کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ و به چه کسی اینفلوئنسر می گویند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ و به چه کسی اینفلوئنسر می گویند؟

مدتیست که  کلمه ی  اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار شنیده می شود و رسانه ها و مردم مدام به آن اشاره می کنند. با این حال ، هنوز هم افرادی وجود دارند که نمی دانند اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی و تبلیغات آنلاین است که در سال های اخیر در بین برترین فعالیت های بازاریابی دیجیتال جای گرفته است. تاثیرات مثبت اینفلوئنسر مارکتینگ در برند سازی و فروش اگر بیشتر از تبلیغات در توییتر، تبلیغ در فیسبوک و تبلیغ در گوگل ادز نباشد، کمتر از آن ها نیست. در ادامه خواهیم گفت که  اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ به چه معناست؟ با افراک همراه باشید.

اینفلوئنسر کیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش ترکیبی بازاریابی قدیمی و جدید است. قدیمی از این لحاظ که شما برای بازاریابی با افراد مشهور سر کار دارید و جدید از این لحاظ که باید کمپین تبلیغاتی خود را در شبکه های مدرن راه اندازی و پخش کنید. به صورت کلی این نوع کمپین های تبلیغاتی نتیجه ی همکاری برند ها و افراد تاثیر گذار در جامعه است.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ فقط شامل افراد مشهور نمی شود. در واقع واژه  تاثیرگذاری اهمیت دارد، بسیاری از این افراد هرگز خود را در محیط آفلاین مشهور نمی دانند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که رسانه های سنتی مرتکب می شوند عدم مشاهده تفاوت بین افراد مشهور و تأثیر گذاران آنلاین است.

اینفلوئنسر مارکتیگ

اما واقعا اینفلوئنسر کیست ؟ ما تعریفی مختصر از آن ها در نظر گرفته ایم:

  • قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دیگران به دلیل اقتدار ، دانش ، موقعیت و یا ارتباط با مخاطبان خود.
  • کسانی که مخاطبان خاصی در حوزه ی اختصاصی دارند. تعداد این مخاطبان به محبوبیت حوزه تخصصی آن ها بستگی دارد.

حال که می دانید اینفلوئنسر کیست .مهم است بدانید که اینفلوئنسر ها ارتباطی عمیق و مشتاقانه با مخاطبان خود دارند. اینکه مردم این اینفلوئنسر ها را دنبال می کنند بی دلیل نیست. مردم هیچگاه به یک برند علاقه و اشتیاق نشان نمی دهند مگر در مواردی خاص. اما اگر اینفلوئنسر آن برند را تایید کند همه چیز متفاوت خواهد بود، مردم به نظر آن اینفلوئنسر ها خیلی اهمیت می دهند. هیچگاه تلاش نکنید که با ابزار های تحلیلی مارکتینگ اینفلوئنسر ها را آزمایش کنید. آن ها همیشه طرفداران خود را دارند و هر جایی باشند آن ها را به سمت خود می کشانند.

مقالات مرتبط:

تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه ی همکاری یک فرد تاثیر گذار آنلاین و یک برند برای فروش خدمات یا محصولات است. برخی از اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ کمی متفاوت است گاهی برند ها فقط برای مشهور شدن از این افراد تاثیر گذار استفاده می کنند. برخلاف سلبریتی ها هر کسی می تواند اینفلوئنسر باشد و آن ها را ممکن است هر جایی پیدا کنید. چیزی که آن ها را به فرد تاثیر گذار تبدیل کرده است، تعداد طرفدارانشان در شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه هاست. یک اینفلوئنسر ممکن است یک عکاس فشن باشد یا کسی متخصص امنیت شبکه های کامپیوتری است. مهم نیست در چه صنعتی کار می کنند آن ها به هر حال بر روی مردم تاثیرگذار هستند. ممکن است صد هزار دنبال کننده یا تعداد محدود تری در حدود ده هزار نفر دنبال کننده داشته باشد. به هر حال آن ها در یک زمینه ی خاصی شهرت پیدا کرده اند و محبوب هستند. آن ها بر اساس تخصص خود می توانند به سوال ها و نیاز های دنبال کنندگان خود پاسخ دهند. بسته به نوع کار خود بیشترین بازدهی و تعامل با مخاطبانشان را می توانند ایجاد کنند. آن ها معمولا خودشان محتوای تخصصی عکس های عالی یا ویدئو های سرگرم کننده فراهم می کنند. در ایران صفحات طنز و کسانی که در زمینه ی استند آپ کمدی فعالیت می کنند بیشترین طرفداران را در میان دیگر حوزه ها دارند.

مقالات مرتبط:

مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها

چه چیز اینفلوئنسر مارکتینگ را اثر بخش می کند؟

قبل از شروع تبلیغات و همکاری با تاثیر گذاران حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • هدفی مشخص برای شروع کار در نظر بگیرید
  • خیلی خوب تحقیق کنید، برنامه ریزی کنید، بودجه ی خود را مشخص کنید
  • طبق هدف خود اینفلوئنسر های مناسب به کار خودتان را بیابید
  • آنها را دنبال کنید و روند کاریشان را تحت نظر بگیرید

برنامه زمانی مشخص کنید

  • این اینفلوئنسرها به صورت ماهیانه فصلی یا سالیانه کار می کنند؟
  • زمان کاری آن ها با زمان ارائه ی محصول شما در بازار مطابقت دارد؟
  • با آنها در مورد مبلغ صحبت کنید و برای نتیجه ی نهایی قرار حضوری بگذارید

مقالات مرتبط:

جذب مشتری جدید با تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

چه چیزی اینفلوئنسر مارکتینگ به حساب نمی آید؟

پیشتر توضیح دادیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست اما  چه چیزی اینفلوئنسر مارکتینگ به حساب نمی آید؟ اینفلوئنسر مارکتینگ این نیست که به برخی از افرادی که فالوور های بالایی دارند پول بدهید تا در مورد برند شما تعریف و تمجید کنند. افراد تاثیرگذار کسانی هستند که برای معروف شدن زمان زیادی را صرف کردند و خود به نوعی برند تبدیل شده اند. آن ها در مورد برند خود بسیار حساس اند و برای اعتماد مردم احترام قائل می شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین به معنای سریع نتیجه گرفتن نیست. خیلی طبیعی است که همه چیز آرام ولی پیوسته در جریان باشد. کمپین های تبلیغاتی باعث تسریع روند کاری شما نمی شوند. اما با گذشت زمان و تبلیغات مناسب و پیوسته آرام آرام برند شما در ذهن ها جای می گیرد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار زمان بر هستند. شما باید صبر داشته باشید تا فالوور هایی وفادار و مشتاق به حوزه ی کاری خود را جذب کنید. شاید فکر کنید که با یکبار تبلیغ سریعا در ذهن و افکار مخاطبان جای می گیرید اما فرآیند اعتماد سازی بسیار زمان بر است و به این راحتی امکان پذیر نیست.

اینفلوئنسر کیست؟

مقالات مرتبط:

آمارهای مهم اینستاگرام برای کسب و کار ها

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران  بیشتر در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می شود. در رتبه ی بعدی توییتر قرار دارد اما کمپین های مارکتینگ اینستاگرام بازدهی بیشتری دارند. محبوب ترین تاثیرگذاران اینستاگرامی ایران در حوزه های ساخت فیلم های کمدی، آشپزی و لایف استایل در حال فعالیت هستند. از محبوب ترین اینفلوئنسرها در ایران می توان صدف بیوتی (حوزه آرایشی)، حسن ریوندی (طنز پردازی)، محمد امین کریم پور (طنز پردازی)، احمد کلاته (آموزش دیجیتال مارکتینگ) را نام برد.

کلام آخر

حال که می دانید اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، اینفلوئنسر کیست و با مزایای تبلیغات در صفحات آن ها آشنا هستید قطعا می خواهید به عنوان روشی پر بازده در بازاریابی از آن استفاده کنید. اما نکته ای که باید بدانید این است که ارتباط گرفتن با اینفلوئنسر هایی که فالوور های بسیار زیادی دارند بسیار مشکل است همچنین هزینه های تبلیغات در پیج های آن ها بسیار بالا خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می دهیم بجای هدف گذاری پیج های میلیونی با کسانی که فالوور های کمتری دارند دارند شروع کنید. نیاز های بازار را بسنجید و متناسب با آن نیاز ها تبلیغات خود را طراحی کنید. تیم افراک با ۹ سال تجربه در زمینه تبلیغات و بازاریابی آنلاین شما را در زمینه ی اینفلوئنسر مارکتینگ همراهی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان افراک استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید