کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

۱۰ نکته بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

۱۰ نکته بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

براساس آمارهای منتشر شده، Twitter ماهانه  ۳۳۰ میلیون کاربر فعلا دارد. از این بین حدود ۲ میلیون از کاربران توییتر را ایرانیان تشکیل می دهند. به همین دلیل تبلیغ در توییتر یک پتانسیل خوب برای بازاریابی به شمار می رود. این شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری به سایت خود ارسال کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، مخاطبان خود را درگیر کنید، تعامل بیشتری با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنید و نرخ‌های تبدیل‌ و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین توییتر باید بخشی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها نکات زیادی دارد؛ که در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از آن ها می پردازیم. با افراک همراه باشید.

استراتژی های بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

هر کسب و کار دارای هویت مستقلی است که برای هدفی خاص روی یک یا چند شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کند و نیاز دارد که پس از مدتی، به اهدافش دست پیدا کند. یکی از اصلی ترین نیازهای یک کسب و کار فعالیت در توییتر است. در ادامه استراتژی های فعالیت در توییتر را بررسی خواهیم کرد.

۱. بررسی حساب کاربری در توییتر

در تحلیل عملکرد اکانت توییتر بهتر است عملکرد هشتگ، هر توییت ارسال شده و مخاطبان توییتر خود را تجزیه و تحلیل کنید. دانستن اینکه کدام توییت بهترین عملکرد را داشته و اینگیجمنت خوبی را دریافت کرده، درمورد نوع محتوای مورد علاقه‌ی مخاطبان به شما ایده می‌دهد. از این اطلاعات می‌توان در ایجاد استراتژی بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها بهره برد؛ تا با ارائه و تولید محتوای مورد نیاز کاربران نرخ اینگیجمنت، آگاهی از برند، دستیابی به KPI های مختلف و دیگر اهداف استراتژیک را بهبود داد. شما می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس اکانت خود را بررسی کنید. هر اکانت توییتر یک صفحه‌ی آنالیتیکس دارد که اطلاعات مختصری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌توان از آن برای تحلیل اکانت خروجی گرفت. با بررسی این دیتاها شما می‌توانید میزان تاثیر گذاری و نحوه رفتار اکانت و مخاطبان خود را بررسی کنید.

۲. تکمیل پروفایل حساب کاربری

در نگاه اول پروفایل یک حساب کاربری نشان دهنده حرفه ای بودن آن حساب است. توجه داشته باشید که چگونه هر عنصر از نمایه به تقویت برند شما و آگاهی دادن به مخاطبان کمک می‌کند.

  • نام اکانت: با این نام مخاطبان می‌توانند شما را در توییتر پیدا کنند. این نام بهتر است با نام اکانت شبکه‌های اجتماعی دیگرتان یکسان باشد.
  • تصویر پروفایل: عکس نمایه شما در کنار هر توییت ارسال شده ظاهر می شود، بنابراین بهتر است از لوگوی اصلی برند خود و از ابعاد مناسب و واضح برای تصویر پروفایل استفاده کنید.
  • تصویر هدر: تصویر هدر ممکن است بیشتر از عکس پروفایل تغییر کند. این تصویر می‌تواند تصویر کمپین فعلی شما باشد و یا اطلاعات و بینشی در مورد فرهنگ شرکت شما ارائه دهد. حتی شاید تصویری از فضای فیزیکی شرکت و کارمندان آن باشد.
  • آدرس لندینگ یا صفحات فرود: در بیوی توییتر آدرس سایت خود را قرار دهید. ممکن است این آدرس گاهی به صفحه لندینگ کمپین‌ها یا صفحه‌ی دیگری تغییر پیدا کند.
  • لوکیشن: قرار دادن موقعیت مکانی باعث می‌شود پروفایل شما برای مخاطبان واقعی‌تر شود. این مساله به ویژه برای مشاغل کوچک با فروشگاه‌های فیزیکی بسیار مهم است، زیرا مشتریان می‌توانند شما را به صورت آفلاین پیدا کنند و این باعث ایجاد اعتماد می‌شود. اگر کسب و کار بزرگ هم باشید می‌توانید آدرس دفتر مرکزی خود را در لوکیشن بنویسید.

۳. تعیین اهداف

برای رسیدن به موفقیت باید در هر شبکه اجتماعی ای که فعالیت می کنید؛ اهداف خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ترافیک وبسایت خود را از طریق توییتر افزایش دهید. با هدف افزایش میانگین کلیک از توییتر، می‌توانید از نرخ کلیک اولیه خود در توییتر استفاده کنید، تا در یک بازه زمانی معقول هدف قابل دستیابی خاصی را تعیین کنید. (مثلاً افزایش از ۱٫۵٪ به ۲٫۵٪ در سه ماه)

بیشتر بخوانید

افزایش آگاهی از برند

بازاریابی ایمیلی چگونه به کسب‌وکار کوچک شما کمک می‌کند؟

۴. بررسی رقبا

بررسی اکانت توییتر رقبا و زیر نظر گرفتن فعالیتشان به شما در برنامه ریزی بهتر کمک کند. تحلیل رسانه‌های اجتماعی آن‌ها با آشکار کردن نقاط ضعف و قوتشان  و بررسی راه‌های ایجاد تمایز، می‌تواند به شما در اصلاح استراتژی‌ها و برنامه‌هایتان کمک کند.

در این قسمت از مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم معرفی در سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک را نیز برای کسب کار خود تجربه کنید، شما با یادگیری نحوه تبلیغ در تیک تاک بازدید های میلیونی را خواهید داشت.

تبلیغ در تیک تاک

شروع کنید

۵. مدیریت مناسب اکانت توییتر

برای عملکرد بهتر در توییتر نیاز است که دائما بر روی اکانت خود نظارت داشته باشید؛ عدم پاسخگویی منظم و به موقع به پیام‌های توییتر و منشن‌ها برای مخاطبان یک سیگنال منفی است و ممکن است به برند شما آسیب برساند. برای پاسخ‌گویی به موقع به منشن‌ها، کامنت‌ها و پیام‌های توییتر شخصی را تعیین کنید تا با نظارت کامل بر اکانت، میزان تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد. این کار حتی در مورد منشن‌های منفی هم گاهی باعث ایجاد دید مثبت می‌شود.

بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

۶. تنظیم تقویم محتوایی

برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی کاری زمان بر است؛ اما در نهایت نظم و ترتیب خاصی به سوشال مدیای شما می دهد و باعث صرفه جویی در زمان برای برنامه‌های بعدی می‌شود. هنگام ایجاد تقویم، در نظر بگیرید که:

  • هر چند وقت یکبار می‌خواهید پست منتشر کنید؟
  • بهترین زمان برای ارسال آن چه زمانی است؟
  • چه کسی باید پست‌ها را برای انتشار تایید کند؟

یک تقویم محتوایی می‌تواند به شما در ارزیابی محتوا و ایجاد ترکیبی متعادل از توییت‌ها کمک کند.

۷. جذب فالوورهای مرتبط

شبکه های اجتماعی با حضور عده زیادی از افراد اشباع شده است. در این میان، شما باید خود را به خوبی نشان دهید و مخاطبان مخصوص به خود را جذب کنید. جذب مخاطب مرتبط با کسب و کار، از گذاشتن منظم پست شروع می‌شود. هر مخاطبی پست مورد علاقه خود را پیدا می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد؛ واکنش های آن می تواند لایک یا ریتوییت باشد؛ این کار باعث می شود که دیگران هم توییت شما را ببینند.

بیشتر بخوانید

انواع تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل چیست؟

۸. استفاده از هشتگ ها و ترندهای روز

هشتگ‌ها در توییتر تاثیر بسزایی در افزایش نرخ اینگیجمنت شما دارند. طبق آمار موجود توییت‌های دارای هشتگ ۱۰۰٪ نرخ اینگیجمنت بیشتری دارند. هشتگ‌ها مخاطبان جدیدی را به پیج شما هدایت کرده و میزان تعامل توییت‌های شما را افزایش می‌دهند. نکته مهم دیگر این که در الگوریتم توییتر، گذاشتن هشتگ‌های نامربوط و تعداد زیاد، ممکن است باعث اسپم شدن توئیت شود. توییت‌هایی که بیش از دو هشتگ دارند، میزان تعامل شما را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهند.

بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

۹. ایجاد کمپین تبلیغاتی در توییتر

اجرای کمپین های تبلیغاتی در توییتر پس از رشد ارگانیک اکانت شما می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و دیگر اهداف کمک کند. تبلیغات توییتر به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را بصورت انتخابی هدف قرار دهید و تجزیه و تحلیل مفصلی در مورد نتایج کمپین و هزینه‌ها در دسترس داشته باشید.

۱۰. استفاده از UTM برای تحلیل

اگر می خواهید که داده‌های شبکه‌های اجتماعی را به صورت دقیق و کامل تجزیه و تحلیل کنید؛ حتما از  از پارامترهای UTM استفاده کنید. این‌ پارامترها کدهای متنی کوتاهی هستند که می‌توانید برای اندازه‌گیری ترافیک و نرخ تبدیل به پیوندهای خود اضافه کنید. پارامترهای UTM به شما نشان می‌دهند که افراد چگونه به وبسایت شما هدایت می‌شوند، کدام توییت‌ها مؤثرتر هستند و ROI کمپین‌های تأثیرگذار چقدر بوده است.

کلام آخر – بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

در این مطلب استراتژی های بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها را بررسی کردیم؛ آیا می دانستید آژانس تبلیغات آنلاین افراک، اولین آژانسی است که در ایران در زمینه تبلیغ در توییتر فعالیت می کند؟ آیا تجربه تبلیغ در توییتر را داشته اید؟ نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید