کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز (گوگل ادز) چیست؟

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز (گوگل ادز) چیست؟

کافی است عبارت تبلیغ در گوگل را جست و جو کنید. به لیست بلند بالایی از آژانس های تبلیغات در گوگل بر میخورید که تعرفه تبلیغات در گوگل متفاوتی دارند و خدمات آنها با هم تفاوت دارد. نوع اکانت ارائه شده و نحوه ی دسترسی به اکانت اختصاصی گوگل ادوردز ( گوگل ادز) ساخته شده از جمله گزینه هایی است  که در آژانس های مختلف متفاوت است.

برخی آژانس های APIهای فارسی گوگل ادوردز را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. برخی نیز پنل کاربری واسطی را طراحی میکنند که مشتریان از طریق آن و به طور غیر مستقیم اطلاعات موجود در اکانت گوگل ادوردز خود را کنترل کرده یا تغییرات محدودی را اعمال کنند.

بگذارید برای روشن تر شدن موضوع به انواع دسترسی اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) و تفاوت هر یک بپردازیم. شاید بعد از مطالعه این تفاوت ها تصمیم گیری و انتخاب آژانس تبلیغات در گوگل برایتان راحت تر شود.

بیشتر بخوانید: شارژ اکانت گوگل ادوردز با لیر، دلار یا درهم
تبلیغات گوگل چیست؟

شما می توانید برای خرید اکانت گوگل ادز از خدمات افراک بهره مند شوید.

انواع دسترسی در اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز)‌

گوگل امکان اعطای دسترسی کاربران متعددی را به یک اکانت گوگل ادز ( گوگل ادوردز) به این منظور قرارداده تا کاربران بتوانند با افراد مختلف در کسب و کار خود بر روی یک اکانت گوگل ادز کار کنند.

لازم نیست بگوییم که اگر کار تبلیغ در گوگل را خودتان می خواهید انجام دهید، پیش از دادن دسترسی اکانت گوگل ادوردز لازم است که یک اکانت گوگل ادوردز بسازید.

پیش از مطالعه ادامه مقاله می توانید با نحوه ساخت اکانت گوگل ادوردز آشنا شوید.

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز

انواع دسترسی در اکانت گوگل ادوردز

به طور کلی امکان ارائه ی چهار نوع دسترسی در اکانت های گوگل ادوردز‌(گوگل ادز) وجود دارد.

دسترسی ایمیل Email only

در این نوع دسترسی، فقط امکان دریافت اطلاعیه ها و گزارشات از طریق ایمیل برای شما وجود دارد. در این مورد عملاً دست شما برای اعمال هرگونه تغییری در اکانت تبلیغات کلیکی ادوردز بسته است. اگر میخواهید تبلیغ در گوگل شما مطابق میل خودتان و اهداف کسب و کار شما باشند انتخاب آژانسی که فقط این مدل دسترسی را دراختیارتان میگذارد منطقی به نظر نمیرسد. چراکه شما تنها نظاره گر تغییرات اعمال شده از سوی آنها خواهید بود.

دسترسی خواندن Read only اکانت گوگل ادوردز

در این نوع دسترسی شما علاوه بر دریافت اطلاعیه ها و گزارشات از طریق ایمیل، می توانید وارد اکانت گوگل ادوردز شده و خودتان گزارش گیری کنید. به علاوه با این نوع دسترسی می توانید صفحات مربوط به کمپین ها، پیشنهادات گوگل ادوردز، ابزارها و تنظیمات اکانت گوگل ادوردز را ببینید. در این مورد شما امکان دادن دسترسی ایمیلی اکانت گوگل ادوردز خود به شخص دیگری را نیز در اختیار خواهید داشت.

دسترسی استاندارد Standard اکانت گوگل ادوردز

در دسترسی استاندارد علاوه بر موارد بالا شما امکان ادیت کردن کلیه ی قسمت های مربوط به اکانت گوگل ادوردز و کمپین های تبلیغاتی خود را خواهید داشت. این نوع از دسترسی در میان بازاریابان دسترسی اختصاصی نامیده میشود. به عبارتی در این نوع دسترسی شما بی واسطه هر نوع تغییری که می خواهید بر روی تنظیمات اکانت تبلیغات کلیکی خود اعمال کنید و هزینه تبلیغ در گوگل خود را مدیریت کنید.

اکانت های گوگل ادوردزی که افراک به مشتریان خود می دهد دسترسی استاندارد دارند. به عبارتی اگر کار تبلیغ در گوگل را با افراک شروع کنید اکانت اختصاصی گوگل ادوردزی خواهید داشت که میتوانید هرگونه تغییری که میخواهید روی تبلیغات، هزینه ها، کلمات کلیدی و کمپین های خود اعمال کنید. اگر قصد لینک کردن اکانت گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس و رصد تمام عیار سایت و دیجیتال مارکتینگ خود را دارید افراک این امکان را در اختیارتان قرار میدهد. به این صورت که دسترسی ادمین را در اختیارتان قرار می دهد تا این دو اکانت را به هم مرتبط کنید و به بهترین نحو از تبلیغات گوگلی خود استفاده کنید.

دسترسی ادمین Administrative اکانت گوگل ادوردز

کسی که دسترسی ادمین اکانت گوگل ادز را داشته باشد به عبارتی پادشاه قلمرو تبلیغات در گوگل کسب و کار خودش است. به عبارتی در این نوع دسترسی شما آقا بالاسری ندارید که از طرف شما تغییرات لازم را بر روی کمپین ها وسایر تنظیمات اکانت تبلیغات کلیکی در گوگل انجام دهد. در این حالت علاوه بر تمامی امکاناتی که تا به حال به آنها اشاره کرده ایم، اعطای دادن دسترسی، تغییر سطح دسترسی کاربران و کنسل کردن لینک دعوت کاربران دیگر نیز وجود دارد. به علاوه پذیرفتن و رد کردن درخواست لینک کردن اکانت ها به هم، آنلینک کردن اکانت ها و بررسی روش های تایید هویت کاربران و زمان وارد شدن کاربران متعدد بر روی اکانت گوگل ادوردز توسط کاربری که دستری ادمین دارد انجام می شود. اگر آژانس تبلیغاتی شما اکانت گوگل ادوردز مختص به خودش را ساخته و اداره کند ( تعجب نکنید برخی آژانس ها خودشان کار تبلیغ در گوگل مشتریان خود را به کسانی که اکانت های اصلی که دسترسی ادمین دارند واگذار میکنند) برای تبلیغات در صفحه اول گوگل سراغ خوب آزانسی رفته اید.

چطور بفهمیم یک آژانس تبلیغاتی اکانت گوگل ادوردز با قابلیت ارائه اکانت اختصاصی دارد یا نه؟

کافی است به سایت آژانس مربوطه رفته و از گوگل پارتنر بودن یا نبودنش مطمئن شوید. برخی از سایت ها علامت گوگل پارتنری را در سایت خود میگذارند اما این علامت حتماً باید قابل کلیک کردن باشد. پس بعد از دیدن علامت گوگل پارتنری سریعاً صفحه را نبندید. وی پی ان خود را روشن کنید و روی علامت کلیک کنید. اگر گوگل پارتنر بودن آژانس تبلیغاتی گوگل ادوردز برایتان محرز شد با خیال راحت کار تبلیغات در یوتیوب و گوگل خود را به آن آژانس بسپارید.

حالا دیگر وقتی اسم اکانت اختصاصی گوگل ادوردز می آید چهره تان شکل علامت سوال نمی شود و می دانید منظور از ارائه ی اکانت اختصاصی گوگل ادوردز چیست.

برای آگاهی از تعرفه تبلیغ در گوگل افراک و اطمینان از گوگل پارتنر بودن ما و امکان دسترسی استاندارد روی حساب های تبلیغ در گوگل ما می توانید با ما تماس بگیرید یا در سایت درخواست مشاوره بدهید. نکته جالب در مورد کار کردن با افراک این است که ما مدیریت اکانت شما را به صورت رایگان انجام می دهیم. از این بهتر می شود؟

اکانت اختصاصی گوگل ادوردز (گوگل ادز) چیست؟
کافی است عبارت تبلیغ در گوگل را جست و جو کنید. به لیست بلند بالایی از آژانس های...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید