کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تعداد مناسب کلمات کلیدی برای سئو

تعداد مناسب کلمات کلیدی برای سئو

اغلب کارشناسان سئو، تصور می کنند که تعداد کلمات کلیدی، روی ترافیک ارگانیک سایت تاثیر دارد. این که چه تعداد کلمه کلیدی در متن استفاده شود دغدغه ی همگانی شده است . واقعیت این است که چگالی کلمات کلیدی در متن های سئو، ملاک بی مصرفی است. کلمات کلیدی اهمیت دارند و خواهند داشت، ولی عواملی هستند که از کلمات کلیدی اهمیت و تاثیر بیشتری دارند. و اما تعداد مناسب کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت چقدر است؟در ادامه آژانس تبلیغات آنلاین افراک این موضوع را برای شما شرح می دهد.

اهمیت کلمات کلیدی

موتورهای جست و جو مناسب ترین محتوا را برای کاربر پیدا می کنند. بدون توجه این که چقدر کلمات کلیدی شما، دقیقاً شبیه به عبارت سرچ آن‌ها باشد. موتورهای جستجو، به ارتباط کلمات کلیدی در متن بیشتر از خود کلمات اهمیت می دهند.

مثلاً شما وبسایت خود را با عبارت “وکالت خانواده” لبریز کنید. در این حالت موتورهای جست و جو درکی از میزان تطابق محتوای وبسایت با سرچ کاربران نخواهند داشت. آیا کاربر به دنبال یک وکیل می گردد؟ آیا شغل او وکالت خانواده است و به دنبال کار می گردد؟ یا می خواهد اطلاعاتی در رابطه با دفاتر وکالت بدست آورد؟ محتوای کلی متن و تنوع عبارت هایی که به کار می برید بیشتر از چگالی کلمه کلیدی اهمیت دارد.

کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

همه ی کارشناسان سئو لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین اهمیت را برای وبسایتشان دارد تهیه میکنند. اما زمان کافی صرف پرداختن به این کلمات نمی کنند. کلمات کلیدی شما باید با هدف اصلی محتوا هم خوانی داشته باشند. حجم سرچ منطقی داشته باشند و با فعالیت سایت مطابقت داشته باشند. وقت خود را برای کلمات کلیدی ای که به فعالیت شما ربطی ندارند چون صرفاً رقبا در این کلمات رنک هستند، هدر ندهید.

محتوایی که تولید می کنید باید منسجم باشد. حال این محتوا می تواند برای سئوی سایت، کمپین بازاریابی محتوا و یا صفحه فرود تبلیغات به کار رود. استراتژی خود را با این محتوا تقویت کنید.

مطالب مرتبط:

تعداد ایده‌الی برای کلمات وجود ندارد

نیازی نیست موضوعی را که می توانید در کمتر از 500 کلمه توضیح دهید، در مطلبی 300 کلمه ای بیان کنید. اما برای انتخاب تعداد کلمات کافی برای موضوعات مختلف، از پارامترهای زیر استفاده کنید.

  • هدف: مطلب را با چه هدفی می نویسید؟ برای اطلاع رسانی، فروش محصول و یا ایجاد صفحه فرود برای تبلیغات؟ به عنوان مثال می توان بلاگی تا 1500 نوشت اما کمتر کسی این حجم مطلب را برای خرید یک محصول می خواند.
  • رقابت: قبایی که رنک بالاتری دارند، می توانند الگوی خوبی برای سایت شما باشند. فقط گام هایی که برمیدارند را دنبال کنید. از کپی کردن پرهیز کنید و سعی کنید بهتر از آن ها عمل کنید.
  • سئو: تعداد کلمات کلیدی که می خواهید در محتوا بکار ببرید را در نظر بگیرید. برای اجتناب از محتوای اسپم، باید بلاگ های شما باید به صورت طبیعی موضوعات مختلف را پوشش دهند.

مطالب مرتبط:

مخاطب خود را بشناسید

نوع مخاطب شما در موفقیت مطالبی که مینویسید اهمیت دارد. مهم نیست طول مطلب شما چقدر باشد، از چه پلتفرمی استفاده می کنید یا از چند کلمه کلیدی کمک می گیرید. اگر مطلب مناسبی برای مخاطب فراهم نکنید سئو یا کمپین محتوای شما با شکست مواجه خواهد شد. شناخت مخاطب ایده‌ال کسب و کار شما می تواند در موارد زیر کارآمد باشد:

  • اطلاع از نیاز آنها
  • شناخت راه های برقراری ارتباط با آنها
  • پیدا کردن پلتفرم هایی که بیشتر استفاده میکنند
  • دریافتن مطالبی که برای آها سرچ می کنند.

سئو

نتیجه گیری

قطعاً بهینه سازی محتوای متنی برای موتورهای جستجو، فاکتور مهمی در سئو می‌باشد. اما تنها و مهم ترین فاکتور نیست. رویکرد شما در نهایت به کلمات کلیدی که استفاده می کنید، مخاطب و هدف شما بستگی دارد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید