کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل

نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل

نمایش سایت در جستجوی گوگل روند به خصوص خود را دارد. جستجوی گوگل نیاز به معرفی ندارد. همه ی ما برای کسب اطلاعات از آن استفاده کرده ایم. اما کارکرد موتور جستجوی گوگل چگونه است؟ نمایش سایت در جستجوی گوگل با افراک همراه باشید.
هر زمان که شما در گوگل چیزی را جستجو میکنید, صدها هزار و یا میلیون ها صفحه با اطلاعات مرتبط برای شما نمایان میشود. اما چگونه گوگل قبل از اینکه شما سوال خود را کامل تایپ نکرده اید, نتیجه هایی برای شما نشان میدهد؟

مبانی نمایش سایت در جستجوی گوگل

نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل

از دو طریق سایت ها در گوگل ایندکس میشود:

  • خزندگان (Crawling)
  • بک لینک های خارجی یا داخلی در سایت

قبل از آنکه شما مطلبی را جستجو کنید, اطلاعاتی از میلیون ها صفحه جمع آوری میشود. سپس تمامی صفحات در فهرستی سازمان دهی خواهند شد.
این سازماندهی را به اصطلاح خزندگان ( crawlers ) گوگل انجام میدهند.
صاحبان وبسایت ها نقشه های سایت خود را ارائه میکنند و خزندگان گوگل ( ربات ها ) با استفاده از این اطلاعات و لینک های موجود در صفحه به صفحات دیگر راه پیدا میکنند.
به طور واضح تر, Crawler های گوگل به سایت شما می آیند و شروع به باز کردن صفحات کرده و با بررسی هر یک از صفحات و محتوای آن, اطلاعات و داده های سایت شما را در دیتابیس جست و جوی گوگل قرار میدهند.
بنابراین اگر کاربری موضوعی مرتبط با سایت شما جستجو کند, سایت شما برای او نمایان ( Index ) میشود.

بیشتر بدانید: تبلیغات یوتیوب

الگوریتم نمایش سایت در جستجوی گوگل

میزان اطلاعات موجود در وب به حدی زیاد است که بدون مرتب سازی, یافتن مطالب غیر ممکن است. سیستم های رتبه بندی گوگل به گونه ایی طراحی شده اند که دقیقا همین کار را انجام میدهند.
بنابراین صدها میلیارد صفحه وب را به گونه ای مرتب میکنند که مرتبط ترین و مفید ترین نتایج در کسری از ثانیه برای شما نمایان شود.
این سیستم رتبه بندی فقط یک الگوریتم نیست و شامل چندین مجموعه میباشد.

 الگوریتم های گوگل فاکتور های بسیاری را مورد بررسی قرار میدهند, که شامل:

  •  کلمات سوالی
  • قابلیت استفاده از صفحات
  •  تخصص در منابع
  • موقعیت مکانی
  • تنظیمات وبسایت شما

الگوریتم ها به صورتی عمل میکنند که معنای عبارات و واژه ها را تشخیص میدهند و نتایجی که بیشترین شباهت را دارند نشان میدهند.
در واقع الگوریتم ها به گوگل کمک می‌کند تا حدس‌های بهتری از نظر معنایی در خصوص عبارات جستجو شده ی کاربران بزنند.

نمایش سایت در جستجوی گوگل توسط گوگل ادوردز

نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل

گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغات گوگل است. این سرویس در سال 2007 توسط شرکت گوگل ارائه شده است. گوگل ادوردز را گوگل ادز هم مینامند. کاربران میتوانند با استفاده از این سیستم سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهند.
حتما برایتان پیش آمده است که موضوعی را در گوگل جستجو کنید و با کلمه AD در کنار لینک ها برخود کرده باشید. این وبسایت ها از سیستم گوگل ادز برای نمایان شدن سایتشان در صفحه اول استفاده کرده اند.
گوگل ادز به گونه ایی عمل میکند که به ازای هر نفری که وارد سایت شما میشود, مبلغ ناچیزی از شما دریافت میکند.
هرچه تبلیغات شما امتیاز کیفیت بالاتری داشته باشد جایگاه بالاتری در گوگل دریافت میکند. سایت های رقیب سایت هایی هستند که کلمه کلیدی مشابه کلمه کلیدی تبلیغ شما داشته باشند.
الگوی گوگل ادوردز به گونه ایست که در صفحه اول 4 لینک اول و 3 لینک آخر را به وبسایت های تبلیغاتی اختصاص میدهد. لینک های میان آن وبسیات هایی هستند که سئو ( مدیریت سایت) بسیار خوبی دارند و بر اساس آن رتبه بندی شده اند.
در نتیجه برای بالا بردن جایگاه وبسایت خود بهتر است از گوگل ادوردز و سئو در کنار هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: هفت قابلیت گوگل ادوردز که حتما باید بدانید.

نتیجه نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل

در نتیجه; وبسایتی در بالاترین جایگاه قرار خواهد گرفت که خزندگان گوگل بهترین نتیجه را از آن دریافت کنند. بنابراین سئوی خوب یک سایت میتواند به این خزندگان کمک بسیاری کند. همچنین میتوانید با کمک گوگل ادز وبسایت خود را به جایگاه بالاتری هدایت کنید.
اگر به تازگی یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده اید و یا برای افزایش فروش محصولات خود نیاز به جایگاه بالا در گوگل دارید. میتوانید از گروه تخصصی تبلیغات آنلاین افراک کمک بگیرید.
افراک به شما کمک خواهد کرد به راحتی سود خود را افزایش دهید. با واحد کارشناسان افراک تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان در ارتباط با تبلیغات کسب و کار خود دریافت کنید. 284268-021

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید