کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تبلیغ در جیمیل چیست؟

تبلیغ در جیمیل چیست؟

تبلیغ در جیمیل که به تبلیغات اسپانسری جیمیل (Gmail Sponsored Promotions (GSP هم مشهور است یکی از انواع مختلف تبلیغ در گوگل است که در بالای صندوق ورودی اکانت جی میل شما نمایش داده می شوند. شاید تا به حال به مستطیل زرد رنگ کوچک کنار بعضی ایمیل ها توجه کرده باشید، این نشان می دهد که با یک ایمیل تبلیغاتی مواجه هستید نه یک ایمیل معمولی. در این مطلب با ” تبلیغ در جیمیل چیست “ به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

تبلیغ در جیمیل تبلیغات جیمیلی بعد از کلیک به اندازه ی ایمیل های معمولی باز می شود. همین موضوع به نیروهای دیجیتال مارکتینگ این امکان را می دهد که نهایت تلاش خود را بر روی شخصی سازی آگهی های Gmail و متن تبلیغ در گوگل بگذارند.

جالب ترین نکته در مورد تبلیغات جیمیلی این است که شما می توانید از دکمه های فراخوان عمل در قسمت پایین آنها استفاده کنید. این امکان در سایر انواع تبلیغ در گوگل هم وجود دارد.

تبلیغات جیمیلی یکی از انواع تبلیغات گوگل است که گوگل ادز در اختیار کسب و کارها قرار می دهد تا با استفاده از آن کالا و خدمات خود را به مخاطبان هدف معرفی کنند. ما می توانیم در ساخت اکانت گوگل ادوردز و تبلیغات جیمیلی و همچنین تبلیغ در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، تبلیغ در اینستاگرام ، تبلیغ در یوتیوب و غیره به شما کمک کنیم و مشاوره های مفیدی در این زمینه به شما ارائه دهیم.

چرا تبلیغ در جیمیل ؟

تبلیغ در جیمیل

سرویس جیمیل با ۱.۲ میلیارد کاربر، در حال حاضر پرطرفدارترین سرویس ارائه شده توسط گوگل است. هیچ حسی بهتر از دریافت نامه ی دست نویس از کسی که دوستش داریم ما را خوشحال نمی کند. شبیه سازی همین حس خوب است که برندها را بر آن داشته که زمان و انرژی زیادی بر روی ایمیل مارکتینگ خود به خصوص تبلیغ در جیمیل خود صرف کنند. یک ایمیل تبلیغاتی جذاب و خلاقانه می تواند از میان انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی ارسال شده، توجه مخاطب هدف را به خود جلب کند.

گوگل ایمیل ها را بر اساس کلمات کلیدی اسکن می کرد اما بعدها متوجه شد اینکار خیلی هم ضرورت ندارد. حالا دیگر اسکن کردن به فراموشی سپرده شده است.

گوگل آرام آرام از آن مدل دور شد و حالا مشتری ها را بر اساس اطلاعات گردآوری شده از رویدادهای زندگی، کلمات کلیدی، منافع، علایق ( از طریق موضوعات مرتبط ) هدف گذاری و شناسایی می کند. این اطلاعات از اپلیکیشن های مختلف گوگل جمع آوری می شود.

این اطلاعات به صاحبان کسب و کارها و بازاریابان اینترنتی این امکان را می دهد که مشتری های بالقوه ی خود را بر اساس علایق عادت ها و اهدافشان پیدا کنند و بر روی مخاطبان فعلی خود بازاریابی مجدد کنند.

بهترین مزیت رقابتی گوگل، قابلیت هدف گذاری دقیق مخاطبان با احتمال خرید بالاست. دقیق تر اینکه، در سرچ گوگل کلمات کلیدی طولانی تر نشان می دهد که مشتری تحقیقات لازم را انجام داده و حالا دارد آخرین ارزیابی هایش را انجام می دهد. در همین مرحله اگر شما پیشنهاد جذابی به او ارائه دهید، شما پیروز این رقابت خواهید بود.

به همین ترتیب، کاربرانی که بخش پروموشن ها را چک میکنند، پیش زمینه ی ذهنی ای دارند که باید پولی پرداخت کنند. بخش پروموشن ایمیل ها مملوء از پیشنهادهای جذاب و خیره کننده است پس کسانی که این بخش را چک میکنند قصد خرید دارند.

نحوه استفاده از تبلیغ در جیمیل :

  1. اکانت گوگل ادوردز خود را باز کنید.
  2. گزینه ی کمپین ها را انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه ی ‘ + ‘ کلیک کنید.
  4. هدف مشخصی انتخاب کنید: فروش، مشتری های احتمالی یا افزایش ترافیک سایت. بهتر است هدف کمپین خود را بعد از ایجاد آن تعیین کنید.
  5. گزینه ی Display Campaign را انتخاب کنید.
  6. Gmail Campaign را انتخاب کنید.
  7. حالا همه چیز آماده است.

تعیین مخاطب هدف در آگهی های Gmail

هدف گزاری اتوماتیک: می توانید برای هدف گزاری مخاطب خود از جیمیل کمک بگیرید. در این صورت هزینه های شما ممکن است متفاوت شود. مخاطبان در بازار: تبلیغ کنندگان می توانند مخاطب هدف خود را از میان افرادی انتخاب کنند که به دنبال محصولات و خدمات مشابه میگردند و امکان دارد از محصول و خدمات شما استقبال کنند.

بازاریابی مجدد: نیروی های بازاریابی می توانند با مخاطبانی که  قبلا از محصولات و خدمات آنها استفاده کرده اند ارتباط برقرار کنند. مخاطب هدف شما می تواند شخصی باشد که قبلا از وب سایت، اپلیکیشن یا ویدیوی آپلود شده توسط شما، بازدید کرده است. آگهی های Gmail مربوط به بخش بازاریابی مجدد باید یک لیست حداقلی ۱۰۰۰ بازدیدکننده ی فعال در طول ۳۰ روز نمایش تبلیغ را داشته باشد.

بیشتر بخوانید : حذف ایمیل های اسپم در جیمیل

مهم ترین نکته در هدف گزاری تبلیغ در جیمیل

  • از آنجایی که اولین چیزی که مخاطب با آن ارتباط برقرار می کند عنوان ایمیل شماست، بنابراین انتخاب عنوان مناسب می تواند به بالا تر رفتن CTR شما کمک کند. عنوان را مشابه با عنوان ایمیل بنویسید.
  • از آنجایی که هزینه ها تنها بر اساس کلیک بر روی تبلیغات سنجیده می شوند برای بالاتر نگه داشتن ایمیل های باکیفیت، گوگل، امتیاز کیفی برای تبلیغات جیمیلی در نظر میگیرد. ساخت تبلیغ بخش مهمی است. حواستان باشد که از عکس ها و ویدیوهای مرتبط در آن استفاده کنید. در نهایت تبلیغ با کیفیت می تواند مخاطب را به وب سایت شما بکشاند. مانند کاری که با همه ی کمپین های تبلیغات در گوگل خود میکنید هر از چندگاهی مخاطبان و شکل و ساختار تبلیغ خود را به روز رسانی کنید تا به عملکرد بهتری دست یابید.

تبلیغ در جیمیل

  • ذخیره ی جیمیل، ارسال مجدد جیمیل و کلیک بر روی لینک وب سایت سه معیاری هستند که کارآیی و موفقیت تبلیغات جیمیلی شما را می سنجند. نرخ کلی کلیک ها نمیتواند معیار خوبی برای قضاوت میزان موفقیت و قدرتمند بودن تبلیغ در جیمیل از آن استفاده کرد چرا که این مقدار شامل bounced user ها هم می شود. در ادامه مطلب ” تبلیغ در جیمیل چیست ” نکات مهم را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغ در جیمیل چیست : نکته ها و بهترین راهکارها

  • همان طور که در ابتدا مطلب ” تبلیغ در جیمیل چیست “ اشاره کردیم، ذخیره ی جیمیل، ارسال مجدد جیمیل و کلیک بر روی لینک وب سایت سه معیار مهم برای سنجش کیفیت تبلیغ در جیمیل هستند.
  • می توانید تبلیغ خود را برای مدت سه ماه در حالت روتیت Rotait قرار دهید تا اطلاعات کافی برای بهینه سازی آن به دست بیاورید. اگر زمان کافی در اختیار ندارید، از گزینه ی بهینه سازی optimize استفاده کنید تا گوگل خودش اینکار را برایتان انجام دهد.
  • زیاد محو کلیک هایی که روی تبلیغتان می کنند نشوید! مرتبط ترین معیار برای سنجش کیفیت عملکرد تبلیغ در جیمیل
  • ، کلیک بر روی لینک وب سایت شماست. کلیک ها شامل تمامی مواردی می شود که تبلیغات جیمیلی شما را باز میکنند. حتی کسانی که روی تبلیغ کلیک میکنند اما چند ثانیه بعد بدون کلیک بر گزینه ی CTA (لندینگ پیج) آن را می بندند.
امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید