کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

معرفی Auction Insights گوگل ادز (میزان هزینه رقبا در گوگل ادز)

معرفی Auction Insights گوگل ادز (میزان هزینه رقبا در گوگل ادز)

بررسی فعالیت رقبا یکی از موضوعاتی است که صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی، بخش مهمی از تمرکز خود را روی آن می گذارند. اگر در بازار پر رقابتی فعالیت می کنید و کار تبلیغ در گوگل را انجام می دهید به احتمال بسیار زیاد رقبای شما هم از طریق آگهی در گوگل کالا و خدمات خود را به مشتریان خودشان معرفی می کنند. بررسی عملکرد تبلیغ آنها و مقایسه ی آن با آگهی خودتان امکانی است که گوگل ادز در اختیارتان قرار می دهد. در این مظلب به معرفی قابلیت Auction Insights گوگل ادز می پردازیم. همچنین شما می توانید برای شارژ گوگل ادوردز از خدمات افراک بهره مند شوید.

تبلیغ در گوگل اگر هنوز تبلیغ در گوگل را امتحان نکرده اید، لازم است ابتدا در گوگل ادز ثبت نام کنید. اگر با نحوه ساخت اکانت گوگل ادز آشنایی ندارید و در مورد نحوه شارژ اکانت ادوردز سوالاتی دارد می توانید با افراک تماس بگیرید.

Auction Insights چیست؟

معرفی Auction Insights گوگل ادز : گوگل ادز (گوگل ادوردز) امکان رصد فعالیت تبلیغاتی رقبا را به شما می دهد. این ویژگی دید رقابتی یا Auction Insights نام دارد و به شما این امکان را می دهد که در سطح کلمات کلیدی و حتی کمپین های تبلیغاتی، فعالیت رقبای خود را زیر نظر بگیرید. Auction Insights Google Ads را می توانید در جزئیات مربوط به کمپین ها ببینید.

قابلیت Auction Insights گوگل ادز

می توانید این اطلاعات را در مورد یک یا همه ی کمپین ها، گروه های تبلیغات ad groups و یا حتی کلمات کلیدی خود مشاهده کنید. حالا می توانید اطلاعات دیگر مانند سهم نمایش تبلیغ، جایگاه میانگین تبلیغ، تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در شرایط مشابه با رقبایتان نمایش داشته، تعداد دفعاتی که تبلیغ شما بالاتر از آگهی رقبا نمایش داشته و زمان هایی که تبلیغ شما در رتبه ی نخست تبلیغات در گوگل دیده شده را در اختیارتان قرار می دهد.

مطالب مرتبط :

انواع تبلیغات گوگل ادز

نحوه تبلیغ در گوگل

 Auction Insights  در گوگل ادوردز چه اطلاعاتی در اختیار من قرار می دهد؟

  • Average position – جایگاه میانگین موقعیت تبلیغتان در بازه ی زمانی مشخص.
  • Impression share – سهم نمایش تبلیغ ـ زمان هایی را نشان می دهد که تبلیغ شما در نتایج جست و جو نمایش داشته است.
  • Overlap rate ـ تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در شرایط مشابه با آگهی رقبا نمایش داشته است.
  • Position above rate – تعدا دفاعتی که تبلیغ رقبای شما بالاتر از تبلیغ شما نمایش داشته است.
  • Top of page rate ـ تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در مقایسه با سایر تبلیغات در گوگل در بالای صفحه نمایش داشته است.
  • Absolute top of page rate – تعداد دفعاتی که تبلیغ شما مطلقاً در بالای صفحه نمایش داشته است.

معرفی Auction Insights گوگل ادز

فواید Auction Insights تبلیغات در گوگل برای کسب و کار من چیست؟

بارزترین ویژگی مثبتی که این قابلیت در اختیار شما قرار می دهد امکان شناسایی رقبای اصلی خود و بررسی عملکرد تبلیغات آنها در مقایسه با آگهی خودتان است.

Overlap rate به ما نشان می دهد که تبلیغ چه کسانی در کنار تبلیغ ما نمایش دارد. جایگاه میانگین موقعیت تبلیغ یا average position هم به ما می گوید که رتبه بندی تبلیغ رقبا نسبت به آگهی ما در گوگل چطور است. خیلی مهم است که مطمئن شوید کسب و کارتاناز دایره رقابت خارج نشود و بهترین کار در این مورد بررسی مداوم کلمات کلیدی و مقایسه متن تبلیغات خود با آگهی آنهاست.

سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که، رقبای من چقدر برای انتشار آگهی در گوگل هزینه می کنند؟

پاسخ به این سوال همیشه سخت بوده و هست اما قابلیت Auction Insights گمانه زنی در این مورد را برایتان راحت تر می کند. برای مثال در نظر بگیرید که سهم نمایش تبلیغ impression share شما ۵۰٪ است و هزینه ی ای که پرداخت می کنید 3,000 درهم است. اگر رقبای اصلی شما در لیست هستند و همگی سهم نمایش تبلیغ ۹۰ درصدی دارند پس می توان حدس زد آنها حدود 5,400 درهم برای تبلیغ در گوگل هزینه می کنند.

حدس شما تنها زمانی درست است که میانگین جایگاه تبلیغ شما مشابه رقیبتان باشد که احتمال آن بسیار کم است. متاسفانه نمی توانید بفهمید که رقبا برای هر کلیک چه مقدار هزینه می کنند. بنابراین نمیتوانید هزینه ی دقیق تبلیغات گوگلی آن ها را به دست بیاورید.

با بررسی میانگین جایگاه تبلیغ Average position می فهمید که تبلیغ بالاتر از آگهی شما هزینه ی بیشتری می کند و جایگاه پایین تر کم هزینه تر است. در نهایت می توانید متن آگهی خود را بدون در نظر گرفتن این که رقبای شما نسبت به شما CPC بالاتر یا پایین تری دارند ارتقا دهید و امتیاز کیفی بالاتری به دست بیاورید.

نتیجه اینکه …

به عنوان نیروی بازاریاب، یکی از سخت ترین چالش هایی که در کار با گوگل ادز (گوگل ادوردز با آن روبرو هستید ) و تبلیغ در گوگل با آن مواجه هستید، ترغیب کاربران به افزایش بودجه تبلیغ در گوگل است. این در حالی است که با بالا بردن بودجه ی آگهی در گوگل تفاوت زیادی در نرخ تبدیل ایجاد شده و این موضوع به بازگشت سرمایه برای کسب و کار آنها منجر می شود. با استفاده از قابلیت Auction Insights گوگل ادز می توانید اطلاعات کامل تری در مورد کاربران خود و تبلیغات رقبای آنها به دست بیاورید و به این ترتیب ترغیب آنها به شارژ اکانت گوگل ادز آنها راحت تر خواهد بود.

معرفی Auction Insights گوگل ادز (میزان هزینه رقبا در گوگل ادز)
بررسی فعالیت رقبا یکی از موضوعاتی است که صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی، بخش مهمی از...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید