کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از قسمت های اساسی برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق است. با استفاده از این صفحات شما می توانید نرخ تبدیل کاربر به مشتری و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید و به جامعه مشتریان خود اضافه کنید. با این وجود بسیاری از افراد اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج را به درستی انجام نداده و آن را برای رسیدن به اهداف مد نظرشان بهینه سازی نمی کنند. در ادامه اصول طراحی لندینگ پیج و صفحه فرود چیست را بررسی خواهیم کرد.

 صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از بخش های اختصاصی سایت است، که هدف اصلی استفاده از آن، افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری است. به همین دلیل است که طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج باید به طور اختصاصی و هدفمند انجام شود. معمولا از لینک این صفحات برای جلب نظر بازدیدکنندگان در شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

به بیان ساده تر، صفحه ی فرود صفحه ای از وب سایت است که کاربر تنها با یک کلیک بر روی تبلیغات، وارد آن صفحه می شود. فردی که بر روی یک تبلیغ کلیک می کند در واقع می خواهد به صفحه ای وارد شود که با موضوع تبلیغات در ارتباط است. هدایت افراد به صفحه ی اصلی تبلیغات شما را بی اثر خواهد کرد. از این رو کسب و کار ها برای هر کمپین تبلیغاتی خود یک صفحه ی مجزا طراحی می کنند. صفحه ای که از لحاظ بصری برای کاربر جذاب است و تمام توضیحاتی که کاربر نیاز دارد را در اختیارش می گذارد.

این نوع صفحات معمولا مستقل از سایر قسمت های سایت شما هستند، به این معنا که به هیچ کدام از قسمت های صفحه اصلی سایت شما لینک نمی شود. بنابراین اگر کاربران از این طریق وارد سایت شما شوند، یعنی در حال حاضر به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند. بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید :

  • ارائه لینکی برای ثبت نام در سایت شما
  • ارائه لینکی برای فروش محصول خاصی (استفاده از گزینه های Call to Action)
اصول طراحی صفحه فرود

تفاوت بین صفحه فرود یا لندینگ پیج با صفحه اصلی چیست؟

هنگامی که شما در یکی از شبکه های اجتماعی یا گوگل تبلیغی مشاهده می کنید، معمولا با کلیک کردن روی آن، به صفحه اصلی سایت مورد نظر انتقال پیدا می کنید، که یک اشتباه بزرگ در تبلیغات آنلاین است. صفحه اصلی یا خانه در یک سایت، معمولا بسیار کلی است چرا که هدف شما را که تبدیل کاربر به مشتری بالفعل است را برآورده نمی سازد. در صفحه اصلی سایت شما، گزینه های مختلفی وجود دارد، که برای کاربر مشخص نمی کند هدف شما از تبلیغ چیست؟ پس در نظر داشته باشید که هنگام طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج تنها باید یک هدف مد نظر داشته باشید و تنها یک گزینه خدماتی را به کاربر پیشنهاد دهید.

بهترین صفحه فرود تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارد؟

اگر تصمیم دارید هزینه به ازای هر کلیک CPC تبلیغات در گوگل خود را کم کنید و نرخ بازگشت سرمایه از طریق تبلیغات پولی خود را بهبود ببخشید نکات زیر را در طراحی صفحه ی فرود خود رعایت کنید:

بر اساس آنچه در صفحات فرود مشتریان خود میبینیم اکثر آنها موارد زیر را آورده اند:

  • عکس های مرتبط و باکیفیت ( به همراه یک شات قوی در بالای صفحه)
  • عنوان و زیر عنوان
  • یک فراخوان عمل واحد و در مرکز توجه ( جایی که فرم و دکمه ی فراخوان نمایش داده میشود)
  • ویژگی ها و مزایای پیشنهادی
  • نظر کاربران دیگر، نشان های اعتماد، یا صفحات اجتماعی برای اثبات ادعای خود به مشتری

مهم‌ترین اشتباهات طراحی صفحه فرود چیست؟

اگر شما به دنبال افزایش اثربخشی تبلیغات آنلاینتان چه در گوگل ادز و چه در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام هستید، باید یک صفحه فرود جذاب با تجربه کاربری خوب داشته باشید. اما این مورد مسئله‌ای است که از چشم بسیاری از تبلیغ‌کنندگان پنهان باقی می‌ماند. عدم اطلاعات کافی در این مورد باعث می‌شود که اشتباهات زیادی در طراحی صفحه فرود رخ دهد. مهمترین اشتباهات در طراحی صفحه فرود چیست؟

انتخاب رنگ مشابه با سایت برای گزینه‌های CTA

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان سایت انجام می‌دهند، این است که می‌خواهند تمامی رنگ‌های استفاده شده در سایت با هم همخوانی داشته باشند. این کار به وضوح اشتباه است. چرا که هدف اصلی شما از استفاده از گزینه‌های CTA این است که توجه کاربر را جلب کنید. پس اگر رنگی مشابه با سایر رنگ‌های موجود در سایت انتخاب کنید، شانس نادیده گرفتن گزینه‌های فراخوانی‌تان را افزایش داده‌اید. بنابراین هنگام طراحی صفحه فرود به خاطر داشته باشید که رنگ انتخابی شما باید متفاوت از رنگ اصلی سایت باشد. بنابراین به‌عنوان اولین مورد از اشتباهات صفحه فرود ، انتخاب رنگ مناسب را مدنظر داشته باشید.

اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

عدم رعایت سایز مناسب برای گزینه‌های فراخوانی

به همان اندازه که رنگ گزینه فراخوانی اهمیت دارد، سایز این قسمت از صفحه فرود نیز مهم است. بر اساس آزمون‌های مختلفی که در این زمینه انجام شده است، بیش از اندازه بزرگ بودن و یا کوچک بودن این گزینه‌ها، تأثیر منفی در بازده شما دارد. تجربه ما نشان می‌دهد، که اگر سایت گزینه فراخوانی شما در صفحه فرود، چیزی حدود 20 درصد از لگوی استفاده شده در سایت، بزرگ‌تر باشد، نتیجه بسیار مطلوب خواهد بود.

فراموش نکنید که کاربران شما تنها کاربران دسکتاپ نیستند. بخشی از ترافیک سایت شما، کاربرانی هستند که از تلفن همراه استفاده می‌کنند. بنابراین شما باید طراحی صفحه را به‌گونه‌ای انجام دهید که در همه دستگاه‌های الکترونیکی ریسپانسیو باشد.

نادیده گرفتن رنگ مورد علاقه مخاطبین شما

فراموش نکنید که قرار است دیگران از لندینگ پیج شما استفاده کنند، نه خودتان! نظر شما مهم است، اما نظر نهایی نیست. یکی از اشتباهات طراحی صفحه فرود این است که تبلیغ‌کننده می‌خواهد همه چیز مطابق میل وی باشد! در ابتدای مقاله نیز به این نکته اشاره کردیم که شما برای اینکه به نیاز مخاطبتان به درستی پاسخ دهید، باید شناخت درستی از او داشته باشید. به‌عنوان مثال، رنگی که برای طراحی صفحه فرود و یا گزینه‌های فراخوانی انتخاب می‌کنید، به نوع خدمت و نیاز کاربران بستگی دارد. به‌عنوان مثال صفحه فرود سایتی که در زمینه فروش لوازم کودک فعالیت دارد، با طراحی سایتی که در زمینه فروش عایق کار می‌کند، متفاوت است.

بر اساس تحقیقانی که انجام شده است، یک لندنیگ پیج برای اینکه نظر کاربر را به خود جلب کند، تنها 90 ثانیه زمان دارد. مطالعات نشان می‌دهند که چیزی که در این مدت زمان کم بیشترین تأثیر را روی کاربر دارد، رنگی است که برای طراحی انتخاب شده است. فراموش نکنید رنگ مورد علاقه برای هر گروه سنی با هر جنسیتی متفاوت است! پس اول مخاطبتان را بشناسید، بعد دست به کار شوید.

بهینه نبودن عملکرد سایت

زمانی که کاربر برای انجام کاری وارد لندینگ پیج شما می‌شود، به دنبال رسیدن به هدفی است. برای رسیدن به این هدف الزاماً باید مراحلی را دنبال کند. اگر صفحه فرود شما برای طی کردن این مراحل بهینه نشده باشد، قطعاً تجربه کاربری از بین خواهد رفت. بنابراین فقط مهم نیست که کاربر روی گزینه فراخوانی کلیک کند، مهم است که بعد از آن سایت شما چگونه به او سرویس می‌دهد. به‌عنوان مثال سرعت و روند پرداخت هزینه، ثبت‌نام در سایت و … از جمله مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. بنابراین بهینه نبودن تجربه کاربری را می‌توان یکی از مهم‌ترین اشتباهات طراحی صفحه فرود دانست.

عدم استفاده از فاکتورهای جلب اعتماد

برای جلب اعتماد کاربر از طریق صفحه فرود تنها چیزی که در اختیار دارید، متن است! فراموش نکنید که شما از طریق همین صفحه باید اعتماد کاربر را به خودتان جلب نمایید و او را تشویق کنید که از خدمات ارائه شده توسط شما، استفاده کند. بنابراین استفاده از متن مناسب با نگارش عالی، اشاره به مزیت‌های کار با شما، عکس‌های جذاب و … از جمله مواردی است که باید به آن‌ها دقت کنید.

اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه انجام می شود؟

استفاده از افزونه وردپرس برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، معمولا از محدودیت های زیادی که قالب های این سیستم مدیریت محتوا برای شما دارد، آگاهی دارید. با این وجود روش های دیگری مانند کدنویسی و استفاده از افزونه یا پلاگین های وردپرس این فرصت را به شما می دهد که از انعطاف پذیری بیشتری هنگام طراحی برخوردار شوید.

برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج شما می توانید از یکی از افزونه های وردپرس به نام WordPress Landing Pages استفاده کنید که به شما امکان استفاده از طرح های خاص را می دهد و با استفاده از تست A/B به شما کمک می کند تا طراحی مناسب را برای دست یابی به بالاترین نرخ تبدیل انتخاب کنید.

نصب تم وردپرس درگ اند دراپ

هنگامی که شما قصد استفاده از تم های وردپرس را دارید، قطعا استفاده از قالب های درگ اند دراپ در اولویت است. یکی از بهترین قالب هایی که به شما امکان طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج اختصاصی را می دهد، Divi است چرا که به سرعت یک طرح سفارشی برای شما آماده می کند.

اصول طراحی صفحه فرود

استفاده از طرح های سفارشی

اگر بودجه مالی در نظر گرفته برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج به اندازه کافی است، می توانید از Lander یا Leadpages برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج استفاده کنید. استفاده از این روش برای شما هزینه بر است اما با دستور العمل های گام به گامی که در اختیارتان قرار می دهد، شما را در این طراحی راهنمایی می کند. انجام این کار نیاز به دانش کدنویسی بالایی ندارد و تنها 30 دقیقه زمان می برد.

۴ روش آسان و کاربردی برای بهینه سازی صفحه فرود

اگر می خواهید صفحه فرودتان خیره کننده و جذاب باشد باید با اصول رابطه کاربری آشنایی کافی داشته باشید. لزوم حضور صفحه فرود این است که کاربر پس از وارد شدن به آن صفحه به محتوای سایت جذب شود و به دیگر صفحات سایت سری بزند. اما تا به حال فکر کرده اید که با انجام یک سری از فعالیت های ساده سئو صفحه فرود را افزایش داد؟ در این صورت صفحه فرود در صفحات گوگل رتبه می گیرد و علاوه ورودی از تبلیغات کلیکی و ایمیل از گوگل نیز ورودی خواهد گرفت. در ادامه چند نکته کلیدی برای بهینه سازی صفحه فرود خواهیم گفت و خواهید دید به چه آسانی می توان شانس بازدید بیشتر از صفحات را افزایش داد.

۱.کلمات کلیدی خود را بشناسید

قبل از شروع بهینه سازی صفحه ی فرود باید بدانید که بر روی چه کلمات کلیدی می خواهید هدف گذاری کنید. اول کلمات کلی محور موضوع صفحه ی خود انتخاب کنید. مثلا کلمه ی مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ سپس کمی در مورد این کلمات فکر کنید. در اصل باید کلمات کلیدی شما بتواند هدف شما از آن صفحه ی فرود را به خوبی توضیح دهید. پس از تفکر کلی در مورد کلمات انتخابی، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.

برای تحقیق کلمه کلیدی ابتدا کلمات خود را در گوگل سرچ کنید. آیا کسی قبلا بر روی این کلمات صفحه سازی کرده است؟ رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند؟ پیشنهاد های دیگر گوگل چیست؟ اگر کلمه کلیدی شما را قبلا کسی کار نکرده است بهتر است کمی بیشتر در مورد انتخاب آن فکر کنید زیرا قطعا مردم کمتر آن را سرچ خواهند کرد. برای تحقیقات کلیدی از یک سری ابزار های آنلاین مثل http://keywordtool.io/ و keyword planner می توانید استفاده کنید و آن کلمات را هم در لیست خود قرار دهید.

حال که تحقیقات لازم در مورد کلمات کلیدی را انجام دادید باید از میان همه کلمات تنها یک کلید واژه برای صفحه فرود خود انتخاب کنید. کلید واژه ای که به بهترین نحوه بتواند موضوع صفحه فرود را بیان کند. این کلمه ی کلیدی اصلی شماست. حال پنج کلمه ی کلیدی دیگر که به کلمه اصلی ربط دارند را انتخاب کنید.

۲.بهینه سازی صفحه فرود با انتخاب عنوان مناسب برای صفحه

اولین چیزی که ربات های گوگل می بینند عنوان صفحه است. عنوان صفحه مثل این است که کسی برای شما از دور دست تکان می دهد تا او را ببینید. ربات های گوگل البته در نهایت عنوانی را رتبه می دهند که برای کاربران بیشتر جذاب بوده و کلیک های بیشتری گرفته است. شما هفت ثانیه وقت دارید تا بر ذهن مخاطب خود تاثیر بگذارید و تمام منظور خود را باید در 60 کاراکتر به او برسانید. در کنار اینکه باید عنوان جذاب باشد حتما کلمه کلیدی اصلی خود را در آن قرار دهید.

۳.به متا دیسکریپشن به دید یک تخته اعلان نگاه کنید

اصول بهینه سازی صفحه فرود با اصول کلی سئو وب سایت متفاوت نیست. از توضیحات متا غافل نشوید اگر فکر می کنید کسی به آن ها اهمیت نمی دهد سخت در اشتباهید. گوگل به خوبی آن ها را می بیند و به آن ها توجه می کند. توضیح متا بلافاصه بعد از آدرس سایت و عنوان شما می آید پس بر روی جست و جوگر تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین تلاش کنید توضیحات مناسب و جذاب بنویسید. در داخل این توضیحات از کلید واژه اصلی و کلید واژه فرعی استفاده کنید.

۴.URL خود را جلوی چشم گوگل بگذارید

URL نقش بسیار کلیدی در صفحه ی فرود شما دارد. هنوز بر سر اینکه کلید واژه فارسی باشد یا انگلیسی اختلافات زیادی است اما چیزی که واضح است گوگل زبان انگلیسی را بهتر متوجه خواهد شد. اما تفاوتی ندارد چه زبان فارسی و چه زبان انگلیسی اگر در URL خود از کلید واژه استفاده کنید گوگل سریع تر موضوع صفحه ی شما را می فهمد و به آن رتبه می دهد.

آیا می‌دانستید بهترین سایت برای تبلیغ کسب و کارتان، گوگل است. برای انجام تبلیغات در گوگل به لینک زیر مراجعه فرمایید.

تبلیغات در گوگل

کلام آخر

همراهان عزیز اگر شما می خواهید از سرمایه و زمانی که برای اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج در نظر گرفته اید، بیشترین بهره را ببرید، بهتر است که انجام این امر مهم را جهت داشتن تبلیغات موفق به افراد متخصص بسپارید. شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با افراک در ارتباط باشید تا از راهنمایی های ما در این زمینه بهره مند شوید.

اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج
صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از قسمت های اساسی برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق است. با استفاده...
4 از 4 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید