کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

گوگل ادز چه تاثیری بر سئو seo سایت دارد؟

گوگل ادز چه تاثیری بر سئو seo سایت دارد؟

برای افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان فروش و معرفی برند از طریق گوگل، روش‌های مختلفی وجود دارد. که مهم‌ترینشان سئو و تبلیغات آنلاین است. علاوه بر این دو روش، ثابت شده است که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، pintrest و … به صورت غیر مستقیم موجب بهبود رتبه سایت می‌شود. اما کدام یک از این روش‌ها نتیجه بهتری دارند؟ تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو SEO چیست؟ به عبارت دیگر استفاده از ابزاری نظیر گوگل ادز  موجب افزایش ترافیک ارگانیک سایت نیز می‌شود؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سؤالات هستید، در این مقاله با افراک همراه باشید.

تأثیر گوگل ادز بر سئو SEO چیست؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مشتریان عزیزان از ما دارند، این است که آیا گوگل ادز بر سئو SEO تأثیرگذار هستند؟ اگر بخواهیم خیلی کوتاه به این سؤال پاسخ دهیم، باید بگوییم که استفاده از گوگل ادوردز هیچ تأثیر مستقیمی بر نحوه نمایش پست‌های شما و رتبه‌بندی مطالب سایت شما به صورت ارگانیک و طبیعی ندارد. بنابراین می‌توان گفت گوگل ادز تأثیر مستقیمی بر عملکرد و رتبه‌بندی SEO سایت شما ندارد. ولی چرا از گوگل ادز برای بهبود سئو استفاده میکنند؟

مطلب مرتبط: تبلیغات گوگل چیست؟

ارتباط بین تبلیغات گوگل و سئو SEO

با وجود این که گفتیم تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو SEO به وضوح قابل مشاهده نیست، اما باید بگوییم که در دراز مدت استفاده درست و بدون خطا از گوگل ادوردز بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیرگذار است. میزان محبوبیت برند شما در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ بسته به برآوردی است که الگوریتم‌های هوشمند از سایت شما دارند. هرچه که برند شما در گوگل توسط کاربران بیشتر دیده شود، مسلماً رتبه‌ای که گوگل به سایت شما اختصاص می‌دهد، بهتر است. چرا که گوگل همیشه به دنبال کسب رضایت کاربران است.

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو seo

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از ادوردز، یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش آگاهی کاربران در رابطه با برند شما است. بنابراین اگر از گوگل ادز به درستی استفاده شود و تمامی پارامترهای آن به درستی تعیین گردند، علاوه بر اینکه شاهد افزایش نرخ تبدیل، افزایش بازگشت هزینه، افزایش سهم نمایش و … خواهید بود، می‌توانید جایگاه بهتری در صفحه نتایج گوگل برای خود دست و پل کنید. بنابراین می‌توان گفت که شما با استفاده درست از هر آنچه که در اختیار دارید، می‌توانید شاهد تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو SEO سایت باشید.

چرا از تبلیغات در گوگل برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت، غیر مستقیم است. معمولاً زمانی که از تکینک های سئو برای بالا آوردن مطالب سایت استفاده می‌شود، نیاز به صبر و حوصله زیادی است چرا که هیچ چیز خوبی معمولاً راحت به دست نمی‌آید! علاوه بر این پشت سر گذاشتن رقبایی که زودتر از شما اقدام کرده‌اند، معمولاً کار دشواری است. چرا که برای رسیدن به این هدف معمولاً باید محتوایی بسیار ارزشمند در اختیار کاربر قرار داد که کار نسبت مشکلی است.

از طرف دیگر، اگر هدف گرفتن کلمات کلیدی پر رقابت از طریق تبلیغات کلیکی باشد، باید بودجه زیادی در نظر گرفت.

هزینه زیاد و زمان کم، باعث می‌شود که بسیاری از افراد ناامید شوند! در حالی که ناامیدی آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنند. سئو و تبلیغات گوگلی دو ابزار ارزشمند است که گوگل برای پیشبرد اهداف تجاری تمامی کسب‌وکارها در اختیارشان قرار داده است. بنابراین اگر شما از تمام امکانات خود به درستی و البته به اندازه استفاده کنید، بدون شک شاهد نتیجه مثبتی خواهید بود.

استفاده از گوگل ادز و سئو به طور همزمان چه مزیتی دارد؟

  • مزیت اصلی استفاده هم‌زمان از این دو ابزار در این است که شما می‌توانید ترافیک کلی سایتتان را چه به صورت ارگانیک و چه به صورت کلیکی و پرداخت هزینه افزایش دهید.
  • علاوه بر این با استفاده از این روش می‌توانید خیلی سریع‌تر در کلمه کلیدی که مد نظر دارید، نمایش داده شوید. بدون آنکه معطل خزنده‌های گوگل بمانید تا مطالب سایت شما را ایندکس کنند، با یک استراتژی بازاریابی آنلاین درست، می‌توانید با همان کلمه‌ای که مد نظر دارید، به کاربر نمایش داده شوید.

بنابراین با استفاده هم‌زمان این دو ابزار شانس خود را برای نمایش بیشتر در نتایج مختلف گوگل بیشتر کرده‌اید. بنابراین اگر می‌خواهید در میدان رقابت نسبت به رقبایتان برتری داشته باشید بهتر است که از تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو SEO در دراز مدت استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال بهره بردن از مزایای این تکنیک هستید، با ما در ارتباط باشید.

تأثیر گوگل ادز بر سئو

از چه فاکتورهایی برای افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات گوگل می‌توان استفاده کرد؟

انتخاب مناسب کلمه کلیدی

فرقی نمی‌کند که شما برای افزایش بازدید سایت از تبلیغات گوگلی استفاده می‌کند، یا تکنیک‌های سئو! اگر نتوانید کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید، قطعاً موفق نخواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از ابزاری نظیر keyword planner از بهترین عبارات جهت خلق محتوا و تبلیغات کلیکی استفاده کنید چرا که متوجه میزان رقابت در هر کلمه کلیدی خواهید شد.

تولید محتوای مناسب

باز هم فرقی نمی‌کنید که شما از کدام تکنیک استفاده می‌کنید. باید به خاطر داشته باشید که تنها ابزار شما برای قانع کردن کاربر، محتوایی است که در اختیارش قرار می‌دهید. اگر از تبلیغات گوگلی استفاده می‌کنید، به یک صفحه فرود خود نیاز دارید که در طراحی آن تمام المان‌های لازم در نظر گرفته شده باشد. چرا که کاربر با کلیک روی تبلیغ شما به این صفحه هدایت شده و در همین صفحه است که به دنبال پاسخ نیازش می‌گردد. بنابراین اگر نتوانید وی را توجیه کنید که چرا باید از خدمات شما استفاده کند، هزینه‌ای که برای کلیک کاربر پرداخته‌اید، سوخت می‌شود!

از طرف دیگر، سئو محتوا است! این کار به مراتب سخت‌تر است چرا که محتوای شما به‌اندازه‌ای باید خوب باشد که تمام رقبای خود را با تیتری مشابه خود پشت سر گذارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش بازدید سایت از طریق سئو هستید، رعایت نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  • استفاده از هدلاین نای مختلف و مناسب
  • استفاده از توضیحات متا برای هر مطلب
  • استفاده از تگ آلت متناسب با متن برای هر عکس
  • ایجاد دسته بندی نای مناسب و مختلف جهت ایجاد تجربه کاربری مطلوب

بهینه‌سازی سرعت عملکرد سایت

همراهان عزیز، علاقه افراد به منتظر ماندن روز به روز کم و کمتر می‌شود. خصوصاً اگر به دنبال جواب سؤالشان باشند. بنابراین در میان صدها رقیبی که شما در حوزه وب دارید، بهتر است که آن‌ها را با سرعت بارگذاری پایین مطالب سایتتان معطل نکنید! شما باید با بهینه‌سازی تمام قطعه کدهایی که در طراحی سایت استفاده کرده‌اید، سرعت سایت را به حداقل برسانید و به این ترتیب توجه کاربر را به خود جلب کنید. اگر به دنبال ابزاری جهت سنجش سرعت سایت هستید، می‌توانید از ابزار جی تی متریکس استفاده کنید.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید، که برای افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات گوگلی و سئو به یک استراتژی همیشگی نیاز دارید. به عبارت دیگر اگر از هر کدام برای یک مدت کوتاه استفاده کنید، بعد از مدتی به جایگاه قبلی‌تان بر می‌گردید. پس برای حفظ جایگاه مطلوبتان، همواره در راستای معیارهای گوگل تلاش کنید!

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید