کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

CPC چیست یا هزینه به ازای هر کلیک به چه معناست؟

CPC چیست یا هزینه به ازای هر کلیک به چه معناست؟

در زمینه تبلیغات گوگل یا تبلیغات کلیکی اصطلاحات زیادی وجود دارد که ممکن است با برخی از آن‌ها آشنایی نداشته باشید. CPC یکی از این اصطلاحات است که به فراوانی نیز به کار می‌رود. برای اینکه عملکرد تبلیغات گوگل ادورز خود را بهتر ارزیابی کنید یا بتوانید استراتژی هزینه تبلیغات مناسب‌تری انتخاب کنید، باید با مفهوم CPC آشنا شوید. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ بررسی کنیم هزینه به ازای هر کلیک به چه معناست.

CPC در تبلیغات گوگل چیست؟

CPC به معنی هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل می باشد. زمانی که CPC تبلیغات رو به کاهش است به معنی بهبود عملکرد تبلیغات شما می باشد. معمولاً تبلیغ کنندگان به دنبال تبلیغاتی هستند که کمترین هزینه و بیشترین بازدید را داشته باشند. در ابتدا لازم است اشاره کنیم که اگر نمی‌دانید تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟ مطلب موردنظر را مطالعه نمایید.

cpc چیست

CPC مخفف عبارت Cost Per Click است که به قیمت واقعی هر کلیک در کمپین تبلیغات کلیکی شما اشاره دارد. هر کلیک روی تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات متنی شما، نشان دهنده‌ی یک مراجعه به آن لندینگ پیج است. همین مراجعه ها هستند که در نهایت منجر به تبدیل مشتری یا خرید خواهند شد. به عبارت دیگر، هر کلیک نشان دهنده توجه از جانب یک کاربر است. کاربری که درواقع به دنبال خدماتی بوده که شما عرضه می کنید.

باید بدانید که یکی دیگر از انواع تبلیغات، نوع ویدیویی آن است. در تبلیغات ویدیویی راحت‌تر می‌توان به مزایای کسب و کار اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم تبلیغات یوتیوب را در برنامه مارکتینگ خود قرار دهید.

CPC در تحلیل کمپین‌های گوگل ادز چه کاربردی دارد؟

مقدار CPC میزان موقفیت مالی تبلیغات شما را نشان می دهد. اینکه چه مقداری از سرمایه ای که صرف تبلیغات کلیکی شده است، منجر به جذب مشتری شده. هزینه هر کلیک به شما می گوید تبلیغات کلیکی دقیقاً چه مقدار هزینه برای شما به همراه دارد. نرخ بازگشت سرمایه شما (ROI) به هزینه هر کلیک و ارزش هر کلیک بستگی دارد. پس تبلیغ کننده به دنبال کلیک های ارزان تر و پر سود تر است.

همچنین با محاسبه CPC می توان تشخیص داد که آیا برای هر تبلیغ به اندازه کافی هزینه می کنیم. به عبارت دیگر با محاسبه هزینه ی تبلیغات می توانید استراتژی تبلیغات خود را تعیین کنید. با توجه به ارزش هر کلیک، درمی یابید که روی کدام تبلیغات باید بیشتر و روی کدام کمتر سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانید تعیین کنید بهترین میزان حداکثری CPC چیست و برای افزایش هزینه هر کلیک سقف تعیین کنید.

CPC چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه هزینه هر کلیک، باید رتبه‌ی رقابتی تبلیغ خود را بر امتیاز کیفی خود تقسیم کرده و با 0.01 جمع کنید. این مقدار مطابق زیر محاسبه می‌شود:

CPC چیست

CPC تبلیغات همواره از هزینه حداکثری که تعیین می کنید کوچکتر مساوی خواهد بود. چرا که در واقع معادل میانگین قیمت های پیشنهادی شما برای تبلیغات است. این قیمت ها در مقابل رقبای شما در یک بازه ی زمانی تعیین می شوند. با توجه به شیوه عملکرد مزایده های گوگل ادز هزینه تبلیغات شما تحت تاثیر شدید رتبه تبلیغات و امتیاز کیفی نزدیک ترین رقیب شماست.

تفاوت CPC با PPC در چیست؟

CPC بیان کننده هزینه هر کلیک در تبلیغات کلیکی شما است. اما PPC مخفف Pay Per Click و به معنی پرداخت هزینه ای به ازای هر کلیک است. همانطور که می‌دانید هزینه‌های تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی از حساب شما کم می‌شود.در واقع به نوع تبلیغات شما اشاره می‌کند که از نوع کلیکی هستند. به عبارت دیگر، CPC هزینه‌ی هر کلیک در تبلیغات PPC شما می‌باشد.

مطلب مرتبط: PPC چیست؟

تفاوت CPC با PPC در چیست؟

کلام آخر

برای بررسی عملکرد تبلیغات کلیکی و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری های آتی، نیاز به یک شاخص اندازه گیری است. یکی از مناسب ترین شاخص ها CPC است. CPC یا هزینه هر کلیک در کمپین تبلیغات کلیکی ، برابر با هزینه ای است که به ازای هر کلیک کاربران روی تبلیغات خود پرداخت می کنید. این شاخص یک مقدار حداکثری دارد. امتیاز کیفی، نرخ حداکثری قیمت تبلیغات و رتبه ی تبلیغات رقبای شما تعیین می کند در تبلیغات شما مقدار بهینه CPC چیست.

CPC چیست یا هزینه به ازای هر کلیک به چه معناست؟
در زمینه تبلیغات گوگل یا تبلیغات کلیکی اصطلاحات زیادی وجود دارد که ممکن است با برخی از آن‌ها...
4.5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید