کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟ آشنایی با مفهوم Engagement Rate

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟ آشنایی با مفهوم Engagement Rate

اگر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین کار می کنید حتما مفهوم نرخ تعامل یا Engagement Rate به گوشتان خورده است. این مفهوم یک نوع سنجش برای میزان مشارکت کاربران است که برای منظور های مختلفی به کار گرفته می شود.  در این مقاله خواهید دانست که اینگیجمنت اینستاگرام یا نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟

به زبانی ساده به میزان مشارکت کاربر و میزان توجه و عکس العملی که به محتوا های شما نشان می دهد نرخ تعامل یا  اینگیجمنت اینستاگرام گفته می شود. با بررسی و محاسبه نرخ تعامل مشخص می شود که به چه اندازه برند شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده است. در اصل این یک روش برای ارزیابی صفحه ی شما نیز استفاده می شود. اگر کسی بخواهد در صفحه ی شما تبلیغ کند و یا میزان اعتبار صفحه را بسنجد از طریق ابزار های آماده و یا محاسبات دستی میزان اعتبار را می سنجد. البته باید در نظر گرفت که الگوریتم های اینستاگرام مدام در حال تغییر هستند و ممکن است روش هایی که در گذشته به رتبه دهی به سایت شما کمک می کرده اند اکنون پاسخگو نباشند.

نرخ تعامل در اینستاگرام

اگر از نسخه ی تجاری اینستاگرام استفاده کنید برای دستیابی به اینگیجمنت اینستاگرام می توانید از متریک های متفاوتی که در اختیار شما قرار داده شده است، استفاده کنید. این متریک ها برای آنالیز وضعیت حساب کاربری شما در اینستاگرام بسیار مفید هستند:

  • Impressions
    به جمع تعداد بازدید های پست ها و استوری های شما ایمپرشن گفته می شود
  • Reach
    تعداد بازدید یکتا ی هر پست یا استوری
  • Website clicks
    تعداد دفعاتی که کاربر از صفحه ی اینستاگرام به سایت شما وارد شده است و بر روی لینک شما کلیک کرده است گفته می شود
  • Profile visits
    تعداد دفعاتی که کاربر به صفحه ی پروفایل می آید و از آن دیدن می کند گفته می شود

ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام

دیگر متریک های موجود:

  • Comments
    تعداد دفعاتی که افراد بر زیر پست های شما کامنت گذاشته اند و یا یکی از دوستانشان را تگ کرده اند. برای محاسبه میزان درگیری مخاطب با یک پست باید جمع کامنت ها، لایک ها و پست های ذخیره شده را در نظر گرفت.
  • Saved posts
    به تعداد دفعاتی که کاربر بر روی پرچم زیر پست ها میزند و آن ها را ذخیره می کند گفته می شود
  • Views
    تعداد دفعاتی که پست و استوری های شما بازدید می شود
  • Likes
    تعداد دفعاتی کاربران پست های شما را لایک می کنند

تا اینجا دانستنید که این آمار های بسیار خوب را از نسخه ی اکانت بیزینس می توان دریافت کرد اما این آمار ها بجر اینکه یک دید کلی در مورد روند فعالیت شما در اینستاگرام می دهد می تواند شما را در محاسبه ی اینگیجمنت اینستاگرام کمک می کند.

مقالات مرتبط:

افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام چگونه است؟

چگونه نرخ تعامل اینستاگرام محاسبه می شود؟

راه های زیادی برای محاسبه ی نرخ تعامل در اینستاگرام وجود دارد اما آسان ترین روش ها استفاده از ابزار های از پیش آماده است.

ابزار های محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام

  • Instagram Insights
  • Hootsuite Analytics
  • Union MetricsKeyhole
  • Iconosquare

این ها ابزار هایی دقیق برای سنجش صفحه ی اینستاگرام هستند اما اگر به ابزار های بیشتری نیاز داشتید در گوگل عبارت Instagram engagement calculator را جست و جو کنید.

مقالات مرتبط:

سئو اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

کمی محاسبات ریاضی انجام دهید

راه های زیادی برای محاسبه ی نرخ تبادل وجود دارد ولی مهم نیست که شما کدام یک را انتخاب می کنید تنها با انجام برخی از محاسبات ریاضی می توانید میزان مشارکت با محتوای خود را دریابید. فاکتور هایی که شما می توانید محاسبه کنید:

  • نرخ تعامل از طریق reach
  • نرخ تعامل از طریق  impressions
  • نرخ تعامل روزانه

این فرمول ها برای محاسبه ی میزان تعامل در اینستاگرام بسیار مناسب است. در مقاله های بعدی به نحوه محاسبه  ی دقیق این فرمول ها خواهیم پرداخت. یکی از راه های افزایش اینگیجمت اینستاگرام در ایران استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است. برای تبلیغات در اینستاگرام می توانید  از خدمات افراک استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید