کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست؟

ماهی را هر گاه از آب بگیرید تازه است. این ضرب المثل را قطعا همه ما شنیده ایم اما چه ارتباطی با موضوع مقاله ما یعنی “استراتژی محتوا چیست؟” دارد؟ اگر کسب و کارتان سال هاست روند پیشرفت خود را داشته و یا اگر به تازگی می خواهید کاری را شروع کنید این مقاله برایتان مناسب است. حتما می دانید بازاریابی محتوایی چیست و چقدر در جذب مخاطب به شما کمک می کند. محتوا در عصر جدید پادشاه است و ما همه به فرمان آن هستیم اما اگر می خواهید  کلید موفقیت در بازاریابی محتوا را بدانید بهتر است با تولید محتوا و استراتژی محتوا آشنا شوید و آن را در دستور عمل های اصلی کارتان قرار دهید.

به گزارش سایت HubSpot یکی از بزرگ ترین مراجع دیجیتال مارکتینگ در دنیا، ۷۰ درصد کسب و کار ها در سال ۲۰۲۰ به بازاریابی محتوایی روی آورده اند. برای اینکه در این بازار بتوان خودی نشان داد و محبوب شد بهتر است که برای محتوای خود یک برنامه ی مدون و دقیقی داشته باشیم. در ادامه خواهیم گفت که استراتژی محتوا چیست و چرا یک کسب و کار موفق به آن نیازمند است؟ با افراک همراه باشید.

مقالات مرتبط:

تولید محتوا چیست؟

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا چیست ؟

اصطلاح استراتژی محتوا به مدیریت و برنامه ریزی برای محتوای همه ی شبکه هایی که کسب و کار شما در آن فعال است بر می گردد. این محتوا می تواند بصری، نوشتاری یا هر چه شما در ذهن دارید باشد. استراتژی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی شما است که به طور مداوم نشان می دهد چه کسی هستید و تخصص شما را در صنعت خود را نشان می دهد.

شاید شنیده باشید که ایجاد محتوا برای رشد کسب کار شما چقدر مهم است ، اما همانطور که در طول این مقاله مشاهده خواهید کرد ، باید یک هدف برنامه ریزی شده داشته باشد. وقتی استراتژی محتوا را تدوین می کنید ، چند سؤال وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید:

۱. چه کسی مطالب شما را می خواند؟

مخاطب مورد نظر برای محتوای شما کیست؟ برای چند مخاطب ایجاد محتوا می کنید؟ درست همانطور که تجارت شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد ، استراتژی محتوا شما می تواند بیش از یک نوع خواننده یا بیننده را تأمین کند. استفاده از انواع محتوا که نوشتاری و چه تصویری باعث می شود افراد بیشتری جذب کسب و کار شما بشوند.

۲. چه مشکلی از مخاطبان خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده آل ، محصول یا خدمات شما مشکلی از مخاطبان شما حل می کند. با در نظر گرفتن این مشکلات ، محتوای خود را تهیه کنید. شما می توانید از طریق محتوا آن ها را راهنمایی کنید و یا آموزش هایی را برای آن ها در نظر بگیرید.

یک استراتژی محتوا ی قوی برای فروش محصولات و خدماتش از دو قشر از مردم حمایت می کنند: اول کسانی که به تازگی مشکل خود را شناسایی کرده اند و می دانند که چه چالش هایی پیش رو دارند و دوم افرادی که پیش از این از محصولات شما برای مقابله با مشکلاتشان استفاده کرده اند. محتوای خوب می تواند اهداف شما را تقویت کند و مشتریان را به برند شما وفادار کند.

استراتژی محتوایی

مقالات مرتبط:

مهم‌ترین نکات و ترفندهای سئو سایت در سال ۲۰۲۰ 

۳. چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟

طبیعی است که هر کسب و کاری رقبایی داشته باشد. رقبای شما محصولاتی شبیه به شما دارند پس چرا مردم باید از شما خرید کنند؟ مشتریان بالقوه شما باید بدانند که وجه تمایز شما با دیگران چیست و اینجاست که محتوا صدای شما خواهد بود. برای اینکه ثابت کنید چرا آنها باید شما را انتخاب کنند باید بتوانید صدای خود را به گوش آن ها برسانید.

۴. روی چه قالبهای محتوایی تمرکز خواهید کرد؟

بهتر است محتوای شما در چه قالبی ارائه شود؟ اینفوگرافی؟ ویدئو؟ بلاگ؟ با شناسایی دقیق موضوعی که می خواهید در آن بهترین باشید. بهتر است که مشخص کنید چه نوع محتوایی می تواند بهتر پیام شما را منتقل کند.

۵. محتوا را در چه کانالهایی را منتشر خواهید کرد؟

دقیقاً همانطور که می توانید محتوا را در قالب های مختلف ایجاد کنید ، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید محتوا را در آنها منتشر کنید. هر کدام از این شبکه ها ویژگی های خاص خود را دارند. تعدادشان محدود نیست اما شما می توانید به خوبی تشخیص بدهید که کدام شبکه برای شما مناسب تر است. پست های یک وبلاگ بیشتر به شما کمک می کند یا فعالیت در اینستاگرام یا توییتر بازدهی بیشتری دارد؟

مقالات مرتبط:

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

۶. چگونه می توانید تولید و انتشار محتوا را مدیریت کنید؟

اینکه قبل از تولید محتوا همه چیز به صورت مدون مشخص باشد کمی دلهره آور است اما در عوض شما در مسیر بهتری قدم خواهید گذاشت. شما به عنوان یک استراتژیست محتوا باید بدانید چه محتوایی می خواهید ساخته شود و این محتوا را در چه شبکه هایی باید انتشار دهید. بهتر است فردی را برای اینکار استخدام کنید. فردی که به اهداف شما واقف است و از تولید محتوا و بازاریابی محتوا نیز سر در می آورد.

چرا بازاریابان به استراتژی محتوایی نیاز دارند؟

بازاریابی محتوایی امکانات فراوان و پیشرفته ای در اختیار مدیران کسب و کار ها می گذارد. از مهم ترین این امکانات ایجاد بستر امن و مقرون به صرفه در گوگل است. گوگل امتیازات سایت ها را بر اساس محتوای آن ها می سنجد. استراتژی محتوایی مشخص می کند که چه محتوایی برای گرفتن ترافیک در سایت مناسب است. همچنین مشخص می کند محتوای من در چه کانالی نشر داده شود. به طور کلی هدف و رسالت استراتژی محتوا برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف کسب و کار هاست.

کلام آخر:

در این مقاله با مفهوم استراتژی محتوایی آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید. استراتژی محتوایی برای شما معجزه نمی کند اما به شما کمک می کند که راه های چندین ساله را یک شبه طی کنید. اگر شما رقبای خود را به خوبی بشناسید می توانید از نقاظ ضعف آن ها برای قوت و ثبات خود استفاده کنید. افراک با ۹ سال سابقه در دیجیتال مارکتینگ شما را در تمامی مراحل از استراتژی محتوا تا تولید محتوا و تبلیغات یاری می کند. شما می توانید پیش از شروع از مشاوره رایگان تیم افراک بهرمند شوید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید