کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

سایت یا صفحه فرود ؟ شما به کدام یک نیاز دارید و چرا؟

سایت یا صفحه فرود ؟ شما به کدام یک نیاز دارید و چرا؟

معمولا زمانی که افراد می خواهند فعالیت حرفه ای خود را در اینترنت آغاز کنند، این کار را با ایجاد یک سایت آغاز می کنند. اما بعد از مدتی سوالی که برایشان ایجاد می شود این است که آیا به صفحه فرود یا لندنیگ پیج نیازی دارند یا نه! دلیل این مسئله هم این است که تفاوت سایت با صفحه فرود یا لندنیگ پیج را نمی دانند و در نتیجه در مورد نحوه استفاده از آن دچار گمراهی و اشتباه می شوند. گروه افراک در زمینه طراحی صفحه فرود یا لندنیگ پیج فعالیت می کند. به همین دلیل در این مقاله بخوانید که لندینگ پیج چیست و تفاوت های سایت با صفحه فرود چیست. با ما همراه باشید.

سایت یا صفحه فرود : چه تفاوتی دارند؟

برای بیان این تفاوت بهتر است که از یک مثال استفاده کنیم. تصور کنید شما برای ملاقت فردی آماده می شوید. قطعا برای برقراری ارتباط با او، باید سلام کنید، دست دهید، لبخند بزنید و … . این موارد لازمه برقراری ارتباط شما با دیگران است که ممکن است از برخی از آنها استفاده کنید یا نکنید. احتمالا برای اینکه در طرف مقابلتان تاثیرگذار باشید، از کمی لبخند استفاده کنید. این مثال دقیقا مشابه با ارتباط سایت و صفحه فرود است.

سایت شما نقش اصلی را برای ارتباط با کاربران بازی می کند، اما اگر شما بخواهید این ارتباط موثرتر باشد، صفحه فرود یا لندینگ پیج باید این کار را برای شما انجام دهد! بنابراین اگر شما می خواهید نسبت به رقبای خود، برتری داشته باشید، باید از هر روی این ابزار به همراه یکدیگر استفاده کنید، خصوصا اگر قصد انجام تبلیغ در گوگل را دارید. چرا که با استفاده از اد اکستنش های گوگل ادوردز، هدایت کاربر به لینک نهایی یا همان صفحه فرود راحت تر انجام می شود.

سایت یا صفحه فرود

وب سایت چیست؟

وب سایت به مجموعه ای از صفحات داخلی مرتبط به هم گفته می شود که اطلاعات دقیق و جزئی در مورد کسب و کارتان در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین با استفاده از یک سایت، شما می توانید برند خود را معرفی کنید، اینکه که هستید، چه کاری انجام می دهید، محصولات و خدمات در دسترس شما چیست و … . برخی از صفحات اصلی سایت، عبارت هستند از : بلاگ، تماس با ما، درباره ما و … . بنابراین می توان نتیجه گرفت که هدف اصلی از وب سایت شما این است که تعیین کند شما که هستید و چه کاری انجام می دهید.

چه زمانی شما به وب سایت نیاز دارید؟

فروش کالا

اگر قصد فروش محصولات مختلف در اینترنت را دارید، بهتر است که از یک سایت، با صفحات مرتبط و منظم استفاده کنید. دسته بندی های مختلف مانند سایز، جنسیت، قیمت، برند و … می توان موجب شود که کاربر تجربه خوبی هنگام استفاده از سایت شما داشته باشد.

ارائه خدمات

اگر قصد ارائه خدمات مختلف به کاربر را دارید، باز هم داشتن یک سایت با صفحات مجزا مناسب شما است. پس سعی کنید مانند قبل، با داشتن دسته بندی های مختلف در سایت، کاربر را از هر آنچه که انجام می دهید، مطلع سازید.

مقالات مرتبط:

ثبت سایت در گوگل

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست ؟

صفحه فرود یا لندنیگ پیج به صفحه ای از سایت شما گفته می شود که با پیشنهادی برای کاربران و مخاطبین سایت شما همراه است. این پیشنهاد می تواند استفاده از کوپن تخفیفاتی، ثبت نام در سایت و یا موارد دیگر باشد که به نوعی مخاطب را تشویق به استفاده از آن می کند. هدف اصلی هنگام استفاده از صفحه فرود یا لندنیگ پیج این است که نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد، بدون این که این صفحه یکی از قسمت های مشخص سایت باشد.

لندینگ پیج چیست

چه زمانی باید از صفحه فرود یا لندینگ پیج استفاده کرد؟

یکی از مهمترین اهدافی که برای رسیدن به آن باید از صفحه فرود یا لندینگ پیج استفاده کرد، تبلیغات کلیکی در گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. بازده تبلیغ شما زمانی افزایش می یابد، که کاربر بعد از کلیک روی آن، به صفحه ای مرتبط با پاسخ سوال یا نیازش هدایت شود. بنابراین اگر قصد معرفی یک محصول جدید را دارید، می خواهید مردم از وقوع یک رویداد مطلع سازید، برای خدمات یا محصولات خود تحفیف در نظر گرفته اید، موقعیت مکانی شرکت را تغییر داده اید و … می توانید از لندنیگ پیج استفاده کنید، چرا که در تمامی آنها می خواهید افراد را از یک موضوع مطلع سازید.

بنابراین با استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج برای هر تغییری که در کسب و کارتان ایجاد می شود، نیازی نیست که ظاهر کل سایت خود را تغییر دهید. اما فراموش نکنید که برای اطمینان از کارآمدی صفحه فرود یا لندینگ پیج، حتما باید آن را مورد تست قرار دهید، خصوصا اگر می خواهید به صورت دراز مدت از آن استفاده کنید.

سایت با صفحه فرود چه فرقی دارد

تفاوت سایت با لندینگ پیج چیست ؟

اگر شما می خواهید اطلاعات مخاطب را در مورد موقعیت جغرافیاییتان، روش های برقراری ارتباط و … بالا ببرید، بدون شک به یک سایت با صفحه های اصلی نیاز دارید. بنابراین اگر می خواهید تصویر کلی از کسب و کارتان برای مخاطب ایجاد کنید باید از امکانات سایت استفاده کنید.

در حالی که با استفاده از صفحه فرود یا لندنیگ پیج، شما مخاطبتان را تنها از خدمتی که ارائه می دهید، آگاه می سازید. بنابراین در این حالت کاربر دیگر نمی خواهید اطلاعاتی در مورد شما و نحوه کارتان داشته باشد، تنها چیزی که برایش اهمیت دارد این است که خدمت شما چگونه می تواند نیاز وی را برطرف سازد. بنابراین با در نظر داشتن این تفاوت سایت با صفحه فرود ، سعی کنید در هر یک اطلاعاتی را قرار دهید که کاربر واقعا به آن نیاز دارد. شاید آن چیز که به نظر شما الزامی و جالب می رسد، به نظر کاربر اصلا جذاب نباشد. پس با شناخت درست از کاربر برای طراحی این دو اقدام کنید.

بهتر است بخوانید:

مهم‌ترین اشتباهات طراحی صفحه فرود چیست؟

فراموش نکنید که هدف اصلی از سایت، افزایش آگاهی افراد در مورد برند شما است، نه لزوما افزایش فروش. بنابراین اطلاعات لازم را در سایت اصلی خود قرار دهید و قانع کردن کاربر را برای تبدیل شدن به مشتری، به صفحه فرود یا لندینگ پیج بسپارید. یکی دیگر از مواردی که در حوزه تفاوت سایت با صفحه فرود قرار می گیرد، کاری است که می خواهید انجام دهید. معمولا با استفاده از لندینگ پیج شما می توانید تنهای یکی از اهداف تجاریتان را پوشش دهید. بنابراین اگر قصد انجام امور آنلاینی مانند تعیین وقت، دانلود فایل و … را دارید، مسلما به صفحات بیشتری نیاز خواهید داشت.

حال که متوجه شدید سایت و لندینگ پیج چیست و با توجه به مواردی که در حوزه تفاوت سایت با صفحه فرود بیان کردیم، اکنون متوجه شده اید که برای افزایش تاثیر تبلیغات خود چه در گوگل و چه در سایر شبکه های اجتماعی به یک صفحه فرورد خوب نیاز دارید. پس به هیچ عنوان تبلیغ خود را به سایت اصلیتان لینک نکنید، چرا که مخاطب متوجه هدف شما از تبلیغات نخواهد شد. برای بهتر عمل کردن در این حوزه می توانید از مشاوره رایگان افراک بهره مند شوید.

سایت یا صفحه فرود ؟ شما به کدام یک نیاز دارید و چرا؟
معمولا زمانی که افراد می خواهند فعالیت حرفه ای خود را در اینترنت آغاز کنند، این کار را...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید