کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

Search Quality Rater ها چه نقشی در رتبه بندی گوگل دارند؟

Search Quality Rater ها چه نقشی در رتبه بندی گوگل دارند؟

آیا می‌دانید چگونه رتبه بندی گوگل وب‌سایت‌ها در کلمات کلیدی مشخص توسط این شرکت تعیین می‌شود؟ خب آنها برای این کار الگوریتمی دارند. اما همانطور که می‌دانید الگوریتم‌ها نیز خطا دارند و به همین دلیل این غول فناوری تلاش می‌کند الگوریتم‌های خود را به صورت پیوسته بهبود دهد. یک راه برای این که آنها الگوریتم‌هایشان را بهبود دهند استفاده از نیروی انسانی است که اصطلاحا به آنها Search Quality Rater یا ارزیابان رتبه‌بندی گوگل می‌گویند. اما آیا این تیم تا به حال وب‌سایت شما را بررسی کرده‌اند و دانستن این موضوع چه اهمیتی دارد؟ در این نوشتار خواهیم گفت. با افراک همراه باشید.

Search Quality Rater ها چه نقشی در ارزیابی رتبه بندی گوگل دارند؟

تیم Search Quality Rater چه کسانی هستند؟

رتبه‌بندی گوگل برای وب‌سایت‌ها همیشه می‌تواند بهتر شود و این شرکت از این موضوع مطلع است. یک روش خوب برای این هدف، این است که تیمی از نیروی انسانی، لیست رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی مشخص را بازبینی کرده و بازخورد ارائه دهد.

بنابراین گوگل در سراسر دنیا، کسانی را در تیم Search Quality Rater جذب می‌کند که وظیفه آنها بررسی رتبه بندی گوگل بر اساس چارچوب و معیارهای مشخص این شرکت است.

ممکن است این روند طولانی و پرهزینه به نظر برسد؛ اما در نظر داشته باشید این تیم ارزیاب، مستقیما بر رتبه بندی گوگل تاثیر نمی گذارند. در عوض، آنها به مهندسانی که الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل را کدنویسی کرده‌اند بازخورد می‌دهند تا آنها بتوانند آن الگوریتم‌ها را بهبود دهند.

چگونه بفهمیم Search Quality Rater ها رتبه بندی گوگل وب‌سایت ما را بررسی کرده‌اند؟

اول از همه باید در اکانت گوگل آنالیتیکس (google analytics) خود وارد شوید و به بخش audience overview report بروید.

صفحه شما باید چیزی شبیه به این باشد:

Search Quality Rater

حالا روی دکمه + New Segment کلیک کنید.

اکنون صفحه شما، شبیه به عکس بالایی ست.

حال روی قسمت conditions کلیک کنید و همه چیز را مطابق با عکس زیر پر کنید. سپس دکمه save را بزنید.

Search Quality Rater

دقت کنید که هنگامی که این جدول را پر می‌کنید، روی دکمه Or کلیک کنید نه روی And و اولین ستون هم همیشه روی source باشد. حال که یک Segment جدید ایجاد کرده‌اید، وقت آن است که بررسی کنیم آیا رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت ما توسط تیم ارزیابان رتبه بندی گوگل بررسی شده است یا خیر.

چگونه Quality Rater ها را مشخص کنیم؟

در اکانت گوگل آنالیتیکس (google analytics) ، روی Segment جدیدی که در قسمت قبلی ایجاد کردید کلیک کنید. اگر مثل اسکرین‌شاتی که به شما نشان دادیم اطلاعات را تکمیل کرده باشید، احتمالا نام آن را Search Engine Evaluators گذاشته‌اید. وقتی آن را انتخاب کنید، نموداری را می‌بینید که شبیه عکس زیر است.

Search Quality Rater

دقت کنید هیچ‌یک از اعضای تیم ارزیابان رتبه‌بندی گوگل ، وب‌سایت مرا در بازه زمانی که انتخاب کرده‌ام بررسی نکرده‌اند. البته این موضوع طبیعی است؛ چرا که آنها به صورت روزانه وب‌سایت شما را بررسی نمی‌کنند.

نکته بعدی این است که در کنار تیتر Audience Overview ، یک علامت زردرنگ قرار گرفته است. معنی این علامت این است که داده‌های مربوط به این Segment در این بازه چندان قابل توجه نیست. اگر این علامت زرد رنگ است، بازه زمانی را کاهش دهید تا رنگ آن سبز شود.

به صورت کلی، بعید است که ارزیابان رتبه بندی گوگل هر ماه وب سایت شما را بازدید کنند، اما اگر بازه زمانی را گسترش دهید می‌توانید آنها را شناسایی کنید. هنگامی که بازدید آنها را شناسایی کردید، می‌توانید بازه زمانی را بر اساس نمودار محدودتر کنید و رفتار آنها را دقیق‌تر بررسی کنید.

Search Quality Rater

نکته کلیدی این است که شما رفتار ارزیابان رتبه بندی گوگل را در وب‌سایت‌تان تحلیل کنید. می‌توانید این کار را با بررسی قسمت Site Content انجام دهید. به این منظور ابتدا روی Behavior، سپس روی Site Content و در نهایت روی All Pages کلیک کنید.

چگونه از این اطلاعات استفاده کنم؟

هدف از فعالیت‌های ارزیابان رتبه‌بندی گوگل ، کمک به بهبود الگوریتم‌های این شرکت است. چه آنها وب‌سایت شما را بررسی کنند و چه نکنند، شما بهرحال باید رتبه بندی گوگل خوبی داشته باشید.

اما با اطلاعاتی که در این مطلب از آنها سخن گفتیم، می‌توانیم در موارد زیر کمک بگیریم:

۱. معیارهای رتبه بندی گوگل را که در این سند تدوین شده است بررسی کنید. با رعایت کردن آنها، می‌توانید تایید ارزیابان رتبه بندی را جلب کرده و رتبه بندی خوب خود را از دست ندهید.

۲. ارزیابان رتبه بندی گوگل ، گزینه‌های مناسبی برای تحلیل رفتار کاربران هستند. چرا که بر اساس معیارهای گوگل وب‌سایت شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

۳. تحلیل رفتار ارزیابان رتبه‌بندی گوگل، همچنین به شما نگرش خوبی درباره تغییرات الگوریتم‌های گوگل می‌دهد.

کلام آخر

اگر ارزیابان رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت شما را گاه به گاه بررسی می‌کنند، جای نگرانی نیست! قرار نیست بر اساس این بررسی رتبه بندی گوگل شما تغییری کند. اما بررسی آنها، فرصت خوبی برای شما ایجاد می‌کند تا با تحلیل رفتار آنها، بتوانید نکات کلیدی مدنظر گوگل را در سایت خود دریابید و با بهبود آنها، رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت‌تان را ارتقا دهید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید