کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نکات مهمی که قبل از شروع تبلیغات گوگل ادز باید بدانید!

نکات مهمی که قبل از شروع تبلیغات گوگل ادز باید بدانید!

اگر تا کنون از استراتژی تبلیغات گوگل ادز که قبلاً به گوگل ادوردز معروف بود، استفاده کرده‌اید و یا می‌خواهید آن را امتحان کنید، پیش از شروع تبلیغات در گوگل، مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا با مهمترین نکات تبلیغات گوگل ادز که منجر به افزایش فروش و درنتیجه درآمد شما می‌شود، آشنا شوید. باوجود اینکه افتتاح حساب گوگل ادز کار چندان سختی نیست، اما تعیین تمام پارامترهایی که منجر به افزایش سهم نمایش، نرخ تبدیل، کاهش هزینه‌ها، بازگشت هزینه و … می‌شود کار نسبتاً دشواری است.
استفاده بهینه از هر دلاری که برای تبلیغات خرج می شود، آرزوی دیرینه‌ی تبلیغ کنندگان است. در این مقاله به مهم ترین نکات تبلیغاتی گوگل برای داشتن تبلیغات مؤثر با Google Ads که کارشناسان انجمن گوگل فراهم کرده اند، اشاره می کنیم. با افراک همراه باشید.

نکات تبلیغاتی گوگل

استفاده نکردن از Ads Express

همان‌طور که می‌دانید، با استفاده از خدمات و ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام بسیاری از امور راحت می‌شود. اما فراموش نکنید، هراندازه که گوگل هوشمند هم باشد، باز نمی‌تواند همه چیز را به نفع شما تمام کند. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل استفاده از حساب Ads Express است. این حساب کاربری نیز مشابه با روش‌های قیمت‌گذاری هوشمند و اتوماتیک گوگل به صورت خودکار تنظیمات حسابتان را انجام می‌دهد. همین مسئله باعث می‌شود که شما کنترل مستقیمی روی نحوه هدف‌گیری، تعیین بودجه، کلمات کلیدی و … نداشته باشید. بنابراین به عنوان اولین مورد از مهمترین نکات تبلیغات google به شما توصیه می‌کنیم که راه‌اندازی کمپینتان را در ابتدای مسیر به صورت دستی انجام دهید!

توجه به اهمیت نمره کیفی Quality Score

نمره کیفی حساب گوگل ادز شما، نشان می‌دهد که نرخ ارتباط و کیفیت تبلیغ شما بین کلمات کلیدی تعیین‌شده و تبلیغ انجام شده چقدر است. با استفاده از همین پارامتر است که هزینه به ازای کلیک یا CPC تعیین می‌گردد. بنابراین به عنوان دومین مورد از مهمترین نکات تبلیغات گوگل ادز، توجه به نمره کیفی تبلیغ شماست.

نکته های تبلیغات گوگل ادز

تمرکز بر هدف تبلیغات

قبل از ایجاد کمپین تبلیغات گوگل، تصمیم بگیرید که اهداف بازاریابی شما چیست. تصمیم گیری شما، قبل از ایجاد کمپین، تضمین می‌کند که هدف‌گذاری و بودجه‌ی شما به طور بهینه مؤثر است و به شما کمک می‌کند تا اهداف واقعی برای هر کمپین را تعیین کنید.

در گوگل ادز امکان تبلیغ در یوتیوب یا تبلیغات بنری گوگل نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توانید فروش خود را افزایش دهید.

اختصاص بودجه بر اساس عملکرد

اگر چندین کمپین را مدیریت می‌کنید، مطمئن شوید که بودجه بیشتر را به کمپین‌هایی اختصاص دهید که عملکرد بهتری دارند. این به شما کمک می‌کند به اهداف تجاری خود برسید و بودجه کمتری را به کمپین‌هایی که برای آزمایش استفاده می‌کنید یا ROI کمتری تولید می‌کنند، اختصاص دهید.

مطلب مرتبط

سیستم مزایده ای گوگل چیست؟

درک مخاطب

برای ایجاد تبلیغات مؤثر نیاز است که شما وقت بگذارید و برای جامعه ی هدف خود تبلیغ مناسب طراحی کنید. بهتر است پیش از ساخت تبلیغ ها در مورد نیازهای خاص آنها و سؤالاتی که ممکن است داشته باشند فکر کنید و سؤالات و نیازهای آنها را با اطلاعات محصول، متن آگهی و دیگر امکاناتی که در دست دارید، برطرف کنید. در این قسمت بهترین شیوه های ایجاد تبلیغات برای کمپین های اپلیکیشن، کمپین های نمایشی، کمپین های جستجو، کمپین های خرید هوشمند و کمپین های ویدیویی آمده است.

استفاده از لوکیشن

برای مکان یابی بهینه و بهبود عملکرد کمپین، از گزینه های موقعیت مکانی پیشرفته در ایجاد کمپین استفاده کنید. گزینه‌های مکان به شما امکان می‌دهند افراد را بر اساس موارد زیر اضافه یا حذف کنید:

  • مکانی که احتمالاً در آن قرار دارند و یا به طور منظم در آن قرار دارند.
  • مکان هایی مشتریان به آن علاقه نشان داده اند.

به طور پیش‌فرض، مکان‌یابی هم مکان‌های فیزیکی و هم مکان‌های مورد علاقه را شامل می‌شود، اما تبلیغ‌کنندگان پیشرفته می‌توانند از این گزینه‌ها برای محدود کردن هدف‌یابی خود به زیرمجموعه‌ای از این دسته‌ها استفاده کنند.

نکته های تبلیغات گوگل ادز

مطلب مرتبط

نحوه ساخت لیست کلمات کلیدی گوگل ادز

زیاد در معرض دید نبودن

یکی دیگر از نکات تبلیغاتی گوگل این است که از قابلیت ایجاد محدودیت استفاده کنید، تا تعداد دفعاتی که تبلیغات شما برای همان کاربران ظاهر می شود را محدود کنید. این نکته کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه شما بیش از حد در معرض تبلیغات شما قرار نگیرند. همان طور که می دانید با تکرار تبلیغ برای مشتریان ممکن است آن ها را خسته کنید.

مطلب مرتبط

چگونه پارتنر گوگل شویم؟

در نظر گرفتن بهینه سازی ها

در صورت لزوم از تنظیمات مشاهده (Observation Setting) استفاده کنید. تنظیم مشاهده بر افرادی که تبلیغات شما را می بینند یا اینکه تبلیغات کجا ظاهر می‌شود تأثیری نمی‌گذارد. اما به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد تبلیغات را برای مکان‌ها، موضوعات یا مخاطبان انتخابی خود، در حین اجرای کمپین نظارت کنید. می توانید از داده های این گزارش ها برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.

ساده سازی

یکی دیگر از نکات تبلیغاتی گوگل ساده سازی کمپین های تبلیغاتی است. سعی کنید در صورت امکان کمپین های مشابه را ادغام کنید تا کمپین های کمتری برای مدیریت، نظارت و تخصیص بهینه بودجه داشته باشید. در این صورت کارتان آسان تر خواهد شد.

شارژ گوگل ادز

شروع کنید

استفاده از استراتژی های مختلف

در مورد انواع مختلف کمپین تبلیغاتی اطلاعات کسب کنید، تا بتوانید آن هایی را انتخاب کنید که با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد. اما اگر استفاده از همه تبلیغات به شما در رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان کمک می کند، از همه استفاده کنید.

مطلب مرتبط

تبلیغ در گوگل چیست؟

ردیابی نرخ تبدیل

به صورت دستی نرخ تبدیل را محاسبه کنید و در نهایت از داده هایتان برای به بالا بردن کیفیت کار خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از Google Analytics و Google Ads برای داده های خود استفاده کنید.

نکته های تبلیغات گوگل ادز

اهمیت متن تبلیغاتی

Ad Copy یا متن تبلیغاتی که برای نمایش تبلیغ استفاده می‌کنید، یکی از مهمترین نکات تبلیغات google است. این متن باید با کلمات کلیدی که در نظر گرفته‌اید ارتباط زیادی داشته باشد. برای اینکه متوجه شوید انتخاب کدام متن نتیجه بهتری خواهد داشت، می‌توانید از آزمون A/B استفاده کنید. یعنی یک بار یک متن و یک بار متن دیگری را امتحان کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید.

خرید اکانت گوگل ادز

سفارش

صفحه فرود یا Landing Page

اول مقاله به این نکته اشاره کردیم که نمره کیفی یا Quality Score نقش تعیین کننده ای در موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن کمپین تبلیغاتی شما دارد. یکی از عواملی که موجب بهبود این امتیاز می‌شود، طراحی با کیفیت صفحه فرود است.

انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی بدون شک یکی از مهمترین نکات تبلیغ google است. برای انتخاب این فاکتور از تبلیغات آنلاین، به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • کلمات کلیدی 3 الی 4 کلمه‌ای یا Long Tail Keywords

انتخاب این نوع کلمه کلیدی اگرچه که برای بهبود سئو سایت مناسب است، اما برای راه‌اندازی تبلیغ گوگل ادز چندان مناسب نیست، خصوصاً اگر بودجه کمی در نظر گرفته باشید.

  • کلمات کلیدی منفی یا Negative Keywords

این استراتژی معمولاً یکی از مواردی است که از سوی تبلیغ‌کنندگان نادیده گرفته می‌شود. در حالی که تعیین آن منجر به افزایش سریع و بی دردسر بازده تبلیغاتی می‌شود. با استفاده از این کلمات شما به گوگل می‌گویید که محصول و یا خدمت شما چه چیزی نیست! درنتیجه تبلیغ شما برای چیزهایی که نمی‌خواهید نمایش داده نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که تبلیغ شما کلیک غیر مرتبط دریافت نکرده و درنتیجه پولی از شما کم نشود.

  • انواع مطابقت با کلمات کلیدی یا Keyword Matching Types

این مورد نیز یکی دیگر از مواردی است که اغلب شرکت‌های کوچک از اهمیت آن غافل می‌مانند. اساساً چهار نوع مختلف از انواع کلمات کلیدی که می‌توانید در تبلیغات Google استفاده کنید عبارت‌اند از: Broad، Broad Match Modified، Match Phrase و Match Match.

معمولاً بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از نوع Match Broad استفاده می‌کنند. یعنی اگر در جستجوی انجام شده، حتی معنی عبارت جستجو شده با کلمه کلیدی شما یکی بود، تبلیغ شما نمایش داده شود. استفاده از این روش بدون شک یکی از بهترین روش‌های از بین بردن بودجه است. چرا که احتمالاً دریافت کلیک‌های غیر مرتبط بسیار زیاد است. به همین دلیل است که ما معمولاً به افرادی که در ابتدا بودجه کمی برای راه‌اندازی کمپین دارند، انتخاب تطابق دقیق یا Exact Match را پیشنهاد می‌دهیم.

استفاده از اد اکستنشن های ادوردز یا Ad Extensions

اگر می‌خواهید مهمترین اطلاعات را بدون نیاز به کلیک زدن روی تبلیغ در اختیار کاربر قرار دهید، باید از Ad Extensions استفاده کنید. با استفاده از این ابزار جانبی می‌توانید اطلاعاتی نظیر شماره تماس، نوع خدمت و کالا و … در اختیار مشتری احتمالی قرار دهید.

افزونه های کمپین های تبلیغاتی

افزونه های تبلیغاتی، تبلیغ شما را جذاب تر می کند و به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مفیدی در مورد برند خود نشان دهید. افزونه های واجد شرایط به تبلیغ های شما فرصت بیشتری می دهند تا نیازهای خاص کاربران را برآورده کنند.

نوشتن عنوان و متن کمپین جذاب

  • متن کمپین شما باید بر روی تمامی دستگاه ها بهینه باشد.
  • از آن جایی که عنوان ها اولین چیزی است که کاربران می بینند، به اندازه کافی بر روی آن ها تمرکز کنید.
  • تعداد کارکترهای کمپین تبلیغ در گوگل محدود است. عنوان های طولانی تر فضای بیشتری برای کلیک کاربران می سازند اما عنوان های کوتاه تر عملکرد بهتری خواهند داشت.

کلام آخر ـ نکات تبلیغاتی گوگل

انجام تبلیغات با کیفیت در گوگل نیازمند چندین بار آزمایش و استفاده از راهکارهای زیاد است. در این مطلب چند نکته مهم برای داشتن تبلیغات گوگلی موثر را بررسی کردیم. به نظر شما برای بالا بردن کیفیت تبلیغات چه کارهای دیگری باید انجام دهید؟ برای ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

نکات مهمی که قبل از شروع تبلیغات گوگل ادز باید بدانید!
اگر تا کنون از استراتژی تبلیغات گوگل ادز که قبلاً به گوگل ادوردز معروف بود، استفاده کرده‌اید و...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام آیا افراک خدمات تبلیغ در یوتیوب را انجام میدهد؟

    آیا مفید بود؟
  2. سلام آیا افراک خدمات تبلیغ در یوتیوب را انجام میدهد؟ ممنون میشوم پاسخ دهید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله یوتیوب، پلتفرم تبلیغات ویدیویی گوگل است.
      برای اطلاع از تعرفه تبلیغات در یوتیوب به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر ، امکان استفاده از تبلیغ گوکل ادز برای کانال های یوتویب هم فراهمه؟اگه هست چه جوری میتونم کارمزد و هزینه هاشو مقایسه کنم؟؟

    آیا مفید بود؟