کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اشتباهات رایجی که در متن تبلیغات در گوگل مرتکب می شویم

اشتباهات رایجی که در متن تبلیغات در گوگل مرتکب می شویم

همه ما مرتکب اشتباه می شویم! به هر حال آدمیزاد جایز الخطا است. تبلیغ در گوگل هم یکی از آن مواردی است که گاهی ما را گیر می اندازد.  وقتی پای نوشتن متن تبلیغات در گوگل به میان می آید، ما با یک فضای خالی مواجهیم که باید به بهترین نحو آن را پر کنیم. صد البته همیشه یک سری محدودیت های اجرایی وجود دارند. منظور قوانینی است که در نشانه گذاری و استفاده از نمادها وجود دارند و دست و پایمان را می بندند. در این مطلب با اشتباهات رایج متن تبلیغات‌ در گوگل آشنا خواهیم شد.

حتماً بخوانید: افزایش بازدهی تبلیغات در گوگل

به فکر تبلیغات در صفحه اول گوگل افتاده اید؟ اسم تبلیغ در گوگل به گوشتان خورده اما نمیدانید برایتان مفید هست یا نه؟

افراک می تواند به شما کمک کند. با افتتاح اکانت گوگل ادز (ادوردز)از پروموشن کد گوگل برخوردار شوید. کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید یا همین حالا در سایت درخواست مشاوره رایگان بدهید. ۲۱-۲۸۴۲۶۲ ۰

تبلیغات در گوگل

۱. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در متن تبلیغات در گوگل

یکی از اشتباهات متن تبلیغات‌ در گوگل استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. فکر نکنید که سال ۲۰۰۰ میلادی است و شما باید برای سایت تازه پا گرفته خود سئو سایت انجام دهید. اگر متن تبلیغ گوگل خود را با این پیش زمینه انجام دهید، به مشکل بر می خورید. . استفاده از کلمات کلیدی در متن تبلیغات در گوگل ضروری است اما از توصیه ی مادربزرگ ها که هر چیز باید به قاعده استفاده شود در نوشتن متن تبلیغات گوگلی هم صادق است.

اشتباهات متن تبلیغات‌ در گوگل

البته همیشه گنجاندن همه پیشنهادات ویژه و نقاط قوت کسب و کارتان در فضایی محدود کار سختی بوده و هست. هیچ مدیر یا نیروی دیجیتال مارکتینگی دوست ندارد فضای کمی برای تبلیغ در اختیار داشته باشد. اما همه از شرایط مشابهی برخوردارند. فضایی اندک برای پررنگ کردن کسب و کار خود جلوی چشم مخاطب.

اینطور نباشد که انبوهی از کلمات کلیدی پرکاربرد را با هیجان و پشت سر هم، در متن تبلیغ گوگل خود بیاورید و به این ترتیب سر و ته متن تبلیغ در گوگل خود را به هم آورید. کاربران به دنبال چیزهای جدید هستند و شما هم باید پیگیر آنچه آن ها می خواهند باشید.

از جملات و عبارت های مفهومی در متن تبلیغات گوگلی خود استفاده کنید. درست است که شاید نتوانید همه ی آنچه می خواهید را بگویید و تبلیغات در گوگل کسب و کارتان باب میلتان نشود اما دقیقا به همین خاطر است که گوگل ادوردز اجازه ی ساخت چندین تبلیغ در یک گروه تبلیغ Ad group را می دهد. تا شما بتوانید همه ی گزینه ها و مدل های ممکن را امتحان کنید و بهترین تبلیغ را گلچین کنید. در گوگل ادز علاوه بر تبلیغ در گوگل، تبلیغات یوتیوب نیز می‌توانید انجام دهید.

مطلب مرتبط: تبلیغ گوگل چیست؟

۲. استفاده نکردن از افزونه های تبلیغات در گوگل

اگر در مورد انواع افزونه های تبلیغات در گوگل سوالی دارید، بهتر است پیش از خواندن ادامه مقاله، مقاله ی افزونه های تبلیغ در گوگل را مطالعه کنید.

تبلیغات در گوگل

همان طور که در قسمت قبلی گفتیم، در نوشتن متن تبلیغ گوگل با محدودیت کاراکتر مواجهیم. اما امکان نوشتن چندین تبلیغ، مثل دست های پرتوان کارآگاه گجت به کمک ما می آیند تا بتوانیم گزینه های اضافی را در چندین تبلیغ امتحان کنیم.

افزونه سایت لینک Sitelinks، کال آوت callout Extensions و structured snippets از آن دسته از افزونه ها هستند که باید امتحانشان کنید. در ادامه می گوییم چطور از هر کدام از این افزونه ها به بهترین شکل برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

نوشتن متن افزونه ی سایت لینک مانند متن تبلیغ در گوگل است با این تفاوت که مجبور نیستید چند تبلیغ اضافه کنید. یادتان باشد که این افزونه ها داخل متن تبلیغ نمایش داده می شوند. بنابراین محتوای ارزشمندی را به متن کلی تبلیغاتت ان اضافه می کنند.

اشتباهات متن تبلیغات‌ در گوگل

افزونه کال آوت Callout Extensions

افزونه کال آوت به شما امکان می دهد، کلمات کلیدی دلخواه خود را که در متن تبلیغ گوگل نتوانسته بودید استفاده کنید، اینجا بیاورید. روند ساخت این افزونه به شما کمک می کند متن تبلیغ گوگلی خود را به آنچه می خواهید نزدیک و نزدیک تر کنید.

معمولاً رویکردهای مختلف را در مورد این مدل افزونه پی میگیریم. نام محصولات مختلف، ویژگی محصولات، مزایای هر محصول و غیره.

Structured Snippets

Structured Snippets خیلی شبیه به افزونه سایت لینک عمل می کند اما در آغاز لیستی از گزینه ها دارد که باید از میان آنها انتخاب کنید. این افزونه به شما کمک میکند تا نکات مد نظر خود را بدون آنکه کاراکتر های متن تبلیغ در گوگل را بسوزانید، جلوی چشم مشتریان خود بیاورید.

نکته مهم: همه ی موارد بالا را امتحان کنید. یادتان باشد اینکه تبلیغ شما فضای بیشتری اشغال کند به این معنی نیست که موفق تر عمل میکند. مرتباً عملکرد افزونه های تبلیغ گوگل را چک کنید و نگذارید حتی یکی از آنها عملکرد کمپین های تبلیغاتی شما را تحت شعاع قرار دهد.

۳. استفاده نکردن از فراخوان عمل call to action

اگر برای کسب و کارتان در گوگل تبلیغ می کنید حتماً می خواهید مشتریان را به انجام کاری ترغیب کنید. خیلی از تبلیغ ها هستند که متن جذابی دارند اما فاقد فراخوان عمل مناسبند. این نوع تبلیغات ممکن است جذاب هم باشند اما کاربر را جذب میکنند اما مرحله ی بعد را برایش تعریف نمیکنند.

اضافه کردن یک فراخوان عمل بیشترین تاثیر را روی صفحه فرود و نرخ تبدیل شما میگذارد.

افزودن فراخوان عمل در متن تبلیغات در گوگل گام بعدی ای که باید طی شود را به کاربر شما نشان میدهد. فراموش نکنید هر کاربر کوئری خود را شروع کرده چون چیزی میخواسته و به دنبال چیزی بوده. هر کوئری نیت و قصد خاصی پشت خود دارد.

وقتی می توانید متنی فوق العاده جذاب برای تبلیغ گوگل خود طراحی کنید و یک فراخوان عمل مناسب خواسته و نیاز او در تبلیغ خود قرار دهید کولاک خواهید کرد. قرار نیست هسته ی اتم را بشکافید ادر عکس زیر لیست ۱۶ تا از فراخوان های عملی که برای همه ی کسب و کار ها می توانند موثر باشند را آروده ایم.

۴. تجربه نکردن ویژگی های جدید در متن تبلیغات گوگل

در دنیای پر رقابت امروز، تبلیغات  در اندازه ها و اشکال گوناگونی آمده اند و هر روز هم در حال تغییر هستند. در ابتدای مسیر با تبلیغات متنی ساده شروع کردیم. حالا تبلیغات متنی گسترده تر شده اند و امکان اضافه کردن ۳ عنوان درون متن تبلیغ را به ما می دهند.

۵. فراموش کردن هدف مشتری

اگر همه ی تبلیغات فقط و فقط برای افزایش فروش طراحی شوند همگی یک صدا فریاد میزنند: کمکمان کنید تا پول دربیاوریم.

مشتریان شما این را نمیخواهند. بهتر است روی نیازهای آنها تمرکز کنید و اینکه شما چطور می توانید کمبودهایی که ممکن است آنها احساس کنند برطرف کنید. سرچ کوئری ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که متن تبلیغ در گوگل خود را مطابق با نیازهای کاربران و آنچه آنها جست و جو میکنند، طراحی کنید. سعی کنید تا جایی که میتوانید دقیق باشید همان قدر که مشتریان واقعی دقیق هستند.

آزمون متن تبلیغ گوگل را آغاز کنید

نوشتن متن تبلیغات در گوگل هنر ایجاد تعادل بین فن و دانش کار با کمپین های تبلیغ در گوگل است. باید محتوای خلاقه و جذابی برای تبلیغ خود طراحی کنید اما لازم است که میزان تاثیرگذاری آن را هم امتحان کنید. پس کار نوشتن متن و آزمودن عملکرد متن تبلیغ  در گوگل را آغاز کنید اما این بار دیگر اشتباهات بالا را تکرار نکنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید