کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

هدف گیری تبلیغات گوگلی در سال جدید

هدف گیری تبلیغات گوگلی در سال جدید

تبلیغات گوگلی مثل بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار دیجیتال مارکتر هاست دائماً در حال تغییر است. لازم است که ادوردز کاران برای طراحی و راه اندازی کمپین های هدفمند و پربازده با تغییرات گوگل ادز آشنایی داشته باشند و خودشان را برای آینده ی تبلیغات آنلاین آماده کنند. گوگل به تازگی از ۹ ویژگی جدید اعمال شده در تبلیغات گوگلی رونمایی کرده است. در پست قبلی وبلاگ در مورد بعضی از این تغییرات صحبت کردیم. حالا می خواهیم ادامه ی تغییرات تبلیغات گوگلی را بررسی کنیم.

تبلیغات bumper یوتیوب برای همه

تبلیغات گوگلی

در اینکه تبلیغات یوتیوب بازدهی بالایی برای بازاریابان دارند شکی نیست. در کل میلیون ها ویدیوی تبلیغاتی در روز در یوتیوب دیده می شود. چیزی که ارزشش هنوز بر همگان آشکار نشده تبلیغات bumper یوتیوب است. تبلیغات شش ثانیه ای که پیش از شروع هر ویدیو نمایش داده می شود. بر اساس داده هایی که گوگل سال پیش در سطح جهانی جمع آوری کرد، یک سری سه تایی از تبلیغات  bumper از یک تبلیغ سی ثانیه ای به مراتب تاثیر بیشتری برروی ذهن مخاطبان می گذارد.

با وجود این میزان از تاثیر گذاری، استفاده از این تبلیغات یک مشکل عمده دارد . کمتر کسب و کاری است که دسترسی به منابع لازم برای ساخت ویدیوهای حرفه ای bumper داشته باشد. فرایند کم کردن زمان ویدیوها تا شش ثانیه و در عین حال منطقی و تاثیر گذار ماندن ویدیو و رساندن پیام تا حد زیادی سخت است.

فکر میکنیم با ابزار جدیدی که گوگل معرفی خواهد کرد، این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. اواخر سال میلادی جاری ماشین bumper معرفی میشود که با استفاده از آن کسب وکار ها میتوانند هر ویدیوی کوتاهتر از ۹۰ دقیقه را به مجموعه ای ویدیوهای bumper یوتیوب تبدیل میکند. در این صورت بازاریابان مجبور نیستند برای کوتاه کردن ویدیوهای خود هزینه صرف کنند، به علاوه اینکه می توانند از ابزارهای پایه ای ادیت هم بهره مند شده و ویدیوهای جذابی تولید کنند.

دو شیوه هدف گیری مخاطبان در تبلیغات گوگل با هم ادغام خواهند شد

به طور معمول اینطور تصور میشود که این تبلیغات فیس بوکی هستند که امکان هدف گیری دقیق مشتری برایشان وجود دارد نه تبلیغات در گوگل. اما این موضوع طی چند سال اخیر به مرور زمان در حال تغییر است. قابل پیش بینی بود که گوگل امسال بر روی این موضوع تاکید داشته باشد. گوگل دو شیوه هدف گیری مخاطبانcustom affinity  و custom intent را با ترکیب کرده و خیلی ساده نام آن را مخاطبان هدف custom audiences قرار داده.

شیوه هدف گیری مخاطبانcustom affinity  به شما این امکان را میدهد که گروهی از افراد را که علایق مشخصی دارند را نشانه گیری کنید و شیوه هدف گیری custom intent شما را قادر میسازد که افرادی که علایق مالی خاص داشته و به محصول مشخصی ابراز علاقه کرده اند را هدف قرار بدهید.

این تمایز به زودی دیگر وجود نخواهد داشت. به زودی قابلیت هدف گیری مخاطبان بر اساس علایق و رفتارهایشان در اینترنت زیر چتر واحد مخاطبان هدف قابل انتخاب هستند. تفاوت اصلی این قابلیت در تبلیغات گوگل با شیوه هدف گیری مخاطبان در فیس بوک این است که گوگل مستقیما به داده های جست و جویی دسترسی دارد.

با قابلیت audience expansion tool امکان دسترسی به مخاطبان بیشتری خواهید داشت

در صورتی که مخاطبان هدف شما مطابق میل شما و همان طور که برنامه ریزی کرده اید حرکت کند، میتوانید از ابزار افزایش تعداد مخاطبان audience expansion tool برای جذب مخاطبانی که رفتار مشابهی با آنها دارند استفاده کنید. شاید این قابلیت خیلی برایتان آشنا باشد چراکه شبیه به قابلیت lookalike audience فیس بوک شبیه است.

برای کسانی که با تبلیغات فیس بوک آشنایی ندارند  بگوییم که این قابلیت جدید گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که تعداد مشتریانی که به پیشنهادات و تخفیف های شما علاقمند هستند افزایش دهید ومطمئن باشید که پیشنهادات شما به آنها مربوط و برایشان جالب است.

باید بگوییم با این ابزار نه تنها تعداد مشتریان احتمالی شما افزایش می یابد بلکه این مشتریان با کیفیت هستند. اگر این یک معامله ی برد- برد نیست پس چیست؟

بااین قابلیت های جدید گوگل تلاش کرده کار تبلیغات گوگلی را برای بازاریابان ساده تر، امکان دسترسی به مخاطبان بیشتر را راحت تر و هدف گیری دقیق تر را برای آنها امکان پذیر کند.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در صورتی که بخواهید کمپین های هدفمند و پربازده تبلیغات گوگلی راه بیندازید حتماً در قدم های اول به کمک کارشناسان گوگل ادز (گوگل ادوردز) احتیاج خواهید داشت. کارشناسان افراک می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای ارتباط با ما و راه اندازی تبلیغ در گوگل کافی است در سایت در خواست مشاوره بدهید یا با ما تماس بگیرید. ۰۲۱۲۸۴۲۶۲

هدف گیری تبلیغات گوگلی در سال جدید
تبلیغات گوگلی مثل بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار دیجیتال مارکتر هاست دائماً در حال تغییر است....
1 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید