کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در سئو می شود، همیشه راهکارهای جدیدتر و بهتری هستند که شما هنوز آن ها را امتحان نکرده اید. همان طور که می دانید و در مقاله های قبلی به آن اشاره کرده ایم بهترین راه بهینه سازی رتبه بندی سایتتان و بهبود عملکرد کسب و کارتان در دنیای دیجیتال، استفاده از تبلیغات در گوگل در کنار پرداختن به سئو سایت است. یکی از مواردی که در سئو سایت تاثیر بسیار زیادی دارد استفاده از شبکه های اجتماعی مانند توییتر است. توییتر یکی از موثرترین شبکه های اجتماعی است که به کمک سئو سایت شما می آید و آن را ارتقا می دهد.

در حالیکه Facebook و Instagram توجه تعداد زیادی از کسب و کارها از سرتاسر دنیا را به خود معطوف کرده، توییتر برای خیلی ها تبدیل به شبکه ی اجتماعی ای شده که باید فقط در آن حضور داشت. شاید به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگ در توییتر به نظر خیلی از صاحبان کسب و کارها مفید باشد اما با یک استراتژی مشخصی آن را پیگیری نمیکنند. غافل از اینکه توییتر بیشتر از آن دو شبکه ی دیگر به کمک سئوی سایتشان می آید.

شبکه های اجتماعی بر روی عملکرد سئوی سایت شما تاثیر دارد؟

باید بگویم که بله تاثیر دارد. شاید مستقیما با هم در ارتباط نباشند، اما ساخت برند و افزایش حضورتان در شبکه های اجتماعی از جمله مهم ترین عوامل موجود در استراتژی بازاریابی شما هستند و به طور غیر مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر میگذارد و آن را ارتقا می دهد.  امروزه گوگل با بررسی سیگنال‌های موثر از طرف شبکه های اجتماعی ، رتبه‌بندی سایت‌ها را دقیق‌تر انجام می‌دهد و طبق گفته کارشناسان، این پارامتر یکی از پارامترهای اصلی در رتبه‌بندی سایت‌ها در آینده نه چندان دور خواهد بود.
باید بگویم که توییتر در این میان تاثیر بیشتری دارد چرا که جایگاه ویژه ای در قلب الگوریتم های گوگل دارد. توییتر باعث ارتقا سئو سایت شما می شود.

بله، درست متوجه شدید، نقش مهم توییتر در سئو به سال ۲۰۱۵ بر می گردد، زمانی که توییتر با غول موتور جست و جو پارتنرشیپ خود را آغاز کرد. نتیجه ی این پارتنرشیپ این بود که توییت ها د رنتایج جست و جو ایندکس می شود. شاید گوگل هر بار توییت شما را ایندکس نکند اما این مسئله از تاثیر فعالیت در توییتر و نقشی که این پارتنرشیپ در بهبود جایگاه سایت شما دارد چیزی کم نمی کند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

چرا باید به سیگنال های شبکه های اجتماعی سایت خود اهمیت دهید؟

اگر یک صفحه از سایتی دارای سیگنال های متعددی از سوی شبکه های اجتماعی باشد، به این معنا است که محتوای آن توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود. این موضوع به بهبود اعتبار صفحه و Page Rank آن کمک می‌کند و این اعتبار به Domain Authority یک سایت هم منتقل می‌شود. هر چه اعتبار دامنه یک سایت بیشتر باشد، گوگل هم به محتوای موجود در آن اطمینان بیشتری می‌کند و جایگاه بهتری برای آن سایت در نظر می‌گیرد.

از طرفی، با این که لینک‌سازی با کیفیت از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌دهی به سایت‌ها است، ولی به دلیل سوءاستفاده از این روش، به زودی شاهد کاهش ارزش این معیار در سال ۲۰۲۰ خواهیم بود. سیگنال های مثبت از نام برند شما در شبکه های اجتماعی می‌تواند به عنوان یک معیار طبیعی و انسانی تر به گوگل کمک کند. بنابراین شبکه های اجتماعی و سئو می‌توانند ارتباط مستقیم با یکدیگر داشته باشند. در ادامه به دیگر دلایل مهم اهمیت سیگنال های شبکه های اجتماعی می‌پردازیم:

‍۱. سیگنال‌های مثبت در شبکه های اجتماعی از الگوریتم های گوگل بیشتر به واقعیت نزدیک هستند

اگر دوست شما در اینستاگرام با منشن کردن، یک رستوران را به شما پیشنهاد دهد و گوگل هم درست این رستوران را در نتایج جست‌وجو به شما نشان دهد، شما به کدام یک اطمینان بیشتری دارید؟ سیگنال های واقعی از کاربران می‌تواند عملکرد الگوریتم‌های گوگل را تا حد زیادی برای کاربران بهینه کنند تا نتایج دقیق‌تری در اختیار کاربر قرار گیرد.

۲. گوگل در سال ۲۰۲۰ به اعتبار نویسندگان محتوا توجه بیشتری می‌کند

اگر نویسنده محتوایی در شبکه های اجتماعی، سیگنال‌های مثبتی را از مخاطبان خود دریافت کند و در یک سایت مقاله‌ای تولید کند، گوگل با در نظر گرفتن اعتبار این نویسنده، به آن صفحه رتبه بهتری می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، اعتبار نویسنده به اعتبار صفحه منتقل می‌شود. این اعتبار با نام Author Rank شناخته می‌شود.

۳. نرخ تبدیل به مشتری با فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی افزایش می‌یابد

شبکه های اجتماعی به دلیل فضای عمومی خود، مکان خوبی برای تعامل و ارتباط با مشتری است. پس هرچه فعالیت مثبت شما در این فضا بیشتر باشد، مشتری‌های شما هم به برند شما بیشتر اعتماد می‌کنند و با وفاداری محصول شما را به دیگران معرفی می‌کنند؛ این یعنی با کمترین کار بیشترین نرخ تبدیل به مشتری را ایجاد کنید.

۴. همکاری گوگل با شبکه‌های اجتماعی

بر اساس همکاری گوگل با توئیتر در سال ۲۰۱۵، بات‌های گوگل می‌توانند به داده‌های موجود در توئیتر دسترسی پیدا کنند. این همکاری امکان ایندکس و نشان دادن توئیت کاربران در صفحه نتایج گوگل را فراهم می‌کند. با افزایش سطح نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی کاربران، همکاری‌های بیشتر گوگل در این زمینه دور از ذهن نیست.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

وقت آن رسیده که کار با توییتر را شروع کنید

نکته ی مهم این است که بدانیم نه نوع پارتنرشیپ با گوگل اهمیت دارد و نه ترفندهای جدید سئو بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که نقش شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام و فیس بوک و …. ایجاد اعتماد است. کاری که تبلیغات در گوگل و سایر شیوه های تبلیغات پولی برایتان نخواهند کرد.

بیایید کلی تر نگاه کنیم: حضورتان در توییتر به تصویر مخاطبان از برند شما و فعالیت های کلی بازاریابی آنلاین شما کمک می کند و در دراز مدت به بخشی جدائی ناپذیر استراترژی سئو ی شما بدل می شود چراکه حضور فعال در توییتر به افزایش بازدید از سایتتان کمک می کند. اگرچه ریتوییت کردن مستقیما روی سئوی سایت شما تاثیری نمیگذارد اما به مرور زمان و با تولید و بازنشر محتوای ارزشمند می تواند شما را در قلمرو توییتر سرآمد کرده و باعث شود افراد بیشتری محتوای شما را بیابند و احتمالا تعداد بیشتری آن را در وبلاگ و وب سایت خودشان معرفی کرده و همین لینک ها به افزایش بازدید سایت شما در گوگل کمک کند؛ در نتیجه سئو سایت ارتقا می یابد.

نکته هایی در مورد حضور موثر در توییتر

  • برندهای دیگر و مدیران کسب و کارها را دنبال کنید.
  • در بحث های توییتری شرکت کنید.
  • میزبان چت های توییتر شوید.
  • از طریق پرسیدن سوال درتوییت هایتان با مشتریان خود تعامل کنید.
  • در بازنشر مطالب دیگران تردید نکنید، چه به صورت ریتوییت چه به صورت توییت مستقیم لینک محتوای وب سایت های مرتبط با کارتان.
  • منشن هایی که به شما می شود را پیگیری کنید و به آن ها پاسخ بدهید.
  • با استفاده از @mentions توجه برندهای دیگر را جلب کرده و پیامتان را به آن ها منتقل کنید و با آن ها وارد تعامل شوید.
  • به درخواست های مشتریانتان در توییتر پاسخ دهید.
  • محتواهای پربازدید را حمایت کنید.

پروفایل توییتر خودتان را با کلمات کلیدی مرتبط پر کنید.

فقط با ۱۶۰ کاراکتر باید خودتان را به نحوی معرفی کنید که تصویر اولیه ی خوبی از خودتان به جا بگذارید و جامعه ی مخاطبان مورد نظر خودتان را جذب کنید. در ادامه همیشه به یاد داشته باشید که توییتر در نوع خود یک ابزار برای جست و جو است پس استفاده از کلمات کلیدی در بخش معرفی صفحه ی توییترتان می تواند به بهتر اینکس شدن توسط گوگل و بهتر دیده شدن توسط مخاطبانتان کمک کند. لازم نیست در این زمینه زیاده روی کنید و بیوی صفحه ی توییرتان را از کلمات کلیدی انباشته کنید، بلکه بهتر است فقط مهم ترین و مرتبط ترینشان را نام ببرید.

از کلمات پرکاربردتان را در متن توییت ها هم استفاده کنید.

از آن جایی که گوگل به فید خبری توییتر دسترسی دارد، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان به گوگل کمک می کند که ارتباط و پیوستگی آنها با کوئری های دیگر می سنجد. در واقع همان کاری که کلمات کلیدی در مورد بهینه سازی رتبه ی سایتتان در موتورهای جست و جو انجام می دهند درتوییتر نیز همان کار را می کنند.

هشتگ ها را درست به کار ببرید

چطور می شود توییتر را بدون هشتگ تصور کرد. هشتگ ها علاوه بر تاثیری که در کمپین های بازرایابی شما دارند برای سئوی توییتر نیز نقش موثری ایفا می کنند. چرا که هشتگ ها محتوای تولید شده توسط شما را برای کاربران قابل جست و جو می کنند نه فقط در توییتر بلکه همین کار را در گوگل هم انجام می دهند.

برای افزایش کارایی هشتگ هایتان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از هشتگ های ساده استفاده کنید. در مورد کلماتی که مخاطبانتان ممکن است به ذهنشان برسد خوب فکر کنید.
  • از هشتگ های پرطرفدار در حوزه ی کسب و کارتان استفاده کنید. می توانید از ابزارهای گوناگونی برای جست و جوی هشتگ های مدنظرتان کمک بگیرید.
  • بر اساس کمپین تبلیغاتیتان، یک کمپین هشتگی راه بیندازید و آن را در شبکه های اجتماعی دیگرتان نیز فعال کنید.
  • استفاده از یک تا سه هشتگ در یک توییت کافی است. مگر اینکه کمپین خاصی را راه اندازی کرده باشید که در آن صورت به تعداد هشتگ های مورد نظرتان افزوده خواهد شد.
  • همیشه از یک سری هشتگ مشخص استفاده نکنید. درست است که هشتگ هایتان باید مرتبط با موضوع کسب و کارتان باشد اما هر از چندگاهی باید تغییرشان بدهید تا توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

زمانبندی را مد نظر داشته باشید.

توییتر همیشه فعال است. آنچه در حال حاضر جریان دارد بیشترین اهمیت را برای توییتر دارد. پس ممکن است محتوای شما در کوتاه ترین زمان ممکن کهنه شود. همین نکته زمان توییت کردن را بسیار مهم می کند. برای زمان بندی کردن توییت هایتان می توانید از ابزارهای آنلاینی که به همین منظور طراحی شده اند استفاده کنید. می توانید از توییتر انلتیک برای یافتن زمانهای که فالوورهایتان بیشترین فعالیت را دارند بیابید و در همان زمان ها توییت کنید. این نکته در نمایش تبلیغ شما در گوگل هم نقش مهمی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه ی ساخت اگانت گوگل ادز و ساختن کمپین های تبلیغاتی موثر و کاربردی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما در مورد مشاوره از شما هزینه ای دریافت نمی کنیم.

     284262 – 021

 

 

نتیجه اینکه

لینک اکانت توییتر خودتان را در بلاگ پست هایتان قرار دهید. توجه داشته باشید که وب سایت و اکانت توییتر خود را هر دو با هم باید پیش ببرید. امیدوارم این نکته ها به بهبود رتبه بندی سایتتان در گوگل با استفاده از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی کمک کرده باشد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید