کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

گوگل کیورد پلنر چیست ؟ – آموزش Google Keyword Planner

گوگل کیورد پلنر چیست ؟ – آموزش Google Keyword Planner

اگر به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستید, میتوانید از گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. زمانی که گوگل نام گوگل ادوردز را به گوگل ادز تغییر داد، نسخه جدیدی از کیورد پلنر گوگل Keyword Planner نیز در اختیار کاربران قرار داده شد. این ابزار که دارای قابلیت‌های جدید با تجربه کاربری بهتر است، به کاربران این فرصت را می‌دهد که کلمه کلیدی مناسب را برای سئو و تبلیغات گوگل ارزان انتخاب کنند.
هزاران ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان وجود دارد. اما پر قدرت ترین و دقیق ترین ابزار, گوگل کیورد پلنر است.

گوگل کیورد پلنر keyword planner چیست؟

کیورد پلنر بخشی از پلتفرم تبلیغات گوگل ادز است. این ابزار برای افرادی که قصد تولید محتوا و یا بازاریابی آنلاین دارند، بسیار مفید است. هدف اصلی Google Planner این است که شما با استفاده از آن تحقیقات پایه‌ای انجام دهید. شما می‌توانید از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی جدید یا کلمات کلیدی بیشتری برای محتوای فعلی خود استفاده کنید. در صورت استفاده از درست از این ابزار است که شما می‌توانید ترافیک ورودی سایتتان را افزایش دهید.

مهم‌ترین مزیت این ابزار، زمان واقعی بودن داده‌هایی است که در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی شما می‌توانید متناسب با زمان فعلیتان کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید. (این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما قصد انجام تبلیغات آنلاین در یک فصل خاص را دارید.)

مزایای گوگل کیورد پلنر

  •  کلمات کلیدی, عبارات, وبسایت ها و دسته ها را میتوانید جستجو و بررسی کنید.
  • میتوانید عملکرد کلمات کلیدی بر اساس بودجه و هزینه های تعریف شده خود را بررسی کنید.
  • میزان جست وجو و تاریخچه داده ها را میتوان مشاهده و بررسی کرد.
  • فیلتر هایی برای موقعیت جغرافیایی, زبان و تاریخ وجود دارد, که میتوانید نتایج خود را محدود کنید.
  • میتوانید موارد بسیاری, شامل: میانگین جستجوی ماهانه, سطح رقابت, اثرات ارگانیک سایت, اثر تبلیغات بر سایت, یررسی مزایده سایت (bid) و جایگاه متوسط ارگانیک سایت ( average position ) را بررسی کنید.

قابل ذکر است که اگر اکانت گوگل ادز خود را با گوگل آنالیتیکس ارتباط دهید

ابزار حرفه‌ای گوگل کیورد پلنر بهترین انتخاب برای کلمه کلیدی و تگ های سایت

خرید گوگل کیورد پلنر

ساخت حساب گوگل ادز برای کیوردپلنر

قبل از هرچیز، باید بدانید که برای استفاده از این ابزار، شما نیاز به یک حساب کاربری گوگل ادز دارید. داشتن این حساب، الزاماً به معنای انجام تبلیغ در گوگل نیست. شما می‌توانید از این ابزار جانبی برای سئو مطالب وبلاگ سراچه‌تان استفاده نمایید. بنابراین حتی اگر اطلاعات و روش پرداختتان را در این ابزار تعیین کنید، تا زمانی که کمپین تبلیغات آنلاینتان را راه‌اندازی نکنید، هزینه‌ای از شما کسر نخواهد شد.

کیورد پلنر گوگل Keyword Planner

تفاوت اکانت فعال و غیر فعال کیورد پلنر گوگل Keyword Planner در چیست؟

در صورتی که اکانت ادوردز شما فعال باشد، داده‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، کامل‌تر هستند. به عنوان مثال برای یک کلمه کلیدی خاص متوجه می‌شوید که از ترافیک کلی، چه قسمتی از آن مربوط به ترافیک موبایلی است. بنابراین حتی اگر قصد استفاده از تبلیغات گوگل را ندارید، بهتر است که از ارزشمندی این ابزار برای سئو سایت، بی‌بهره نمانید.

آموزش کیورد پلنر

کیورد پلنر یک ابزار رایگان است. اما برای استفاده از آن باید یک اکانت گوگل ادوردز داشته باشید. اگر اکانت ندارید میتوانید از گروه افراک برای ساخت آن کمک بگیرید.
زمانی که اکانت گوگل ادز خود را ساختید. وارد آن شوید, در قسمت بالای صفحه گزینه tools را انتخاب کنید. سپس گزینه “Keyword Planner” را انتخاب کنید.
به دنبال آن گزینه “Discover New Keywords” و “Get search volume and forecasts” را نیز خواهید دید. زمانی که به دنبال تعداد مناسب کلمات کلیدی هستید, این دو گزینه تعداد زیادی کلمه کلیدی متناسب را پیشنهاد میکنند.
موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال: “keyword bidding features” برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو, بسیار کاربردی است.

از سرویس گوگل ادز می توانید علاوه بر تبلیغ در گوگل، برای تبلیغ در یوتیوب نیز استفاده کنید و مشتریان سایت خود را افزایش دهید. یوتیوب یکی از سایت‌های پربازدید جهان است که اشخاص زیادی با آپلود ویدئو در آن درآمد دلاری کسب می‌کنند.

 ابزار گوگل کیورد پلنر

برای گزینه “Discover New Keywords” , زیر مجموعه های دیگری وجود دارد.

  •  Enter words: دراین قسمت میتوانید یک کلمه کلیدی که کسب و کار شما را توضیح دهد, وارد کنید. نتایجی برای شما نمایان میشود که کلمات کلیدی مشابه از رقبای شما میباشد.
  • عبارات ( Phrases): این قسمت برای کلمات کلیدی طولانی است. بهترین ترفند برای نتایج بهتر, وارد کردن عبارات دو کلمه ایی است.
  • URL مربوط به وبسایت کسب و کار شما: این یک ابزار فوق العاده است که از ابزار کیورد پلنر است. این گزینه, کلمات کلیدی مناسب برای صفحه اصلی وبسایت را به شما پیشنهاد میدهد.

ابزار “Get search volume and forecasts” در کیورد پلنر برای بررسی میزان جستجوی کلمه کلیدی های شما بسیار کاربردی است. نتایج این ابزار در قسمت “Keyword Results Page” نشان داده میشود.

دسته بندی و فیلتر نتایج در کیورد پلنر

یکی دیگر از نکات آموزش کیورد پلنر  دسته  بندی و فیلتر نتالیج در کیورد پلنر است. به دنبال “Keyword Results” میگردید؟ برای دیدن نتیجه ها و جزئیات کلمات کلیدی, وارد این قسمت شوید.
در این قسمت میتوانید زبان و منطقه را برای نتایج بهتر انتخاب کنید. در این قسمت حواستان به تحریم های ایران باشد. چرا که نمیتوانید از میان کشور ها, ایران را انتخاب کنید. بنابراین گزینه All countries را انتخاب کنید. این اتفاق از کیفیت نتایج شما کم نمیکند, چرا که میتوانید برای انتخاب زبان مورد نظرتان, گزینه فارسی ( Persian ) را انتخاب کنید.

همچنین شما میتوانید از فیلتر های بسیاری در قسمت “Keyword Results Page” استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

  • Keyword text: با انتخاب این گزینه, کلمات و عبارات مهمی برای شما نمایان میشود.
  • Exclude keywords in my account: این گزینه شامل کلمه های کلیدی است که به ازای هر کلیک آن, هزینه ایی پرداخت میکنید.
  • Average monthly searches: میانگین جستجوی یک کلمه کلیدی را در ماه نشان میدهد. این ابزار, زمانی مناسب است که بخواهید کلمات کلیدی را بررسی کنید, که میزان جستجوی بالایی دارند.
    همچنین میتوانید کلمات کلیدی که کمتر جستجو میشوند را به صورت جداگانه مشاهده کنید.
  • Competition: این گزینه در کیورد پلنر به شما امکان مشاهده میزان رقابت یک کلید واژه را در دسته بندی های کم, متوسط و زیاد میدهد. گرچه, امتیاز رقابت هر کلید واژه به رقابت تبلیغات گوگلی بستگی دارد.
  • Ad impression share: این گزینه در کیورد پلنر جدید در گوگل ادوردز هم اعمال میشود. بنابراین اگر برای سئو به آن احتیاج دارید میتوانید کاری به آن نداشته باشید.
  • Top of page bid: این گزینه به شما مقدار پرداختی برای هر کلیدواژه را نشان میدهد. شما میتوانید بین “(Top of page bid (low range” برای هزینه های کمتر و “(Top of page bid (high range” برای هزینه های بیشتر, یک گزینه را متناسب با کارتان انتخاب کنید.
  • Organic impression share: این گزینه به شما میزان نمایش سایت از طریق یک کلید واژه را نشان خواهد داد. این میزان براساس جستجوی ارگانیک است.
    البته, اکانت گوگل ادز شما باید به اکانت گوگل سرچ کنسول وصل شود.
  • Organic average position: این گزینه در کیورد پلنر, متوسط جایگاه کلمات کلیدی شما را نشان میدهد.
    توجه به کلمات کلیدی موجود در لیست, بسیار مهم است. شما باید نحوه الویت بندی هر کدام را برای استفاده در سایت خود یاد بگیرید.

آنالیز کلمات کلیدی در کیورد پلنر

این ویژگی برای کیورد پلنر تعریف شده است. در گذشته این ویژگی ها به صورت جداگانه وجود نداشت و در طول زمان با به روز رسانی های جدید به کیورد پلنر اضافه شد.

  • کلمه کلیدی ( به ترتیب مرتبط ترین): با کلیک بر روی این گزینه یک لیستی برای شما نمایان میشود. این لیست به ترتیب, مرتبط ترین کلمات کلیدی به کلماتی که شما نوشته اید و URL سایت را نمایش میدهد.
  • Average monthly searches: در کیورد پلنر, شما میتوانید میزان سرچ یک کلمه کلیدی را در یک ماه ببینید. این میزان خیلی دقیق نیست و یک مقدار حدودی برای شما نمایش داده میشود.
    همچنین میتوانید کلمات کلیدی فصلی را مشاهده کنید. مثلا کادوی روز مادر در ماهی که این روز قرار دارد میزان سرچ بالایی دارد. در صورتی که در باقی روز ها و ماه ها میزان سرچ این کلمه کلیدی بسیار پایین است.

انتخاب کلمه کلیدی در کیورد پلنر

یکی از مهم ترین بخش های کیورد پلنر, انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. اما به این راحتی نیست که شما بخواهید یک کلمه را انتخاب کنید و به کارتان ادامه دهید.
عوامل متعدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. با یک کلمه کلیدی دقیق استفاده میکنیم. عبارتی که تمام کلمات آن به عنوان کلمه کلیدی استفاده شود.
عبارت خود را وارد کنید و گزینه “Get Started” را کلیک کنید. سپس لیستی از صد ها کلمه کلیدی مرتبط برای شما نمایان میشود.
همچنین میتوانید گزینه “filter” را انتخاب کنید, بر روی گزینه “Keyword text” سپس

مهم‌ترین نکاتی که هنگام استفاده از کیورد پلنر گوگل Keyword Planner باید بدانید

  • مشابه با مخاطبینتان فکر کنید. به خاطر داشته باشید که دیگران از محتوای شما استفاده می‌کنند، نه خودتان. بنابراین به این فکر کنید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند.
  • لیست کاملی از کلمات و عبارات احتمالی که مشتریانتان در رابطه با برند شما جستجو می‌کنند، تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید، با صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید، مرتبط هستند. در این صورت می‌توانید نرخ تبدیلتان را افزایش دهید.
  • جستجویتان را بر اساس مخاطب هدفتان انجام دهید نه به صورت کلی.

همراهان عزیز اگر شما هم قصد استفاده از کیورد پلنر گوگل Keyword Planner را دارید، اما نمی‌دانید که چگونه حسابش را ایجاد کنید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید و انجام این کار را به ما بسپارید.

گوگل کیورد پلنر چیست ؟ – آموزش Google Keyword Planner
اگر به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستید, میتوانید از گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. زمانی که گوگل...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید