای جلب نظر مخاطبان

شاید استفاده از این روش برای بسیاری از افراد به عنوان یکی از روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام نباشد. اما باید بدانید که اثربخشی این روش به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار بیشتر است.

استفاده از روش‌های خلاقانه برای تبلیغ در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید هزینه تبلیغ در اینستاگرام به ازای هر CPM محاسبه می‌شود. اما اینستاگرام نیز مانند گوگل به افرادی نمره کیفی بهتری می‌دهد که تبلیغشان نرخ ارتباط بیشتری دارد. یعنی هرچه که ارتباط بهتری با کاربر برقرار شود، چون کیفت کار شما بهتر است، در نهایت هزینه CPM کاهش پیدا می‌کند. بنابراین قرار دادن تبلیغات متنوع برای گروه‌های هدف‌گیری مختلف به عنوان یکی از روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام محسوب می‌شود.

بهینه‌سازی بر اساس آمار جمعیتی

به دلیل اینکه اینستاگرام با پلتفرم فیس‌بوک در ارتباط مستقیم است، از همان داده‌هایی استفاده می‌کند که فیس‌بوک از کاربران دارد. به همین دلیل مهم است که از این داده‌های آماری به بهترین شکل استفاده کنید. یکی از روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام این است که شما نگاهی به گروه‌های هدف‌گیری پرهزینه نگاهی داشته باشید. به عنوان مثال اگر افراد بین 40 الی 50 سال هزینه به ازای هر کلیک بالایی دارند، می‌توانند از لیست هدف‌گیری شما حذف شوند.

بنابراین اگر بودجه تبلیغاتی‌تان را در گروه‌های مختلف قرار دهید، می‌توانید به سادگی متوجه شوید کدام یک اثربخشی خوب با هزینه کمی دارند.

کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام

اهمیت نرخ ارتباط یا Relevance Score را فراموش نکنید

زمانی که شما تبلیغی در اینستاگرام قرار می‌دهید، کیفیت آن از طریق فیس‌بوک مورد بررسی قرار گرفته و نمره‌ای به آن داده می‌شود. این سنجش اعتبار بیشتر بر اساس نوع هدف‌گیری و بازدهی که دریافت می‌کنید، انجام می‌شود. بنابراین سعی کنید از بالا بردن نرخ ارتباط به عنوان یکی از روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام استفاده نمایید.

استفاده از صفحات فرود هنگام تبلیغ در اینستاگرام

قطعاً هدف شما از قرار دادن تبلیغ در یکی از رسانه‌ها، معرفی خدمت یا محصول خاصی است. شما نمی‌توانید تمامی این اطلاعات را با جزئیات در متن تبلیغ قرار دهید. به همین دلیل باید از صفحه فرود یا لندینگ پیج استفاده نمایید. به عنوان یکی از روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام در نظر داشته باشید که هرچه ارتباط صفحه فرودتان با محتوای تبلیغتان بیشتر باشد، نمره کیفی بهبود یافته و هزینه تبلیغ کاهش پیدا می‌کند.

همراهان عزیز اگر در رابطه با پیاده‌سازی روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام سؤالی دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه افراک در ارتباط باشید.

 

روش‌های کاهش هزینه تبلیغ در اینستاگرام
زمانی که بسیاری از صاحبان کسب و کار قصد انجام تبلیغ در رسانه‌های مختلف را دارند، اولین سؤالی...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید