کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آموزش نحوه ساخت کمپین گوگل ادز مرحله به مرحله

آموزش نحوه ساخت کمپین گوگل ادز مرحله به مرحله

با توجه به دنیای مدرن و پیشرفته ی امروزه تبلیغات گوگل یکی از موثر ترین راه های افزایش بازدید سایت و فروش محصولات و خدمات است. با این حال بعضی از تبلیغاتی که شرکت ها انجام می دهند؛ ضعیف و ناکار آمد است و این به معنای دور ریختن هزینه ها است! برای ساخت تبلیغات اصولی گوگل باید مطمئن شوید که تمام اصول گوگل ادز را انجام داده اید یا خیر، برای پاسخ به پرسش چطور کمپین گوگل ادز بسازیم؟ تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید.

ساخت کمپین گوگل ادز

گوگل ادز به کسب و کارها امکان می‌دهد تا تبلیغات آنلاین خود را به شکل هدفمندتر و بازدهی بالاتری اجرا کنند. کمپین های جستجو به شما امکان می دهند تبلیغات را در شبکه گسترده نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. می‌توانید به افرادی که محصولات و خدمات شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، تبلیغات خود را نشان دهید.

ساخت کمپین های گوگل ادز به شما در زمینه فروش و ترافیک بیشتر برای سایتتان کمک می‌کند. با ایجاد کمپین اصولی مخاطبان خود را آگاهانه هدف قراردهید. در ادامه مراحل ایجاد ساخت کمپین های گوگل ادز را آموزش خواهیم داد.

مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

تمام تلاش خود را کنید که قدرت تبلیغات شما عالی شود! حداقل یک تبلیغ گوگلی با قدرت تبلیغات “خوب” یا “عالی” در هر گروه تبلیغات خود پیاده سازی کنید. تبلیغاتی که قدرت آن ها از “ضعیف” به “عالی”بهبود می یابد به طور متوسط ​​۹٪ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری خواهند داشت. مراحل ساخت کمپین گوگل ادز به صورت زیر است:

  1. ورود به اکانت گوگل ادز و ایجاد کمپین

    در قدم اول، وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و روی آیکن Campaigns کلیک کنید و گزینه +new Campaigns را انتخاب کنید.

  2. انتخاب هدف از ایجاد کمپین ( choose objective)

    ابتدا باید هدف خود از ایجاد کمپین مورد نظر را انتخاب کنید، هدف شما ممکن است افزایش ترافیک، فروش و یا به دست آوردن کاربر جدید باشد. در ادامه با هدف افزایش ترافیک سایت، این کمپین را ایجاد میکنیم.
    ساخت کمپین گوگل ادز

  3. انتخاب نوع کمپین (select a campaign type)

    در این مرحله باید نوع کمپین را انتخاب کنید. هر نوع کمپین دارای تنظیمات متفاوت است. برای تکمیل راه اندازی کمپین خود انواع کمپین های گوگل ادز را مطالعه کنید.
    ساخت کمپین گوگل ادز

  4. اضافه کردن شماره تماس و لینک مرتبط

    در این قسمت می توانید آپشن های مد نظر مانند اضافه کردن شماره تماس را انتخاب کنید و یا می توانید بدون انتخاب هیچ گزینه ای ادامه دهید. برای کمپین های فارسی و ایرانی نمی‌توانید در این قسمت، شماره تماس اضافه کنید، اما می‌توانید با استفاده از اسکریپت شماره تماس را به تبلیغ اضافه کنید.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  5. تعیین استراتژی قیمت گذاری کمپین (Bidding)

    گوگل ادز استراتژی‌های متنوعی برای شرکت در مزایدات (bidding) تبلیغات گوگل ارائه می‌کند. هر کدام از این استراتژی‌ها برای کمپین به خصوصی مناسب است. بسته به هر کمپینی که هدف قرار می‌دهد و اینکه تمرکز شما بر روی افزایش نرخ کلیک سایت، افزایش تاثیرگذاری، افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات یا افزایش نرخ دیده شدن تبلیغات (view) است. در این مرحله می‌توانید تعیین کنید که از کدام یک از این استراتژی‌ها برای کمپین شما مناسب‌تر است.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  6. تنظیمات کمپین (Select Campaign Setting)

    در بخش تنظیمات کمپین، شما با دو گزینه مواجه می شوید که انتخاب کردن آنها بستگی به هدفتان دارد.
    Campaign name: این گزینه نام کمپین شماست و تاثیری بر عملکرد کمپین‌تان ندارد.
    Network: این گزینه برای نمایش تبلیغتان به زیرمجموعه های گوگل است. انتخاب این گزینه ممکن است هزینه های شما را کاهش دهد ولی از تاثیر آن نیز بکاهد.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  7. مشخص کردن مکان و زبان (Specify location & language)

    در این مرحله باید مکان و زبان مد نظرتان را مشخص کنید. با مشخص کردن این موارد، کاربران را هدفمندتر تارگت کنید. می توانید مشخص کنید که تبلیغ در کدام کشورها و به افراد با چه زبانی نشان داده شود.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  8. انتخاب مخاطبان (Audience Segments)

    مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید.( این بخش را پس از ساخت کمپین هم می توانید انتخاب کنید)
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  9. انتخاب تطابق کلمات کلیدی (Match keywords)

    در این مرحله، تطابق کلمات کلیدی گوگل ادز را با کلمات مد نظرتان باید انتخاب کنید. در اینجا مشخص در آپدیت جدید گوگل ادز، شما با انتخاب on و off می توانید مشخص کنید که تمام مچ تایپ ها را در نظر بگیرد یا خیر!
    مراحل ساخت کمپین های گوگل ادز

  10. انتخاب کلمات کلیدی( keywords)

    کلمات کلیدی کمپین گوگل ادز خود را در این مرحله مشخص کنید.
    مراحل ساخت کمپین های گوگل ادز

  11. ساخت تبلیغات (AD)

    در قسمت تبلیغات باید عناوین و تگ هارا مشخص کنید.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  12. تعیین بودجه روزانه (Budget)

    طبق هدفی که برای کم شدن بودجه گوگل ادز از پیش تعیین کرده اید، در این مرحله میزان بودجه خود را مشخص کنید. قبل از انتخاب بودجه، بهتر است مقاله پیش بینی هزینه گوگل ادز را مطالعه کنید.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

  13. مرحله بازبینی (Review)

    اگر مراحل قبل را درست انجام داده باشید، در این مرحله که مرحله بازبینی است، شما می توانید تبلیغ خود را ببینید و منتشر کنید.
    مراحل ساخت کمپین گوگل ادز

کلام آخر

ساخت تبلیغ اصولی و هدفمند در گوگل نیازمند توجه به راهکارهای Google ads است. شما برای انجام تبلیغات هدفمند می توانید به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان افراک بهره مند شوید. تجربه شما از ساخت کمپین های تبلیغاتی به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید