کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بازاریابی در لینکدین چگونه است؟ | راهکارهای مارکتینگ در لینکدین

بازاریابی در لینکدین چگونه است؟ | راهکارهای مارکتینگ در لینکدین

با در دسترس بودن گزینه‌ها برای کارجویان و کسب‌وکارها، لینکدین (linkedin) از مفیدترین و کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حوزه کسب‌وکار است. با استفاده از لینکدین شما می‌توانید به جست‌وجوی کار بپردازید یا نیروی کار مستعد جذب کنید. ابزارهایی که لینکدین در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند کمپانی‌پیج‌ها، به شما کمک می‌کنند علاوه بر کاربردهای مرتبط با کسب‌وکار، با مخاطبان‌تان نیز در تعامل باشید و مشتریان جدید جذب کنید. همچنین شما می توانید تبلیغات لینکدین راه اندازی کنید.  ابتدا اجازه دهید در اینفوگرافیک زیر، نگاهی به آمارهای مهم لینکدین برای کسب و کار ها داشته باشیم:

آمارهای مهم لینکدین برای کسب و کار ها

همانگونه که در اینفوگرافیک مشاهده کردیم، لینکدین بیش از ۴۶۷ میلیون کاربر دارد که شامل ۲۵ درصد کاربران زن و ۲۶ درصد کاربران مرد در اینترنت هستند. در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز این شبکه آمار درخشانی دارد. بیش از ۴۳ درصد از بازاریابان، یکی از منابع جذب مشتریان‌شان را لینکدین می‌دانند؛ همچنین ۸۰ درصد از لیدهای B2B از سمت شبکه‌های اجتماعی، متعلق به لینکدین است و حداقل ۳ میلیون کسب‌وکار، صفحه لینکدین دارند.

مطلب مرتبط: صفر تا صد لینکدین

حال که از این آمار مطلع شدید، می‌خواهید با کمک لینکدین، کسب‌وکار خود را گسترش دهید؟ خیلی خوب است! برای رسیدن به این هدف، قوانین طلایی استفاده از لینکدین برای کسب و کار ها را باید بدانید:

  • کسب‌وکار شما حتما باید یک کمپانی‌پیج در لینکدین داشته باشد.
  • در پروفایل شرکت‌تان، یک صفحه مشاغل ایجاد کنید تا فرایند استخدام‌تان بهبود پیدا کند.
  • به گروه‌های مرتبط با کسب‌وکار یا حوزه فعالیت‌تان بپیوندید یا گروه خود را ایجاد کنید.
  • صفحه لینکدین خود را پروموت کنید.
  • محتوایی ایجاد کنید یا به اشتراک بگذارید که برای دنبال‌کنندگان‌تان جذاب باشد و ارزش ایجاد کند.
  • تبلیغات اسپانسرشده ایجاد کنید تا برند و محصولات‌تان بیشتر گسترش پیدا کند.

کسب‌وکارها می‌توانند با بازاریابی در لینکدین ، آگاهی از برند خود را گسترش دهند و در دنیای تجارت بیشتر شناخته شوند. صفحات کمپانی لینکدین برای کسب و کار ها این فرصت را فراهم می‌کند ‫که با بزرگ‌ترین شبکه آنلاین کارجویان،‫ کارمندان،‫ مشتریان بالقوه ‫شرکا و‫.‫‫.‫‫.‫ در ارتباط باشند‫. کاربران می‌توانند صفحات کمپانی لینکدین را دنبال کنند ‫و از توسعه شرکت‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستند، مطلع شوند؛ ‫همچنین محصولات و خدمات آنها را مقایسه کنند و از فرصت‌های شغلی اطلاع پیدا کنند.

بازاریابی در لینکدین برای کسب و کار ها

بازاریابی در لینکدین نیز می‌تواند برای شما و کسب‌وکار شما سودمند باشد. برای بازاریابی در لینکدین برای کسب و کار ها می‌توانید در سه سطح مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای به شرح زیر عمل کنید:

سطح مقدماتی طرح بازاریابی در لینکدین

در این سطح، عمده فعالیت‌های شما در جهت گسترش شبکه و شناخت بیشتر مخاطبان لینکدین از شما و کسب‌وکارتان است. در ادامه به مراحل این سطح می‌پردازیم:

  • درخواست‌های ارتباط را قبول کنید: لزومی ندارد ارتباطات شما تنها با کسانی باشد که آنها را می‌شناسید یا قصد همکاری با آنها را دارید. ارتباطات خود را در لینکدین محدود نکنید.
  • روزانه به یک نفر درخواست ارتباط بدهید: در روز، حداقل به یک نفر درخواست ارتباط بدهید تا شبکه شما رشد کند.
  • به سه نفر از مخاطبان جدید، پیام تشکر بفرستید : تشکر کردن از مخاطبان جدید به خاطر ایجاد ارتباط در لینکدین همیشه به نفع شماست. می‌توانید در این پیام، کمی درباره خود و شغلتان نیز بگویید.

مقالات مرتبط :

آموزش صفر تا صد لینکدین

نحوه تبلیغات در لینکدین

انواع تبلیغات در لینکدین

سطح نیمه‌حرفه‌ای طرح بازاریابی در لینکدین

تمرکز این سطح، بیشتر بر افزایش کیفیت و جذابیت پروفایل لینکدین شماست. مراحل این سطح عبارت‌اند از:

  • محتوا به اشتراک بگذارید: اگر به تازگی یک بلاگ نوشته‌اید، آن را به پروفایل خود اضافه کنید.
  • بررسی کنید چه کسی از پروفایل شما بازدید کرده است: این افراد می‌توانند بعدا به مشتریان شما تبدیل شوند. یک پیام شخصی‌سازی شده برای این افراد بفرستید و از آنها تشکر کنید که از پروفایل شما بازدید کرده‌اند. همچنین توضیح دهید که کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند برای آنها ارزش ایجاد کند.

سطح حرفه‌ای طرح بازاریابی در لینکدین برای کسب و کار ها

این سطح به افزایش اعتبار شما می‌پردازد و شبکه لینکدین شما را به تجارت در دنیای واقعی نزدیک می‌کند. مراحل این سطح عبارت‌اند از:

  • یک جلسه حضوری هماهنگ کنید: لینکدین ابزاری عالی برای ارتباطات کسب‌وکاری است. اما فراموش نکنید این فرایند به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود؛ مگر این که روابط را به دنیای واقعی آورید. پس بهتر است با مخاطبان مهمی که مدتی است آنها را ندیده‌اید جلسه حضوری بگذارید.
  • محتوای خود را برای تحریریه لینکدین بفرستید: محتوای شما می‌تواند توسط تحریریه لینکدین برکزیده شود. بله درست خواندید! این موضوع غیرممکن نیست. به تیم تحریریه لینکدین دسترسی پیدا کنید و به آنها ایمیل بزنید. البته در نظر داشته باشید لینکدین برای این موضوع دو پارامتر مهم را در نظر می‌گیرد: وجود دکمه اشتراک در لینکدین در مطالب وب‌سایت شما و اشتراک محتوای مورد نظر با مخاطبان.
  • درباره محتوای دیگر کاربران نظر بدهید: تصور کنید شخصی از ارتباطات شما درباره تغییر شغلی یا یک بلاگ جدید با شما صحبت می‌کند. واکنش طبیعی شما نظر دادن درباره آن است. پس همین موضوع در لینکدین نیز صدق می‌کند. کامنت گذاشتن درباره محتوای دیگران را فراموش نکنید.

بازاریابی در لینکدین به نفع شما و کسب‌وکار شماست. اگر در زمینه استفاده از لینکدین برای کسب و کار ها ، به مشاوره یا اطلاعات بیشتر نیاز دارید، یک مشاوره رایگان را مهمان کارشناسان افراک باشید!

درخواست مشاوره رایگان

بازاریابی در لینکدین چگونه است؟ | راهکارهای مارکتینگ در لینکدین
با در دسترس بودن گزینه‌ها برای کارجویان و کسب‌وکارها، لینکدین (linkedin) از مفیدترین و کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید