کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چطور تعداد نصب اپلیکیشن را افزایش دهیم؟

چطور تعداد نصب اپلیکیشن را افزایش دهیم؟

بعد از اینکه اپلیکیشنی ساختید، همیشه امیدوار هستید که تعداد افرادی که برنامه را نصب می‌کنند زیاد باشد؛ زیرا وقت زیادی از شما گرفته است و می‌خواهید نتیجه خوبی را به دست بیاورید. متقاعد کردن نصب نرم افزار برای افراد ممکن است کمی سخت باشد ولی با راهکارهایی که در ادامه ارائه خواهیم داد، افزایش تعداد نصب اپلیکیشن توسط مردم را تجربه خواهید کرد. جهت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی افزایش تعداد نصب اپلیکیشن در این مقاله با افراک همراه باشید.

۱۶ راه برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

بهترین راه های تبلیغ اپلیکیشن موبایل چه هستند؟ در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که با چه روش‌هایی می‌توانید افراد زیادی را برای نصب نرم افزار ترغیب کنید. تمام این روش‌ها آزموده شده‌اند و شما می‌توانید با اطمینان کامل از این روش‌ها پیروی کنید.

۱. بهینه سازی فروشگاه App

اغلب افراد از طریق فروشگاه گوگل پلی برنامه‌های جدید خود را نصب می‌کنند. بهینه سازی فروشگاه اپ استور، فرآیندی است که صفحه شما را تا حد امکان در دسترس و دعوت کننده می‌کند. این کار با افزودن کلمات کلیدی مناسب، نوشتن عنوان جذاب، توضیحات برنامه جذاب و آپلود اسکرین شات‌هایی از برنامه بسیار چشم نواز خواهد بود.

اگر قصد دارید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید، فهرست‌های بزرگ‌ترین رقبای خود را مطالعه کرده و درباره اینکه کاربر موردنظر شما احتمالاً چه چیزی را جستجو می‌کند، تحقیق کنید. همچنین برای اینکه به بهینه سازی کاملی اقدام کنید تا افزایش تعداد نصب اپلیکیشن را تجربه کنید باید فهرست خود را برای هر منطقه تطبیق دهید.

۲. محلی سازی برنامه

فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور با دسترسی شما به کاربران در سراسر جهان، یک فرصت عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی نکته مهم این است که افراد باید بدانند برنامه شما درباره چیست و چگونه کار می‌کند، تا بتوانند به نصب نرم افزار اقدام کنند.

ترجمه هم می‌تواند به شما کمک کند تا با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید ولی باید یک قدم هم از این جلوتر بروید تا پیشرفت کنید. محلی سازی درباره تطبیق کل برنامه شما برای زبان، فرهنگ و مکان‌های مختلف است. بومی سازی باعث می‌شود از تجربه کاربری بهتری برخوردار شوید.

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

۳. راه اندازی وب سایت

دنیای دیجیتال مارکتینگ نیازمند طراحی سایت است؛ از این رو هر محصول یا خدماتی نیاز به وب سایت دارد تا با آن بتواند دوبرابر پیشرفت کند. نیاز نیست که حتما وب سایت شما، از هر لحاظ بهترین وب سایت باشد؛ و فقط کافی است که روی بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) کار کنید.

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، با طراحی سایت آسان‌تر خواهد بود. چرا که مردم اغلب اوقات به جای جستجو در فروشگاه‌ها، از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو به جستجو می‌پردازند. با ایجاد وب سایت می‌توانید کاربران بالقوه جذب کرده و در کسب و کار خود فردی موفق باشید. در صفحه فرود سایت خود نیز برای جلب توجه افراد می‌توانید تصاویر یا یک ویدیوی تیزر بگذارید.

۴. بازاریابی محتوا

 با بازاریابی محتوایی می‌توانید تبلیغات موثرتری انجام دهید؛ ولی باید دقت کنید که استراتژی بازاریابی شما مرتبط با کسب و کار خودتان باشد. شما با افزودن بلاگ به سایت خود و یا آموزش‌های ویدیویی می‌توانید کاربران را به خود جذب کنید.

۵. شبکه های اجتماعی

شما می‌توانید علاوه بر وب سایت از سایر شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید تا افزایش تعداد نصب اپلیکیشن توسط کاربران بسیاری را مشاهده کنید. در برخی اوقات هم اشتراک ‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی ممکن است استراتژی موثری برای افزایش دانلود اپلیکیشن شما باشد. همچنین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌ بوک، توییتر و لینکدین نیز می‌توانند راهی برای افزایش دانلود نرم افزار شما باشند.

۶. تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور

یکی از بهترین راه های افزایش تعداد نصب اپلیکیشن شما، استفاده از گوگل ادز است. پلتفرم تبلیغاتی گوگل بهترین راه برای افزایش نصب اپلیکیشن است. در این مورد شما می‌توانید به ازای هر نصب اپ، هزینه رو بپرداید. تبلیغ برنامه ‌شما به صورت بنری در اپ یا وب سایت های مختلف و مرتبط نشان داده می شود. اپ استور و گوگل پلی، سرویس های انتشار اپلیکیشن است. لازم به ذکر است که با تبلیغات نصب اپلیکیشن توسط افراک، تبلیغات شما به صورت رایگان مدیریت می شود.

۷. اینفلوئنسرها

اگر قصد دارید اپلیکیشن خود را به افراد جدیدی معرفی کنید، می‌توانید با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی همکاری کنید؛ این افراد به تعامل با فالوورهای شما خواهند پرداخت. بدین ترتیب خواهید توانست افراد زیادی را جذب کنید.

۸. ایجاد یک ویدیوی آزمایشی

ویدیوهای آموزشی، نمایشی یا تبلیغاتی باعث می‌شوند به کاربران بالقوه کمک کنید که قبل از هر چیزی بدانند نرم افزار شما درباره چیست و چگونه کار می‌کند. ویدیوی آزمایشی شما می‌تواند ویژگی و عملکرد نرم افزار شما را توضیح دهد و باعث افزایش تعداد نصب اپلیکیشن شود. توجه کنید که فروشگاه Google Play می‌تواند پیش نمایش ویدیو را نیز کنترل و مدیریت کند.

۹. نظرخواهی از کاربران

نظرات کاربران، عوامل مهمی در تصمیم‌ گیری کاربران بالقوه برای دانلود و نصب نرم افزار هستند. نظرات نشان می‌دهند که نرم افزار شما چقدر طرفدار دارد و چقدر محبوب است. همچنین به این صورت کاربران می‌توانند درک کنند که برنامه شما چه چیزی را ارائه می‌دهد؛ و حتی بازخورد مشتریان دیگر را هم مشاهده خواهند کرد.

بهترین راه برای بهبود رتبه ‌بندی و نظرات کاربران، درخواست برای رتبه ‌بندی و نظر دادن است. بسیاری از برنامه‌ها از اعلان‌های پاپ‌آپ برای درخواست رتبه ‌بندی و نظر استفاده می‌کنند. این اعلان‌ها به طور معمول پس از استفاده از برنامه برای مدت زمان مشخصی ظاهر می‌شوند و حتی این روش تضمین می‌کند که افراد زیادی نظر خواهند داد؛ آن هم نظر مثبت!

۱۰. استفاده از سیستم ارجاع و پاداش

بازاریابی ارجاعی می‌تواند خیلی راحت افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد تا شما افزایش تعداد نصب اپلیکیشن را تجربه کنید. تبلیغات نصب اپلیکیشن حائز اهمیت است و همچنین اکثر مردم به تشویق و پاداش نیاز دارند. اگر شما از این استراتژی استفاده کنید، می‌توانید باعث شوید که تعداد زیادی از کاربران برنامه شما را دانلود و نصب کنند.

۱۱. ارتقا نام تجاری

در فروشگاه گوگل پلی میلیون‌ها برنامه وجود دارد که ممکن است برنامه شما رقبای زیادی داشته باشد. از همین رو باید برای اینکه از دیگران متمایز شوید، اطمینان حاصل کنید که برند شما به صورت کامل درست است. هر کاربری در ابتدا نماد برنامه و نام برنامه شما را مشاهده می‌کند و اگر می‌خواهید افزایش تعداد نصب اپلیکیشن توسط کاربران زیاد باشد باید روی این دو مورد تمرکز کنید و در هیچ کدام ضعفی نداشته باشید. سعی کنید نماد برنامه ای که می‌سازید، چشم نواز باشد و نام انتخابی شما هم باید توضیح دهد که برنامه شما چه کاری انجام می‌دهد.

۱۲. کاهش قیمت

اگر از این استراتژی کاهش قیمت با زمان محدود که بسیاری از توسعه دهندگان استفاده می‌کنند، استفاده کنید، بسیار موفق خواهید شد. بدین ترتیب در مدت زمان کوتاهی افراد را به دانلود تشویق خواهید کرد و این امر منجر به افزایش تعداد نصب اپلیکیشن خواهد شد.

۱۳. مدل Freemium یا Paymium

برنامه‌های رایگان زیادی در دسترس است و متقاعد کردن کاربران برای خرید برنامه کمی دشوار است؛ به همین دلیل اکثر توسعه دهندگان اکنون از روش قیمت گذاری فریمیوم استفاده می‌کنند. رایگان کردن برنامه باعث افزایش تعداد دانلودها و نصب نرم افزار خواهد شد و این مدل می‌تواند سود خوبی را در بسیاری از دسته‌های اپلیکیشن ایجاد کند.

ولی اگر نمی‌خواهید به صورت رایگان برنامه خود را با کاربران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از مدل پرمیوم استفاده کنید. در این مدل کاربران هزینه کمی را برای نسخه لایت برنامه شما پرداخت می‌کنند؛ از طریق خرید درون برنامه ای یا دانلود جداگانه.

۱۴. فعالیت در مطبوعات

شما می‌توانید نرم افزار خود را به مطبوعات یا سایت‌های خبری معرفی کنید و ویژگی‌ها و کاربردهایش را هم ارائه بدهید. سایت‌های خبری همیشه علاقه مند به نوشتن در مورد محصولات نوآورانه جدید هستند و شما با این راهکار می‌توانید هزاران کاربر جدید را به صفحه دانلود خود اضافه کنید و شاهد افزایش تعداد نصب اپلیکیشن خود باشید.

۱۵. استفاده از بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته ایده‌ایی است که اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند. در این روش هر سایتی که به برنامه شما لینک می‌دهد، وقتی که خواننده به دانلود یا خرید محصول شما می‌پردازد، کمیسیون با درصد کمی دریافت می‌کند. در این روش معمولا مجموع هر کلیک کم است ولی در عوض، صفحه برنامه شما باید بازدیدهای زیادی دریافت کند.

۱۶. اضافه کردن ویژگی های اجتماعی

اگر از ویژگی‌های اجتماعی استفاده کنید، می‌توانید بیشتر به تشویق کاربران بپردازید تا برنامه شما را دانلود و نصب کنند. بازی‌هایی مانند Words with Friends و Clash of Clans نمونه‌های بارز این امر هستند. این بازی‌ها به کاربران امکان می‌دهند با دوستان و خانواده خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر رقابت کنند. این امر باعث می‌شود که بازی‌ها بیشتر سرگرم‌کننده و جذاب شوند و کاربران بیشتری را هم جذب کنند.

با افزودن ویژگی‌های اجتماعی به برنامه خود، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید و شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید. ولی باید ویژگی‌های اجتماعی را به گونه‌ای طراحی کنید که برای کاربران آسان و جذاب باشد و آنها را به خوبی تبلیغ کنید تا کاربران از وجود آنها آگاه شوند. همچنین ویژگی‌های اجتماعی را به طور منظم به ‌روزرسانی کنید تا برای کاربران جذاب باقی بمانند.

سخن پایانی

برای پاسخ به سوال بهترین راه های تبلیغ اپلیکیشن موبایل چه هستند، همانطور که در این مقاله به این موضوع پرداختیم، تبلیغات نصب اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی از اهمیت زیادی برخوردار است تا شما بتوانید افزایش تعداد نصب اپلیکیشن را مشاهده کنید. با راهکارهای ارائه شده در این مطلب شما می‌توانید کاربران را به نصب نرم افزار خود تشویق کرده و سود و درآمد بسیاری به دست آورید. امید است که این مقاله بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید