کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

افزایش ورودی گوگل : چگونه بازدید سایت را در گوگل افزایش دهیم؟

افزایش ورودی گوگل : چگونه بازدید سایت را در گوگل افزایش دهیم؟

پر چالش ترین مفهوم در بهبود سئو سایت، افزایش بازدید و ورودی وب سایت در گوگل است. به دنبال راهکارهای افزایش ترافیک سایت هستید؟ در این مطلب به طور کامل بررسی خواهیم کرد که ترافیک سایت چیست و چرا افزایش بازدید سایت در گوگل مهم است؟ و چگونه بازدید و ورودی سایت در گوگل را افزایش دهیم؟با افراک همراه باشید.

ترافیک سایت چیست؟

قبل از دانستن هر راه و روشی بهتر است بدانید ترافیک وبسایت چیست؟ ترافیک سایت یک فاکتور بسیار مهم، برای سنجش عملکرد وبسایت است. به این معنا است که تعداد بازدید کنندگان و زمان بازدید کاربران را در سایت نشان میدهد. هرچه میزان ترافیک سایت بالاتر باشد, رتبه سایت در گوگل افزایش می یابد.

ترافیک وب سایت می‌تواند از منابع مختلفی به وب سایت هدایت شود، از جمله:

  1. جستجوگرها: وقتی کاربران در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می‌کنند و نتایج جستجو شامل لینک به وب سایت شما است، آنها ممکن است بر روی لینک کلیک کنند و وب سایت شما را بازدید کنند.
  2. بک لینک ها: اگر وب سایت شما در دیگر وب سایت‌ها لینک شده باشد، کاربران ممکن است بر روی لینک کلیک کنند و وب سایت شما را بازدید کنند.
  3. تبلیغات آنلاین: تبلیغات آنلاین می‌تواند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند، مانند تبلیغات بنری، تبلیغات پرداخت در کلیک (PPC) و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی.

چرا باید ترافیک وب سایت را بررسی کرد؟

تحلیل ترافیک وب سایت به شما کمک میکند تا متوجه شوید که چقدر بازدیدکننده در وب سایت شما حضور دارند، کجا از این ترافیک می‌آیند و به چه صفحاتی دسترسی دارند. این اطلاعات می‌تواند باعث بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین، بهینه سازی تجربه کاربری و ارزیابی عملکرد وب سایت استفاده شود.

همچنین، تحلیل ترافیک وب سایت می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره رفتار کاربران در وب سایت شما فراهم کند. برخی از معیارهای مهم تحلیل ترافیک وب سایت عبارتند از:

  1. تعداد بازدیدکنندگان (Visitors): تعداد کل افرادی که از وب سایت شما بازدید کرده‌اند. هر بازدیدکننده بر اساس IP آدرس یکتای خود شناسایی می‌شود.
  2. صفحات مشاهده شده (Pageviews): تعداد کل صفحاتی که بازدیدکنندگان در وب سایت شما مشاهده کرده‌اند.آمار Pageviews شامل صفحات اصلی، صفحات مطالب، صفحات محصولات و غیره است.
  3. میانگین زمان بازدید (Average Session Duration): میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت شما سپری می‌کنند. این معیار می‌تواند نشان دهنده جذابیت و کیفیت محتوای وب سایت شما باشد.
  4. نرخ پرش (Bounce Rate): نسبتی است که نشان می‌دهد چند درصد از بازدیدکنندگان پس از ورود به صفحه سریع از آن خارج میشوند. نرخ پرش بالا ممکن است نشان دهنده عدم جذابیت یا مشکلاتی در صفحه وب سایتتان باشد.
  5. منابع ترافیک (Traffic Sources): این معیار نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان شما از کجا به وب سایت شما هدایت می‌شوند، مانند جستجوگرها، لینک‌های مرجع، تبلیغات آنلاین و غیره. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام منابع بازدیدکنندگان بیشتری برای شما می‌آورند و در کجا باید تمرکز کنید.
افزایش ورودی گوگل

آیا افزایش بازدید سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

همانطور که گفتیم، میزان ترافیک سایت با رتبه سایت در گوگل رابطه مستقیم دارد، و افزایش ورودی گوگل باعث بهبود سئو میشود. بهترین نوع ترافیکی که سایت می تواند داشته باشد، ترافیک طبیعی از راه بازدید از گوگل است. این روش رایگان بوده و بسیار تاثیر گذار است. گوگل به عنوان موتور جست و جوی اصلی برای ایجاد بازدید طبیعی برای سایت ها است. البته توجه داشته باشید که تمرکز تنها بر افزایش بازدید سایت، در آینده اثرات مخربی بر سئو سایت خواهد گذاشت. مطابق با جدیدترین الگوریتم های گوگل و به روز رسانی های آن ترافیک سایت خود را افرایش دهید.

روش های افزایش بازدید سایت در گوگل

راه ها و روش های زیادی برای افزایش ورودی گوگل وجود دارد، به طور کلی می توان به سئو سایت و تبلیغات موتورهای جست وجو اشاره کرد. یکی از بهترین اقدامات بهبود سئو سایت، استفاده از روش سئو کلاه سفید است. برخی از اقدامات سئو سایت، تاثیر بسزایی در سرعت سایت و برخی دیگر در جهت جذب کاربر دارند. البته برخی به دنبال خرید وروردی گوگل و خرید بازدید گوگل هستند که این روش، با توجه به الگوریتم های پیشرفته گوگل باعث گرفتن نتیجه عکس می شود و پیشنهاد نمی کنیم. بر اساس تجربیات به دست آمده از کاربران، روش های رایگان و غیر رایگان موثری بر افزایش بازدید و ورودی سایت وجود دارد که در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سیاه چیست؟ 

افزایش بازدید سایت
  • توجه به سئو داخلی و تکنیکال

اصلی ترین عامل برای افزایش بازدید سایت، توجه کافی به سئو داخلی و تکنیکال سایت است. وبسایت باید از نظر فنی و تکنیکال عملکرد خوبی داشته باشد تا سایر روش های سئو تاثیرگذار باشد. به URL، تگ ها و توضیحات متا توجه کافی داشته باشید. بر روی انتخاب کلمات کلیدی به اندازه کافی متمرکز باشید.

  • کلمات کلیدی طولانی

از گذشته تا کنون الگوی رفتاری کاربران تغییر زیادی کرده است. کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) گزینه ای بسیار فوق العاده برای افزایش بازدید در گوگل می باشند. این دسته از عبارت های کلیدی به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، سایت شما را به رنک های برتر صفحه نتایج جست و جوی گوگل می رسانند. نه تنها رتبه گرفتن در کلمات کلیدی بلند و مرتبط ساده‌تر است، بلکه امکان حدس‌زدن قصد جست و جوکننده نیز راحت‌تر خواهد بود. از کلمات کلیدی طولانی غافل نشوید!

  • جستجوی صوتی: مردم چگونه صحبت می کنند؟

“گوگل، می توانی نزدیکترین مکان تاکو را در نزدیکی من پیدا کنی؟”

داده های مارس 2019 نشان می دهد که 20٪ کوئری های تلفن همراه جستجوی صوتی هستند. جستجوهای صوتی تا سال 2020 بیش از نیمی از کل جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص می دهد. اگر یاد بگیرید که چگونه سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید و جستجوی صوتی را در استراتژی بهبود سئو سایت خود بگنجانید، می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کنید.

هرچه جستجوی صوتی رایج تر شود، تعداد بیشتری از افراد جستجوهای خود را به همان روشی که صحبت می کنند، تایپ می کنند. توجه کنید که بیشتر این کوئری های جستجو طولانی و بسیار خاص هستند. کاربران می خواهند پاسخ دقیقی به سؤالی که پرسیده بودند، بدهند. بنابراین کاربرانی که در کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند در مرحله توجه قرار دارند. این کاربران بیشتر از کسی که در مرحله آگاهی است احتمال تبدیل شدن دارند. لیست های بولت دار شانس بیشتری برای رتبه بندی جستجوهای صوتی دارند و بیشتر جستجوهای صوتی محلی هستند. از این رو، سایت خود را برای سئو محلی بهینه کنید.

  • Featured snippets 

Featured snippets خلاصه ای از پاسخ به یک جستجو است. گوگل آن را در بالای SERP، بالاتر از تبلیغات پولی و سئو ارگانیک نشان می دهد. نیمی از کل جستجوها بدون کلیک انجام می شود زیرا کاربران پاسخ های لازم را مستقیماً از SERP دریافت می کنند. در یک مطالعه مشخص شد که Featured snippets  نسبت به اولین نتیجه جستجوی ارگانیک بیشتر از همه ترافیک می گیرند. پنج نوع Featured snippets وجود دارد: پاراگراف ، لیست ، فیلم ، جدول و آکاردئون. متداول ترین انواع آنها پاراگراف ها و لیست ها هستند. برای بهره گیری از Featured snippets  و افزایش بازدید سایت، باید به سؤالاتی که به طور معمول در وب سایت شما سؤال می شود پاسخ واضح بدهید. پس اگر به فکر بهبود سئو سایت خود هستید حتما Featured snippets را به کار بگیرید.

افزایش ورودی گوگل
  • به روزرسانی سایت

یکی از عوامل مهم در بهبود رنکینگ سایت توسط گوگل، به روز بودن محتوای سایت است. آپدیت روزانه سایت نه تنها برای سئو سایت مفید است بلکه دلیل مناسبی برای برگشت و بازدید مجدد کاربران از سایت است. موتورهای جست و جو محتواهای جدید را به محتواهای قدیمی ترجیح می دهند؛ پس اگر صفحه ای از وب سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل، رنک خوبی دریافت نمی کند، ممکن است که دلیل آن قدیمی بودن محتوا و اطلاعاتی باشد که شما آن ها را در آن صفحه قرار داده اید.

تحلیل سایت بسیار مهم است، با استفاده ازابزارهای سئو می توانید تعداد بازدید، زمان بازدید و bounce rate هر صفحه را تحلیل کنید. مشکلات هر کدام را پیدا کرده و آن ها را برطرف کنید. هر اقدامی که در جهت بهبود و رفع ایرادات سایت انجام می دهید به افزایش ورودی گوگل می انجامد.

افزایش ورودی گوگل
  • لینک سازی داخلی

لینک های داخلی پل ارتباطی میان هر صفحه از وبسایت است. هر زمان که کاربر در حال مطالعه یک صفحه است، پیشنهاد لینک صفحه ی دیگر کاربر را ترغیب به مطالعه آن می کند. در این صورت بازدید صفحات سایت افزایش می یابد. هر اقدامی در جهت بهبود و رفع ایرادات سایت انجام می دهید به افزایش بازدید گوگل می انجامد. لینک سازی داخلی نه تنها برای کاربران ، بلکه حرکت خزنده موتورجست و جو در سایت را نیز آسان و سریعتر می کند. علاوه بر این، لینکسازی در بالا رفتن اعتبار تمامی مطالب سایت تاثیر دارد.

راهنمای کامل لینک سازی وب سایت ۲۰۲۱

سایت های با سرعت پایین، به هیچ وجه نمی توانند بازدید مناسبی جذب کنند. هدف اصلی گوگل در رتبه بندی ، ارائه بهترین وبسایت از نظر محتوا، ارتباط موضوعی با عبارت جست و جو شده ، عملکرد سایت و زمان بارگزاری آن است. در نتیجه سایتی را در رتبه بالاتر قرار می دهد که سرعت بیشتری در هنگام بارگزاری داشته باشد. کاهش حجم عکس ها، بهینه سازی کدهای html، استفاده از افزونه های کش و یک هاست قدرتمند و پرسرعت می تواند موجب بالابردن سرعت سایت شود.

  • فعال کردن بخش نظرات و دیدگاه ها

کاربران ورودی به سایت را حفظ کنید. یکی از راهکارها برای حفظ کاربر در سایت ، فعال سازی درج نظرات است که به ارتباط بیشتر و بهتر کاربر با مدیر یا نویسنده می انجامد و می تواند نظرات ، سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کند. با پاسخ دهی شما به نظرات ، یک چرخه مثبت سوال و جواب ایجاد می شود که نه تنها به افزایش طول محتوای صفحه کمک می کند، بلکه برای سایر کاربرانی که سوالات و نظرات مشابهی دارند نیز جذاب است.

چگونه کامنت های سایت را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید سایت در گوگل
  • تحلیل و بررسی سایت رقبا

یکی از مهمترین اقداماتی که در افزایش بازدید گوگل تاثیر دارد،  تحلیل سایتهای رقیب است. اطلاعاتی که باید از سایت های رقبا به دست آورید شامل، رقبای شما چه نوع محتوایی تولید می کنند، از چه سایتهایی لینک می گیرند ، روی چه کلمات کلیدی متمرکز هستند، نوع تبلیغات و روش های بازاریابی آنها چیست، چه میزان بازدید از گوگل در ماه دارند، چند مطلب در هفته منتشر می کنند، به ازای چه کلماتی بیشتر جست و جو می شوند، رتبه الکسا آنها چند است، پربازدیدترین صفحات آنها کدام است، می باشد. سعی کنید علاوه بر اقداماتی که خودتان می دانید و انجام داده اید، روش های مثبت و مطلوبی که رقبا اجرا می کنند را نیز به کار ببرید.

۱۰ مورد از بهترین ابزار های سئو در سال ۲۰۲۲

  • تقویت آگاهی از برند سایت

آگاهی از برند، میزان شناختن یک برند توسط مشتریان بالقوه و ارتباط صحیح آن ها با یک محصول یا خدمات خاص است. معمولا سایت های شناخته شده، توسط نام برند توسط کاربران جست و جو می شوند و یا با وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر ، کاربر وارد سایت می شود. می توانید با افزایش آگاهی از برند، بازدید سایت خود را افزایش دهید. آگاهی از برند به عوامل متعددی مانند تبلیغات ، کیفیت خدمات و محصولات، ارتباط با مشتری، مزایای رقابتی نسبت به سایر سایت ها، فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از نام سایت در تبلیغات، تطبیق نام دامنه با برند و… بستگی دارد.

افزایش ورودی گوگل
  • ثبت بک لینک و رپورتاژ در سایت های پربازدید

این ترفند، علاوه بر اینکه به صورت مستقیم به خاطر دریافت لینک های باکیفیت بر افزایش بازدید گوگل تاثیر دارد بلکه به علت تعداد بالای بازدیدکنندگان سایت پر بازدید، احتمال اینکه روی لینک ، تبلیغات یا رپورتاژ شما کلیک کنند نیز بیشتر خواهد بود. البته ثبت بک لینک و رپورتاژ قوانین خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال، برای ثبت رپورتاژ یا بک لینک در یک سایت، دامین اتوریتی، دامین ریتینگ، پیج اتوریتی، اسپم اسکور و رتبه الکسای سایت باید چک شود. بک لینک سازی فرایندی دشوار است؛ یافتن سایتهایی که آمار بالایی داشته و مرتبط با سایت شما باشند، مستلزم صرف وقت و هزینه است. در غیر این صورت با جریمه گوگل و افت رتبه مواجه خواهید شد.

بهترین افزونه های وردپرس در ۲۰۲۱

  • افزایش بازدید سایت با گوگل ادوردز

گوگل ادز نیز یکی از روش های افزایش ورودی گوگل است؛ تنها با پرداخت مبلغ ناچیزی سایت خود را در گوگل تبلیغ کنید! و ورودی و بازدید سایت خود را افزایش دهید. برای ثبت درخواست در گوگل ادز می توانید به قسمت تبلیغات در گوگل افراک مراجعه کنید.

خرید اکانت گوگل ادز

شروع کنید
  • عنوان مناسب

یکی از متاتگ های سایت که در نتایج جست و جو به عنوان یکی از نمادهای سایت نمایش داده می شود ، عنوان صفحه است. زیادی بر منحصر به فرد بودن تگ عنوان و استفاده از کلمه کلیدی اصلی به همراه برخی از کلمات توصیفی شده است. از طرفی عنوان باید در ۷۰ کارکتر خلاصه شده و در عین حال جذاب باشد؛ نسبت به سایت های رقیب ، احساس بهتری را در مخاطب ایجاد نماید تا منجر به افزایش نرخ کلیک و ورودی سایت از گوگل شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار ها و سئوکاران، افزایش ورودی از گوگل و افزایش بازدید سایت است. در این مطلب ترفندهای افزایش بازدید سایت را به صورت کامل بررسی کردیم. تجربه ی شما از کسب ورودی برای سایت چیست؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

افزایش ورودی گوگل : چگونه بازدید سایت را در گوگل افزایش دهیم؟
پر چالش ترین مفهوم در بهبود سئو سایت، افزایش بازدید و ورودی وب سایت در گوگل است. به...
5 از 14 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام از کجا متوجه شویم که پر بازدیدترین سایت ها برای رپورتاژ کدام هستند؟

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      شما باید با توجه به موضوع و الکسا و بررسی سایت های رقیب، تمام سایت های رپورتاژی را بررسی کنید.

      آیا مفید بود؟