کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از کارهایی که برای شروع کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه کرد, نماد اعتماد الکترونیکی است. برای خرید و استفاده از خدمات یک کسب و کار آنلاین, نماد اعتماد الکترونیکی آن را بررسی کنید. اما این نماد الکترونیکی چیست؟ نحوه استعلام نماد الکترونیکی چیست؟

امروزه کسب و کار های اینترنتی زیادی مشغول ارائه خدمات و محصولات هستند. بهتر است قبل از همکاری و یا انجام عملیات خرید و فروش با آنها, نماد الکترونیکی را بررسی کنید.

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد الکترونیکی چیست؟ به زبان ساده برای احراز هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی است. هدف از اعطای نماد الکترونیکی, قانونمند کردن و ایجاد یک چهارچوب قانونی برای فعالیت و کسب و کار های اینترنتی است.
این نماد اعتماد یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ( وزارت صنعت, معدن و تجارت) صادر میشود.
این مرکز مسئولیت ایجاد زیرساخت های امنیتی و اعطای نماد الکترونیکی به کسب و کار های آنلاین را برعهده دارد.

مواردی که نماد الکترونیکی ایجاد میکند به شرح زیر است:

  • واضح بودن اطلاعات کالا و خدمات ارائه شده
  •  شناسایی صاحبان کسب و کار های اینترنتی و امکان مراجعه و پیگیری, پس از بروز مشکل
  •  اطمینان از محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی مشتریان
  •  حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ابعاد اجتماعی, فرهنگی و اقتصادی

نحوه استعلام نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نحوه اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد در حال حاضر تا دو سال اعتبار دارد. برای استعلام یک سایت میتوانید وارد سایت رسمی enamad.ir شوید. در قسمت “لیست کسب و کارهای دارای نماد”, اطلاعات سایت مورد نظر را وارد کنید.
همچنین میتوانید لیست تمامی کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد را مشاهده کنید.
میتوانید وارد سایتی که قصد خرید و استفاده از خدمات آن را دارید, شوید. اگر لوگوی اعتماد الکترونیکی را مشاهده کردید میتوانید با کلیک بر روی آن اطلاعات کسب و کار را مشاهده کنید.
حال میتوانید با خیال راحت سفارشات خود را در این سایت انجام دهید.

ستاره های نماد اعتماد به چه معنا است؟

ستاره های موجود در نماد اعتماد الکترونیکی, نشان دهنده اعتبار و میزان کیفیت آن کسب و کار است. فراموش نکنید که نمادی که ستاره نداشته باشد نشان از نوپایی و کوچک بودن کسب و کار است.

نماد اعتماد الکترونیکی افراک

افراک یک آژانس تبلیغات آنلاین است که در زمینه تبلیغ در گوگل و انواع تبلیغات کلیکی در اینستاگرام, توییتر و لینکدین فعالیت میکند. بنابراین در دسته بندی کسب و کار های اینترنتی قرار میگیرد. نماد الکترونیکی سایت افراک را میتوانید در صفحه اصلی سایت مشاهده کنید.

خلاصه

قبل ازهر گونه سفارش از کسب و کار های اینترنتی, باید نماد اعتماد  را بررسی کنید. استعلام نماد الکترونیکی راهی است برای اعتماد به کسب و کار های آنلاین. شرایط دریافت نماد اعتماد  و قوانین و مقررات را میتوانید در سایت مذکور به صورت کامل مشاهده کنید. نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات این پست با ما درمیان بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید