کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آگاهی از برند چیست و چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد؟

آگاهی از برند چیست و چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد؟

اینکه چگونه در ذهن مخاطبانتان حک شوید و از آن به سود برسید، موضوع بحث «آگاهی از برند» یا Brand awareness است. اما آگاهی از برند چیست؟ این مفهوم اگرچه جدید نیست و سابقه آن به سال‌های دهه 1950 برمی‌گردد؛ اما در سال‌های اخیر بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. بخشی از این اهمیت به‌خاطر توسعه دیجیتال مارکتینگ و امکانات فوق‌العاده آن برای افزایش آگاهی از برند است.
ما در این مقاله جنبه‌های آشکار و پنهان آگاهی از برند را شرح می‌دهیم. همچنین به روش‌های مؤثر و سودمند برای Brand awareness از جمله تبلیغات گوگل ادز اشاره می‌کنیم. برای اینکه راه ثبت‌شدن در ذهن و قلب مشتریان را پیدا کنید، این مقاله از افراک را با جان‌ودل بخوانید.

آگاهی از برند (Brand Awareness) چیست ؟

چه چیزی باعث می‌شود دوستان، نزدیکان و افرادی که ما را می‌شناسند، پول، سرمایه و اعتبارشان را در اختیارمان گذارند؟ چرا با وجود شایستگی‌ها و لیاقتی که داریم، افراد غریبه این لطف را در حق ما نمی‌کنند؟
به نظر می‌رسد در این نوع روابط علاوه بر پیوندهای خونی، عاطفی و…، نکات پنهان دیگری نیز هست؛ نکاتی که می‌توان با آنها یکی از مهم‌ترین مفاهیم بازاریابی و مدیریت برند، یعنی Brand awareness را شرح داد.

طبق تعریف فرهنگ آکسفورد، آگاهی از برند، میزان آشنایی مشتریان با کیفیت یا تصویر یک برند خاص از کالاها یا خدمات است. طبیعی است که هر چقدر یک سازمان تصویر بهتر و ماندگارتری از خود در ذهن مخاطب بسازد در Brand awareness موفق‌تر است؛ موضوعی که در روابط بین‌فردی نیز صادق است. افرادی که روابط خوبی با دیگران برقرار می‌کنند و چهره محبوب و معتبری هستند، بهتر به خواسته خود می‌رسند.

آگاهی از برند چیست ؟ به زبان ساده تر، مجموعه ی نام شرکت ، لوگو، پیشنهادات، و محتوای شما همه برای مشتری شما چیزی را به مشتری شما القا می کند. این همان جایی است که مشتری به شما اعتماد می کند و تجارت شما را بالاتر از رقبا قرار می دهد.
با این وجود داشتن برند کافی نیست. مهم است که به طور مداوم در ساختن این برند و تقویت ارتباطات آن در ذهن مخاطبان هدف خود گام بردارید. آگاهی از برند یک تلاش لازم و مداوم برای مشاغل بزرگ و کوچک است.

اهمیت ایجاد آگاهی از برند

نام‌های تجاری برای موفقیت در بازار پر رقابت امروز نباید هیچ فرصتی را از دست دهند؛ حتی زمانی که به‌ظاهر همه کارها انجام شده، باز هم باید به دنبال راهی برای تقویت برند و پررنگ‌کردن نام خود باشند.

برندهای بزرگ به‌خوبی می‌دانند که با یکبار فروش نمی‌شود به اهداف بزرگ رسید. جریان فروش و ارائه خدمات باید همیشه برقرار باشد. رسیدن به این هدف تنها وقتی ممکن است که ما انتخاب اول مشتریان باشیم. برای بسیاری از کسب‌وکارها رسیدن به این مهم فقط از طریق آگاهی از برند یا Brand awareness ممکن است.

  • بر اساس آمارها 61 درصد از مصرف‌کنندگان احتمالاً از برندهای آشنا خرید می‌کنند.
  • احتمال خرید از یک برند آشنا، 2.5 برابر بیشتر از رقبای کمتر شناخته‌شده است.
  • 64 درصد مصرف‌کننده‌ها هنگام خرید یک محصول به شهرت و نام برند توجه می‌کنند.

وقتی نام و نشان ما به نیکی در ذهن مخاطب ثبت شود به منافع زیر می‌رسیم:

  1. مشتریان وفاداری خواهیم داشت.
  2. نام برند بیشتر بر سر زبان‌ها خواهد بود.
  3. ارزش ویژه برند Brand equity ساخته می‌شود.
  4. فروش افزایش می‌یابد.
  5. برند صاحب شخصیت می‌شود.
  6. اعتماد مخاطبان افزایش می‌یابد.

این منافع در سطوح و اندازه‌های مختلفی ایجاد می‌شود؛ موضوعی که ما را به انواع Brand awareness هدایت می‌کند.

چگونه آگاهی از برند ایجاد کنیم؟

در قسمت های قبلی گفتیم که آگاهی از برند چیست اما اینکه چگونه این آگاهی را ایجاد کنیم نیز مهم است. روش های زیادی برای اینکار وجود دارد که بسته به میزان هزینه ای که می توانید انجام دهید انتخاب هایی برای شما هست. مثلا می توانید در بیشتر بنر های شهری ظاهر شوید و مردم همه جا نام شما را ببینند. این یک تبلیغ اثر بخش است اما هزینه ی فراوانی برای آن باید انجام شود. برخی از تجارت ها نمی توانند به این میزان هزینه کنند و یا حتی به این میزان به تبلیغات پر قدرت نیاز ندارند زیرا جامعه هدف کوچک تری دارند. در ادامه چند راه آسان و کاربردی برای ایجاد آگاهی ار برند به شما معرفی خواهیم کرد:

  • هشتگ مخصوص به خود را داشته باشید.
  • در همایش های شهری یا در سطح کشور خود به عنوان حامی برنامه قرار بگیرید.
  • یک قالب خاص برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.
  • یک صدا و شعار واحد داشته باشید و این را مدام در شبکه های اجتماعی به دیگران القا کنید.

انواع آگاهی از برند

زمانی که هدف خود را از آگاهی از برند بدانیم، می‌توانیم کمپین‌های تبلیغاتی موفق‌تری برگزار کنیم. این شناخت بر تعیین استراتژی‌های بازاریابی ما تأثیر می‌گذارد؛ این‌گونه خواهیم توانست روابط خود با مشتریان را به‌درستی و بر اساس جایگاهمان تنظیم کنیم. به‌طورکلی در علوم بازاریابی و مدیریت برند چهار نوع Brand awareness وجود دارد:

  • فراخوان نام تجاری یا Brand recall
  • تشخیص برند یا Brand recognition
  • بالاترین جایگاه در ذهن مخاطب یا Top-of-mind awareness (TOMA)
  • تسلط برند یا Brand dominance

در اینجا قصد داریم هریک از انواع آگاهی از برند را با ذکر مثال تعریف کنیم:

فراخوان نام تجاری یا Brand recall

منظور از Bran recall نام و برندی است که در مواقع نیاز و هنگام خرید به یاد می‌آوریم. معمولاً افراد برای هر دسته از محصولات و خدمات تعداد محدودی برند را به‌خاطر می‌آورند؛ مثلاً یک شخص ممکن است برای دسته «لبنیات» پنج نام، برای «خطوط هوایی» سه مورد و… را در ذهن داشته باشد.

تعداد این نام‌های تجاری برای افراد مختلف متفاوت است؛ این به عوامل مختلفی مثل وفاداری به برند، فاکتورهای استفاده و… بستگی دارد. مثلاً خانم خانه‌داری که با محصولات شوینده زیاد کار می‌کند، احتمالاً نسبت به یک مرد شاغل نام‌های تجاری بیشتری از شوینده‌ها می‌شناسد.

تشخیص برند یا Brand recognition

حال که می دانید آگاهی از برند چیست، بهتر است با اصطلاح شناخت برند نیز آشنا باشید. شناخت برند به حدی است که یک مصرف کننده می تواند بر اساس شاخص های بصری مانند لوگو و رنگ ها ، برند شما را به درستی تشخیص دهد. برای مثال هنگامی که مصرف کننده لوگوی پپسی را ببیند حتی قبل از اینکه کلمات یا حروف را بخواند می تواند متوجه شود که این برند پپسی است.
آگاهی از برند ، یک قدم از شناخت برند فراتر می رود. این شامل یادآوری نه تنها نام تجاری ، بلکه احساس کلی محور آن تجارت ، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات آن و سایر جزئیات تجربی است.
هنگامی که یک کسب و کار دارای سطحی از آگاهی از برند است ، فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی آنها چیزی برای مخاطبانشان معنی دار است. آنها از پیش توانسته اند با احساسات مخاطب درگیر شوند.

تشخیص برند با استفاده از ویژگی‌هایی مثل شعار، بسته‌بندی، لوگو و… اتفاق می‌افتد. این نوع آگاهی از برند نشان‌دهنده نزدیک‌شدن یک برند به بازار هدف است. در مقایسه با «فراخوان نام تجاری»، Brand recognition از به‌خاطر سپردن دقیق یک نام تجاری آسان‌تر است؛ چون مشتریان می‌توانند ویژگی‌های یک برند را ببینند و بعد عمل تشخیص را انجام دهند.

بالاترین جایگاه در ذهن مخاطب (TOMA)

Top-of-mind awareness اشاره به اولین برندی دارد که وقتی درباره دسته‌بندی یک محصول سؤال می‌شود، آن را به خاطر می‌آوریم. اولین نام تجاری که در ذهن تداعی می‌‌شود، به‌یادماندنی‌ترین است و بهترین جایگاه را در بین نام‌های تجاری Brand recall دارد. معمولاً برندهای کمی هستند که به این مرحله آگاهی از برند می‌رسند؛ این برندها در صورت موفقیت، سهم بازار بیشتری را نسبت به رقبا به دست می‌آورند. 

تسلط برند یا Brand dominance

تسلط برند اوج موفقیت یک نام تجاری در آگاهی از برند است. Brand domianance زمانی اتفاق می‌افتد که دسته‌بندی یک کالا یا خدمات را با نام یک برند بشناسند. نمونه‌های موفق ایرانی و خارجی زیادی در این زمینه وجود دارد که برای مثال می‌توان به «کوکا» اشاره کرد.

همه ما برند «کوکاکولا» را می‌شناسیم. این برند به چنان جایگاهی در ذهن مخاطب رسیده که خیلی‌ها دسته‌بندی محصولات نوشابه مشکی را با «کوکا» می‌شناسند. کافی است در یک رستوران از پیشخدمت بخواهید برای شما کوکا بیاورد، او بدون اینکه دچار تردید و ابهام شود نوشابه کوکاکولا یا یک نوشابه مشکی رنگ می‌آورد.

۵ عنصر اصلی یک استراتژی Brand awareness موفق

یک استراتژی آگاهی از برند موفق از 5 عنصر کلیدی تشکیل می‌شود. نام‌های تجاری باید به هریک از این عناصر توجه کنند و برای هرکدام برنامه داشته باشند؛ این‌گونه در Brand awareness موفق‌تر هستند.

موقعیت برند

برند چگونه خودش را از دیگران متمایز می‌کند؟ این شامل تعریف ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد، مخاطبان هدف و مزیت رقابتی می‌شود. برای مثال «اپل» خودش را به‌عنوان یک مبتکر معرفی می‌کند و افراد با دانش فنی بالا را جذب خود می‌کند.

شفافیت پیام برند

یک پیام واضح و ثابت تصویر برند را تقویت می‌کند؛ این شامل تگ‌لاین‌ها، توضیحات محصول، متن تبلیغاتی و سایر اجزای ارتباطی یک نام تجاری است. مثلاً شعار برند نایکی «فقط انجامش بده» است که ویژگی انگیزه‌بخشی و الهام‌بخش بودن پیام او را بازتاب می‌دهد.

هویت بصری یکپارچه

باید نگاه، احساس و پیام یکپارچه‌ای در همه بسترهای ارتباطی یک برند جریان داشته باشد به‌طوری‌که نام تجاری به‌خوبی شناخته و یادآوری شود؛ با استفاده از لوگو، رنگ‌های برند، تایپوگرافی و سایر عناصر بصری می‌توانیم به این هدف برسیم.

حضور چندکاناله

برند باید جایی باشد که مخاطبان حضور دارند؛ این می‌تواند فضاهایی مثل موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و یا حتی رویدادهای آفلاین باشد. حضور گسترده یک برند در مکان‌های مختلف باعث بیشتر دیده‌شدن او می‌شود.

هماهنگی و مرتبط بودن با جامعه

هیچ برندی نمی‌تواند خودش را از جامعه و نیازهایش دور کند و درعین‌حال انتظار Brand awareness داشته باشد. یک نام تجاری باید در ارتباط مستمر با جامعه باشد و مدام خودش را به‌روز کند.

۲۱ استراتژی برای افزایش آگاهی از برند

Brand awareness هدف آسان و کوچکی نیست. برندها برای موفقیت در آگاهی از برند باید زمان و انرژی زیادی صرف کنند؛ اما با تحقق آن به یک سرمایه بزرگ دست پیدا می‌کنند. آنها اعتماد و اعتباری را به دست می‌آورند که از طریق آن رسیدن به ثروت ممکن می‌شود. اگر قصد موفقیت در Brand awareness را دارید باید با 21 استراتژی تقویت‌کننده آن آشنا شوید:

۱. درگیر کردن مخاطبان با داستان برند

جنبه‌های معنادار برند خود را که عامل انگیزه و حرکت شما به سمت هدف شده، پیدا و داستان آنها را تعریف کنید. مثلاً یک اتاق در خوابگاه دانشگاه هاروارد می‌تواند بهانه داستان مارک زاکربرگ از ساخته‌شدن فیس‌بوک باشد.

۲. ساختن بانک اطلاعات تصویری برند

هر چیزی که می‌تواند هویت تصویری برند شما را بسازد، شامل لوگوها، پالت‌های رنگی، سربرگ‌ها و… را طراحی و اجرا کنید. این کار باعث شناخته‌شدن سریع برند می‌شود.

۳. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی یک راه آشنا و آسان برای تقویت آگاهی از برند است. این شامل کارهای مختلفی مثل تولید محتوا، پاسخ‌دادن به نظرات و… می‌شود.

۴. برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی

اگر در شبکه‌های اجتماعی مسابقه برگزار کنید، بیشتر دیده می‌شوید و آگاهی از برند شما تقویت می‌شود. مسابقه‌ باید با پیام و هدف برند هماهنگ باشد و ارزش کافی را به مخاطبان برای شرکت‌ بدهد.

۵. تبلیغات آگاهی از برند

تبلیغات آگاهی از برند مثل تبلیغات گوگل ادز باعث دیده‌شدن شخصیت و ارزش‌های برند می‌شود. سعی کنید این تبلیغات در قالب یک داستان انجام شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

۶. جدی‌گرفتن مسئولیت اجتماعی برند

مواردی که با ارزش‌های برند همسو است، شناسایی و از آنها حمایت کنید؛ این می‌تواند شامل اهدای بخشی از درآمد تا برگزاری رویدادهای اجتماعی باشد. توجه به مسئولیت اجتماعی باعث تقویت و برجسته‌شدن تصویر یک برند می‌شود.

۷. ارزش پیشنهادی بالاتر از کالا یا خدمت

با ارائه محتوای رایگان و ارزشمند یا محصولات تکمیلی و… توجه بیشتری را جلب می‌کنید؛ این کار نشانه اهمیت‌دادن شما به مخاطبان و نیازهای آنها است.

۸. تعامل با رسانه‌ها

ارتباط مثبت با خبرنگاران و رسانه‌ها باعث بیشتر دیده‌شدن برند و کسب اعتبار بیشتر می‌شود. سعی کنید داستان‌های جالبی برای آنها داشته باشید تا در صدر خبرها قرار بگیرید.

۹. حمایت از رویدادهای مرتبط

حمایت مالی از یک رویداد اجتماعی یا یک نشست تخصصی، تقویت نام تجاری را به همراه دارد. فقط دقت کنید که رویداد با ارزش‌های برند مرتبط باشد و مخاطبان را جذب کند. رویداد باید فراتر از محل نمایش نام و نشان تجاری باشد؛ باید به آن به چشم فرصتی برای تعامل با مخاطبان نگاه کرد.

۱۰. تبدیل‌شدن کارمندان به سفیران برند

کارمندان خود را تشویق کنید که درباره برند در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند. حتی می‌توانید آنها را برای انجام این کار آموزش دهید. وقتی کارمندان از شما در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین صحبت کنند، اعتماد و اعتبار بیشتری به دست می‌آورید و Brand awareness تقویت می‌شود.

۱۱. سئو SEO

تولید محتوای ارزشمند، برند را تبدیل به یک مرجع می‌کند و مخاطبان آن را افزایش می‌دهد. محتوا را برای طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت بهینه کنید تا افراد زیادی جذب شوند. محتوا می‌تواند در قالب‌های مختلف متن، فیلم، وبینار و… باشد.

۱۲. ساخت مسکات برند

مسکات می‌تواند ویژگی‌ها و ارزش‌های یک برند را به‌صورت ترکیبی از تصویر و احساس به مخاطب منتقل کند. این‌گونه ارتباط قوی بین مخاطب و برند شکل می‌گیرد و تصویر به‌یادماندنی‌‌تری در ذهن مخاطب ساخته می‌شود.

۱۳. ایجاد پشتوانه اجتماعی

از مشتریان راضی خود بخواهید که تجربه خریدشان را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر به اشتراک گذارند. وقتی مخاطبان دیگر نظرات مشتریان راضی را می‌خوانند، آگاهی آنها از برند افزایش می‌یابد و علاقه‌مند می‌شوند اطلاعات بیشتری درباره شما به دست آورند.

۱۴. افزایش بازگشت مشتری

با ارائه طرح‌هایی مثل تخفیف، جشنواره‌ها، ارسال رایگان و… به بازگشت بیشتر مشتریان کمک کنید. این‌گونه تعامل میان برند و مشتریان افزایش می‌یابد و نام تجاری بیشتر شنیده می‌شود.

۱۵. همکاری با اینفلوئنسرها

تأیید اینفلوئنسرهایی که با ارزش‌ها و پیام برند هماهنگ هستند، بیشتر دیده‌شدن برند و تقویت Brand awareness را به همراه دارد.

۱۶. جدی‌گرفتن بازاریابی آفلاین

فقط جهان اینترنت و دیجیتال مارکتینگ نیست که باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود. استفاده مؤثر از بازاریابی آفلاین مثل تبلیغات محیطی و… نیز به افزایش شهرت برند کمک می‌کند.

۱۷. نمایش چهره‌ای انسانی از برند

یک برند تنها در محصولات و کالاهایی که ارائه می‌کند، خلاصه نمی‌شود. باید از اتفاقات پشت‌صحنه و آدم‌هایی که در ساخته‌شدن برند نقش داشته‌اند نیز تصاویری منتشر کنید؛ این‌گونه میان برند و مخاطب ارتباط قوی شکل می‌گیرد.

۱۸. اجرای کمپین‌های ریتارگتینگ

هدف‌گیری مجدد کاربرانی که با شما تعامل داشته‌اند باعث تقویت رابطه و افزایش خرید می‌شود. Retargeting نام برند را در ذهن مخاطب تثبیت می‌کند.

۱۹. همکاری با سایر برندها

همکاری با دیگر برندها به دیده‌شدن بیشتر و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید با برندهای غیر رقیب که محصولات متفاوت اما مخاطبانی مشترک با شما دارند همکاری کنید.

۲۰. هشتگ

به عبارت کوتاه و جذابی فکر کنید که نشان‌دهنده برند شما است. از این عبارت به‌عنوان هشتگ در پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده و مخاطبان را تشویق به استفاده از آن کنید. داشتن این هشتگ به حضور برند در شبکه‌های اجتماعی کمک و Brand awareness را تقویت می‌کند.

۲۱. اجرای یک برنامه یکپارچه

از همه راهکارهای موجود به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند برای تقویت آگاهی از برند استفاده کنید. این می‌تواند شامل مجموعه اقدامات بازاریابی محتوایی، سئو و… باشد.

آگاهی از برند با گوگل ادز

همان طور که می دانید تبلیغات در گوگل نوعی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) است. از چنین تبلیغاتی می توانید برای افزایش آگاهی برند کسب و کار خود استفاده کنید. با ایجاد تبلیغاتی که نام یا لوگو کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان حک می کند می توانید در چشم آن ها بدرخشید. حتی می توانید به عنوان مقدمه از آن استفاده کنید.

کمپین‌های گوگل ادز Brand awareness به شما برای رسیدن به اهداف زیر کمک می‌کند:

  • افزایش تعامل مخاطبان با برند
  • ساختن تصویر مثبت از برند
  • افزایش وفاداری به برند
  • افزایش تعامل مشتریان با برند و محصولاتش

چگونه هدف کمپین آگاهی برند خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب هدف کمپین می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • Impressions: این المان، تعداد نمایش تبلیغات شما را نشان می دهد.
  • تعداد کلیک: وقتی نوبت به آگاهی عمومی می رسد ، تعداد افرادی که روی سایت شما کلیک می کنند مهم است.
  • CTR: این یک پارامتر ساده برای فهمیدن تعداد افرادی است که روی کمپین کلیک می کنند ، در مقایسه با تعداد افرادی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند. در واقع CTR یا نرخ کلیک، نسبت دو پارامتر گفته شده را نشان می دهد.

سفارشی‌سازی کمپین‌های گوگل ادز برای Brand awareness

گوگل برای اینکه کمپین‌های موفقی برای آگاهی از برند برگزار کنید، امکانات زیر را در اختیارتان می‌گذارد:

  • هدف‌گذاری مکان: می‌توانید محل نمایش تبلیغات را در شبکه‌ نمایش گوگل مشخص کنید؛ اینکه تبلیغات در چه سایت‌هایی و کدام بخش یک سایت منتشر شود.
  • فرمت تبلیغات: برای آگاهی از برند با گوگل ادز بهتر است از تبلیغات جذاب و غنی استفاده کنید. این کار می‌تواند با استفاده از تبلیغات متنی، تصویری، ویدئویی و انیمیشن انجام شود.
  • هزینه‌گذاری: پیشنهاد گوگل برای تبلیغات Brand awareness استفاده از روش قیمت‌گذاری CPM، یعنی هزینه به‌ازای 1000 بار نمایش است. شما می‌توانید از روش‌های دیگر bidding گوگل ادز نیز استفاده کنید.

اندازه‌گیری آگاهی از برند

موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در گروی ارزیابی مستمر، عیب‌یابی و رفع ایرادات آن است. این موضوع درباره کمپین‌های آگاهی از برند نیز صدق می‌کند. تا زمانی که متر و معیاری برای سنجش موفقیت تبلیغات نداشته باشیم، نمی‌توانیم آن را بهبود دهیم یا اهداف جدیدی تعیین کنیم. ما در اینجا تعدادی از راه‌های اندازه‌گیری Brand awareness را بیان می‌کنیم:

گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی

فهمیدن اینکه نام برند در کدام شبکه‌های اجتماعی، چند بار و چگونه برده شده به درک موقعیت برند کمک می‌کند.

حجم جستجو

با استفاده از ابزارهای سئو بفهمید نام شما چه میزان در موتورهای جستجو سرچ شده است.

ترافیک مستقیم

تغییر در ترافیک مستقیم سایت Direct traffic یک معیار خوب برای سنجش موفقیت Brand awareness است. با استفاده از ابزاری همچون Google Analytics می‌توانید به این تغییرات پی ببرید.

بک لینک‌ها

هر چقدر تعداد بک‌لینک‌ها به سایت بیشتر باشد، یعنی برند ارزشمندتری هستید و محبوبیت بیشتری دارید. باید از طریق ابزارهای مختلف این بک‌لینک‌ها را ردگیری کنید و مطمئن شوید برندهای معتبری این بک‌لینک‌ها را داده‌اند.

نظرسنجی

نظرسنجی ابزار مفید دیگری برای سنجش Brand awareness است. می‌توانید سؤالات مختلفی با هدف اندازه‌گیری «تشخیص برند»، «فراخوان نام تجاری»، «تصویر برند» و «هویت برند» طراحی کنید و از این طریق بفهمید مردم چقدر شما را می‌شناسند.

عملکرد بازاریابی محتوایی

تولید و انتشار محتوای ارزشمند نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند دارد. برندها با سنجش عملکرد خود در بازاریابی محتوایی می‌توانند Brand awareness را اندازه‌گیری کنند.

نتیجه؛ آگهی از برند را تقویت کنید

مهم نیست که کیفیت محصولات و خدمات شما چقدر است و یا چه میزان پول برای تبلیغات خرج می کنید. حتی اگر به صورت مداوم در سایت و یا شبکه های اجتماعی فالعیت می کنید نیز اهمیتی ندارد دیر یا زود متوجه خواهید شد که اگر برندی وجود نداشته باشد نتیجه ای نخواهید گرفت. ما در این مقاله به طور کامل آگاهی از برند یا Brand awareness و جنبه‌های مختلف آن را شرح دادیم. آگاهی از برند می‌تواند عامل تمایز شما از رقبا شود و سود زیادی برایتان به ارمغان آورد.

Google Ads برای آگاهی از برند امکانات خوب و قابل‌توجهی دارد. همان‌طور که در این مقاله نیز اشاره شد، باید کمپین‌هایی سفارشی، مناسب اهداف و جایگاه برند خود طراحی کنید. این تنها با آگاهی از دانش روز دیجیتال مارکتینگ و تجربه موفق برگزاری کمپین‌های گوگل ادز ممکن است.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید