کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

جدیدترین روش از بین بردن کلیک های فیک گوگل ادز

جدیدترین روش از بین بردن کلیک های فیک گوگل ادز

اگر تبلیغات گوگل را آغاز کرده اید و یا قصد راه اندازی کمپین های گوگلی را دارید، باید بدانید که رقبای شما دست روی دست نگذاشته اند تا شما در صفحه اول گوگل، بالاتر از همه بدرخشید و سودهای نجومی داشته باشید! آن ها هم میتوانند در تبلیغ گوگل با شما به صورت مثبت و منفی رقابت کنند. رقابت منفی در کمپین های گوگل شامل استفاده از کلیک های هرز است. چیزی راجع به کلیک فیک شنیده اید؟ کلیک های فیک چه تاثیری روی کمپین های تبلیغ گوگل شما میگذارند؟ با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید تا با جدیدترین روش های از بین بردن کلیک های فیک گوگل آشنا شوید. توجه بفرمایید که برای ثبت سفارش کلیک گوگل نیز می توانید از خدمات افراک بهرمند شوید.

کلیک هرز یا کلیک فیک در گوگل ادز چیست؟

اگر شما مسئول تبلیغات کمپین ها هستید و روزانه برای تبلیغات کلیکی بودجه ای تعیین می کنید، تا به حال پیش آمده که چیزی به نظرتان غیر طبیعی برسد یا بودجه ی شما به پایان برسد؟ احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که وبسایت شما بازدید کننده اسپم هم دارد. به خصوص اگر قسمت نظرات وبسایت را چک کنید بهتر متوجه این موضوع می شوید. نظرات و ایمیل هایی که ربات ها روانه صندوق ورودی و بخش نظرات وبسایت می کنند واقعا اذیت می کنند اما کلیک تقلبی گوگل چیست؟ چه نقشی این وسط ایفا میکنند.

کلیک های هرز آن دسته از کلیک ها هستند که روی لینک تبلیغات پولی شما به صورت تصادفی یا به عمد و از طریق یک سیستم اتوماتیک و به شکلی مخرب زده می‌شوند.

انواع کلیک های فیک در تبلیغات گوگل

کلیک‌های فیک در گوگل ادز ممکن است به چندین شکل ظاهر شوند. این انواع کلیک‌های فیک ممکن است توسط افراد یا برنامه‌های کامپیوتری ایجاد شوند تا به صورت مصنوعی تعداد کلیک‌ها را افزایش دهند یا برای اهداف خود سود جلب کنند. در ادامه، تعدادی از انواع کلیک‌های فیک گوگل ادز ذکر شده است:

کلیک های هرز معمولاً در یکی از گروه‌های زیر قرار می گیرد:

  • کلیک‌های اتوماتیکی که ربات‌ها می‌زنند.
  • کلیک‌های دستی که توسط کاربران، به صورت تصادفی یا به عمد زده می شود.
  • دابل کلیک‌های تصادفی که روی تبلیغ انجام می‌شود.
  • نمایش‌هایی که برای پایین آوردن CTR تبلیغات گوگل شما طراحی شده است.

اگر می خواهید از شر کلیک های فیک و اضافه خلاص شوید و کمپین های فعال و موفق ادوردزی راه اندازی کنید. اگر میخواهید در رقابت تبلیغ در گوگل  یا تبلیغ در یوتیوب جا نمانید همین حالا با افراک تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص در تبلیغ در گوگل کمک بگیرید.

ربات های اسپم چوب جادوی خود را مرتباً روی تبلیغات گوگلی نشانه می روند و به کسب و کار شما ضرر می رسانند. اما وقتی می بینید بعضی از کلمات کلیدی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید هزینه بر شده اند تاثیر این کلیک های هرز را روی تبلیغات گوگل بیشتر می بینید.

کلیک های هرز دستی ممکن است توسط رقبای شما و به قصد افزایش میزان بودجه ای که برای تبلیغ در گوگل هزینه می کنید زده شوند. حتی ممکن است رقبای شما افرادی را استخدام کنند که وظیفه ی اصلیشان کلیک بر روی تبلیغات گوگل شما یا سایر تبلیغات شما در سایت های خارجی یا شبکه های اجتماعی است. بله درست شنیدید. گاهی اوقات کلیک های هرز دستی ممکن است از طرف کسی که قصد آزار شما و ضربه زدن به کسب و کار شما را دارد باشد.

بنابراین لازم است تبلیغات گوگل خود را از شر این کلیک‌های فیک در امان نگه دارید. آیا گوگل امکاناتی برای مقابله با کلیک های هرز در تبلیغات گوگل در اختیارتان قرار داده است؟

جواب کوتاهش این است که ـ تا حدودی بله

کلیک فیک گوگل ادز

چطور می توانم کلیک های هرز را در اکانت گوگل ادز خود تشخیص دهم؟

وقتی کمپین های تبلیغات گوگل خود را راه اندازی می کنید می توانید کسانی که تبلیغ گوگل شما را می بینند مدیریت کنید. فرض کنید که مقصود شما افراد مشخص در موقعیت های مکانی خاصی هستند که به محصول شما علاقه نشان داده اند. با تنظیمات کلی و نامشخص، خودتان را در معرض سو استفاده های ادزی قرار می دهید.

برای بهبود تتنظیمات گوگل ادوردز و فیلتر کردن برخی کلیک های اضافه می توانید تنظیمات را روی افرادی در موقعیت های جغرافیایی مورد نظر خود تغییر دهید.

حالا در بخش کمپین های گوگل ادوردز سه ستون می بینید. روی گزینه‌ی modify columns کلیک کنید. از اینجا می توانید ستون نرخ کلیک های هرز و تعداد کلیک های هرز را اضافه کرده و از این به بعد گوشه ی چشمی به تعداد کلیک های هرز بر روی تبلیغات گوگل خود داشته باشید. حالا دیگر بهتر می توانید ببینید کدام یکی از کمپین های شما تحت تاثیر کلیک های هرز هستند.

گوگل چطور کلیک های هرز را تشخیص می دهد؟

کلیک تقلبی، تبدیل به یک نگرانی بزرگ برای تبلیغ کنندگان شده است. تصور کنید هزینه زیادی برای تبلیغات پرداخته اید و رقبا با کلیک تقلبی و فیک، بودجه شمارو خراب کنند! گوگل به شما کمک میکند و از کلیک های هرز جلوگیری میکند، اما گوگل چطور کلیک های هرز را تشخیص می دهد؟

برای مقابله با این کلاهبرداری کلیکی، گوگل قوی ترین سیستم را طراحی کرده، به این صورت که با الگوریتم های پیشرفته، کلیک های فیک را تشخیص میدهد و قبل از اینکه مبلغی از تبلیغ کنندگان دریافت شود، کلیک های فیک شناسایی و فیلتر میشوند. ولی جای نگرانی نیست، زیرا هر زمان کلیک‌های فیک شناسایی شوند، اعتبار به حساب برگردانده می شود.

این الگوریتم ها بر اساس برخی عوامل از جمله موقعیت مکانی، رفتار های کاربران،  ip کاربران و دیگر عوامل، کلیک های هرز را تشخیص میدهد. به طور مثال، اگر یک کاربر برروی تبلیغ شما کلیک کند اما با سرعت خارج شود و یا چندین بار کلیک کند، گوگل این رفتار را مشکوک میخواند و فیلتر میکند.

ابزارهای جلوگیری از کلیک فیک

ابزارهای جلوگیری از کلیک فیک، برای کاهش هدر رفت بودجه تبلیغاتی در تبلیغات با کلیک پرداختی (PPC) و جلوگیری از افزایش نرخ کلیک فیک و کم کردن کیفیت ترافیک وب سایت، استفاده می‌شوند.

در واقع، این ابزارها با تحلیل رفتار کاربران و ترافیک وب سایت، کلیک های فیک را تشخیص می‌دهند و به صورت خودکار به ازای هر IP و کاربر، برای مدت زمان معینی (مانند یک روز)، اجازه دسترسی به تبلیغات شما را می‌گیرند .برخی از این ابزار عبارتند از:

Click Cease

Click cease یک ابزار تحلیلی است که با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، ترافیک شما را مانیتور می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که کلیک هایی که مشکوک به فیک بودند را شناسایی کرده است.

ClickGuard

این ابزار با استفاده از فیلتر موقعیت مکانی، به طور خودکار ip های مشکوک را شناسایی و مسدود می‌کند.

PPC Shield

یک ابزار بسیار ساده است که به شما کمک می‌کند تا به راحتی کلیک‌هایی که مشکوک به فیک بودند را شناسایی کنید و ربات ها را فیلتر می‌کند.

برای خرید هر یک از این ابزار ها، کافیست پس از ورود به پنل کاربری افراک، از بخش خرید ابزار، ابزار جلوگیری از کلیک فیک را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

کاهش هزینه تبلیغات در گوگل 

تبلیغات در گوگل چیست؟

تا حالا دیدیم که گوگل تا یک جاهایی می توان دبا کلیک های هرز مقابله کند اما آیا این موضوع کمپین های تبلیغات گوگل شما را در مقابل کلیک های تقلبی در گوگل ادز جلوگیری میکند؟ نه واقعاً

راهنمای حذف تبلیغات فیک گوگل :

برای حذف تبلیغات فیک گوگل، می توانید از برنامه های کمکی مانند Zemana AntiMalware، MalwareBytes Anti-Malware یا Hitman Pro استفاده کنید تا به صورت خودکار این نرم افزارهای مخرب را از سیستم شما پاک کنند. اما اگر استفاده از روش های دستی را ترجیح می دهید، می توانید از راهنمای گام به گامی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم استفاده کنید.

حذف تبلیغات فیک در صفحه جستجوی گوگل  :

برای راحتی شما عزیزان، روند انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار داده ایم، تا هر فردی قادر به استفاده از آن باشد.

حذف برنامه های مشکوک با استفاده از کنترل پنل مایکروسافت ویندوز

ما پیشنهاد می کنیم که فرآیند تمیز کردن کامپیوتر را با چک لیست برنامه های نصب شده و حذف همه برنامه های ناشناخته یا مشکوک آغاز کنید. این گام بسیار مهم است چرا که برخی مواقع برنامه هایی به صورت رایگان همراه با برنامه های دیگر روی سیستمتان نصب شده و منجر به ایجاد تبلیغات فیک در گوگل می شوند. بنابراین حذف این گونه برنامه ها می تواند شرایط تبلیغات در مرورگر شما را تغییر دهد!

برای استفاده از این روش می توانید از ابزار کنترل پنل در ویندوز استفاده کنید! برای مراجعه به این قسمت تنها کاری که باید انجام دهید، جستجوی عبارت Control panel در قسمت سرچ ویندوز است. بعد از آن گزینه Uninstall a program یا حذف برنامه را انتخاب کنید. بعد از آن، برنامه هایی که روی سیستم شما نصب شده است در این لیست نمایش داده می شوند، آنهایی که نمی خواهید و ناخواسته نصب شده اند را حذف کنید.

حذف تبلیغات فیک گوگل چگونه انجام می شود؟

حذف تبلیغات فیک گوگل از طریق کروم :

ساده ترین راهی که برای حذف تبیلغات گوگل از طریق کروم وجود دارد، ریست کردن تنظیمات کروم است. با انجام این کار کلیه تب ها و برنامه های اضافی که روی مرورگر کروم شما تاثیر گذاشته اند را حذف خواهید کرد. برای اجرای این روش، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و از طریق علامه 3 نقطه ای که در سمت راست، بالای صفحه وجود دارد، وارد منوی کروم شوید.

گزینه ابزار بیشتر یا More Tools را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Extensions کلیک کنید. سپس به دقت به پلاگین هایی که روی مرورگر شما نصب شده اند نگاه کنید و آنهایی که تحت عنوان “Google Chrome extensions installed by enterprise policy” نصب شده اند را حذف کنید.

بعد از آن، بار دیگر وارد منوی گوگل، این بار قسمت تنظیمات یا Settings شوید. (روش دیگر برای وارد شدن به قسمت تنظیمات، وارد کردن عبارت chrome://settings در نوار ابزار مرورگر است. ) صفحه باز شده را تا انتها پایین آمده و گزینه Advanced را انتخاب کنید. سپس دوباره صفحه را پایین بیاورید، تا جایی که گزینه Reset برای شما نمایش داده شود. سپس از این منو، گزینه Reset settings to their original defaults یا بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کنید. بعد از آن پیامی برای شما ظاهر می شود، که برای اطمینان از انجام این کار، از شما تاییدیه می خواهد. پس اگر موافق هستید، گزینه Reset را انتخاب کنید.

توجه : با انجام این کار کلیه تنظیمات کروم به حالت اولیه بر می گردد. پس ممکن است که تب های شما پاک شوند اگر با آدرس گوگل شما سینک نشده باشند!

چگونه از کلیک های تقلبی در گوگل ادز جلوگیری کنیم و آن را از بین ببریم؟

درست است که گوگل تلاش میکند تا کلیک های هرز را رصد کرده و جلوی آنها بگیرد، اما واقعیت این است که همیشه هم در این کار موفق نمی شود. اگر گوگل کلیک های پشت سر هم یا کلیک های با منبع نامعلوم مانند ربات ها تشخیص دهد، هزینه ی آن دسته از کلیک ها را به حساب اکانت بر می گرداند. اما شما به راحتی چک کردن اکانت تبلیغات گوگل خود، می توانید قدم های کوتاه و ساده ای برای مقابله با فعالیت های نامعتبر و کلیک های هرز بر روی کمپین های تبلیغ در گوگل خود بردارید.

  1. فعال باشید

بهترین راه برای جلوگیری از کلیک تقلبی فکر کردن درباره ی ابعاد این مساله قبل از اتفاق افتادن است. برای جلوگیری از کلیک های تقلبی باید فعال باشید و به صورت مداوم وب سایت خود را بررسی نمایید. باید از قبل از حملات آمادگی های لازم را داشته باشید تا بتوانید آن ها را پیش بینی کنید و پیش از این که آسیب های جدی وارد شود شما اقداماتی انجام دهید.

  • برخی از IP ها را جدا کنید

اگر شک کردید که برخی از IP ها مشکوک به انجام کلیک تقلبی هستند. شما می توانید از اینکه تبلیغاتتان به این کاربران نمایش داده شود جلوگیری کنید. برای اینکار باید آن IP ها را جدا کنید.

  • از روش‌های هدفمند سازی تبلیغات استفاده کنید

 با استفاده از روش‌های هدفمند سازی تبلیغات، مانند تعیین محدوده جغرافیایی، نوع دستگاه و فرکانس کلیک‌ها، می‌توانید از جلب کلیک های هرز جلوگیری کنید.

به طور کلی:

  • بازدیدکنندگان سایت را دسته بندی کرده و زیر نظر داشته باشید.
  • از دادن بک لینک های کم کیفیت پرهیز دهید.
  • سعی کنید از پلاگین ها یا نرم افزارهای خارجی استفاده نکنید.
  • بودجه ی تبلیغات گوگل و کلمات کلیدی خود را مدام کنترل کنید.

اول از همه اینکه ترافیک ورودی وبسایت خود را می توانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس کنترل کنید و فعالیت های مشکوکی که ممکن است منجر به افزایش میزان کلیک های هرز روی تبلیغات گوگلی شما شوند تشخیص دهید. همچنین می توانید ترافیک وبسایت خود را بر اساس نوع تبلیغات طبقه بندی کنید تا به میزان کارآیی کمپین های تبلیغاتی خود پی ببرید. این کار به شما کمک می کند که هزینه ی تبلیغات گوگل خود را کنترل کنید.

همین کار را می توانید در مورد پلاگین ها و نرم افزارهای نصب شده روی وبسایت هم انجام دهید. پلاگین های خارجی توسط برنامه نویسان مستقل طراحی می شوند و همه ی آنها آنقدر ها که باید به روز و امن نیستند. اگر ترافیک و کلیک هرز زیادی دریافت می کنید پلاگین ها و نرم افزارهای نصب شده روی وبسایت خود را کنترل کنید و از شر آنهایی که امن و قابل اعتماد نیستند خلاص شوید.

در نهایت

زیر نظر داشتن بودجه ی تبلیغات گوگل و کلمات کلیدی می تواند به شما در به حداقل رساندن کلیک های اضافه کمک کند. کلمات کلیدی ای که CTR بالا اما نرخ تبدیل پایینی دارند را بررسی کنید. در حقیقت، اگرچه نرخ تبدیل خوب بین 2.5%-10% است، بسیاری از اکانت های تبلیغ در گوگل نرخ تبدیل پایینی دارند، حدوداً ۱٪.

با کلمات کلیدی بازی کنید، گوشه ی چشمی به فعالیت رقبایتان داشته باشید، هزینه های خود را تنظیم کنید و نتایج را برای به حداقل رساندن ترافیک کم کیفیت، کنترل کنید.

جدیدترین روش از بین بردن کلیک های فیک گوگل ادز
اگر تبلیغات گوگل را آغاز کرده اید و یا قصد راه اندازی کمپین های گوگلی را دارید، باید...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید