کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

کسب درآمد دلاری از گوگل (۱۰ روش آسان و پردرآمد)

کسب درآمد دلاری از گوگل (۱۰ روش آسان و پردرآمد)

همه ما گوگل را به‌عنوان یک غول جستجو می‌شناسیم، اما این فقط یک روی سکه است! گوگل دریچه‌ای به‌سوی دنیای پول‌سازی آنلاین برای شما باز می‌کند؛ بله درست شنیدید! استفاده از ابزارها و امکانات متنوع گوگل و کسب درآمد از آن، از راحت‌ترین مشاغل اینترنتی است.
فرقی نمی‌کند چه مهارت‌هایی دارید، از تولید محتوا گرفته تا برنامه‌نویسی، گوگل راهی برای پول‌سازی از اینترنت به شما نشان می‌دهد. نکته کلیدی این است که بدانید چه راه‌هایی بر اساس مهارت‌های شما مناسب است و چگونه باید از این روش‌ها، پول‌سازی کنید! در این مطلب از افراک، ۱۰ روش آسان برای کسب درآمد آنلاین با گوگل را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۰ روش کسب درآمد دلاری با گوگل در سال ۲۰۲۴

رویای بسیاری از افراد، رها کردن شغل فعلی و تمرکز بر کارآفرینی آنلاین است. کارهای آنلاین، مزایای زیادی مانند آزادی زمان، مکان و امکان کنترل بیشتر بر زندگی را دارند. خبر خوب این است که شروع کار با گوگل برای کسب درآمد آنلاین چندان دشوار نیست! موارد زیر ۱۰ روش آسان و واقع‌بینانه برای شروع درآمدزایی از گوگل است:

۱. کسب درآمد با گوگل ادسنس (Google Adsense)

آیا می‌خواهید از راه تبلیغات در سایت یا وبلاگ خود درآمد کسب کنید؟! گوگل ادسنس (Google Adsense) به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی رایگان، راه‌حلی آسان و کارآمد برای این کار است. شما با این برنامه به‌ازای نمایش تبلیغات مرتبط در وب‌سایت خود، از گوگل پول دریافت می‌کنید.

فرض کنید یک وبلاگ در مورد آشپزی دارید. می‌توانید با استفاده از گوگل ادسنس، تبلیغات مرتبط با آشپزی مانند مواد غذایی، رستوران‌ها و لوازم آشپزی را در وبلاگتان نمایش دهید و به‌ازای هر کلیک کسب درآمد کنید! این روش کارآمدترین راه برای افزایش ترافیک وب‌سایت و تبدیل کلیک‌های دریافتی از تبلیغاتتان به پول است. برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، باید حداقل آستانه پرداخت را به دست آورید؛ این آستانه در حال حاضر ۱۰۰ دلار است.

کسب درآمد دلاری از گوگل

۲. برنامه Google Opinion Rewards؛ نظرسنجی، جایزه!

اگر علاقه مند به کسب درآمد با گوشی هستید، جوایز نظرسنجی گوگل (Google Opinion Rewards) برنامه‌ای رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آی‌او‌اس است که به شما امکان می‌دهد با شرکت در نظرسنجی‌های کوتاه، اعتبار گوگل‌پلی (Google Play) یا پی‌پال (PayPal) به دست آورید. فرض کنید شما نظرسنجی کوتاهی در مورد تجربه خرید خود از یک فروشگاه آنلاین خاص را کامل می‌کنید.

 پس از تکمیل نظرسنجی، ۰.۵۰ دلار اعتبار گوگل‌پلی (Google Play) می‌گیرید. حال می‌توانید از این اعتبار برای خرید یک بازی جدید در گوگل‌پلی استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه، باید آن را در تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید. پس از نصب، باید به چند سؤال ساده در مورد خودتان مانند سن، جنسیت و محل زندگی پاسخ دهید.

حال برنامه جوایز نظرسنجی گوگل (Google Opinion Rewards) به طور تصادفی نظرسنجی‌هایی را برای شما می‌فرستد. تعداد نظرسنجی‌ها در هفته متفاوت و معمولاً بین ۱ تا ۳ نظرسنجی است. هر نظرسنجی چند سؤال کوتاه دارد که به نظرها و تجربه‌های شما در مورد موضوع‌های مختلف می‌پردازد.

درنهایت به ازای هر نظرسنجی که کامل می‌کنید، اعتباری در گوگل‌پلی یا پی‌پال  (معمولا بین ۰.۱۰ تا ۱.۰۰ دلار) می‌گیرید. فراموش نکنید که پاسخ‌های صادقانه و دقیق به سؤال‌های نظرسنجی، به شما در دریافت نظرسنجی‌های بیشتر کمک می‌کند!

۳. ارزیابی موتور جستجو؛ یافتن اطلاعات مفید برای کاربران

تصور کنید در حال جستجوی اطلاعات در مورد «طرز تهیه کیک شکلاتی» هستید. موتور جستجو باید صفحه‌های وب مرتبط و مفید را به شما نشان دهد، نه صفحه‌های نامربوط یا تبلیغاتی! در اینجا نقش ارزیاب موتور جستجو پررنگ می‌شود. وظایف ارزیاب موتور جستجو چیست؟!

ارزیاب موتور جستجو(search engine evaluator)، کیفیت و مفیدبودن صفحه‌های وب را باتوجه‌به معیارهای مختلف مانند محتوای مفید، ساختار مناسب و ربط به موضوع جستجو بررسی می‌کند. او همچنین به بررسی نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مختلف می‌پردازد و رتبه‌بندی سایت‌ها را باتوجه‌به معیارهای گوگل مانند EAT (تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد) ارزیابی می‌کند. درنهایت یافته‌های خود را به گوگل ارائه می‌دهد تا به بهبود عملکرد موتور جستجو کمک کند.

کسب درآمد دلاری از گوگل

۴. Google Audience Measurement؛ اشتراک‌گذاری عادات آنلاین

برنامه اندازه‌گیری مخاطبان گوگل (Google Audience Measurement) به شما امکان دریافت پاداش درازای به‌اشتراک‌گذاری عادت‌های آنلاینتان را می‌دهد. ابتدا باید این برنامه را دانلود و نصب کنید و سپس با استفاده از دستگاه‌ خود مانند همیشه، به گشت‌وگذار در وب، تماشای تلویزیون یا استفاده از برنامه‌های مختلف بپردازید.

 برنامه اندازه‌گیری مخاطبان گوگل (Google Audience Measurement) به طور ایمن داده‌هایی را در مورد فعالیت آنلاین شما جمع‌آوری می‌کند. درنهایت شما به‌ازای هر مطالعه تحقیقاتی که در آن شرکت می‌کنید، امتیاز می‌گیرید. این امتیازها را می‌توانید به کارت هدیه یا سایر پاداش‌ها تبدیل کنید.

فرض کنید شما اندازه‌گیری مخاطبان گوگل (Google Audience Measurement) را در تلفن همراه خود نصب کرده‌اید. در طول روز، از وب‌سایت‌های مختلفی مانند فیس‌بوک و یوتیوب و برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر استفاده می‌کنید. این برنامه داده‌هایی را در مورد تمام این فعالیت‌ها جمع‌آوری می‌کند؛ درواقع این داده‌ها به گوگل در مورد نحوه استفاده مردم از اینترنت اطلاعات مفیدی می‌دهد.

گوگل در نهایت از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود مانند گوگل سرچ (Google Search) و تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) استفاده می‌کند و شما نیز شما به‌ازای اشتراک‌گذاری این داده‌ها، امتیاز دریافت می‌گیرید؛ یک بازی دو سر بُرد!

۵. فروش کتاب در Google Play ؛ فرصتی برای نویسندگان

آیا به دنبال راهی برای کسب درآمد از راه فروش کتاب‌های خود هستید؟ گوگل‌پلی (Google Play) می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. برنامه دستیار کتاب گوگل‌پلی (Google Play Book Partner) امکان افزودن کتاب‌هایتان (در فرمت‌های EPUB و PDF) به پلتفرم گوگل‌پلی را فراهم می‌کند.

در این روش، گوگل‌پلی مسئولیت تمام مراحل مربوط به فروش کتاب شما را بر عهده می‌گیرد؛ ولی سهم کمی از سود هر فروش را دریافت می‌کند و شما به‌عنوان نویسنده، بخش بیشتر سود را خواهید گرفت. فرض کنید شما نویسنده کتابی در مورد آشپزی ایرانی هستید.

شما می‌توانید کتاب خود را در فرمت PDF یا EPUB به دستیار کتاب گوگل‌پلی (Google Play Book Partner) ارسال کنید. پس از تأیید، کتاب شما در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. باید بدانید که گوگل‌پلی برای حفظ کیفیت کتاب‌های موجود در پلتفرم خود، ناشران محدودی را می‌پذیرد و در حال حاضر، نویسندگان از برخی کشورها امکان فروش کتاب یا دریافت پول از طریق این برنامه را ندارند.

کسب درآمد دلاری از گوگل

۶. تبدیل مهارت‌هایتان به برنامه‌های پولی در Google Play

آیا مهارت‌های فنی لازم برای ساخت برنامه‌های جذاب و کاربردی را دارید؟ آیا به دنبال راهی برای کسب درآمد از خلاقیت خود هستید؟ گوگل‌پلی (Google Play) پلتفرمی ایده‌آل برای عرضه برنامه‌های شما به دنیای خارج و کسب درآمد از راه فروش آن‌ها است.

اولین قدم برای انتشار برنامه پولی در این پلتفرم، ایجاد حساب تجاری کیف پول گوگل (Google Wallet) است. تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با پرداخت ۲۵ دلار، عضو این حساب شوند. با این حساب، شما تراکنش‌های مالی مربوط به فروش برنامه خود را مدیریت می‌کنید.

حال باید با استفاده از مهارت‌های فنی خود، برنامه‌ای جذاب و کاربردی متناسب با نیاز کاربران بسازید. قبل از انتشار برنامه در گوگل‌پلی، آن را به طور کامل تست کنید؛ گوگل ابزارهای مختلفی مانند کنسول گوگل‌پلی (Google Play Console) را برای تست و بررسی برنامه شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار، عملکرد برنامه، گزارش‌های خرابی و بازخورد کاربران را تجزیه‌وتحلیل می‌کنید.

پس از اتمام تست برنامه، می‌توانید آن را به‌عنوان برنامه پولی در گوگل‌پلی منتشر کنید. برای این کار، باید اطلاعات مربوط به برنامه مانند نام، توضیحات، تصاویر و قیمت را در کنسول گوگل‌پلی (Google Play Console) ثبت کنید. با فروش برنامه خود به کاربران، به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا می‌کنید. باید بدانید که گوگل‌پلی از مدل‌های مختلف پرداخت مانند خرید مستقیم، خرید درون برنامه‌ای و اشتراک پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید باتوجه‌به نوع برنامه خود، مدل پرداخت مناسب را انتخاب کنید.

۷. کسب درآمد با گوگل از راه وبلاگ

ساخت وبلاگ یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد با گوگل است. پلتفرم‌های مختلفی مانند وردپرس برای ساخت وبلاگ وجود دارند، راه‌اندازی و نگهداری وبلاگ بسیار ارزان است و شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که به آن علاقه دارید، وبلاگ بنویسید. داشتن کنترل کامل روی محتوا و پتانسیل درآمدزایی بالا از راه تبلیغات، وبلاگ را به یکی از روش‌های خوب برای کسب درآمد از گوگل تبدیل می‌‌کند.

اما این روش چالش‌هایی هم دارد! جامعه وبلاگ‌نویسی بسیار بزرگ و رقابت برای جذب مخاطب دشوار است. علاوه بر این، برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، باید به اصول سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) توجه و برای جذب و حفظ مخاطب، به طور مداوم محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید.

کسب درآمد دلاری از گوگل

۸. کسب درآمد از یوتیوب با اتصال به گوگل ادسنس

یوتیوب با بیش از ۳۰ میلیون عضو، به عنوان یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان شناخته می‌شود. این محبوبیت، خیل عظیمی از سازندگان محتوا را برای تولید ویدئو و کسب درآمد به این پلتفرم جذب کرده است. برای کسب درآمد از یوتیوب، باید بعد از ساخت گوگل ادسنس و اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادسنس، و با نمایش تبلیغات در کانال خود، از گوگل پول بگیرید. اما چگونه می‌توان از راه یوتیوب به درآمد قابل توجهی دست یافت؟!

  • محتوای شما باید منحصربه‌فرد، آموزنده و سرگرم‌کننده باشد تا مخاطبان را جذب کند.
  • برای افزایش دنبال‌کنندگان، ویدئوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ با دیگر سازندگان محتوا همکاری یا از تبلیغات پولی برای جذب مخاطبان جدید استفاده کنید.
  • به طور منظم ویدئوهای جدید منتشر کنید، با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و به نظرهای آن‌ها پاسخ دهید.
  • برای کسب درآمد از راه گوگل ادسنس باید شرایط و قوانین آن را مطالعه و رعایت کنید.

۹. کسب درآمد از گوگل ادموب (Google admob)

اگر اپلیکیشن دارید و قصد درآمد از آن دارید، گوگل ادموب راه خوبی برای درآمدزایی به دلار است. گوگل ادموب (Google admob) به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی رایگان، راه‌حلی آسان و کارآمد برای این کار است. شما با این برنامه به‌ازای نمایش تبلیغات مرتبط در وب‌سایت خود، از گوگل پول دریافت می‌کنید.

کسب درآمد دلاری از گوگل

۱۰. فرصت‌های شغلی گوگل برای کار از راه دور

گوگل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، همواره به دنبال افراد بااستعداد و خلاق برای تیم خود است. این شرکت تمایل دارد تا با افراد متخصص در زمینه‌های مختلف به‌صورت دورکاری نیز همکاری کند و طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را برای کار از راه دور ارائه می‌دهد. چند نمونه از فرصت‌های شغلی جذاب گوگل برای کار از راه دور شامل موارد زیر است:

  • مهندس نرم‌افزار: طراحی، توسعه و نگهداری نرم‌افزار برای محصولات و خدمات گوگل
  • متخصص داده: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای ارائه بینش‌های ارزشمند به گوگل
  • طراح UX/UI: طراحی رابط کاربری برای محصولات و خدمات گوگل
  • مترجم: ترجمه محتوای متنی و صوتی به زبان‌های مختلف
  • کارشناس بازاریابی: توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی برای محصولات و خدمات گوگل
  • مربی یادگیری ماشین: آموزش مدل‌های یادگیری ماشین برای محصولات و خدمات گوگل

برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب برای کار از راه دور در گوگل، به وب‌سایت Google Careers مراجعه کنید. در این وب‌سایت با جستجو بر اساس کلمات کلیدی، مکان و نوع شغل، فرصت‌های شغلی موردنظر خود را میابید.

فرض کنید به دنبال شغلی در زمینه مهندسی نرم‌افزار هستید و ترجیح می‌دهید به‌صورت دورکاری کار کنید. باید در وب‌سایت Google Careers کلمات کلیدی «مهندسی نرم‌افزار» و «دورکاری» را جستجو کنید. نتایج جستجو لیست‌هایی از فرصت‌های شغلی مرتبط با معیارهای شما را نشان می‌دهد. حال شرح شغل هر فرصت شغلی را بخوانید و در صورت تمایل برای آن شغل درخواست دهید.

درنهایت کدام روش پول‌سازی گوگل برای شما مناسب‌تر است؟

در این مطلب ۱۰ روش آسان و واقع‌بینانه برای کسب درآمد آنلاین با گوگل را معرفی کردیم. انتخاب روش مناسب به مهارت‌ها، علایق و شرایط شما بستگی دارد. مهارت‌های خود را ارزیابی کنید؛ چه مهارت‌هایی برای کسب درآمد آنلاین دارید؟ علایق خود را در نظر بگیرید؛ به چه کاری علاقه دارید؟ تعهد خود را بسنجید؛ حاضرید چقدر وقت و تلاش برای کسب درآمد آنلاین صرف کنید؟!

پاسخ این پرسش‌ها، مسیر انتخاب شغل آنلاین را برای شما مشخص می‌کنند، درنهایت فراموش نکنید که هیچ شغلی بدون تلاش به دست نمی‌آید. برای موفقیت در هر کسب‌وکار آنلاینی، باید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید. صبر و تعهد رمز موفقیت است. در ابتدای مسیر، گاهی با چالش‌هایی روبرو شوید، اما با صبر و تعهد به اهدافتان می‌رسید. به نظر شما جذاب‌ترین شغلی که در این مقاله معرفی کردیم، چه بود؟! مشتاقانه منتظر خواندن نظرهای شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید