کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۶ مورد از موثرترین روش های تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری

۶ مورد از موثرترین روش های تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری

«روزانه بازدیدکنندگان زیادی در سایتم دارم؛ اما چرا خریدار ندارم؟!» اگر این سوال مثل یک خوره به جان ذهن شما افتاده است، درک میکنیم که چقدر کلافه هستید. با وجود تمام تلاش هایتان برای تولید محتوای خوب، تقویت سئو و… موفق شده اید که ترافیک سایتتان را بالا ببرید؛ اما حساب بانکی‌تان این میان بی‌بهره مانده و خریداران چندانی ندارید.
به احتمال زیاد اشکال کار صرفاً در یک چیز نیست؛ به عبارت دیگر، هیچ رمز پنهان و بزرگی در میان نیست که بتوانید با به کار گرفتن آن به تنهایی، مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید. بلکه برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری باید چندین قدم کوچک اما موثر را طی کنید؛ که در کنار یکدیگر، مسیر افزایش نرخ تبدیل سایت شما را رقم خواهند زد. در ادامه ۶ مورد از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مزیت استفاده از تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری

در تمامی روش‌های مختلفی که برای تبلیغات وجود دارد، هدف اصلی جلب توجه کاربران به محصولات و خدمات با این امید که در نهایت می‌توان آن‌ها را از کاربر به مشتری وفادار تبدیل کرد.

استفاده از روش‌های سنتی مانند تبلیغات در تلویزیون، رادیو، پوستر، تبلیغات چاپی و … اگرچه کارآمد هستند اما قابلیت ردیابی نتیجه را ندارند. به همین دلیل امکان بررسی میزان بازخورد و برگشت سرمایه وجود ندارد. در حالی که استفاده از سرویس آنلاین تبلیغ در گوگل ادوردز و یا سایر شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به سرمایه‌گذار می‌دهد تا از داده‌های موجود بهترین استفاده را جهت بهبود و یا تغییر استراتژی ببرد.

جذب مشتری با تبلیغات گوگل

به عنوان مثال در ایمیل مارکتینگ تبلیغ‌کننده از گزارشی نظیر زیر بهره می‌برد :

  • چه تعداد ایمیل ارسال شده است
  • چه تعداد ایمیل از سوی کاربر پاسخ داده شده است
  • به چه تعداد ایمیل پاسخ داده شده است
  • از ایمیل‌های ارسال شده چه تعداد کالا به فروش رسیده است

۶ گام قدرتمند برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری

تکنیک‌هایی که در ادامه می‌گوییم صرفاً چند توصیه ساده نیستند؛ بلکه ترفندهایی ثابت شده برای افزایش تبدیل مخاطب به مشتری هستند که تمام سایت‌های پرفروش از آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌خصوص تکنیک آخر، یعنی تکنیک شماره ۶، بیشترین تاثیر را بر روی کسب و کارها داشته است!

۱. کال تو اکشن واضح و شخصی‌سازی‌شده داشته باشید

یک آمار جالب و واقعی: یک کال تو اکشن واضح و شخصی‌سازی‌شده برای مخاطب، ۲۰۲% نرخ تبدیل را بالا می‌برد! فاصله شما تا داشتن چند CTA (دعوت به اقدام) قوی که نرخ تبدیل سایتتان را تا ۲۰۲% بالا می‌برند، فقط ۲ قدم است:

قدم اول: CTA واضح و برجسته داشته باشید!

آیا برای دعوت به اقدام‌هایتان صرفاً به داشتن چند لینک در بین محتوا کفایت کرده‌اید؟ در این صورت، کال تو اکشن شما به اندازه کافی برجسته نیست. در عوض، در کنار لینک‌هایی که در محتوا شامل می‌کنید، حتماً دکمه دعوت به اقدام هم داشته باشید.

دکمه دعوت به اقدام شما باید از افعال قدرتمندی مثل «همین حالا خرید کنید!»، «این محصول را می‌خواهم!»، «دریافت سریع»، «اکنون ثبت نام کنید!» و… استفاده کند.
نمونه‌ای از یک CTA ساده و جسورانه را در عکس زیر می‌بینیم که نگاه مخاطب را به خود جلب می‌کند:

قدم دوم: بر روی نقاط درد مخاطب دست بگذارید!

داشتن کال تو اکشن‌های شخصی‌سازی‌شده برای مخاطب این است که دقیقاً بر روی نقاط درد او و خواسته‌های عمیق قلبی او دست بگذارید. برای این که بهتر ایده بگیرید، چند نمونه از کال تو اکشن‌های قوی و شخصی‌سازی‌شده برای مخاطب را در ادامه آورده‌ایم:

  • وبسایتی بسازید که به آن افتخار کنید! (CTA برای سایت Wix که در زمینه ساخت وبسایت فعالیت دارد.)
  • حالا زمان شماست که آینده ای بهتر بسازید! (دعوت به عمل سایت Slack که مخصوص سازمان دهی به پروژه‌هاست.)
  • یک دموی رایگان سفاش دهید! (CTA سایت Box که در زمینه فروش فضای ابری کار می‌کند.)

۲. لایو چت داشته باشید

در دنیای پر سرعت امروزی، مشتریان جواب فوری و آنی می‌خواهند! اگر پاسخ سؤالشان را نگیرند، یا نیاز باشد برای دریافت پاسخ سؤالشان منتظر بمانند، به سایت دیگری می‌روند! پس با ایجاد باکس لایو چت در سایتتان این مانع را حذف کنید و مخاطبان مردد را به مشتری تبدیل کنید!

۳. بر روی ریتارگتینگ اد سرمایه گذاری کنید

آیا با وجود این که پاپ آپِ «آیا مطمئنید می‌خواهید این صفحه را ترک کنید؟» را در سایتتان دارید، باز هم بعضی از بازدیدکنندگان بر روی گزینه «بله» کلیک می‌کنند؟ اشکالی ندارد؛ هنوز آن دسته از بازدیدکنندگان را از دست نداده‌اید! زیرا می‌توانید دوباره آن‌ها را هدف قرار دهید و افزایش نرخ تبدیل داشته باشید.

تبلیغات ریتارگتینگ یا همان «ریتارگتینگ اد» به شما این امکان را می‌دهد که بازدیدکنندگانی که قبلاً به سایتتان سر زده‌اند را در جای دیگری دوباره هدف قرار دهید. برای مثال، تصور کنید که شما قبلاً به یک سایت فروش لباس سر زده‌اید و حالا هنگام گشت و گذار در اینستاگرام، این تبلیغ برایتان به نمایش در می‌آید:

از طریق تبلیغات ریتارگتینگ یا ریتارگتینگ اد، بازدیدکننده‌ای که قبلاً به سایت شما سر زده است، در پلتفرم دیگری چنین تبلیغی را می‌بیند؛ آن هم با پیشنهادهای وسوسه برانگیزی مثل تخفیفات زمان‌دار! (حتی اگر او تنها چند ثانیه سایت شما را دیده باشد.)

شاید او در بازدید اول از کاربر به مشتری تبدیل نشده باشد؛ اما اگر در پلتفرم دیگری یک کد تخفیف برای او بفرستید، ممکن است وسوسه به خرید شود! برای آشنایی با این تکنیک که راهی ثابت شده برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری و یا تبدیل مشتریان قبلی به مشتریان ثابت است، این مطلب را بخوانید.

۴. دکمه‌های CTA را قرمز انتخاب کنید؛ به شرطی که…

درست است که اکثر افراد می‌گویند رنگ قرمز احساسات منفی را برمی‌انگیزاند. اما با این وجود، جالب است بدانید که دکمه‌های دعوت به اقدام قرمز رنگ از دکمه‌های سبز رنگ بیشتر کلیک می‌خورند! یعنی در واقع، نقش بهتری را در تبدیل کاربر به خریدار ایفا کرده‌اند!

با این وجود، دست نگه دارید و همین حالا شروع به قرمز کردن دکمه‌های نرخ کلیک CTR خود نکنید! اگر این رنگ با طراحی صفحه شما سازگار نباشد، چه؟ اگر رنگ قرمز بر روی صفحه فرود شما اضافی و بی ربط به نظر برسد، چه؟ پس به شرطی به سراغ قرمز کردن دکمه‌های CTR بروید که از نظر بصری نیز با سایتتان سازگار باشد.

۵. از تکنیک فروش مکمل استفاده کنید

خوب است که از فروشنده‌های بزرگ الهام بگیریم! پس بیایید نگاهی به تکنیک فروش مکمل بیندازیم که سایت فروشگاهی مشهور آمازون همیشه از آن استفاده می‌کند:

در تصویر زیر می‌بینیم که سایت فروشگاهی آمازون به بازدیدکننده‌ای که قصد خرید یک پاک کننده صورت را داشته، یک کرم ترمیم پوست بدن و یک محصول مرتبط دیگر را نیز پیشنهاد کرده است:

 این تکنیک یک روش عالی برای سرگرم کردن مخاطب، آشنا کردن او با محصولات مختلف و افزایش فروش سایت اینترنتی است. یک تحقیق که توسط سایت Accenture انجام شد، نشان داد که 91% از مشتریان سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده‌ای را با توجه به علایق آن‌ها ارائه می‌دهند.

حتی سایت فروشگاهی معروف Shopify هم می‌گوید که استفاده از تکنیک فروش مکمل می‌تواند در تبدیل کاربر به خریدار تا 31% بیشتر نقش داشته باشد!
در تصویر زیر نمونه‌ای دیگر را می‌بینیم که در آن، یک سایت فروشگاهی به مشتری پیشنهاد می‌دهد که محصول مورد نظر خود را با چه آیتم‌های دیگری استایل کند:

۶. سرنخ‌های مخاطب را دنبال کنید

آماده‌اید که کلاه کارآگاهی‌تان را بر سر بگذارید و برای جذب مشتری آنلاین به دنبال سرنخ بگردید؟ وقتی مخاطب در سایت شما فرمی مثل فرم ثبت نام یا فرم خرید را پر می‌کند، اطلاعاتی را به شما می‌دهد که به آن‌ها «سرنخ» یا «لید» می‌گوییم. (اطلاعاتی مثل شماره تلفن، ایمیل، نام، و…) فروشنده باهوش کسی است که از این سرنخ‌ها برای هدف قرار دادن مجدد مخاطب استفاده کند!

در تیترهای قبلی در مورد معجزه تبلیغات ریتارگتینگ صحبت کردیم. اما انجام تبلیغات ریتارگتینگ نیاز به سرنخ دارد! زیرا اگر شما هیچ راه ارتباطی دیگری با مخاطب نداشته باشید، چگونه می‌خواهید در پلتفرم دیگری او را هدف قرار دهید؟ پس ابتدا باید سرنخ‌ها را پیدا کنید! اگر این سرنخ‌ها را پیدا و از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در سایت خود 150% بالاتر ببرید! (بر طبق آمار)

اما پیدا کردن سرنخ هم یک ذهن باهوش و توانا می‌خواهد! هر فروشنده‌ای نمی‌داند که چطور باید به نحوی زیرکانه مشتری را تشویق به وارد کردن این اطلاعات در سایتش کند. در مقاله جذب سرنخ روش‌های هوشمندانه‌ای برای گرفتن سرنخ از مخاطب سایتتان را یاد بگیرید که کمتر فروشندگانی می‌دانند!

جذب مشتری با تبلیغات گوگل

کلام آخر: کلید پایانی برای افزایش نرخ تبدیل در سایت!

کلید کار در تبدیل کاربر به مشتری این است که هدف‌های واقع‌گرایانه تعیین کنید؛ و بازاریابی سایتتان را مثل یک پروژه ادامه‌دار ببینید که در طول زمان اولویت‌های متفاوتی دارد.

 برای مثال اگر هنوز اطلاعات زیادی از بازدیدکنندگان سایتتان در دسترس ندارید (شماره تلفن، ایمیل و…)، ابتدا باید تا مدتی روش‌های «جذب سرنخ» را اولویت قرار دهید؛ و بعد از آن سرمایه گذاری بر روی ریتارگتینگ اد تمرکز شما خواهد بود. به همین منوال، در طول هر برهه زمانی ممکن است بنا به نیاز و شرایط بر روی دو الی سه مورد از تکنیک‌های گفته شده در این مطلب تمرکز کنید.

 برای مثال اگر هنوز اطلاعات زیادی از بازدیدکنندگان سایتتان در دسترس ندارید (شماره تلفن، ایمیل و…)، ابتدا باید تا مدتی روش های «جذب سرنخ» را اولویت قرار دهید؛ و بعد از آن سرمایه گذاری بر روی ریتارکتینگ اد تمرکز شما خواهد بود. به همین منوال، در طول هر برهه زمانی ممکن است بنا به نیاز و شرایط بر روی دو الی سه مورد از تکنیک های گفته شده در این مطلب تمرکز کنید.

بالا بردن نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری یک سفر دراز مدت است که امروز با خواندن این مطلب قدم شروع آن را برداشته اید. اما با استفاده از ابزارها و تکنیک های درست، این سفر بدون شک به مقصدی زیبا خواهد رسید. رمز کار این است که استمرار داشته باشید و یک برنامه ریزی درست بچینید!

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید