کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟ بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک کدام اند؟ تبلیغ در فیسبوک مانند تبلیغ در یوتیوب، تبلیغ در اینستاگرام و تبلیغ در گوگل ادز یکی از راه‌های تبلیغاتی محبوب در دنیا به حساب می آید. یکی از  سریع ترین راه های دستیابی به مشتریان جدید تبلیغ در فیسبوک است. الگوریتم در حال تغییر فیسبوک همیشه می تواند ارتباط شما با طرفداران را به چالش بکشد. اما ویژگی های هدفگذاری دقیق فیسبوک به شما امکان می دهد تا به مخاطبان مدنظرتان برسید. این بدان معناست که تبلیغات فیسبوک می توانند پیام شما را به کسانی برساند که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را نیاز دارند. در این مقاله نحوه تبلیغات در فیسبوک را به شما آموزش خواهیم داد.

این نوع تبلیغ برای صرفه جویی در بودجه، نرخ تبدیل و بازده سرمایه گذاری بسیار عالی است. در اصل شما فقط برای رسیدن به مشتریان بالقوه هزینه پرداخت می کنید. قبل از شروع بهتر است بدانید که انواع تبلیغات در فیسبوک چیست؟ و گزینه های هدف گذاری چه هستند. در این مقاله هر چه نیاز دارید از ساخت حساب گرفته تا برنامه ریزی برای اولین کمپین را به شما آموزش خواهیم داد. برای تبلیغ در فیسبوک می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک بهره مند شوید.

انواع مختلف تبلیغات در فیسبوک

  • تبلیغ عکس Image ads

تبلیغ عکس یکی از راه های تبلیغ در فیسبوک است. به راحتی با چند کلیک می توانید یکی از عکس های صفحه ی فیسبوک خو را بالا بیاورید. درست است که ساده ترین نوع تبلیغات، تبلیغ عکس است اما این بدین معنا نیست که تبلیغاتی خسته کننده خواهد بود. به عنوان مثال به تبلیغ زیر توجه کنید. شاید فکر کنید برای جوراب نمی توان تبلیغ خاصی در نظر گرفت اما شرکت Happy Socks تبلیغ شاد و جالبی تهیه کرده است.

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

  • تبلیغات ویدئویی Video ads

تبلیغات ویدیویی یکی از روش‌های تبلیغ در فیسبوک است. تبلیغات ویدیویی می توانند در تایملاین و استوری اجرا شوند، یا می‌توانند به صورت تبلیغات درون برنامه‌ای در فیلم‌های طولانی تر فیسبوک ظاهر شوند. تبلیغات ویدئویی می تواند تیم یا محصول شما را  به خوبی نشان دهد، به  این تبلیغ نسخه ویدئویی از We Are Knitters توجه کنید.

دراین نوع  تبلیغات شما مجبور به استفاده از ویدئوهای  فیلمبرداری  شده نیستید. همچنین می توانید از نماد های گرافیکی مانند GIF یا انیمیشن برای جلب توجه یا توضیح پیشنهاد خود استفاده کنید. این یکی از بهترین نحوه تبلیغات در فیسبوک است.

مقالات مرتبط: آمارهای مهم فیسبوک برای کسب و کارها

  • تبلغات ویدئویی بنری Video poll ads

یکی از راه های تبلیغ در فیسبوک ، تبلیغ ویدئو به صورت بنری است. این نوع تبلیغات فیسبوک تنها در نیسخه ی موبایل امکان پذیر است. اطلاعات تبلیغات شما به همراه ویدئو به صورت بنری در صفحه نمایان می شود. این یکی از جدید ترین انواع تبلیغات پولی فیسبوک است ولی آمار های جدید این شرکت نشان می دهد که این نوع تبلیغ میزان آگاهی از برند را بیشتر از ویدئو ی معمولی بالا می برد.

انواع تبلیغات در فیسبوک

  • تبلیغ گردشی Carousel ads

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟ در یک تبلیغ گردشی  تا حداکثر 10 تصویر یا فیلم برای نمایش محصول یا خدمات شما استفاده می شود. شما می توانید از این قالب برای برجسته کردن مزایای مختلف یک محصول ، معرفی محصولات مختلف استفاده کنید ، یا حتی  یک تصویر پانوراما را به چند قسمت تقسیم کنید.

 

مقالات مرتبط: چگونه در فیسبوک بازاریابی کنیم؟

  • تبلیغات نمایشی به صورت اسلاید Slideshow ads

یکی از بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک ، تبلیغات اسلایدری است. تبلیغات نمایش اسلاید راهی آسان برای ایجاد تبلیغات ویدیویی کوتاه از مجموعه عکس های ثابت ، متن یا کلیپ های ویدیویی موجود ارائه می دهد. اگر خود عکس ندارید می توانید در قسمت مدیریت تبلیغات بروید و از عکس های استوک استفاده کنید. تبلیغات اسلایدی دقیقاً مانند فیلم های موشن چشمگیر و جذاب هستند، اما تفاوتشان این است که بسیار سبک هستند بنابراین حتی برای افرادی که مشکل اینترنت دارند ، به خوبی دانلود می شود. این نوع تبلیغ روشی آسان برای جلب توجه است.

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

  • تبلیغ کلکسیونی Collection ads

یکی از راه های تبلیغ در فیسبوک تبلیغ جمعی است. این نوع تبلیغ فقط برای موبایل در دسترس است. نحوه ی عمکردش به این صورت است که پنج محصول به صورت همزمان به مشتری نشان داده می شود و خریدار می تواند بر روی یکی از آن ها کلیک کند.

تبلیغات کلکسیونی

تبلیغات کلکسیونی با تبلیغات سریع ( که در پایین توضیح می دهیم) هماهنگ شده است. این امکان فرایند خرید آنلاین را بسیار سرعت می بخشد. این تبلیغ در شرایطی که حتی اینترنت خوب نیست هم به مخاطبان نشان داده می شود.

  • تبلیغات (تجربه سریع) Instant Experience ads

تبلیغات سریع Canvas نامیده می شد. این ها تبلیغاتی تمام صفحه ای بودند که 15 برابر تبلیغات دیگر سرعت داشتند. این یکی از بهترین نحوه تبلیغات فسبوک است.

  • تبلیغات راهنما Lead ads

تبلیغات راهنما برای موبایل طراحی شده اند زیرا افراد به راحتی می توانند اطلاعات شماره تلفن های خود را در برنامه به اشتراک بگذارند. این قابلیت در جمع آوری اطلاعات برای خبرنامه ها، ثبت نام در نسخه های آزمایشی و اینکه مردم اطلاعات مورد نیازشان را از شما بپرسند بسیار مناسب است.

مقالات مرتبط: نحوه تبلیغ در توییتر

  • تبلیغات پویا Dynamic ads

یکی از بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک ، استفاده از تبلیغات پویا است. تبلیغات پویا برای هدف گذاری افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقمند هستند در نظر گرفته شده است. برای مثال اگر فردی برای خرید به صفحه ی شما مراجعه کرده است یا محصولی را در سبد خرید خود قرار داده است اما فرایند خرید محصول را تکمیل نکرده ،تبلیغ پویا دقیقا تبلیغ همان محصول را در فیسبوک به آن ها نشان می دهد.

این می تواند یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی در فیسبوک باشد زیرا فرآیند خرید آن محصول را به مشتری یاد آوری می کند.

  • تبلیغات پیام رسان فیسبوک Messenger ads

یکی از راه های تبلیغ در فیسبوک تبلیغ در پیام رسان است. در این نوع تبلیغ، فیسبوک شما را به میلیون ها فردی که ماهانه از این پیام رسان استفاده می کنند متصل می کند. هنگامی که تبلیغ خود را می سازید پیام رسان را به عنوان جایگاه نمایش تبلیغ انتخاب کنید.

در این مثال خواهید دید که تبلیغات به چه صورت در پیام رسان نمایش داده می شود.

تبلیغ در مسنجر فیسبوک

همچینین می توانید از گزینه ی تبلیغات “click-to-Messenger” در تایملاین خود استفاده کنید. این نو تبلیغ دکمه ای را قرار می دهد که کاربر یا کلیک بر روی آن به پیام رسان شما متصل می شود و  می تواند سوالات خود را از این طریق از شما بپرسند.

مقالات مرتبط: هزینه‌ی تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟

  • تبلیغات استوری Stories ads

یکی از بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک ، تبلیغ در استوری است. طبق تحقیقات به این نتیجه رسیدند که 70 درصد  افراد برای دیدن تمام صفحه ی تبلیغات، گوشی خود را نمی گردانند. تبلیغات در استوری اجازه می دهد که از تمام ظرفیت صفحه استفاده شود و برای دیدن تبلیغ نیازی به چرخاندن گوشی نباشد. این تبلیغات بسیار کاربردی است و فیسبوک اذعان داشته که اکثر افراد به تبلیغات داخل استوری جذب می شوند.

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

  • تبلیغات واقعی Stories augmented reality ads

یا با اصطلاح صحیح انگلیسی تبلیغات reality ads به ویژگی هایی نظیر استفاده از انیمشن و فیلتر ها مجهز است. این نوع تبلیغ باعث می شود که مردم بیشتر با برند شما ارتباط برقرار کنند. این تبلیغ فیسبوک بسیار جدید است اما بازخورد های بالایی داشته است. این یکی از بهترین نحوه تبلیغات فسبوک است.

  • تبلیغات از طریق بازی Playable ads

یکی از بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک ، تبلیغ در استوری است ، تبلیغ از طریق بازی است. این نیز یک قالب تبلیغاتی جدید است. در این نوع تبلیغ شما بازی ای را برای مخاطب خود طراحی می کنید. این بازی ها مردم را برای تعامل با شما و محتوای برندتان ترغیب می کند.

تبلیغات گیم در فیسبوک

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم ؟ تنظیمات اکانت در ۷ مرحله

اگر از قبل اکانت تجاری فیسبوک دارید می توانید مستقیما به سراغ تبلیغات بروید. در قسمت مدیریت تبلیغات Ads Manager یا مدیریت تجاری Business Manage می توانید کمپین تبلیغاتی فیسبوک خود را شروع کنید. اگر اکانت تجاری فیسبوک ندارید بهتر است اول برای آن اقدام کنید و سپس تبلیغات را شروع کنید. در مراحل زیر نحوه تبلیغات در فیسبوک با استفاده از مدیریت تبلیغ Ads Manager را توضیح خواهیم داد.

توجه کنید

شما می توانید برای انجام تبلیغات در فیسبوک از خدمات و مشاوره مجموعه افراک بهره مند شوید و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید:

مشاوره رایگان افراک

مرحله ی ۱: هدف خوذ را مشخص کنید

به قسمت مدیریت تبلیغات فیسبوک  Facebook Ads Manager بروید و قسمت کمپین ها Campaigns را پیدا کنید. سپس بر روی گزینه ی Create کلیک کنید تا به بخش ساخت کمپین جدید راهنمایی شوید.

فیسبوک ۱۱ روش هدفگذاری برای بازاریابی را طراحی کرده است. شما می توانید طبق نیاز خود آن ها را انتخاب کنید.

  • Brand awareness: برند شما را به کاربران جدید معرفی می کند.
  • Reach: تبلیغ شما را به بیشترین ظرفیتی که می تواند نشان می دهد.
  • Traffic: افراد را به صفحه ی وب خاصی یا برنامه و یا پیام رسان فیسبوک راهنمایی می کند. و ترافیک را به سمت این صفحات می فرستد.
  • Engagement: تبلیغ شما را به تعداد زیادی از کاربران نشان می دهد، کاربران را به مشارکت در پست های شما تشویق می کند و میزان تعامل کاربران مثل لایک کردن افزایش می یابد.
  • App installs: افراد را به نصب برنامه ی شما هدایت می کند.
  • Video views: ویدئوی شما را به افراد زیادی نشان می دهد.
  • Messages: مردم را به صفحه ی پیام رسان شما متصل می کند.
  • Conversions: مردم را برای انجام دادن کاری در سایت، برنامه و پیامرسان ترغیب می کند.
  • Catalog sales: تبلیغ شما را به کاتالوگ عکس ها هدایت می کند در این صورت افراد می توانند محصولاتی را که بیشتر علاقه دارند را ببیند.
  • Store traffic: افرادی که نزدیک شما هستند را به بازدید از مغازه شما ترغیب می کند.

طبق اهداف بازاریابی که دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که برای موارد مشارکتی مربوط به فروش محصول می توانید به ازای هر عملکرد کاربر به فیسبوک پول پرداخت کنید. اما برای موارد تعاملی مثل بازدید و ترافیک به ازای impression یا نرخ نمایش باید هزینه پرداخت کنید. این بهترین نحوه تبلیغات در فیسبوک است.

مرحله‌ی ۲: کمپین خود را نام گذاری کنید

به پایین صفحه بیاید کمپین خود را نام گذاری کنید.  در این قسمت می توانید بهینه سازی بودجه رو را انتخاب کنید. این گزینه برای زمانی که چندین کمپین موازی راه اندازی کرده اید مناسب است. اما اکنون در این مرحله می توانید روشن نکنید.

برای هدف Engagement شما می توانید انتخاب کنید که چه عملکردی را می خواهید افزایش دهید. مثلا لایک های پیج افزایش یابد یا تعامل با پست شما بیشتر شود.

مرحله‌ی ۳: حساب تبلیغات خود را راه اندازی کنید

اگر قبلا اکانتی ساخته اید دکمه ای برای شما نمایان می شود که می گوید برای رفتن به مرحله ی بعدی کلیک کنید. اما اگر اولین باراست که می خواهید تبلیغات فیسبوک را راه  اندازی کنید شما دکمه ای را می بینید که بر روی آن Set Up Ad Account نوشته شده است .

بعد از کلیک بر روی این گزینه باید جزئیات بیشتری مثل کشور مورد نظر، اطلاعات حساب و زمان را انتخاب کنید سپس بر روی Continue کلیک کنید. در انتخاب خود دقت کنید زیرا برای تغییر این اطلاعات بعدا مجبور می‌شوید حساب کاربری جدیدی بسازید.

مرحله ی ۴: مخاطبان خود را انتخاب کنید

در بالای این صفحه نام کمپین خود را می نویسید و تعیین می کنید که بر روی کدام صفحه می خواهید تبلیغ انجام دهید.

ساخت اکانت تبلیغ در فیسبوک

برای مشخص کردن بودجه‌ی تبلیغاتی به پایین صفحه بیایید.

اولین گزینه این است که افرادی را که از قبل برند را شما چه از طریق فیسبوک و چه شبکه های دیگر می شناسند را اضافه کنید. در این قسمت می توانید موقعیت مکانی، سن ، جنسیت یا زبان خاصی را در نظر بگیرید. وقتی انتخاب خود را انجام دادید به نمایانگر مخاطبان در سمت راست صفحه توجه کنید. این عدد یک دید کلی در مورد مخاطبان بالقوه شما می دهد. همچنین تخمین میزان لایک ها را می توانید مشاهده کنید. اگر از قبل کمپین های دیگر داشتید این تخمین ها دقت بیشتری خواهند داشت. این میزان تقریبی هستند و فیسبوک از اطلاعاتی که خود دارد حدس می زند اما نتیجه قطعی نیست. پس چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم ؟

نحوه تبلیغ در فیسبوک

حال زمان این است که جزئیات هدفگذاری را وارد کنید. برای بالا بردن بازدهی تبلیغات خود می توانید از دو گزینه ی زیر برای متمایز کردن و انتخاب بهتر مخاطبان خود استفاده کنید.

  • Detailed targeting: در این قسمت می توانید افراد را بر اساس ویژگی های، جمعیتیُ رفتار و علایقشان تقسیم بندی کنید. نکته خیلی خوب این است که می توانید از جامعه آماری که در نظر گرفتید افرادی را حذف کنید یا کسانی را به آن اضافه کنید. مثلا شما هدفگذاری را بر روی تمام کسانی می گذارید که ورزش تنیس را دوست دارند اما افرادی که تنیس روی زمین خاکی را دوست ندارند از لیست حذف می کنید. می بینید که انتخابتان چقدر جزئی و هدفمند می شود. این بهترین نحوه تبلیغات در فیسبوک است.
  • Connections: ارتباط های فیسبوک را در نظر بگیرید. می توانید هدفگذاری کنید که تبلیغ برای کسانی که شما را دنبال می کنند نمایش داده نشود. برای مثال اگر به دنبال مخاطبان جدید هستید حتی می توانید مشخص کنید کسانی که پست های شما را لایک کرده اند نیز تبلیغات را نبینند. اما اگر محصول جدیدی را ارائه می کنید و دوست دارید حتی کسانی که با برند شما آشنایی دارند آن را ببینند بر روی گزینه ی “People who like your Page” کلیک کنید. شما می توانید دوستان و ارتباطات کسانی که شما را دنبال می کنند را مورد هدف قرار دهید.

مرحله‌ی ۵: جایگاه تبلیغات خود را مشخص کنید

به پایین بیاید و مشخص کنید تبلیغاتتان کجا نمایش داده شود. اگر در تبلیغ در فیسبوک تازه کار هستید راحت ترین راه انتخاب تعیین جایگاه خودکار است. Automatic Placements وقتی این گزینه را انتخاب می کنید فیسبوک به صورت خودکار تبلیغ شما را در فیسبوک، اینستاگرام و پیام رسان و جاهایی که می داند شما بهترین بازدهی را خواهید گرفت، نمایش می دهد.

اما اگر تجربه ی بیشتر از کار با این پلتفرم داشته باشی می توانید از میان گزینه های زیر انتخاب کنید.

  • نوع دستگاه- Device type: موبایل، دسکتاپ، هر دو
  • پلتفرم -Platform: فیسبوک، اینستاگرام، شبکه ی مخاطبین، پیام رسان
  • جایگاه- Placements: صفحه ی اصلی، استوری، در میان ویدئو ها، پیام رسان، داخل مقاله ها، داخل برنامه، سایت های خارج از فیسبوک.
  • سیستم عامل- operating systems: سیستم های iOS, Android

حساب کاربری در فیسبوک

مرحله ی ۶: برنامه ریزی زمانی و بودجه بندی خود را انجام دهید

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم ؟ تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید برای کمپین های خود هزینه پرداخت کنید. می توانید بودجه ی نا محدود یا بودجه ی روزانه تعریف کنید. سپس دکمه ی شروع را بزنید و اگر می خواهید زمان بندی کنید اطلاعات مربوط به تاریخ را وارد کنید.

نحوه تبلیغ در فیسبوک

با استفاده از منوی پیشرفته ی پرداخت می توانید نحوه تبلیغات در فیسبوک را انتخاب کنید. دقیقا مشخص کنید که بودجه  ی شما صرف چه چیزهایی شود.

روش تبلیغ در فیسبوک

در نظر بگیرید که زمان بندی کردن تبلیغات بهترین راه برای کاهش هزینه ها خواهد بود. زیرا در این حالت شما مشخص می کنید تبلیغات زمانی که مخاطبان آنلاین شما می خواهند نمایش داده شود. اگر تنظیمات بودجه را بر روی نا محدود قرار داده اید برای کنترل هزینه ها تنها برنامه ی زمان بندی را اجرایی کنید.

حال چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟ وقتی تمامی انتخاب خود را انجام دادید بر روی گزینه ی Continue کلیک کنید.

مرحله ی ۷: تبلیغ خود را بسازید

حال که با نحوه تبلیغات در فیسبوک آشنا هستید. بهتر است اول از همه فرمت تبلیغ خود را مشخص کنید. سپس متن و هر چه می خواهید را به تبلیغ اضافه کنید. فرمت های پیشنهادی شما بستگی به هدفگذاری شما دارد. شما پیشتر هدفگذاری کرده اید. بر روی ابزار نمایش در پایین صفحه کلیک کنید تا مطمئن شوید تبلیغ شما در موبایل و دیگر دستگاه ها به خوبی نمایش داده می شود. هنگامی که از انتخاب خود راضی بودید بر روی Confirm کلیک کنید. پس از آن منتظر ایمیل تاییده فیسبوک باشید.

ساخت اکانت بیزینس فیسبوک

در این مقاله با بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک آشنا شدید. ساخت کمپین در فیسبوک کمی پیچیده به نظر می رسد اما اگر طبق توضیحات پیش بروید به راحتی می توانید، کمپین خود شروع کنید. نکته مهم در تبلیغات توییتر و فیسبوک نحوه ی صحیح قیمت گذاریست. در اصل پیچیده ترین قسمت  کار همین است. اگر نتوانید به شیوه ای بهینه قیمت گذاری کنید قطعا بخش زیادی از هزینه های شما به هدر خواهد رفت. متخصصین افراک شما را در امر تبلیغ در فیسبوک راهنمایی خواهند کرد.

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟
چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم؟ بهترین روش های تبلیغ در فیسبوک کدام اند؟ تبلیغ در فیسبوک مانند تبلیغ...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت توضیحات کاملتون
    اما اینجا یه مشکلی هست که کاربران ایرانی که باسرور خودشون میان بن میشن و این مشکل راه حلی داره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      مشکل کاربر ایرانی نیست. اصلی ترین مشکل لینک شدن IP ایران است و تبلیغات از سمت فیسبوک رد می‌شود.

      آیا مفید بود؟
  2. خیلی ممنون تشکر
    یه جاهاییش معلوم بود که خوب نوشته نشده، لطفا بازخوانی و اصلاحش کنید.
    در کل تشکر، مرسی که وقت گذاشتید و نوشتیدش.
    تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بسیار ممنونیم از نظر شما، حتما بررسی خواهد شد.

      آیا مفید بود؟
  3. سلام و درود
    اگر ما یک سایت با وردپرس بزنیم میتونیم از تبلغات فیسبوک استفاده کنیم یا بحث جداگونه اس ؟
    مورد دوم ما که تحریم هستیم چجوری باید دیپوزیت انجام بدیم در فیسبوک

    آیا مفید بود؟