کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بهترین برنامه زمانی انتشار بلاگ با توجه به سئو

بهترین برنامه زمانی انتشار بلاگ با توجه به سئو

هر چند وقت یک بار باید بلاگ بنویسیم؟ تعداد بلاگ‌ها چه اثری بر سئو وب سایت دارد؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن اکثر وب‌مسترهایی که بازاریابی محتوایی انجام می‌دهند، شکل می‌گیرد. تحقیقات بسیاری در زمینه برنامه زمانی انتشار بلاگ صورت گرفته است که در ادامه به مهم‌ترین نتایج آنها اشاره می‌کنیم. با افراک همراه باشید.

پیش از آن که بیشتر به این موضوع بپردازیم باید توجه داشته باشید که برنامه زمانی انتشار بلاگ برای هر وب‌سایت متفاوت است. نتایجی که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم، مواردی کلی در این زمینه هستند. ممکن است برخی از این موارد برای وب‌سایت شما، نتیجه برجسته‌ای نداشته باشند. آنچه که مهم است این است که برنامه‌های متعددی را برای بلاگ خود پیاده کرده و نتایج آنها را مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام برنامه زمانی برای شما بیشتر جواب می‌دهد.

بهترین برنامه زمانی انتشار بلاگ چیست؟

اولین موردی که در این زمینه باید در نظر بگیریم، طول عمر یک مطلب بلاگ است:

طول عمر یک مطلب بلاگ چقدر است؟

طول عمر یک مطلب بلاگ به این معناست که بازه زمانی یک مطلب بلاگ برای جذب مخاطب چقدر است. بدیهی است که در این بازه زمانی، محتوای بلاگ باید تازه یا مرتبط باقی بماند تا کاربران تمایل داشته باشند آن را بخوانند.

به صورت میانگین، مطالب بلاگ می‌توانند تا ۲ یا حتی ۳ سال نیز طول عمر داشته باشند. حتی در مواردی بیشتر! این در حالی است که به صورت میانگین، طول عمر یک پست فیسبوک ۳ ساعت و یک توییت، ۲ ساعت است! علاوه بر این موضوع، برخی از مطالب بلاگ هم هستند که انقضای زمانی ندارند. اصطلاحا چنین مطالبی را «همیشه سبز» می‌گویند.

برای داشتن مطالب همیشه سبز، حتما نیازی نیست که بلاگ جدید بنویسید. با آپدیت کردن نمودارها، اطلاعات و … در بلاگ‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانید انقضای زمانی آنها را به تعویق اندازید. بنابراین برای جذب ترافیک، حتما نیازی نیست تعداد مطالب بلاگ شما زیاد شود. با ارائه مطالب بلاگ باکیفیت، می‌توانید توسط هرکدام تا ماه‌ها و حتی سال‌ها ترافیک جذب کنید!

در برنامه زمانی انتشار بلاگ ، در نظر گرفتن کیفیت مطالب بسیار مهم است.

پیوستگی، مهم‌تر از برنامه زمانی انتشار بلاگ است

در نظر موتورهای جست‌وجو آنچه مهم است پیوستگی است. به این معنا که هر برنامه زمانی انتشار بلاگ که در نظر می‌گیرید، مطابق با همان پیش بروید.

به عنوان مثال فرض کنید شما به این نتیجه می‌رسید که هر هفته یک بار می‌توانید بلاگ باکیفیتی تولید کنید. در این صورت برنامه زمانی انتشار بلاگ شما هفتگی می‌شود. نکته مهم این است که این انتشار هفتگی را حفظ کنید و بر اساس همین برنامه پیش بروید.

پس آنچه اهمیت دارد این نیست که شما چند مطلب در هفته یا در ماه می‌نویسید. بلکه پیوستگی بلاگ نوشتن شما و منظم بودن آن است که اهمیت دارد. پس از پی بردن به اهمیت این موضوع، اکنون وقت آن است که مشخص کنید این برنامه زمانی منظم شما چگونه است.

برنامه زمانی انتشار بلاگ، مستقیما به نوع وب‌سایت شما و حوزه فعالیت آن بستگی دارد. آیا وب‌سایت شما مربوط به کسب‌وکار کوچکی است که تازه تاسیس شده است؟ در این صورت انتشار یک مطلب در هفته می‌تواند برای شما کافی باشد. هرچه میزان مخاطبان شما بیشتر باشد، بهتر است تعداد مطالب منتشر شده در هفته را نیز افزایش دهید. اما فراموش نکنید مهم‌ترین فاکتور، یعنی کیفیت مطالب شما کاهش پیدا نکند.

کلام آخر

تدوین برنامه زمانی انتشار بلاگ ، موضوع مهمی است؛ اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کیفیت مطالب و نظم و پیوستگی انتشار آنها اهمیت بیشتری از تعداد مطالب منتشر شده در هفته یا در ماه دارد.

بهترین برنامه زمانی انتشار بلاگ با توجه به سئو
هر چند وقت یک بار باید بلاگ بنویسیم؟ تعداد بلاگ‌ها چه اثری بر سئو وب سایت دارد؟ این‌ها...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید