کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سهم نمایش (impression share) در گوگل ادز چیست؟

سهم نمایش (impression share) در گوگل ادز چیست؟

وقتی از سهم نمایش تبلیغ در گوگل حرف میزنیم از چه چیزی سخن می گوییم؟ راستش خیلی مفهوم سخت و پیچیده ای نیست. هر دفعه که تبلیغ شما در نتایج جست و جو یا شبکه نمایش( Display Network) نشان داده می شود، یک عدد به اعداد نمایش تبلیغ شما یا Impression آن اضافه می شود. حالا سهم نمایش تبلیغ همان تعداد کل نمایش ها، تقسیم بر نمایشی است که می توانسته ایم بگیریم(به همین سادگی).
زمانی که اولین کمپین تبلیغاتی در گوگل را ایجاد می کنید، معمولا تصور می کنید با توجه به هزینه بالایی که برای انجام این کار کرده اید، می توانید به ازای تمام کلمات کلیدی که مد نظر دارید، در جستجوهای گوگل نمایش داده می شود. اما در واقعیت نتیجه کمی متفاوت تر خواهد بود چرا که احتملا استراتژی قیمت گذاری که کرده اید، روشی که برای کاهش هزینه CPA و CPC به کار برده اید، چندان موثر نبوده و باعث می شود که شما در تمامی جستجوهایی که مد نظر دارید، پیشنهاد داده نشوید. اما در ادامه، بیشتر به مفهوم سهم نمایش (impression share) میپردازیم. همچنین مهمترین عواملی که در افزایش سهم نمایش تبلیغ یا Impression Share موثر هستند را به شما آموزش می دهد، تا شاهد تاثیر تبلیغ در گوگل در رشد کسب و کار و افزایش ترافیک و فروش سایت خود باشید.

سهم نمایش تبلیغ چیست و چه اهمیتی دارد؟

داشتن جایگاه تبلیغاتی مناسب یکی از مواردی است که برای بسیاری دارای اهمیت زیادی است. جالب است بدانید که اگر شما یک کلمه کلیدی را دو بار جستجو کنید، هر دو بار نتیجه متفاوت خواهید گرفت. این مسئله خصوصا برای کلمات کلیدی که دارای رقابت زیادی هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل است که باید از همان ابتدای راه اندازی کمپین تبلیغاتی، کلمه کلیدی درستی را انتخاب کرد. پس همیشه به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی همیشه ثابت می ماند، اما تبلیغی که نمایش داده می شود، فرق می کند.

بیشتر بدانید: علاوه بر تبلیغ در گوگل، تبلیغات در یوتیوب نیز تأثیر زیادی در رونق کسب وکار و افزایش مشتریان شما دارد. اگر تاکنون این روش تبلیغاتی را تجربه نکرده‌اید؛ پیشنهاد می‌شود از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید.

با استفاده از نرخ سهم نمایش تبلیغ یا Impression Share شما متوجه می شوید که سهم تبلیغ شما در تمامی امکان نمایش های مختلف چقدر بوده است. بنابراین می توان گفت که این پارامتر به صورت زیر محاسبه می گردد :

سهم نمایش تبلیغ = تعداد کل آگهی های واقعی / تعداد کل آگهی های واجد شرایط که شما به طور بالقوه می توانستید ظاهر شوید.

“واجد شرایط” در اینجا به معنی تعداد موقعیت هایی است که در واقع شانس حضور در آن را داشتید و شامل فاکتورهای مختلفی مانند هدف گیری، کلید واژه و حتی قیمت گذاری می شود.

بنابراین لازم نیست که بگوییم هرچه که مقدار این پارامتر بالاتر باشد، شانس شما برای برقراری ارتباط با مشتری افزایش پیدا می کند.

افزایش سهم نمایش تبلیغ

چطور سهم نمایش تبلیغات گوگلی خود را آنالیز کنیم؟

سهم نمایش تبلیغ، فرصت های شما برای دریافت نمایش را نشان می دهد و  به شما کمک می کند، استراتژی بهتری برای رسیدن به حداکثر میزان نمایش و کلیک برای تبلیغات در گوگل خود پیش بگیرید.

پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای بازگشت سرمایه تبلیغات در گوگل، زمان و بودجه می خواهد و عامل مهمی به شمار می رود. باید بدانید چه گروه کلماتی برای شما ثمر بخش هستند.

Search Lost Impression Share (Budget)

این مقدار، درصدی از نمایش است که شما به دلیل کافی نبودن بودجه تبلیغات در گوگل خود از دست می دهید. این اطلاعات در سطح کمپین در اکانت  گوگل ادز قابل مشاهده هستند.

اگر کمپین تبلیغات در گوگل خود را به حال خود رها کنید، سهم نمایش خود را در بازار کسب و کار خود از دست می دهید. در این صورت باید هدف گیری و گزارش عبارت های جست و جو شده توسط مخاطبان یعنی search term ها را بررسی کنید و کلمات کلیدی منفی خود را افزایش دهید.

پیش از اینکه بودجه خود را افزایش دهید،‌کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل خود را بازبینی کنید. برای دستیابی به مرتبط ترین مخاطبان، بودجه تبلیغ در گوگل خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی ( که البته این قابلیت برای ایران غیر فعال است) و زمانبندی تبلیغات در گوگل خود تنظیم کنید.

نمایش تبلیغ در گوگل

Search Lost Impression Share (Rank)

این اتفاق، به دلیل پایین بودن رتبه تبلیغ در گوگل می افتد و نشان می دهد که تبلیغ شما در نتایج جست و جوی تبلیغات در گوگل، نمایش ندارد. دقت داشته باشید که این موقعیت در بخش Ad Groups گروه تبلیغات شما نشان داده نمی شود.

پیش از بهبود رتبه تبلیغات در گوگل خود، باید کیفیت صفحه فرود خود را ارتقا دهید و این کار را با انجام تست بر روی صفحات فرود خود انجام دهید. به علاوه با گروهبندی و تغییر شیوه ی انطباق کلمات کلیدی خود یا matching، سعی کنید که امتیاز کیفی تبلیغ در گوگل خود را افزایش دهید.

تبلیغ در گوگلراه اندازی یک کمپین تبلیغات در گوگل موفق، مستلزم رعایت نکات ریز و درشتی است که ممکن است صرفاً با مطالعه مقاله ها و کار محدود با گوگلادز حاصل نشود. بهتر است برای شروع تبلیغ در گوگل، با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راهکار برای راه اندازی و مدیریت اکانت گوگل ادز و داشتن تبلیغات در گوگل موفق به شما ارائه دهد. برای این کار می توانید روی کمک افراک حساب کنید. افراک با سابقه ی طولانی و درخشان در زمینه تبلیغ در گوگل می تواند راهکار های مناسبی در جهت بهبود کمپین عملکرد کمپین های تبلیغات گوگلی در اختیار شما قرار دهد و با ارائه ی مشاوره های رایگان راه شما را برای تبلیغ در گوگل هموار کند. برای دریافت مشاوره رایگان، کافی است با شماره ی زیر تماس بگیرید. از این قسمت می توانید تعرفه تبلیغات در گوگل افراک را مشاهده کنید.

Search Exact Match Impression Share

زمانی که تعداد نمایش های دریافتی تبلیغ شما از طریق کلمات کلیدی انطباق کامل یا exact match یا close variants تقسیم بر سهم نمایش تقریبی می شود این عدد به دست می آید.

کلمات کلیدی بیشتری با تنوع و گونه های مختلفی به اکانت گوگل ادز خود اضافه کنید. این گونه های مختلف هم باید دقیقاً با کوئری های جست و جو شده توسط کاربران برابری کند. با CTR خوب و حجم ترافیک بالا، کلمات کلیدی بلند و دقیق می تواند به شما در دریافت کلیک های مفید و کارآمد کمک کند.

چطور سهم نمایش تبلیغ در گوگل خود را بالا ببریم؟

حالا که با مفهوم سهم نمایش تبلیغ و اهمیت آن برای تبلیغات در گوگل خود آشنا شده اید، بهتر است با راه های افزایش سهم نمایش تبلیغ در گوگل آشنا شوید.

اختلاف بین بودجه ی فعلی تبلیغات در گوگل خود با بودجه پیشنهادی گوگل را یک نگاهی بیندازید. بودجه شما می تواند خیلی از امتیازاتی که کمپین تبلیغاتی شما می تواند به آن دست یابد را از شما بگیرد. اگر بودجه روزانه تبلیغ در گوگل شما برای رسیدن به اهداف و برطرف کردن نیازهای تبلیغاتی مشا کافی نباشد، گوگل به شما اطلاع می دهد.

از قسمت impression search lost to budget می توانید کمبود بودجه ی فعلی و بودجه موردنیاز برای درسافت نمایش بالای تبلیغات را مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند به شما در تخصیص بودجه ی تبلیغات در گوگل خود کمک کند.

امتیاز کیفی تبلیغ در گوگل شما می تواند به  دلیل پایین بودن رتبه ی تبلیغتان کاهش پیدا کند. متن تبلیغ در گوگل خود را یا صفحه فرود خود را ارتقا دهید تا نتیجه ی بهتری به دست بیاورید.

فعالیت رقبای خود را در گوگل ادوردز مد نظر داشته باشید

بررسی صفحه ی فعالیت رقبا در اکانت گوگل ادوردز یا auction insights اطلاعات زیادی برای افزایش نمایش تبلیغات کلیکی در اختیار شما قرار می دهد.

کاهش سهم نمایش تبلیغات در گوگل می تواند بیانگر این باشد که شما باید کلمات کلیدی جدیدتر و قوی تری را به تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. از همین جا می توانید بفهمید، کدام یک از کلمات کلیدی باعث کاهش سهم نمایش تبلیغ در گوگل شما شده است.

تنظیم هزینه ی مزایده Bid Adjustment

آتش رقابت را با پیشنهاد قیمت های بالاتر برای کلمات کلیدی خود، تند تر کنید. دقیقاُ روی تنظیمات هزینه مزایده یا bidکلمات کلیدی خود کار کنید.

تمرکز خود را روی کلمات کلیدی با شیوه ی انطباق کامل exact match keyword کار کنید. اگر بعد از انجام این اقدامات، همچنان سهم نمایش تبلیغ در گوگل شما تغییری نکرد، تنظیمات هزینه ی مزایده کلمات دیگر را هم تغییر دهید.

علاوه بر کار کردن بر روی کلمات کلیدی تبلیغ خود و افزایش بودجه روزانه تبلیغات در گوگل خود برای کل کمپین، فاکتورهای دیگری هستند که تاثیر بسیار مهمی بر چسباندن سهم نمایش تبلیغات شما به سقف دارند:

نمایش تبلیغات در گوگل

تمرکزتان را روی بهبود رتبه تبلیغ قرار دهید

اگر شما به دلیل پایین بودن رتبه تبلیغات، سهم نمایش تبلیغ یا Impression Share پایینی دارید، احتمالا به دلیل پایین بودن نمره کیفی یا قیمت گذاری نامناسب است. رتبه شما با ضرب نمره کیفیت و حداکثر قیمت CPC محاسبه می شود، بنابراین اگر هر یک از آنها کم باشد، رتبه تبلیغ شما کم خواهد بود. بنابراین شما دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت، نمره کیفی یا بودجه تان را افزایش دهید!

توجه : بالا بردن میزان بودجه شاید ساده ترین و سریع ترین روش برای بتوانید افزایش سهم نمایش تبلیغ یا Impression Share باشد، اما باید دید که آیا ROAS را بالا نگه می دارد یا نه!

افزایش سهم نمایش تبلیغ

کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید

هر کلمه کلیدی که شما برای کمپین تبلیغاتیان در نظر می گیرید، در واقع به طور مستقیم روی اثر بخشی تبلیغتان تاثیر می گذارید. به عنوان مثال تصور کنید که تبلیغ شما در رابطه با آفت کش برای موریانه هاست. پس انتخاب کلمه کلیدی آفت کش موریانه دارای نتیجه بهتری است تا انتخاب عبارت روش های جلوگیری از آفت.

سهم نمایش (impression share) در گوگل ادز چیست؟
وقتی از سهم نمایش تبلیغ در گوگل حرف میزنیم از چه چیزی سخن می گوییم؟ راستش خیلی مفهوم...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید