کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

گوگل ادز ادیتور چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟

گوگل ادز ادیتور چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟

اگر مدیریت اکانت گوگل ادز خود را خودتان انجام می دهید بهتر است با ابزارهایی که به شما در مدیریت و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی کمک می کنند آشنایی داشته باشید. ” گوگل ادز ادیتور چیست؟ “ ابزاری رایگان و کارامد است که گوگل برای کمک به بازاریابان و کسانی که کار تبلیغ در گوگل انجام می دهند، ارائه کرده است. این نرم افزار ابزاری رایگان و مناسب برای محیط دسکتاپ است که در حال حاضر نسخه ی دهم آن در دسترس است. برای اینکه از کار با گوگل ادز ادیتور Google Ads Editor  بهترین نتیجه را بگیریم اول باید بدانیم این نرم افزار چیست و چه کاری از آن بر می آید. در ادامه با افراک همراه باشید.

گوگل ادز ادیتور(Google Ads Editor) چیست؟

گوگل ادز ادیتور یک نرم افزار رایگان است که با این نرم افزار می توانید کمپین های خود را مدیریت کنید. شما میتوانید پس از هر اشتباهی در اجرای کمپین گوگل ادز، به راحتی بااین نرم افزار به تغییرات پیش از تبلیغ بازگردید.

پیش از این، گوگل ادز از نسخه ای از گوگل ادز ادیتور استفاده میکرده، به این صورت که تبلیغ کنندگان تبلیغ مد نظر خود را ارسال میکردند و نمایندگان گوگل ادز، این تغییرات را اعمال میکردند. ولی این تغییرات به عهده خود تبلیغ کنندگان سپرده شد و تبلیغ کنندگان توسط نرم افزار گوگل ادز ادیتور، به راحتی شروع به اعمال تغییر در آگهی های خود کردند.

بعد از دانلود کردن اکانت های گوگل ادز ( گوگل ادوردز) خود می توانید تغییراتی که می خواهید را به صورت آفلاین بر روی کمپین های تبلیغاتی خود اعمال کنید.

تبلیغ در گوگل

تبلیغات در گوگل را گزینه ی مناسبی برای تبلیغ محصول و خدمات خود نمی دانید؟ هنوز مطمئن نیستید چه مدل تبلیغی بیشترین بازده را در دنیای دیجیتال برای کسب و کارتان به همراه می آورد؟ مشاوره با افراک می تواند خیلی از این ابهامات را برایتان برطرف کند. ما در ساخت و مدیریت کمپین های تبلیغات در گوگل به شما مشاوره ر ایگان می دهیم.

مزایای کار با نرم افزار گوگل ادز ادیتور

برنامه Google Ads Editor به شما این امکان را می دهد تا صدها کمپین را به راحتی و به صورت آفلاین مدیریت کنید، تغییرات متعدد آپلود کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

مزیت اصلی Google Ads Editor این است که به شما امکان می دهد در چند ثانیه تغییرات قابل توجهی را در حساب تبلیغاتی خود ایجاد کنید و به شما امکان می دهد به سرعت آنچه را که در کمپین های شما وجود دارد مشاهده کنید. از دیگر مزایای این نرم افزار عبارت اند از:

  • مدیریت، ویرایش و مشاهده هم‌زمان چندین کمپین گوگل ادز
  • گرفتن خروجی اکسل از اطلاعات
  • مشاهده آمار تمام کمپین‌ها
  • لغو آسان تغییرات و اجرای دوباره آن‌ها
  • ایجاد پیش‌نویس قبل از بارگذاری تغییرات
  • ایجاد سریع گروه تبلیغاتی

چه کارهایی با گوگل ادز ادیتور می توانید انجام دهید؟

همه ی بازاریابانی که کار مدیریت اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) با هر تعداد اکانتی، انجام می دهند می توانند از گوگل ادز ادیتور استفاده کنند اما کارایی این نرم افزار بیشتر برای اکانت های گوگل ادز با چندین اکانت و کمپین های متعدد و لیست بلند بالایی از کلمات کلیدی است. با استفاده از این نرم افزار می توانید:

  • برای ایجاد تغییرات سریع و در ابعاد وسیع از ادیتورهای این نرم افزار استفاده کنید.
  • برای ارائه ی پروپوزال ها یا ایجاد تغییراتی در اکانت ها فایل هایی که می خواهید را دانلود یا آپلود کنید.
  • آمار تمامی کمپین های خود را مشاهده کنید.
  • چندین اکانت را به صورت همزمان مدیریت، ادیت و رصد کنید.
  • گروه تبلیغات یا کمپین های متفاوت را جست و جو کرده و در متون تبلیغات خود جایگزینی صورت دهید.
  • گزینه های دلخواه را میان گروه تبلیغات و کمپین های مختلف کپی و جابجا کنید.
  • کمپین های خود را تغییر دهید و یا تغییرات از پیش اعمال شده را به حالت قبلی درآورید.
  •  تغییرات را در نسخه ی پیش نویس و پیش  از بارگزاری آن ها در حساب اعمال کنید.
  • به صورت آفلان کمپین های خود را مدیریت کنید.
  • هزینه ی کلمات کلیدی متعدد را کاهش یا افزایش دهید.
  • بخش های بزرگی از کمپین را کپی کرده و به بخش های اصلی اضافه کنید ( لیست بلند بالایی از کلمات کلیدی، بخشی از یک متن و غیره)
  • نوع تطابق کلمات کلیدی خود را در مقیاس انبوه تغییر دهید.
گوگل ادز ادیتور

راه اندازی گوگل ادز ادیتور

برای کار با این نرم‌افزار، ابتدا آخرین نسخه رایگان آن را از Google Ads دانلود کنید. میتوانید از این لینک دانلود کنید.

گوگل ادز ادیتور

Google Ads Editor حجم کمی دارد و به‌راحتی دانلود می‌شود اما ممکن است اطلاعات حساب کاربری شما زیاد باشد و لازم باشد فضای زیادی از رایانه را به آن اختصاص دهید. بنابراین قبل از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار از کافی بودن فضای رایانه مطمئن شوید.

Google Ads Editor را می‌توانید برای سیستم‌عامل ویندوز و Mac Os استفاده کنید.

ورود به گوگل ادز ادیتور

بعد از دانلود و نصب برنامه صفحه زیر را مشاهده می‌کنید. برنامه از شما می‌خواهد وارد اکانت گوگل ادز متصل به داشبورد My Client Center (MCC) خود شوید.

اگر پنجره sign-in را نمی‌بینید، روی Add در گوشه بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید. دو گزینه برای ورود مشاهده خواهید کرد، می‌توانید یک برگه جدید در مرورگر خود باز کنید یا از یک مرورگر درون برنامه‌ای برای ورود به سیستم استفاده کنید.

گوگل ادز ادیتور

بعد از ورود به سیستم، لیست حساب‌های موجود را برای دانلود مشاهده خواهید کرد. Accounts Manager همه حساب‌های موجود در MCC را به همراه امتیاز بهینه‌سازی، آمار آخرین تاریخ به‌روزرسانی و خطاها نشان می‌دهد.

توصیه می‌کنیم برای سرعت دادن به فرایند، فقط حساب‌هایی را دانلود کنید که به طور منظم مدیریت می‌کنید. بعد از تکمیل فرایند، از گزینه پایین گوشه سمت چپ صفحه برای نمایش حساب‌های دانلود شده استفاده کنید.

در اینجا تنها به جزئیات یک حساب کاربری می‌پردازیم؛ بااین‌حال اگر حساب‌های کاربری گوگل ادز شما زیاد است می‌توانید از نوار جستجوی واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه برای پیداکردن اکانت‌ها استفاده کنید. بر روی چک‌باکس کنار حساب موردنظرتان کلیک کنید و گزینه Download را انتخاب کنید.

گوگل ادز ادیتور

یک پنجره جدید ظاهر می‌شود که بهتر است از گزینه Campaigns already downloaded یا Campaigns that I select استفاده کنید و از فیلترها و کادر جستجو تنها برای به‌روزرسانی کمپین‌های موردنظرتان استفاده کنید.

گوگل ادز ادیتور

در اینجا ۴ کمپین را انتخاب می‌کنیم. بعد از انتخاب بر روی دکمه OK کلیک کنید. حالا Google Ads Editor شروع به دانلود اطلاعات ضروری مربوط به کمپین‌های انتخابی می‌کند. توصیه می‌کنیم دانلود را با مهم‌ترین حساب‌هایتان شروع کنید زیرا ممکن است بسته به اندازه داده‌های هر حساب، زمان دانلود کم یا زیاد شود و معطل شوید.

گوگل ادز ادیتور

کار با گوگل ادز ادیتور مقدماتی

تصویر زیر نمای کلی اکانت انتخابی شما در Google Ads Editor است. در این تصویر می‌توانید کل حساب خود را در یک نگاه ببینید و به‌راحتی عناصر مختلف مانند کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی، تبلیغات و کلمات کلیدی را گسترش یا جمع کنید.

در سمت چپ، همه کمپین‌ها به همراه نماد مربوط به نوع کمپین مشخص شده‌اند. ذره‌بین نشانه کمپین جستجو است، دوربین فیلم‌برداری کمپین یوتیوب را نشان می‌دهد، کمپین‌های نمایش Display نیز با آیکون مخصوص دیگری تفکیک شده‌اند. این امکان را دارید که عبارت یا نام کمپینی را در نوار جستجوی کمپین سرچ کنید و به کمپین موردنظرتان برسید.

برای همگام‌سازی اطلاعات آفلاین با آنلاین نیز یک نماد جداگانه طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توانید از وضعیت هماهنگی تغییرات Google Ads با گوگل ادز ادیتور مطلع شوید.

نرم‌افزار حداکثر چهار نمودار را نشان می‌دهد که اطلاعات بر اساس معیارها و محدوده کلیدی انتخاب‌شده ظاهر می‌شوند.

گوگل ادز ادیتور

اجزای صفحه Google Ads Editor

در گوشه پایین سمت راست، گزینه‌های مهمی مانند راهنمای گوگل ادز ادیتور، مشخصات نسخه فعلی نرم‌افزار، دکمه تنظیم اندازه فونت و فعال‌کردن حالت شب وجود دارد. اگر با کامپیوتر زیاد کار می‌کنید، شاید لازم باشد در حالت روشنایی و فونت نرم‌افزار تغییراتی اعمال کنید.

در قسمت بالا سمت راست Google Ads Editor امکان باز کردن سریع اکانت جدید، به‌روزرسانی اطلاعات، دانلود مجدد داده‌های جدید، بررسی تغییرات انجام‌شده و مشاهده اعلانات فراهم است.

در قسمت بالا سمت چپ نیز یک نوار منوی رنگی وجود دارد که کاربردش را می‌توانید در سمت چپ ویرایشگر آفلاین مشاهده کنید. کمپین‌های با رنگ سبز، کمپین‌های تازه دانلود شده هستند؛ کمپین‌هایی که داده‌های آنها در ویرایشگر به‌روز است. لازم است به تغییرات پست نشده unposted که با رنگ بنفش مشخص شده‌اند، توجه ویژه‌ای کنید. هنگامی که عنصری را از پایین سمت چپ انتخاب می‌کنید، جزئیات را در قسمت مرکزی و سمت راست ویرایشگر مشاهده خواهید کرد:

گوگل ادز ادیتور

در مثال اخیر، همه Ad Groups حساب کاربری انتخاب شده‌اند. شما در مرکز می‌توانید وضعیت آنها را ملاحظه کنید. نقاط سبزرنگ گروه‌های فعال هستند و گروه‌های متوقف شده با علامت Pause مشخص شده‌اند. در سمت راست می‌توانید یکی از گروه‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید و هریک از فیلدهای نشان‌داده‌شده را ویرایش کنید.

این امکان وجود دارد که با انتخاب چند عنصر (در اینجا گروه‌های تبلیغاتی) به یکباره تغییرات کلی ایجاد کنید. برای مثال فرض کنید که می‌خواهید همه پیشنهادها قیمت bid را برای همه گروه‌های تبلیغاتی تغییر دهید. به‌سادگی تمام Ad Groups را در مرکز صفحه انتخاب و سپس فیلد موردنظر را در سمت راست به‌روزرسانی کنید:

گوگل ادز ادیتور

تنها کافی است Default Max CPC را در قسمت موردنظر وارد کنید تا تغییرات برای همه گروه‌های تبلیغاتی اعمال شود. به همین ترتیب می‌توانید تعداد بی‌شماری ویرایش انبوه در بخش‌های مختلف انجام دهید.

فیلترکردن در Google Ads Editor

کار با اکانت‌های بزرگ Google Ads دردسرهای خاص خودش را دارد. اطلاعات این حساب‌ها را بدون فیلتر به‌راحتی نمی‌توان از نظر گذراند؛ مخصوصاً اگر کمپین‌های متوقف‌شده زیادی وجود داشته باشد. تصویر زیر چیزی است که وقتی برای اولین‌بار با باز کردن یک حساب سازمانی مشاهده می‌کنیم:

گوگل ادز ادیتور

کل صفحه پر از کمپین‌های متوقف‌شده است. اگر بخواهیم روی کمپین‌های فعال کار کنیم، کارکردن با چنین صفحه‌ای وقت و انرژی زیادی از ما خواهد گرفت. به همین خاطر بهتر است از امکان Filterها در گوگل ادز ادیتور استفاده کنیم. این نرم‌افزار تقریباً برای هر چیزی یک فیلتر دارد:

گوگل ادز ادیتور

تنها کافی است فیلترهای موردنظر را انتخاب و بر روی گزینه Save کلیک کنید؛ به‌سادگی صفحه به حالت دلخواهتان تبدیل می‌شود و اطلاعات مورد نیازتان را نمایش می‌دهد.

گوگل ادز ادیتور

واردکردن آمار در گوگل ادز ادیتور

راه‌های زیادی برای مشاهده و اعمال تغییرات در Google Ads وجود دارد. گوگل ادز ادیتور نیز امکان مشاهده عملکرد را فراهم کرده است. برای این کار باید از ویژگی View Statistics استفاده کنید. زمانی که بر روی گزینه Get statistics کلیک می‌کنید، چندین گزینه می‌بینید:

گوگل ادز ادیتور

می‌توانید محدوده تاریخ را در بالا سمت چپ انتخاب؛ و مشخص کنید قصد مشاهده چه آماری را دارید. مشاهده آمار در Google Ads Editor به شما کمک می‌کند تصمیمات بهینه‌ای بگیرید؛ همانند کاری که در شیوه آنلاین انجام می‌دهید. فراموش نکنید برای دریافت آمار باید کمپین‌های موردنظرتان در کادر سمت چپ مشخص کنید.

گوگل ادز ادیتور

ایجاد New Builds در Google Ads Editor

با گوگل ادز ادیتور می‌توانید به‌صورت آفلاین تغییرات لازم را ایجاد کنید. برخلاف شیوه آنلاین که با هر بار آپلود، اگر وضعیت Pause نباشد اطلاعات بلافاصله منتشر می‌شود؛ در Google Ads Editor تا زمانی که تغییرات را پست نکنید، چیزی منتشر نخواهد شد. این به شما اجازه می‌دهد کار خود را به طور دقیق و کامل بررسی کنید و قبل از ارسال پست از راهنمایی‌ها و کمک دیگران نیز بهره ببرید.

بسیاری از مدیران دیجیتال مارکتینگ از اکسل برای تعریف کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی و کپی تبلیغات استفاده می‌کنند. Excel ابزاری ایدئال برای مدیریت کمپین‌ها است؛ زیرا فیلترکردن، مرتب‌کردن، سازماندهی و اندازه‌گیری طول هر فیلد در این برنامه آسان است. برای استفاده از این نرم‌افزار، ستون‌های اطلاعات باید عناوین صحیحی داشته باشند و بتوانید کمپین‌ها را به‌راحتی ویرایش کنید.

علاوه بر عناوینی که در اینجا آمده است می‌توانید ستون‌هایی برای هزینه پیشنهادی bid و… نیز تعریف کنید. برای آپلود اطلاعات از اکسل به Keywords در ستون سمت چپ بروید و روی Make multiple changes کلیک کنید.

گوگل ادز ادیتور

از اینجا می‌توانید داده‌ها را از اکسل کپی و پیست کنید. تا زمانی که عنوان ستون در Excel با نام ستون مربوطه در Google Ads Editor یکی باشد، ویرایشگر تغییرات را تشخیص می‌دهد و آنها را اجرا می‌کند. مطمئن شوید که My data includes columns for campaigns and/or ad groups را انتخاب می‌کنید و سپس بر روی گزینه Paste from clipboard کلیک کنید.

گوگل ادز ادیتور

سپس باید بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات به‌درستی از اکسل وارد شده است. برای این کار باید روی Process کلیک کنید. این فرصت را خواهید داشت که تغییرات را قبل از پست‌کردن در Google Ads مرور کنید.

پیداکردن و جایگزینی

یکی از قابلیت‌های جذاب Google Ads Editor «پیداکردن و جایگزینی» است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید text را جایگزین و اضافه کنید و حروف بزرگ یا URLها را تغییر دهید.

گوگل ادز ادیتور

اگر نیاز به تغییر یک کلمه یا عبارت در متن تبلیغاتی یا کلمات کلیدی دارید یا بخواهید نام کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی را عوض کنید از Replace text باید استفاده کنید. به همین ترتیب می‌توانید تغییرات و سفارشی‌سازی‌های لازم را در بخش‌های URL و تغییر حروف بزرگ ایجاد کنید.

نکات مهم کار با گوگل ادز ادیتور

  • قبل از شروع کار با Google Ads Editor آخرین تغییرات را دریافت کنید. فراموش نکنید گوگل ادز ادیتور یک نرم‌افزار آفلاین است و تا زمانی که برای دریافت آخرین تغییرات اقدام نکنید، اطلاعات به‌روز نخواهد شد. بهتر است این کار را همیشه به‌محض ورود به نرم‌افزار انجام دهید.
گوگل ادز ادیتور
  • قبل از بستن برنامه، تغییرات خود را پست کنید.
  • Google Ads Editor بسیاری از ویژگی‌های رابط کاربری آنلاین گوگل ادز مثل گزارش‌ها، نمودارها، بررسی صورت‌حساب و بسیاری دیگر از ویژگی‌های آن را ندارد؛ بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه باید با هر دو برنامه کار کنید.

حالا می دانید ادیتور ادوردز کجاها به کمکتان می آید و در چه مسائلی نباید زیاد روی آن حساب باز کنید. وقت آن رسیده که نرم افزار را دانلود کنید و از امکانات آن برای ساخت و مدیریت کمپین های تبلیغات در گوگل خود استفاده کنید.

اگر با نحوه ی ساخت اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) آشنایی ندارید یا در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد می توانید از این مقاله ها استفاده کنید.

گوگل ادز ادیتور چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟
اگر مدیریت اکانت گوگل ادز خود را خودتان انجام می دهید بهتر است با ابزارهایی که به شما...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید