کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چطور کمپین نصب اپلیکیشن در گوگل ادز بسازیم؟

چطور کمپین نصب اپلیکیشن در گوگل ادز بسازیم؟

وقتی صحبت از تبلیغ در گوگل می شود، ذهن افراد معمولاً به سمت جذب مشتری و بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت، کشیده می شود. کمتر مواقعی افراد، به هزینه به ازای هر کلیک و تبلیغ اپلیکیشن در گوگل فکر می کنند. در حال حاضر، میلیون ها اپلیکیشن اندروید و آی او اس در بازار وجود دارد. اگر اپلیکیشن شما یکی از آنهاست،‌ احتمالا تا به حال به راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق، برای افزایش تعداد نصب و پرداخت های درون اپلیکیشینی آن فکر کرده اید. ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل به آسانی!
کمپین های اپلیکیشن تبلیغات در گوگل، تحت عنوان universal app campaigns در سال ۲۰۱۵ پا به عرصه وجود گذاشتند تا زمینه را برای تبلیغ اپلیکیشن در فضای وب فراهم کنند. در ادامه به این که چطوری کمپین نصب اپ رو تو گوگل ادز بسازیم، میپردازیم. با افراک همراه باشید.

تبلیغ در گوگلهمین حالا اپلیکیشن خود را در گوگل تبلیغ کنید و میزان نصب خود را تا چند برابر افزایش دهید. اگر هنوز تصمیم به انجام تبلیغات در گوگل نگرفته اید، می توانید در سایت ما درخواست مشاوره رایگان بدهید یا با این شماره تماس بگیرید: ۰۲۱۲۸۴۲۶۲

اصول اولیه ساخت کمپین اپلیکیشن تبلیغاتی در گوگل

کمپین اپلیکیشن گوگل ادز (گوگل ادوردز) یک کمپین خودکار است و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که تعداد نصب و پرداخت های درون برنامه ای اپلیکیشن خود را افزایش دهید. بسته به محل نمایش تبلیغ گوگل ادز، کمپین اپلیکیشن گوگل ادز شما را به کاربرانی که در موتور جست و جو گوگل، شبکه نمایش گوگل Google Display، یوتیوب و گوگل پلی حضور دارند، نمایش می دهد؛ بنابراین از گوگل ادز می‌توانید برای تبلیغات یوتیوب نیز استفاده کنید. 
اساساً، بعد از نوشتن متن تبلیغ در گوگل، فراهم کردن محتوای تصویری، تعیین هدف کمپین، بودجه و هزینه مزایده، گوگل ادز به صورت اتوماتیک تبلیغ در گوگل شما را بهینه سازی کرده و آنها را متناسب با شبکه ای که تبلیغ در آن به نمایش گذاشته می شود، تنظیم می کند. به مرور زمان، گوگل ادز، ماسب ترین ترکیب متن و محتوای تصویری را که ممکن است بهترین عملکرد و نتیجه را برای شما به همراه دارد، انتخاب کرده و به نمایش می گذارد.

مطلب مرتبط:
تبلیغ در گوگل چیست؟
آموزش نحوه ساخت کمپین گوگل ادز مرحله به مرحله

اهداف کمپین اپلیکیشن گوگل ادز

هنگام تعیین هدف برای کمپین اپلیکیشن در گوگل ادز، که هزینه مزایده و هدف گیری مخاطبان همگی به آن بستگی دارد ـ شما دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت:

  • هزینه به ازای هر نصب Cost per install (CPI): این هدف گذاری به گوگل ادز این پیام را می دهد که بودجه شما را طوری تنظیم کند که بیشترین تعداد نصب ممکن را دریافت کنید. هزینه مزایده bidدر اینجا، مقداری است که حاضرید به ازای هر نصب به گوگل پرداخت کنید.
  • هزینه به ازای هر عمل Cost per action (CPA): در این مورد گوگل ادز تلاش میکند تا متناسب با بودجه شما، بیشترین نصب ممکن را از طرف کاربرانی که احتمال انجام خرید درون اپلیکیشنی در آنها بسیار بالاست را دریافت کند. هزینه مزایده شما در اینجا مقدار پولی است که برای انجام هر خرید یا اقدام درون شبکه ای صورت گرفته از سوی کاربران، حاضرید به گوگل بپردازید. در صورت انتخاب این هدف برای کمپین اپلیکیشن تبلیغ در گوگل خود، باید ابتدا در اکانت گوگل ادز خود conversion tracking یا ردیابی تبدیل، تعریف کنید تا گوگل ادز بتواند در مورد اقداماتی که کاربران درون اپلیکیشن شما انجام می دهند داده جمع آوری کنند.
afrak newsletter

به خبرنامه افراک بپیوندید!

جدیدترین مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز و بازاریابی را با افراک نیوز دریافت کنید.

    ردیابی تبدیل یا conversion tracking برای کمپین اپلیکیشن تبلیغ در گوگل

    برای دریافت بیشترین مقدار نصب اپلیکیشن از کاربران با ارزش، گوگل ادز باید، داده های مربوط به تبدیل کاربرانی که در حال حاضر از اپلیکشن استفاده می کنند و پرداخت انجام می دهند را نگهداری کند. با ردیابی اقدامات متفاوتی که کاربران در اپلیکیشن شما انجام می دهند می توانید داده های ارزشمند ی برای بهینه سازی کمپین اپلیکیشن و سهوت دستیابی به هدف کمپین، صورت دهید.
    گوگل آنالیتیکس برای فایربیس Google Analytics for Firebase ابزاری رایگان است که اطلاعات مربوط به کاربران اپلیکیشن را اندازه گیری کرده و میزان مشارکت کاربران را ردیابی می کند.
    با استفاده از این ابزار شما می توانید، گزارش های متعددی از تبدیل های درون اپلیکیشینی خود بدست آورده و از این طریق کاربران را بر اساس رفتار آنها، گروهبندی کرده و در موقع لزوم آنها را بر این اساس هدف قرار دهید.

    پنجره تبدیل Conversion window به مدت زمانی که هر کاربر، پس از کلیک بر روی تبلیغ پلیکیشن شما تا اقدام به خرید یا انجام اقدامی درون اپلیکیشن شما صرف می کند، اشاره دارد. اگر اقدام مد نظر شما از سوی کاربران درون پنجره تبدیل صورت بگیرد، می تواند به هر تبلیغی که کاربر روی آن کلیک می کند برگردد. می توانید هر پنچره تبدیلی که می خواهید تعریف کنید اما پیش فرض در آن ۳۰ روز است.

    چطور کمپین اپلیکیشن تبلیغ در گوگل بسازیم؟

    برای راه اندازی اولین کمپین تبلیغ در گوگل مختص اپلیکیشن، لازم است تا وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و از منوی سمت چپ، گزینه ی کمپین ها را انتخاب کنید. برای ساخت کمپین جدید، بر روی گزینه + کلیک کنید و گزینه ی APP را از منتهی علیه سمت راست انتخاب کنید.

    ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل

    سپس پلتفورم و اسم اپلیکیشن را انتخاب کنید. پس از انتخاب اسم کمپین، وقت طراحی متن تبلیغ در گوگل شما رسیده است. در این قسمت باید چهار خط مجزا بنویسید که به هر ترتیبی قابل چرخش باشند. این خط ها باید ۲۵ کاراکتر یا کوتاه تر باشند و حداقل یکی از آنها باید ۲۰ کاراکتر یا کمتر بوده تا بتواند در صفحه نمایش های کوچکتر به خوبی نمایش داشته باشد.

    ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل

    حالا وقت آن رسیده که محتوای تصویری تبلیغ خود را تایید کنید. می توانید تا ۲۰ ویدیو هم برای اپلیکیشن خود آپلود کنید. یادتان باشد که: گوگل ادز ترکیب های مختلفی از این محتواهای تصویری و متن را برای رسیدن به بهترین ترکیب امتحان می کند. سه نوع محتوای تصویری را می توانید بارگذاری کنید:
    • عکس ( با فرمت های .jpg, .png, gif)
    • ویدیوهای یوتیو
    • HTML5
    اگر هیچ محتوای تصویری ای برای بارگذاری در دسترس ندارید، گوگل ادز از داخل اپلیکیشن جندتایی را بیرون می کشد و از آنها برای تبلیغ در گوگل شما استفاده می کند.
    موضوعی که باید توجه کنید این است که به گوگل بگویید کدام زبان ها و مناطق جغرافیایی را می خواهید هدف قرار دهید. واضح است که اپلیکیشن ها مانند کسب وکارهای واقعی، محدود به منطقه ی جغرافیایی خاصی نیستند. با این وجود، ممکن است اپلیکیشن شما برای افراد با زبان ها و فرهنگ های متفاوت جالب نباشد. پس مطمئن شوید که منطقه جغرافیای خود را متناسب با اپلیکیشن و اهداف خود تعیین کنید.

    تبلیغ در گوگل

    اگر می خواهید اپلیکیشن شما فقط در شهر خاصی در ایران نمایش و کلیک و نصب داشته باشد، می توانید در بخش Location در اکانت گوگل ادز خود وارد بخش Radius شده و محدوده ی مشخص از شهر مورد نظر را به عنوان منطقه ی جغرافیایی مد نظر خود در نظر بگیرید. از این راه می توانید تبلیغ اپلیکیشن خود را فقط برای افرادی که در آن منطقه هستند نمایش داده شود.

    ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل

    آخر سر هم کمپین خود را بر اساس حجم دانلود یا اقدامات درون اپلیکیشنی تنظیم کنید. یادتان باشد که انتخاب دومین هدف، فقط برای افرادی که ردیاب تبدیل درون اپلیکیشی را فعال کرده اند، امکان پذیر است.

    هزینه ی مزایده هدف خود را تعیین کرده و گزینه ی Save & Continue را بزنید. حالا همه چیز برای تبلیغ اپلیکیشن خود در گوگل آماده هستید.

    تبلیغ در گوگل

    حالا  ساخت کمپین اپلیکیشن تبلیغاتی در گوگل شما تمام شده است. اما این تازه اول راه است. در پست های بعدی سعی داریم تا نحوه مدیریت صحیح اکانت تبلیغات در گوگل، مختص اپلیکیشن را با شما در میان بگذاریم. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

    چطور کمپین نصب اپلیکیشن در گوگل ادز بسازیم؟
    وقتی صحبت از تبلیغ در گوگل می شود، ذهن افراد معمولاً به سمت جذب مشتری و بازاریابی آنلاین...
    5 از 1 رای ثبت شده

    نظر شما

    ایده های عالی خود را وارد کنید