کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

راهنمای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز و انواع آن

راهنمای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز و انواع آن

در هنگام ساخت کمپین های تبلیغاتی گوگل، شما باید لیستی از کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. وقتی دارید برای تبلیغات گوگل خود دنبال کلمات کلیدی مناسب می گردید، دانستن اینکه کلمات کلیدی تبلیغات گوگل ، در چند دسته مختلف طبقه بندی می شوند می تواند کمک کننده باشد.
برای انتخاب کلمات کلیدی راه ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک می کند که تبلیغات شما به مشتریان هدفتان نمایش داده شود. از طرفی باعث می شود کاربران به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. کلمات کلیدی که برای تبلیغ در یوتیوب و گوگل انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارند به همین خاطر در این مقاله به معرفی انواع کلمه کلیدی در گوگل ادز و آموزش نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز میپردازیم. با افراک همراه باشید.

انطباق‌ کلمات کلیدی (Keyword Match Types) در گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چطور کلمه‌ی کلیدی را انتخاب می‌کند؟ گوگل برای نشان دادن تبلیغ شما به کاربر، فاکتورهایی در نظر می گیرد. شما می توانید کلمات کلیدی خود در گوگل ادز تنظیم کنید تا کنترل کنید کلمه کلیدی چقدر باید با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد تا تبلیغ شما برای نمایش در نظر گرفته شود.
انطباق کلمات کلیدی (Keyword Match Types) یک ویژگی مهم در تبلیغات گوگل ادز است که به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر روی نمایش تبلیغات خود داشته باشند که تطابق کلمات کلیدی انواعی دارد که در ادامه به شرح هر یک میپردازیم.

انواع تطابق کلمات کلیدی گوگل ادز

این نوع تطابق به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را برای دستیابی به مرتبط ترین مخاطب هدف قرار دهید. در ادامه انواع اصلی تطابق کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل را شرح می دهیم:

  • Broad Match (تطابق گسترده): در تنظیمات گوگل ادز، این نوع تطابق پیش‌فرض است و رایج ترین نوع تبلیغات است. تبلیغ شما ممکن است با هر کلمه ای در عبارت کلیدواژه، به هر ترتیب و همراه با کلمات دیگر نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما “کلاه زنانه” است، ممکن است تبلیغات شما با جستجوهایی مانند “خرید کلاه زمستانی زنانه” یا “کلاه برای زنان شیک پوش” نمایش داده شود.
  • Broad Match Modifier (اصلاح کننده تطابق گسترده): با افزودن علامت مثبت (+) قبل از یک یا چند کلمه در کلمه کلیدی خود، می توانید به گوگل نشان دهید وجود این کلمات و کلمات تغییر یافته که نزدیک کلمات شما باشد، برای شما مهم است.برای مثال برای کلمات کلاه + زنان، نتایج «کلاه زنانه بخر»، «کلاه‌های شیک زنانه» یا «کلاه‌های زنانه» را هم نمایش دهد.
  • Phrase Match (تطابق عبارت): با قرار دادن کلمه کلیدی خود در علامت نقل قول، می توانید به گوگل نشان دهید که کلمه کلیدی شما به صورتی که نوشته اید، همراه با پسوند و یا پیشوند نمایش داده شود. برای مثال برای کلمه ” کلاه زنانه” برای جستجوهایی مانند “بهترین کلاه زنانه” یا “کلاه زنانه برای تابستان” نشان داده شود.
  • Exact Match (تطابق دقیق): با قرار دادن کلمه کلیدی خود در پرانتز، به گوگل نشان دهید فقط کلمه داخل پرانتز در نتایج جست و جو نمایش داده شود بدون هیچ کلمه اضافی قبل، بعد یا در میان کلمه. به عنوان مثال، کلمه کلیدی [کلاه زنانه] ممکن است فقط برای جستجوهایی که دقیقاً با «کلاه زنانه» مطابقت دارند، نمایش داده شود.
  • Negative Match (تطابق منفی): این نوع تطابق به شما امکان می دهد مشخص کنید که نمی خواهید تبلیغ شما برای جستجوهایی که حاوی یک عبارت خاص هستند نمایش داده شود. برای مثال اگر کلاه لوکس می فروشید، نمیخواهید تبلیغ شما برای کلمه ” کلاه ارزان” نمایش داده شود. کافی است با اضافه کردن علامت منفی (-) قبل از کلمه کلیدی، عبارات خاص را از تبلیغ خود حذف کنید.

انواع کلمه کلیدی در گوگل ادز

  • کلمات کلیدی مرتبط با برند شما: این کلمات کلیدی شامل نام شرکت و کسب و کار شما می شود ( مانند ایرانیکارت )
  • کلمات کلیدی کلی: این نوع از کلمات کلیدی معمولاً شامل کلمات کلی و مبهم هستند که می توان آنها را در گروه کلمات کلیدی کوتاه قرار داد مانند ( کفش اسپرت). جان کلام کلمات کلیدی کلی این است که ما نیت کاربر در آنها را تشخیص نمی دهیم. نمی دانیم کسی که کفش اسپرت را جست و جو میکند قصدش خرید است یا فقط میخواهد مدل کفش های اسپرت را ببیند.
  • کلمات کلیدی پرواکنش: این کلمات کلیدی نیت خرید بالا و پایینی دارند. اگر نیت کاربر انجام خرید باشد، می توانیم کلمه کلیدی مد نظر را پرسود و اقتصادی در نظر بگیریم. مثلا کفش اسپرت نایک جز این کلمات کلیدی به شمار می رود.
  • کلمات کلیدی مرتبط با مکان: کلماتی که به هر شکل، به مکان کسب و کار شما اشاره دارند و در نوع خود کلمات کلیدی پرقدرتی برای کسب و کارهای محلی هستند. معمولاً نام شهر ( مثلاً فروش کفش در تهران ) شما را در برمیگیرند.
  • کلمات کلیدی طولانی: این نوع از کلمات کلیدی، سه چهارم کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل تشکیل می دهند. برای مثال ( کفش های نایک مخصوص ماراتن) این کلمات کلیدی عموماً خیلی پربازده هستند و سود زیادی برای کسب وکارها دارند. این یعنی نرخ تبدیل کاربر به مشتری در مورد آنها به نسبت سایر کلمات کلیدی بالاست.
  • کلمات کلیدی اطلاعی: آن دسته از کلمات کلیدی که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر به دنبال آنها می گردند، کلمات کلیدی اطلاعی هستند. این کلمات می توانند هر چیزی از خرید از آمازون در ایران باشد تا هر چه که کاربر در مورد آن به اطلاعات نیاز دارد. این کلمات معمولاً در گوگل ادوردز کاربرد زیادی ندارند.

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز

گام اول: کلمات کلیدی پربازده را افزایش دهید

اقداماتی که باید برای بالابردن نرخ تبدیل و فروش از طریق کلمات کلیدی، انجام دهید به شرح زیر هستند:

  • باید نیت جست و جوی درستی انتخاب کرده باشد ( کلمات کلیدی، عبارت های جست و جو)
  • میزان رضایت مشتری از کالا و خدمات شما باید بالا باشد ( پیشنهادات ویژه، تبلیغات درگوگل، صفحه فرود و غیره)

کلمات کلیدی پربازده خود را پیدا کنید

۱. به لیست کلمات کلیدی خود در گوگل ادوردز سری بزنید.

۲. بازه زمانی ۳۰ روز اخیر را انتخاب کنید. ( اگر داده های شما کافی نیست، بازه ی زمانی را به سه ماه گذشته یا سال گذشته تغییر دهید)

تبلیغات در گوگل

۳. کلمات کلیدی را بر اساس آنچه برای شما بیشترین اهمیت را دارد دسته بندی کنید. به نرخ تبدیل آنها نگاهی بیندازید.

کدامیک از کلمات کلیدی که حجم بالایی از سرچ را به خود اختصاص می دهند، بهترین نرخ به ازای هر تبدیل را دارند ( یا بهترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند)؟

کدامیک از کلمات کلیدی نامبرده بهترین نرخ تبدیل را دارند؟

برای اینکه مدیریت آنها برایتان آسان تر شود ده یا بیست کلمه ی کلیدی پرکاربرد را انتخاب کنید و بررسی کنید.

اولویت بودجه روزانه و هزینه مزایده تبلیغات در گوگل خود را تنظیم کنید:

آیا از بین کلمات کلیدی پرکاربرد با حجم جست و حوی بالا، کلید واژه هایی وجود دارند که هزینه ی مزایده کمی دارند ( و متعاقباً جایگاه پایین و سهم نمایش پایینی دارد) پیش از تغییر تنظیمات هزینه تبلیغات در گوگل، تم کمپین خود را بررسی کنید. اگر موضوع کمپین های تبلیغات در گوگل شما به خوبی مشخص نشده باشند، کلمات کلیدی با ارزش با کلمات کلیدی کم بازده برای بودجه ی مشخصی با هم رقابت می کنند و عملکرد کلی کمپین را تحت شعاع قرار می دهند.

تاثیر قرار دادن کلمات کلیدیپرکاربرد در کمپین های جداگانه بر روی عملکرد کلی کمپین ها را می توانید در تصویر زیر به وضوح ببینید:

تبلیغات در گوگل

در تصویر بالا می بینید که جداکردن کلمات کلیدی در کمپین ها، امکان ده برابر کردن هزینه تبلیغات در گوگل را فراهم کرده و به این ترتیب نرخ بازگشت سرمایه را تا ۱۴۰ برابر افزایش داده است. به علاوه این اقدام، امکان اعمال تنظیمات اضافه دیگر بر روی هزینه ی تبلیغات در گوگل را هم فراهم می کند.

کمپین های خود را بر اساس عملکرد و نیت کاربران گروه بندی کنید و به این ترتیب هر کمپین، بودجه ای متناسب با هدف مشخص همان کمپین خواهد داشت.

پس از گروهبندی کلمات، کنترل این نکته که کجا هزینه مزایده پایین و بودجه کم، دارد به ضرر عملکرد اکانت گوگل ادوردز شما تمام می شود، برایتان آسان تر است. هزینه ی مزایده و بودجه روزانه را جایی که می بینید نرخ تبدیل بالایی میگیرید، افزایش دهید.

بازه ی کلمات کلیدی را در موضوعاتی که عملکرد خوبی دارند گسترده تر کنید:

در مورد کلمات کلیدی پربازده که با هدف توسعه، بودجه بندی شده اند، گزینه ی عبارات جست و جو شده search term را انتخاب کنید و پربازده ترین کلمات را انتخاب کنید.

(صرفا جهت اطلاع: کلمات کلیدی آن دسته از کلماتی هستند که شما برای آنها هزینه پرداخت می کنید، عبارات جست و جو شده کوئری هایی هستند که توسط کاربران جست و جو می شوند)

اطلاعات مربوط به اصطلاحات جست و جو شده دید بهتری از چیزی که کاربران واقعاً به دنبال آن هستند، به شما می دهد ـ در واقع به آنچه در زمان جست و جو برای پیدا کردن راه حل در ذهنشان می گذرد پی می برید.

بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده و نوع انطباق آنها، عبارات جست و جو شده می تواند با لیست کلمات کلیدی شما هم پوشانی داشته باشد یا شما را شگفت زده کند.

اگر عبارات جست و جو شده کلیک خورده و باعث افزایش نرخ تبدیل می شوند، باید آن را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنیم؟ طبیعی است که بله اضافه کردن کلمات کلیدی جدید به شما این امکان را می دهد که کار بهینه سازی آنها را بهتر انجام دهید ( برای مثال عبارات جست و جو شده ای که به کار شما و پیشنهادات شما مربوط نمی شود را در لیست کلمات کلیدی منفی قرار می دهید)

پیام و تجربه مشتری را بهبود ببخشید

کلمات کلیدی، گروه تبلیغات و کمپین های تبلیغات در گوگل را طوری طراحی کنید که مرتبط با پیشنهادی باشد که برای مشتری احتمالی خود در چنته دارید. انتخاب هدفمند کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که:

تبلیغات در گوگل را با عباراتی که کاربران جست و جو میکنند بسازید. این امر به افزایش CTR تبلیغ شما و احتمال اینکه کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند را بالاتر می برد.

مرتبط ترین صفحه فرود را انتخاب کنید. این موضوع باعث افزایش نرخ تبدیل تبلیغ در گوگل شما می شود.

امتیاز کیفی و میزان ارتباط متن تبلیغ و کلمات کلیدی را تا جایی که می توانید بالا ببرید. این مسئله، ریسک دیده نشدن به خاطر رتبه ی پایین تبلیغ، محدودیت هزینه مزایده و بودجه تبلیغات کم را کاهش می دهد. برای مثال، اضافه کردن یک گروه تبلیغات جدید با کلمات کلیدی بهتر و رعایت نکات بالا، منجر به افزایش ۱۰۹ درصدی CTR و کاهش ۳۹ درصدی هزینه به ازای هر کلیک شده است.

تبلیغات در گوگل

راهکار دیگری که می تواند به افزایش میزان ارتباط کلمات کلیدی پر کاربرد با حجم جست و جوی بالا منجر شود، ایجاد یک گروه تبلیغات مجزا مختص همان کلمه کلیدی است Single Keyword Ad Groups

با گسترش بازه ی کلمات کلیدی و افزایش میزان ارتباط، عملکرد تبلیغات در گوگل شما بهتر و بهتر خواهد شد.

گام دوم: کلمات کلیدی کم بازده را کم تر و کم تر کنید.

در این مرحله، به دنبال راهی برای کاهش میزان ضرر، بدون محدود کردن امکان توسعه تبلیغات در گوگل هستیم. به بخش کلمات کلیدی تبلیغات‌ در گوگل‌ ادز ( گوگل ادوردز) خود بروید و کلمات کلیدی را بر اساس هزینه طبقه بندی کنید.

  • کدام یک از کلمات کلیدی گران قیمت شما نرخ تبدیل پایین یا صفر دارند.
  • کدام یک از کلمات کلیدی گران قیمت شما بدترین نرخ تبدیل را در میان کلمات کلیدی تبلیغات شما دارند؟

ترافیک نامرتبط را حذف کرده و نحوه انطباق کلمات کلیدی را تنظیم کنید

در حذف کردن کلمات کلیدی نامرتبط که هزینه ی زیادی را به تبلیغات در گوگل شما تحمیل می کنند، درنگ نکنید. همین طور که به لیست کلمات کلیدی خود نگاه می کنید، عبارات جست و جو شده را هم یک نگاهی بیندازید. اگر این کاملاً نامرتبط به کلمات کلیدی شما بودند، نوع انطباق کلمات کلیدی خود را سخت گیرانه کنید. اگر با وجود نوع انطباق درست، هنوز هم عبارات نامرتبط می گیرید، کلمات کلیدی منفی را برای کنترل بیشتر بر روی اکانت گوگل ادز خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: چطور با استفاده از کلمات کلیدی broad match تبلیغ در گوگل خود را بهینه کنیم.

یادتان باشد که اینها کلمات کلیدی ای هستند که نمی خواهید تبلیغات در گوگل شما برای آنها بالا باشد و بودجه ی تبلیغات در گوگل خود را برای آنها هدر بدهید.

این یک فرمول خودکار برای متوقف کردن کلمات کلیدی بر اساس هزینه، میزان کلیک ها و زمان نمایش آنها نیست. شما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید، فکر تعریف کردن قانون یا اسکریپت Scriptرا از ذهنتان دور کنید.

خیلی پیچیده اش نکنید! شما فقط عباراتی پرهزینه ای که به پیشنهاد شما برای مشتریانتان مربوط نمی شود را از اکانت گوگل ادز خود حذف می کنید.

ترافیک مرتبطی که به افزایش نرخ تبدیل تبلیغ در گوگل شما کمک نمیکند را بازیابی و بررسی کنید:

بعد از اینکه ترافیک نامرتبط را حذف کردید، گروهی از عبارات خنثی باقی می مانند. این عبارات، کلماتی هستند که می بایست نرخ تبدیل تبلیغات گوگلی شما را بالا می بردند، اما عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند.

آیا بهتر است حذفشان کنید و جلوی ضرر را بگیرید؟

لازم است اول نگاه عمیق تری به عملکرد تبلیغات در گوگل خود بیندازید. بعضی از کلیک ها به خاطر واریانس طبیعی منجر به تبدیل نمیشوند و عملکرد ضعیفشان هیچ ربطی به صفحه فرود و کلمات کلیدی تبلیغات گوگلی شما ندارد. این موضوع در مورد پیشنهادات عالی با کلمات کلیدی کم ترافیک و پر رقابت زیاد اتفاق می افتد. شاید به صورت لحظه ای سودآور نباشند، اما بهترین کار این است که به کلمات کلیدی مرتبط آن اجازه دهید که ترافیک به سایتتان اضافه کنند.

بعضی از کلیک ها به این دلیل منجر به تبدیل مشتری برای شما نمی شوند که با وجود سودآور بودن کلمات کلیدی، صفحه فرود شما به اندازه ی کافی جذاب نیستند که مشتری را ترغیب به انجام خرید از شما کنند. در این صورت بهتر است به جای حذف کردن کلمه کلیدی بر روی صفحه فرود تبلیغات در گوگل خود کار کنید.

آنچه باقی می ماند،  بعضی از کلماتی است که خیلی ضعیف تر از حد انتظار عمل می کنند و راهی برای حذف آنها و خلاص شدن از ترافیکی که به ساییتان اضافه میکننند وجود ندارد، می توانید هزینه مزایده آنها را کاهش داده یا کلمات را برای مدتی متوقف کنید و تمرکز خود را روی کلمات کلیدی سودآور بیشتر کنید. حتی می توانید هدف گزاری تبلیغات در گوگل خود را تغییر دهید تا افرادی که تبلیغ شما را می بینند را تعدیل و کنترل کنید.

کلمات کلیدی به تنهایی نشان دهنده نیت جست و جو نیستند. بنابراین هدف گیری مخاطب audience targeting می تواند در این قسمت به کمک شما بیاید.

هیچ کدام از کلمات کلیدی شما نرخ تبدیل ۱۰۰ درصدی ندارند ( اگر اینطور است حتماً ترافیک کافی ندارید، هدف گیریتان ایراد دارد و اهداف کمپین تبلیغات در گوگل شما بی معنی است)

این یعنی حتی کلمات کلیدی و عبارات جست و جو شده باکیفیت هم کلیک هایی دریافت می کنند که منجر به تبدیل نمیشوند.

یادتان باشد که عبارات جست و جو شده ی نامرتبط علامت هستند نه دلیل. اگر نوع انطباق و هدف گذاری خود را تغییر ندهید در آینده هم به همان میزان کوئری نامربوط دریافت کرده و هزینه ی خود را هدر می دهید.

کلمات کلیدی باکیفیت نمی توانند منجر به افزایش نرخ تبدیل مشتری برایتان شوند زمانی که صفحه فرود شما به خوبی طراحی نشده و یا لینک آن درست کار نمیکند. متوقف کردن کلمات کلیدی ضعیف شاید در کوتاه مدت جواب بدهد اما نارضایتی مشتری در دراز مدت به ضرر کسب وکار شما تمام خواهد شد.

گام سوم: کلمات کلیدی کم ترافیک را بهینه سازی کنید

تا اینجا، اقدامات اساسی بهینه سازی لیست کلمات کلیدی را انجام داده اید. در واقع از قانون ۲۰/۸۰ تمرکز بر کلمات کلیدی قوی و پربازده استفاده کرده اید. حالا وقت آن رسیده که روی اکانت گوگل ادز تمرکز کنید.

لیست کلمات کلیدی تبلیغات‌ در گوگل‌ خود را به صورت منظم کنترل کرده و بهینه سازی کنید. علائم و دلایل عملکرد ضعیف کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل خود را تشخیص دهید.

یادتان باشد که تبلیغات کلیکی پیشنهاد ویژه شما را زمانی که مخاطب ایده آل شما آماده انجام خرید است، جلوی چشم او ظاهر می کند. بنابراین با بهینه سازی کلمات کلیدی در واقع دارید پیشنهاد ویژه و تخفیف ها، بازه ی مخاطبان و نرخ تبدیل خود را هم به طور همزمان بهینه سازی می کنید.

چه تعداد کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل می توان استفاده کرد؟

به طور کلی شما برای هر تبلیغی می توانید بیش از 100 کلمه تعیین نمایید در حالی که انجام این کار توسط ما اصلا توصیه نمی شود. به طور کلی شما برای انجام یک تبلیغ می توانید یک یا نهایتا 2 هدف داشته باشید. بنابراین کلماتی که در این حوزه می توانند استفاده شوند، نمی توانند بیش از 10 الی 20 کلمه باشند. چگونه می توان برای معرفی یک خدمت از 100 کلمه استفاده کرد.

تعداد کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل هرچه کمتر باشد، بررسی میزان اثربخشی آنها بر اساس گزارشاتی که گوگل برای شما آماده می کند، راحتتر است.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای موثر بودن سرمایه گذاریتان از انتخاب زیاد برای تعداد کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل و همچنین عبارت های تک کلمه ای خودداری کنید. بهتر است که تمام کلمات کلیدی که به یکدیگر مرتبط هستند را در یک گروه قرار دهید تا نرخ ارتباط تبلیغتان را افزایش دهید.

تکنیک های انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز

خودتان را جای مشتری قرار دهید!

سعی کنید هنگام تهیه لیستی از کلمات کلیدی، مثل مشتری فکر کنید! در اولین قدم دسته بندی های مربوط به کسب و کار خود را مشخص کنید؛ پس از آن کلمات و عبارتی که با آن دسته مرتبط هستند را مشخص کنید؛ این عبارت شامل جملاتی می باشند که مشتریان شما برای توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.

به عنوان مثال

اگر در زمینه فروش انواع کفش فعالیت می کنید؛ مشتریان شما چند دسته هستند؛ زنان، مردان و کودکان حال برای هر دسته ازمحصولات اصطلاحات متداولی وجود دارد. مانند “کفش مجلسی مردانه”، “کفش تنیس زنانه” شما می توانید اصطلاحات مرتبط با خدماتتان را به کلمات کلیدی مورد نظر بیافزایید.

از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید!

برای هدف قرار دادن مشتریانی که به یک محصول خاص علاقمند هستند باید از کلمات کلیدی خاصی که مستقیما با خدمات شما در ارتباط هستند؛ استفاده کنید. برای تاثیر گذاری بیشتر کمپین های تبلیغ در گوگل کی توانید از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید.

به عنوان مثال

اگر شما فروشنده کفش ورزشی مردانه هستید احتمالا کلمه کلیدی مشخصی مثل ” کفش بسکتبال مردانه” را انتخاب میکنید زیرا این مدل کفشی است که شما ارائه دهنده آن هستید. در این حالت تبلیغات شما برای کسانی به نمایش درخواهد آمد که این مدل کفش ها را جستجو می کنند و یا از سایت های مربوط به ورزش بسکتبال دیدن کنند.

از کلمات کلیدی عمومی، که اکثرا استفاده می کنند، بهره ببرید!

اگر اولویت شما این است که در دید افراد بیشتری قرار بگیرید می توانید کلمات کلیدی کلی تری را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید هنگام اضافه کردن کلمات کلیدی کلی ممکن است تبلیغ شما به افرادی که هیچ ارتباطی با خدمات کسب و کار شما ندارند و اصطلاحا جز مشتریان هدف شما نیستند نمایش داده شود. همچنین ، کلمات کلیدی کلی تر، رقابتی تر هستند و ممکن است به مبلغ پیشنهادی بیشتری نیاز داشته باشند.

کلمات کلیدی کلی و عمومی را آزمایش کنید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک نتایج بهتری به شما می دهد. مهم نیست که کلمات کلیدی شما چقدر عمومی هستند ، همیشه باید به تبلیغات و وب سایت شما مربوط باشند.

به عنوان مثال

اگر یک فروشگاه بزرگ کفش دارید احتمالا کلمه کلیدی عمومی تری مثل “کفش” انتخاب کنید. در این حالت تبلیغات شما برای افرادی به نمایش درخواهد آمد که درباره خود کفش و طیف گسترده آن جستجو کرده اند و یا افرادی که از سایت هایی درباره مد و فشن بازدید کرده اند.

کلمات کلیدی مشابه در گوگل ادز

در یک اکانت گوگل ادز، ممکن است که کلمات کلیدی مشابه داشته باشید که از نظر معنا شبیه هم هستند و همه‌ی این کلمات با عبارت مورد جست و جو توسط کاربر هماهنگ‌اند. اگر چند کلمه‌ی کلیدی مشابه در یک ادگروپ داشته باشیم، گوگل ادز اولویت نمایش را به کدام یک می دهد؟ مثلا ممکن است کلمه‌ی کلیدی “دوره‌ی برنامه نویسی” و “دوره‌ی آموزشی برنامه نویسی” را در کمپین تبلیغات در گوگل خود و در یک ادگروپ داشته باشید که هر دوی این کلمات با عبارت مورد جست و جوی “دوره‌ی مناسب آموزش برای برنامه نویسان” هماهنگ باشد اما در استخر کلمات کلیدی این ادگروپ، گوگل ادز فقط قلاب یکی از این کلمات کلیدی مشابه را می‌گیرد و با عبارت مورد جست و جوی کاربر هماهنگ می‌کند تا تبلیغ را به او نمایش دهد.

کلمات کلیدی مشابه را در گروه های تبلیغاتی گروه بندی کنید.

برای نمایش تبلیغات مرتبط به مشتریان بالقوه ، کلمات کلیدی و تبلیغات خود را بر اساس محصولات ، خدمات یا سایر دسته ها در گروه های تبلیغاتی گروه بندی کنید. علاوه بر تبلیغات کلیکی در تبلیغات بنری گوگل نیز می‌توانید مخاطبین خود را گروه‌بندی کنید. اگر چندین کلمه کلیدی با یک عبارت جستجو تطابق داشته باشد گوگل کلمه کلیدی را انتخاب میکند که بر اساس رتبه بندی این مقاله مشخص شده باشد. اگر همه کلمات کلیدی خود را به یک گروه تبلیغاتی اضافه کنید کاربری که به دنبال “کفش زنانه” میگردد ممکن است تبلیغات شما درباره “کفش تنیس مردانه” را نیز مشاهده کند.

به عنوان مثال

اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید ، می توانید ۲ گروه تبلیغاتی ایجاد کنید: ۱ برای کفش های مناسب دویدن و ۲ برای کفش های مناسب فعالیت روزانه. گروه تبلیغاتی شما برای کفش های دویدن می تواند شامل تبلیغاتی با کلمات کلیدی مانند “کفش دویدن” و “کفش ورزشی” باشد. گروه تبلیغاتی شما برای کفش مجلسی می تواند شامل کلمات کلیدی مانند “کفش شب” و “کفش مجلسی” باشد. به این ترتیب ، مشتریان بالقوه شما می توانند تبلیغ را در مورد کفش های شب هنگام جستجوی “کفش شب” مشاهده کنند – نه زمانی که “کفش دویدن” را جستجو می کنند.

زمانی که در یک کمپین گوگل ادز از کلمات کلیدی مشابه استفاده می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در واقع گوگل ادز، مولفه‌های زیادی را برای انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب در نظر می‌گیرد. مولفه‌هایی که در ادامه‌ی این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت. زمانی که تبلیغ شما وارد مزایده‌ی گوگل می‌شود، با تبلیغ سایر تبلیغ کنندگان گوگل مقایسه می‌شود و هزینه به ازای کلیک، کمترین نکته‌ی مورد نیاز در تعیین امتیاز تبلیغ شما در مزایده و پیشی گرفتن از رقیب در جایگاه تبلیغات گوگل است .

کلام آخر – ساخت لیست کلمات کلیدی برای گوگل ادز

مطابق گفته گوگل در این مقاله به راه های ساخت لیست کلمات کلیدی پرداختیم. سعی کنید از لیستی که برای خدمات شما مناسب تر است، استفاده کنید. تجربه شما در ساخت لیست کلمات کلیدی به چه صورت بوده است؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

راهنمای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای گوگل ادز و انواع آن
در هنگام ساخت کمپین های تبلیغاتی گوگل، شما باید لیستی از کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. وقتی...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید